"Minua ottaa aivoon"

Anonyymi-ap

Asiantuntijalta täystyrmäys Huvila ja Huussi piharemonteille.
Mykistävän vehreät luontopihat häviävät, kun kaivonkone tulee paikalle.
Toiminnalla köyhdytetään luontoa tietoisesti. Miksi luonto jyrätään ?

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009891347.html

8

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joop.

      Itekkin kiinnittänyt huomiota massiivisiin piharakennelmiin. Sinällään monet tontit on vähän kehnoja, jyrkkiä rinteitä, kivikkoa. Mutta aika raskaalla kädellä niitä tossa ohjelmassa laitellaan. Ikinähän siinä ei hinnasta puhuta mitään, mutta epäilyttää, pihahommelit kalliimpia kuin itse tontti.

      Monesti vaikuttavat isotöisiltä hoidella, snadia nurmiplänttiä monessa tasossa. En muista kovin usein kunttaa laitetun, ite diggaisin sitä, eikä sitä isommin tarvi hoitaa. Lisäks istutukset voi olla työläitä, pitää leikata, kerätä lehtiä jne, ihmeen vähän istuttelevat havupuita.

      Mulla meni ennen kolme päivää pihahommissa, kun tuli mökille. Sinällään helppo piha, mutta turhan suuri. Muutama vuosi sitten tympiinnyin ja olen antanut horsman, koiranputken, nokkosen, pajun levitä rauhassa. Poljen autolla kulkupaikat, joskus rounduppia pahimpiin pusikoihin :D

      Toi suurten terassien tekeminen myös ihmii. Onhan net toki siistejä jne, mutta kuinka paljon ihmisillä lie aikaa istuskella pihalla. Sitäpaitsi, terasseja pitää huoltaa, öljytä kerran kesässä, muuten menee tikkuseksi. Itellä kolkyt vuotta vanhat kyllästetystä tehdyt portaat. Ikinä en ole öljybbyt, ei niille avojaloin viiti mennä.

      Eli summana, laitetut pihat kyllä tietenkin kivoja. Mutta maksavat hitosti ja vaativat hitosti duunia. Vois olettaa, jotka tilaa piharemontin tollasesta ohjelmasta on sen verran varakkaita, ne voi palkata puutarhurin.

      =DW=

    • Anonyymi

      Eniten jyllätyt pihat ei sovi enää ympäristöönsä. Luonnonmukaiset pihat on
      ehdottomasti parhaat, joissa ei ole suuria muutoksia tehty.
      Yksi epäonnistuneimpia maalaispihaksi oli Ellan (Puoli Seiska).
      Kaupunkipihaksi se olisi ollut kohtuullinen.

      Kaivonkoneen yksikin rouhaisu on maanjäristys pörriäisille ja kasveille.

    • Anonyymi

      Muissakin ohjelmissa on epäonnistuneita lopputuloksia. Esim. Kati Hotakaisen
      maalaispihan pilaaminen oli järkytys.

    • Anonyymi

      Niin, erikoista se on tehdä ne mökkipihat steriileiksi,vapaiksi öttiäisistä ja madoista ym. kun ennallistaminen on laitettu jopa EU:n taholta käytäntöön. Luulisi sen suosituksen koskevan myös pihoja.

    • Anonyymi

      Asiantuntija on äärimmäisen oikeassa. Oma nurmikkoni rehotti villisti viime kesänä, jotta pörriäisillä oli, missä 'mellastaa'.

    • Anonyymi

      Arno Kasvi on muuten rautainen persoona ja ammattilainen.
      Hän oli usein telkkarissa aikoinaan ja häntä oli ilo kuunnella.

    • Anonyymi

      Valitetaan muutamasta neliöstä, joka laitetaan asuttavaan kuntoon. Aika harva tahtoisi pihalleen risukoita ja kanokoita. Tuulivoimalat tarvitsevat paljon suuremmat alat tuhottavaksi tieltään. On myös paljon muita kohteita joita pidetään täysin kasvittomina, kuin jotkut mökkipihat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      400
      1607
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1208
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      183
      746
    Aihe