Metrofem 500 mg

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt ko lääkettä monta vuotta. 1 aamulla ja 1 illalla.
Nyt on ollut pitemmän aikaa ripulointia ja ulosteen karkailua.
Lääkärissä kävin vuositarkastuksessa ja lääkäri neuvoi lopettamaan tämän lääkkeen. Ja että ripulointia johtuisi tästä lääkkeestä. Ihmettelin asiaa että olen käyttänyt sitä monta vuotta, eikä ole ollut vaikeuksia pahemmin kuin vasta nyt. Tietenkin satunnaisesti on saattanut olla. Lääkäri sanoi että kyllä voi aiheuttaa siitä huolimatta että olen sitä pitkän aikaa käyttänyt.
Eilen illalla jätin eka kerran pois ja sokeri oli aamulla 6,7. Ei kylläkään ollut aivan 10 tunnin paastoa.
Sovittiin lääkärin kanssa että mittailen ja jos arvot on 7 tai yli niin otan yhteyttä häneen ja saan jonkin toisen lääkkeen. Tai voin myös kokeilla että otan vain illalla tämän metrofemin.
Sanoi myös että sokeri arvot ovat niin hyvät että voin kyllä lopettaa tämän lääkkeen. Miksi ihmeessä mulle se on sitten aikoinaan määrätty. En nyt muista millaiset arvot oli alun alkaen, mutta ei muistaakseni mitään hälyttävää.
Onko muille vaihdettu lääke ja jos mikä ja onko ollut toimiva lääke?
Nyt ei vielä ole sitä aamuripulia vaikka vatsaa vähän vääntääkin
Sain myös vatsa juttuun Vi - siblin valmistetta. Jonka pitäis normalisoida uloste.
Se ulosteen karkailua oli tosi kiusallista kuten arvata saattaa. Johtuiko sitten tuosta metrofemista tiedäppä sitä

7

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyn vielä että ne keltä on vaihdettu metrofem, niin mitä lääkettä olette saaneet sen tilalle ???

      • Anonyymi

        Jos minun tarvitsee saada Metformiini -resepti, saa suositella tähän vastaamalla tai yksityisviestillä https://twitter.com/fourthdose, kuka lääkäri esimerkiksi Helsingissä tai Tallinnassa / Viro voisi kirjoittaa 2 vuoden reseptin?
        Tai myy minulle kohtuuhintaan, jos sinulla on ylimääräisiä, apteekissahan nämä eivät juuri mitään maksa, koska kymmeniä vuosia käytössä ollut lääke.

        Ei ole (vielä) diabetesta, mutta Metformiini saattaa olla hyvä lääke esim. koronan ennaltaehkäisyyn ja keskivartalolihavuuden ennaltaehkäisyyyn.
        #lääkeresepti #metformiini #metformin #reseptilääke
        #offlabel #resepti #metforem


    • Anonyymi

      Mielestäni aika erikoista, että diabeteslääkkeen käytön voisi lopettaa. Paitsi tietysti, jos on saanut pudotettua painoa merkittävästi, mikä olisi parantanut tilannetta diabeteksen osalta. Paastoarvo 6,7 on hyvä, mutta pysyykö ilman lääkettä?

      Itselleni vaihdettiin aikoinaan Metrofemiä vastaava Diformin Janumetiin, kun sokeriarvo nousi. Nykyään menee Janumetin rinnalla myös perusinsuliini. Suunnitelmissa kuitenkin lääkityksen muutoksia edelleen.

      Vi-Siblin on minullakin käytössä. Se tasoittaa vatsan toimintaa mukavasti. Käytän yhden annosmitan päivässä. Olen kokeillut olla ilmankin, mutta äkkiä on vatsa sekaisin.

      • Anonyymi

        Olen painanut muutama vuosi sitte 86 nyt 73. Ja pituutta on 160. Ja olen yli 60 v
        Niin eipä tässä nyt muuta kai ole tehtävissä kun tarkkailla sokereita.
        Kiitos sinulle vastauksesta 😊


      • Anonyymi

        Janumetissäkin (metformiini ja sitagliptiini) on metformiinia, yleisimmin joko 850 mg tai 1000 mg pillerissä.


    • Anonyymi

      Tämän aamun lukemat 10 tunnin paaston jälkeen . 6,1.
      Eilen en ottanut lääkettä enkä toissapäivänä illalla.
      Eikö tuo ole ihan hyvä lukema ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe