Kuuteen vai uuteen

Anonyymi-ap

Minulla on tällä hetkellä näitä:
Neste
OPM-Kymmene
Nordea
Elisa
Sampo
Mandatum

Voisin sijoittaa 1300 euroa. Ajatus on pitää niitä ehkä 15 vuotta. Sijoitanko johonkin noista lisää vai ihan muualle. Mihin siinä tapauksessa?

15

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No nyt on kerrankin järkivaihtoehdot.

      Itse laittaisin joko sampoon tai nordeaan.

    • Anonyymi

      Kiitos kommentista. Haluatko perustella? Olisi mukava juttu.

      • Anonyymi

        Perusteluni on se, että teen jonkun verran taustatyötä osakevalinnoissani. Tutkin taloudellisen kehityksen suuntaa, osingonmaksua ym ym ja laadin niistä itselleni taulukon.

        Sen verran tuossa on puuhastelua että keskityn vain suomalaisiin isoihin firmoihin. Mutta, olen sen verran kehittynyt tuossa hommassa, että valintani osuvat kohdilleen noin 80 - 90% tarkkuudella. Eli, 8 - 9 valitsemistani kymmenestä osakkeesta menestyy tulevaisuudessa keskimääräistä paremmin.

        Nordea ja sampo on tuossa top 10 listassa, josta itse valintani teen ja ne on ainoat osakkeet jotka ovat olleet nousussa viimeisen kuukauden aikana ja sen lisäksi ne ovat vielä tehneet nousevaa tulosta viimeisimmässä osavuosikatsauksessa.

        Tuon top 10 joukosta en löydä omien kriteerieni mukaan parempia osakkeita, tämän hetken tietojen perusteella.


    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä, perusteellista vastauksesta. Meinasin vielä kysyä suositusta jostain muusta osakkeesta vaihtoehdoksi, mutta ehkäpä ei kannata, vai?

      • Anonyymi

        No 10 vaihtoehtoa ovat

        Sampo Plc A
        Outokumpu Oyj
        Konecranes Plc
        TietoEVRY Corporation
        UPM-Kymmene Corporation
        Neste Oil Corporation
        Elisa Corporation
        Valmet
        Nordea Bank AB (publ) FDR
        Kesko Corporation B

        Eli aikalailla samannäköistä peruspilaria mitä sinullakin oli jo salkussa. En käske ekä kehota tekemään mitään, mutta itse pelaan noilla vaihtoehdoilla nyt. Tilanteet voi kyllä muuttua nopeastkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No 10 vaihtoehtoa ovat

        Sampo Plc A
        Outokumpu Oyj
        Konecranes Plc
        TietoEVRY Corporation
        UPM-Kymmene Corporation
        Neste Oil Corporation
        Elisa Corporation
        Valmet
        Nordea Bank AB (publ) FDR
        Kesko Corporation B

        Eli aikalailla samannäköistä peruspilaria mitä sinullakin oli jo salkussa. En käske ekä kehota tekemään mitään, mutta itse pelaan noilla vaihtoehdoilla nyt. Tilanteet voi kyllä muuttua nopeastkin...

        Näillähän meni just niinkuin ajattelin, OMXH25 indeksi on lyöty 3kk ajalta noilla valinnoilla.

        Yksi epäonnistuminen, eli UPM ja yksi todellinen onnistuminen Konecranes.

        Nyt vaihtaisin UPM:n ja Outokummun pois, ja tilalle ottaisin Cargotec ja Fortum.


    • Anonyymi

      APn yhtiöt ovat oikein hyviä eli kaiken järjen mukaan kannattavia myös tulevaisuudessa. Tuosta top10 listasta veikkaisin Valmettia. Perusteluna yhtiö on kasvanut kannattavasti ja on nyt alennusmyynnissä johtuen metsäteollisuuden huonosta suhdanteesta. Eli kasvu varmaankin hyytyy joksikin aikaa mutta se näkyy hinnassa. Ns. pitkään salkkuun saattaa olla hyväkin ostos?

    • Anonyymi

      Nordea ja Sampo sekä Valmet ovat kärkikahinoissa. Miksi ensimmäinen anonyymi ei maininnut Valmetia heti alkuun. Kiitos kommenteista.

      • Anonyymi

        En maininnut valmettia sen vuoksi, että sen hinta on edelleen matkalla alaspäin.

        Jos tarjoaa tällaista osaketta henkilölle joka ei ole ihan selvillä asioista ja hän menee päätä pahkaa ostamaan kyseistä osaketta, voi tulla palautteena että "sehän laski 20 prosenttia".

        Firma on kuitenkin ihan laatukamaa, mutta en itsekään lähtisi ostamaan laskevaa kurssia vaan odottaisin siihen että pohjat alkaa olla takana.

        No, jokainen tekee omat valintansa.


    • Anonyymi

      Joten Valmetia ei vielä kannata ostaa, vaan korvan taa muistiin.

      Osannetko ennustaa missä vaiheessa osto kannattaisi? Mistä päättelen, että nyt.

      • Anonyymi

        Itse tartun toimeen siinä vaiheessa kun kuukauden kurssimuutos on plussalla. Eihän se mikään "varma" keino ole päätellä mistään mitään, mutta mikäpä näissä asioissa olisi.

        Oma arvaus, ja tämä on siis 100% arvaus, on se, että vuodenvaihteen jälkeen tapahtunee pörssin hintojen nousu, laajemmassakin mittakaavassa.

        Täysin arvaus joka ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan mutuun.


    • Anonyymi

      Arvailu on elämän mauste. Miten kartoitat plussa tilanteen? Kuten huomaat, en osaa juuri mitään, mutta opin.

    • Anonyymi

      Miten tietää, että kuukauden kurssimuutos on plussalla.

      • Anonyymi

        Jos osakkeen arvo oli 1. tammikuuta 10 euroa ja 1. helmikuuta sen arvo on 10, 50 niin onko osakkeen kurssimuutos plussalla vai miinuksella?


    • Anonyymi

      Päivän pähkinä: Plussalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe