Miten löytää oikea korjaamo?

Anonyymi-ap

Autokorjaamoja tuntuu olevan pilvin pimein. Lähes poikkeuksetta kun korjauksista tarjouksia kyselee, on korjaamoilla eri näkemyksiä asioista ja hinnat saattavat vaihdella satasilla. Olen jutellut asiasta myös muiden kanssa ja sama ongelma. Millä perustein muut valitsevat korjaamon ja onko jotain toimivaksi todettua tapaa verrata / kilpailuttaa korjaamoja?

Ps. Allekirjoittanut ei autoista juuri mitään ymmärrä....

11

425

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Autojerry on aika kätevä hintojen kilpailutuksessa. MUTTA lopulta nekin on kuitenkin korjaamoja, jotka tekee tarvittavia lisätöitä Autojerrystä tulleen tarjouksen päälle, ja ne saattaa yhtäkkiä saattaakin olla tosi kalliita. Itellekkin tietämättömänä noiden osalta hintojen arviointi on tosi vaikeeta

• Anonyymi

Olen jo vuosia kilpailuttanut autojeni määräaikaishuollot ja muutaman korjauksenkin tuon Autojerryn avulla.
        Hintahaarukkahan on määräaikaishuolloissakin monta satasta huollosta riippuen.

Tarjoukset muuten kannattaa lukea tarkkaan, ei pelkästäön hintaa. Vertaan aina autoni huoltokirjan ko määräaikaishuollon tehtävälista tarjouksen tehtävälistaan. Ne tarjoukset, joissa määräaikaishuollot tehtävälista ei täyty, hylkään ilman muuta. Siinä menee poikkeuksetta ne kaikkein halvimmat.

Ja noin tehden ei merkkikorjaamot enää olekaan oleellisesti kalliimpia kuin muutkaan, jotka noudattavat auton määräaikaishuollon tehtävälistaa.
        Onpa minulle käynyt niinkin, että merkkikorjaamon lasku on ollut pienempikin kuin mitä,tarjouksessa oli.

Sehän on totta, että maallikko on maallikko eikä hänen voikaan edellyttää osaavan nykyauton huoltoja ja korjauksia. On vain luotettava ammattilaisiin. Näinhän se on oikeastaan ihan kaikessa muussakin korjauksissa, remonteissa yms.
        Kaikki kuitenkin osaavat lukea ja vertailla auton valmistajien kokoamia huoltokirjan tehtäviä ja tarjouksen sisältöä. Se auttaa vähän….

• Anonyymi

Joo tuota joskus kokeillutkin, mutta sama ongelma.

• Anonyymi

Minä vien autoni merkkikorjaamoon ja saan hintatiedon etukäteen ja auton saa takaisin huollettuna ja/tai korjattuna. Saahan sitä kierrellä ja kysellä jos uskoo sen helpottavan tai säästävän, mutta se kannattaa vasta todella ison ja kalliin homman yhteydessä.

• Anonyymi

Nuo villit pilipalihömpänpömppäkorjasmot kannattaa välttää. Siis vain merkkikorjaamolla hommat saadaan kuntoon. Siellä pelaa takuut ym asiat joustavasti.

• Anonyymi

Juu toimiihan ne kun vain maksukykyä riittää, öljyt x2, osat x3 noin suuruusluokkana maksella "hyvästä" palvelusta, töistä kyllä mielelläni ammatti miehelle maksan

• Anonyymi

Kyllähän hintaa saadaan alas käyttämällä mitäliehalpaosilla ja mitä sattuu öljyjä. Asiakkaan kysyessä takuuta niin levitellään vaan käsiä.

• Anonyymi

Jos kyseessä on uudempi auto, niin merkkiliike ja jos vanha rupu, niin Pärnänen.

• Anonyymi

Ja lisäyksenä edelliseeni, en hinnoittelulla tarkoittanut ainoastaan merkkikorjaamoita

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      707
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      649
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      608
    5. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      48
      600
    6. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      576
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      548
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      183
      514
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    Aihe