Mulla on pieni soutuvene ja hommasin siihen sähköperämoottorin ja akun akkukotelon kera. Akkukotelo perinteinen umpinainen ilman mitään virran ulosottoja. Nyt olisi tarkoitus itse tehdä siihen virran ulosottoja ja plus ja miinus navat myös ulkopuolelle akkukoteloa, johon saa sähköperämoottorin kytkettyä.
Lähinnä tiedustelen siis, että miten nuo navat kannattaa siihen tehdä tai millaisia osia siinä kannattaa käyttää? Ajattelin kytkeä ensin siipimuttereilla olevat akkukengät kaapeleineen itse akkuun kiinni ja siitä kaapelit tulisi sitten akkukotelon kanteen, tai siitä läpi, mutta miten? Löytyykö jotain osia / uusia napoja, jotka voi asentaa tuolla tavalla läpivientinä? Kertokaa te, jotka tiedätte paremmin näistä, kiitos.
Akkukoteloon + ja - navat
12
412
Vastaukset
- Anonyymi
Tilanne lähtee avautumaan parhaiten, jos otat sen moottorisi mukaan ja menet Aditaan entisen Malmin lentokentän naapuriin.
Ne kaverit katsovat minkälainen ”töpseli” siinä moottorisi syöttöjohdossa on ja etsivät siihen sopivat palikat.
Kyllä se siitä selviää D.- Anonyymi
Mitäs se moottorin vieminen minnekään auttaa, kun tiedustelin akkunapojen asennusta muoviseen akkukoteloon ja ne moottorin piuhat sitten liitetään niihin uusin napoihin...?
Ei tässä niin uusavuttomia olla ja kyllä minä ne tuohon koteloonkin ne navat saan, mutta jos täällä olisi jollain vinkkiä millä osilla tämä kannattaisi tehdä, vaikka tapojahan on monia.
Varmastikin väärä foorumi tällaisia asioita täältä kysellä, kun vastaukset on tuollaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs se moottorin vieminen minnekään auttaa, kun tiedustelin akkunapojen asennusta muoviseen akkukoteloon ja ne moottorin piuhat sitten liitetään niihin uusin napoihin...?
Ei tässä niin uusavuttomia olla ja kyllä minä ne tuohon koteloonkin ne navat saan, mutta jos täällä olisi jollain vinkkiä millä osilla tämä kannattaisi tehdä, vaikka tapojahan on monia.
Varmastikin väärä foorumi tällaisia asioita täältä kysellä, kun vastaukset on tuollaisia.Aloit heti ampumaan viestin tuojaa.
Poikkeuksellisen ystävällisestä viestistä vedät hernettä nenään oikein tosissaan.
Aloituksestasi saa sen käsityksen, että olet enemmänkin kädetön näissä asioissa.
On aivan eri asia kun täällä aloittajaa ryhdytään riepottelemaan kunnolla kuten useimmiten on tapana - silloin kyllä on syytä puolustautua.
- Anonyymi
Yleensä liitokset mahtuvat akkukotelon kannen alle ja kaapelit kannen alta kotelon sivua pitkin.
- Anonyymi
Eli mitään "kiinteitä uusia napoja" ei kannata tai tarvitse lähteä poraamaan läpivientinä tuosta kannesta vaan piuhat mahtuu tulemaan hyvin kannen välistä?
Tuokin kyllä periaatteessa käy, mutta ajatuksena oli, että olisi saanut kotelon pintaan tehtyä uudet navat (lisäksi USB ulostulot) ja kotelo olisi täysin tiivis kannen reunoistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mitään "kiinteitä uusia napoja" ei kannata tai tarvitse lähteä poraamaan läpivientinä tuosta kannesta vaan piuhat mahtuu tulemaan hyvin kannen välistä?
Tuokin kyllä periaatteessa käy, mutta ajatuksena oli, että olisi saanut kotelon pintaan tehtyä uudet navat (lisäksi USB ulostulot) ja kotelo olisi täysin tiivis kannen reunoistaan.Juuri niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin
Akku on itsessään se tiivis kotelo. Ei sen ympärille tarvitse tehdä toista kuorta.
Laatikon tehtävä on pitää akku paikallaan ja suojata niitä napoja.
- Anonyymi
Voit tietenkin ostaa myös valmiin
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/akkukotelo-saankestava-teno.html - Anonyymi
Kiitos asiallisista vastauksista!
Ja tosiaan valmiitakin ratkaisuja saa kyllä ja puuilossa taitaa saada (tällä hetkellä) halvimmalla tuollaisen akkukotelon, jossa virran ulostulot yms:
https://www.puuilo.fi/easterner-akkulaatikko-virran-ulosotolla
Mutta silti itse tykkään kyllä värkkäillä omilla käsilläni.- Anonyymi
Ja tämän hinta oli siis kirjoitushetkellä 59,90 euroa.
- Anonyymi
Ja laitan vielä tähän löytämäni halvimman (tällä hetkellä) tavallisen muovisen akkulaatikon, jonka saa biltemasta, 10,90 euroa:
https://www.biltema.fi/veneily/veneen-sahkojarjestelma/akkulaatikot/akkukotelo-295-x-195-x-245-mm-2000032985
Jos joku joskus eksyy, pohtii ja etsiskelee edullisinta vaihtoehtoa niin tästä voi mahdollisesti olla apua.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133768Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283068Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2782881Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71961- 2321580
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61320- 751281
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1951224Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41071Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321045