Pentujen teettäminen ja myynti on aina ammattimaista jos niitä myydään rahalla.
Se toiminta kannattaa laittaa verolle ja yhteiskunnan varmistaa se.
Koiranpentujen myynti on tärkeää saada verolle
5
816
Vastaukset
- Anonyymi
Koirankasvatus on verollisesti, tuloista maksetaan vero ja jos pentuja on paljon, niin niistä menee 24% alv.
Rekisteröidyissä rotukoissa verottaja näkee pentumäärään Kennelliiton rekisteristä.
Mutta paljon myydään pimeitä rekisteröimättömiä ja sekarotuisia, joiden kasvattaja ei kerro tuloistaan verottajalle. - Anonyymi
Veronalaista tuloa se on, jopa sekarotuisille pentueille, ja nyt tuo uusi Ruokaviraston koirarekisteri vihdoin huomioi tai tulee varmasti nämä kaikki huomioimaan verottajallekin tiedoksi, Menoina saa kuitenkin verotuksessa vähentää jopa sen pentueiden rekisteröinnin Kennelliittoon puhtaina rotukoirina, jos sellaisista on kyse, samoin sirutuksen, emän ja pentujen ruokakulut ja madotukset, emän tiineysultran... Monta muutakin asiaa.
- Anonyymi
Eli varmaan kohta palkka- ja etuustulorekisteriin yhdistyy koira- ja kissarekisterit, kunhan ne toimimaan vain saadaan, jotta saadaan valvottua rahaliikennettä Suomessa. Auttaako tämä kaikkeen, ei, enemmän siirtyy koirien osto ulkomaille ja ulkomaan tileille, mutta Suomessa mikään muu kuin verottaja ja veronmaksu ei määritä mitään, hyvä esimerkki on ollut vuosikymmenet murhista tai vain tapoista tuomitut miehet ja naiset, helpommalla pääsevät kuin veropetoksien kautta tai etenkään valtiolta rahaa vieneinä vankilaan tuomitut. Nuo jälkimmäiset kun uudelleen tekevät jotain väärää, linnaan heti joutuvat, kun taas pentutehtailijat tai eläimiä väärin kohtelevat, hyvä jos jotkut sakot saavat. On noillakin joku eläintenpitokielto edes jonkun aikaa, mutta heidän tuttunsa aina tietävät, ettei ei se ole koskaan toiminut.
- Anonyymi
Pentujen myynti kuin myös jalostusuroksen omistajan saava maksu on veronalaista tuloa.
Lue vaikka Koiramme kesäkuu 2023 numero. - Anonyymi
Olen samaa mieltä. Näkyy jotkut teettävän paljon koiranpentuja saadakseen rahaa.
Kyseenalaista toimintaa ei pidä läpi sormien katsoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672