Mitäs mieltä ollaan, onko rippijuhlissa sopivaa nostaa kuohuvaa juomaa rippilapsen onneksi? Tästä tuntuu olevan mielipiteitä, ennen ei ois tullut kysymykseen missään tapauksessa. Nykyään pienemmissäkin pippaloissa toisaalta maljat nostetaan, miksei siis rippijuhlissa? Jostain luin, ettei se ole korrektia, kun juhlakalu itse on alaikäinen..Mielipiteitä!
malja rippilapselle?
5
2932
Vastaukset
- 3:n kesän isonen
on tässä tullu viime vuosina noita rippijuhlia kierrettyä isostovereiden ja pappien kera, harvemmin olen alkoholijuomiin törmännyt... yhdet juhlat muistan jossa tervetuliaismaljat tarjottiin, pappikin joi nikottelematta. :) se varmaan vähän riippuu vieraistakin, tuleeko paikalle suvaitsevaa vai vanhoillista väkeä. ei kai se mikään suuri moka kuitenkaan ole. jokainen tavallaan. itse olen säästelly kuohuviinitarjoilut ylppäreihin. :)
- ellu
Omissa rippijuhlissani ainakin kohotettiin maljat, eikä kukaan sitä tuntunut paheksuvan tai oudoksuvan. kai se on juhlakalusta ja kutsutuista kiinni mitä tehdään
- jussi-pekka
Onko tää onnittelu vai kysely palsta?
Ku halusin vain tarkistaa asian.
t: jussipekka - milo
riippuu minkälainen itse olet/minkälaisia ovat vieraanne. haluasitko myös juhlittavan juovan teidän kanssanne..?yksi malja ei ole varmaankaan pahennukseksi kunhan se vain jää siihen yhteen.
mieluiten maljan voisi jättää ylioppilasjuhliin/muihin vastaavanlaisiin valmistujaisiin.- Äiti ja kotitalousope
Hei!
Olen työssäni, peruskoulun kotitalousopena, käsitellyt 8-luokan kanssa rippijuhlien järjestämistä. Olemme "leikisti leikkineet" rippijuhlia; tehneet kutsuja, toteuttaneet menua, opetelleet krvattisolmua (ei ole pahitteeksi tyttöjenkään sitä osata) jne. Olen välittänyt oppilailleni selvän viestin; alkoholi ei kuulu alaikäisten juhliin ja piste. Mutta olen kuitenkin sanonut senkin, että jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa. Minun tehtäväni ei ole tuomita kenenkään käytänteitä. Mutta vähin mitä voidaan pyytää, on alkoholittoman vaihtoehdon varaaminen. (Siideri ei ole alkoholiton!) Ja kenenkään ei tarvitse selitellä, miksi ottaa alkoholittoman.
Olen myös kahden nuoren (19 ja 17) äiti. Lisäksi meillä on 10 kummilasta. Tosin ihan kaikki eivät ole vielä rippijuhliaan viettäneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056