Syyhy Paniikki!

Anonyymi-ap

Kuukausi sitten todettiin syyhy. Hoidin pois nix-voiteella ja lääkekuurilla. Sitten tuli takaisin muutaman viikon päästä, uusintatartunta varmaan. Oireet tulivat yhtenä iltana yhtäkkiä. Seuraavana iltana tein nix-voiteen ja sain vielä lääkärilta reseptin rikkivoiteeseen. Ensimmäisestä nix voiteesta pari päivää aloitin rikkivoiteen levittämisen 3 peräkkäisenä iltana. Sitten tein vielä nix voiteen parin päivän päästä viimeisestä rikkivoitelusta. Nyt olisi vielä 3 päivää rikkivoiteen käyttöä. Pelottaa vain jos niitä syyhypunkin munia jää vielä hoitojen jälkeen ja punkit pääsevät kuoriutumaan. Kotona olen siivonnut. Sängyn ja sohvan imurointi joka päivä sekä lakanoitten, vaatteitten ja pyyhkeitten pesu joka päivä.

2

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon on syyhyä liikkeellä, Nix-voiteey ja Scatol-lääkkeet eiole monilla tehonneet, ehkä syyhyn resistenssistä johtuen. Rikkivoide on monilla tehonnut. Hoida itsesi viikon välein rikkivoiteella. Hoidon onnistiminen selviää vasta 4-6 viikon kuluttua viimeisestä hoidosta (= jälkikutina voi kestää niin kauan).
      Jaksamista!

    • Anonyymi

      Hei!

      Me ollaan lokakuun alussa saatu syyhydiagnoosi 2023. Eletään nyt joulukuuta ja loppua ei näy.

      Saimme eka nix voiteen, teimme sen kahdesti viikon välein yhteensä. (7vrk) Viikko taukoa ja kutina paheni, ja uusia käytäviä tuli ja punkkeja löyty. Teimme huolellisesti siivoukset, joita olen tähän päivään saakka ylläpitänyt. Kaikki vaatteet olen raa'asti pessyt 60C asteessa (takit, pipot, hanskat, alusvaatteet, housut, paidat jne) sekä petivaatteet. Kengät olen saunottanut ja laittanut pakkaseen. Muut kengät olen poistanut käytöstä. Siihen lisäksi olen pessyt tyynyt, peitot, päiväpeitto jne 60C asteessa ja sitten tämän jälkeen olen saunottanut 3-5h 80-100C saunassa tai laittanut pakkaseen 24h. Saman rumba käyttövaatteiden kanssa. (Hanskat kädessä!)

      Myös matot ja petari ovat yli viikon olleet pois käytöstä, ensin imuroin ne ja hanskat kädessä "karanteeniin". Sohvan olen saunottanut, ja pitänyt sen sitten saunassa yli viikon pois käytöstä. Sohvan muuten imuroin päivittäin, vaihtaen siihen uudet lakanat päälle päivittäin. Auton olen imuroinut ja desifioinut sekä ollut sitä käyttämättä 3-5vrk. Mukaan lukien lapsen turvaistuimen päällisen olen pessyt 60C ja saunottanut.

      Kaikki vaatteet olen tunkenut vaatehuoneesta jätesäkkiin, ja ne on edelleen siellä. Meillä on tietyt vaatteet käytössä, jotka käy sitten pesun +saunotuksen/pakastuksen kautta takaisin käyttöön. Lapsen pehmolelut on toista kuukautta myös jätesäkissä saunotuksen jäljiltä. Lelut ovat olleet kaikki jätesäkissä myös 2 viikkoa aina hoidon yhteydessä.

      Asunnon huolellinen imurointi, luutuaminen ja pintojen desifiointi on myös alkanut olemaan hyvin tuttu rytmi tässä kuluneiden kuukausien aikana. Myös puhelimet, tietokone, tabletit, kaukosäädin ja pleikkarin kapulat on desifioitu. Myös korut, pompulat, hiusharjat on ollu käyttämättä ja pakkasessa, tai keitetty 10min kiehuvassa vedessä. Myös meikit ovat olleet 1-2vk pois käytöstä.

      Imurin pussit aina olen syyhysiivouksen yhteydessä laittanut hanskat kädessä roskiin ja sitten imuri on ollut 5-7vrk pois käytöstä kun on syyhysiivous tehty. Imurin sulakkeen olen myös desifioinut sekä lattialuudun pessyt 60C.

      Teimme toisen kerran nix voitelut viikon jälkeen edellisestä, ei mitään hyötyä +siivous. Kävimme lääkärissä koko poppoo uudelleen ja saimme kuulla että meidän syyhy on resistanssi tuolle nix voiteelle.

      Saimme ivermektiivi ratiopharm 3mg kuurin, minulle tuli 5 tbl, miehelle 6tbl ja lapselle 1tbl. Tässä lääkärit ja apteekkarit ohjeisti väärin. Ohjeistus oli että tyhjään mahaan. (+Huom, edelleen tarkka siivous tämän aikana, hoito tehtiin 7vrk sisällä uudestaan). Tästä meni viikko kun kävin sitten yksityisellä ihotautilääkärillä ja hän sanoi, että AINA kun kyse on syyhystä, ne tabletit otetaan ruuan kanssa. Siksi hoito ei ole onnistunut ja näin joulukuussa meillä on edelleen syyhy. Lapsi ei onneksi kutise, mutta minä ja puoliso kyllä.

      Kirjaimellisesti tässä alkaa voimat olla aika loppu ja semmonen olo, ettei tästä oikeasti ikinä pääse eroon. Ollaan oltu ns. Kotona karanteenissa koko tämä aika, miehellä on ollut pakko käydä töissä (kyllä hänen työvaatteet ollaan myös pesty ja auto.)

      Saatiin yksityiseltä ihotautilääkäriltä Sactoliin uusi resepti, koko porukka. Yritän saada vielä ihopolilta reseptin rikkivoiteeseen. Onko niin, että rikkivoide ei todellakaan lähde se haju vaatteista/lakanoista ja ne pitää kylmän viileästi nakata roskiin. Jostain palstalta luin, että joku oli pessyt ne 60C ja oli tapahtunut kemiallinen reaktio ja meinasi koko pesukone syttyä tuleen... :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe