Racing Prix hevospelletti

gegs

Onko täältä kukaan syöttänyt kaneilleen hevosten Racing Prixiä? Millaisia kokemuksia?
Itse ostin juuri 30kg säkin ja maksoi noin 12e! Paljon halvampaa kuin kanipelletti.. :)
Sen tiedän, että sitä voi kaneille syöttää, mutta täyttää kuulema nopeasti mahan ja kani ei kuulema sitten heinää söisi.. mutta uskoako sitten tuohon..

15

3318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krookus

      Kanini syö Racing Prixiä, tottui siihen kasvattajalla ja päätin jatkaa samalla ruoalla. Kani syö jonkin verran sitä päivän mittaan, enkä ole katsonut aiheelliseksi annostella sitä, pupu kun on vielä niin nuori ja sutjakassa kunnossa. Heinää kyllä uppoaa, Racing Prixinkin jälkeen!=) Hyviä kokemuksia kyseisestä ruoasta, ainakin meillä ollaan tyytyväisiä!=)

    • xxcc

      ..mitä tuo pelletti sisältää? Onko se siis pelkkä heinäpelletti vain ihan jotain muuta ravintoa? Hinta ei todellakaan olisi paha...

    • Maria-88

      No himpskatti!!! Mähän voin sitte omille hepoilleni(2kpl) ostaa Racin Prixiä ja samalla syöttää sitä kaneilleni(6kpl) ... (blondin aivot)
      Ja halpaakin vielä!!!

      • Hermanni75

        Racingiä ei kaneille. Kaneille kanien pellettejä.


      • Kanin "äiti"
        Hermanni75 kirjoitti:

        Racingiä ei kaneille. Kaneille kanien pellettejä.

        voi voi meilläkin pupuli on koko ajan syönyt hevospellettiä. Mikä on olennainen ero kanipelletin ja hevospelletin välillä. Pelletin kera annan noita jyrsijän murkinoita.

        Pupumme on hoikahko, liikkuu paljon kun saa olla aina vapaana kun ollaan kotona. Syö heinää, porkkanaa, salaattia, kesällä puunoksia.


    • 13v. kanikokemusta

      Racing Prix on hevosille valmistettu pelletti, jonka E-vitamiinipitoisuus on kanille liian korkea. E-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini ja kanin kehon saadessa sitä liikaa, keho ryhtyy imemään itseensä kaiken rasvan mitä se voi ruoasta saada, mikä johtaa sisäelinten rasvoittumiseen, sekä lihaskatoon. Ehdoton EI!
      Hyvä, taloudellinen vaihtoehto hevospelleteille on esimerkiksi Rabbit Royale, jota 15kg maksaa noin 30 euroa.

      • racingprixinmiettijä

        Minäkin olen miettinyt että pitäisikö tota racing prixiä antaa kaneille? Minkälaisia kokemuksia muilla on siitä?


      • Myöhässä

        Nyt kyllä oon vähän myöhässä kommenttien kanssa....Mutta minulla on kaksi kanin poikasta jotka ovat kasvattajalla syöneet racing prix junior Pro:ta. Ja hyvin ne ovat pärjänneet heinäkin maistuu. Itse eksyin tähän keskusteluun kun hain tietoa kyseisestä ruuasta lisää. Ja nyt olen kyllä vakuuttunut että hinta on täysin olematon verrattuna esim eläinkauppan kanin pelletteihin. Laatukin on hyvä ja kanit tykkäävät siitä. Ja iso plussa vielä kyseinen säkki on erittäin iso. Ja kauppa mistä sitä saa on sekin vain 20min ajomatkan päässä.


      • vaitykkäänesiitä
        Myöhässä kirjoitti:

        Nyt kyllä oon vähän myöhässä kommenttien kanssa....Mutta minulla on kaksi kanin poikasta jotka ovat kasvattajalla syöneet racing prix junior Pro:ta. Ja hyvin ne ovat pärjänneet heinäkin maistuu. Itse eksyin tähän keskusteluun kun hain tietoa kyseisestä ruuasta lisää. Ja nyt olen kyllä vakuuttunut että hinta on täysin olematon verrattuna esim eläinkauppan kanin pelletteihin. Laatukin on hyvä ja kanit tykkäävät siitä. Ja iso plussa vielä kyseinen säkki on erittäin iso. Ja kauppa mistä sitä saa on sekin vain 20min ajomatkan päässä.

        Tykkäävätkö lapset karkista? Joo. Onko karkki halpaa? Joo. Entäpä terveellistä? Ei. Rasvoita vain kanisi läpikotaisin ja tapa se ennenaikaisesti.


      • Eioikeaakaneille
        Myöhässä kirjoitti:

        Nyt kyllä oon vähän myöhässä kommenttien kanssa....Mutta minulla on kaksi kanin poikasta jotka ovat kasvattajalla syöneet racing prix junior Pro:ta. Ja hyvin ne ovat pärjänneet heinäkin maistuu. Itse eksyin tähän keskusteluun kun hain tietoa kyseisestä ruuasta lisää. Ja nyt olen kyllä vakuuttunut että hinta on täysin olematon verrattuna esim eläinkauppan kanin pelletteihin. Laatukin on hyvä ja kanit tykkäävät siitä. Ja iso plussa vielä kyseinen säkki on erittäin iso. Ja kauppa mistä sitä saa on sekin vain 20min ajomatkan päässä.

        Luepa se tuoteseloste ja mieti, kuinka moni ainesosista on kanille sopivaa ravintoa. Esim. viljoja eivät kanit ole kehittyneet syömään, mistä järki päässä oleva voisi heti vetää johtopäätöksiä. Kanien elimistö ei osaa käyttää viljojen hiilihydraatteja ja lyhyitä kuituja oikein, sillä niiden ei yksinkertaisesti tulisi niitä syödä. Kanit ovat kehittyneet syömään hyvinkin niukkakalorista ravintoa ja pitkiä kuituja, viljat sairastuttavat ne ennemmin tai myöhemmin. Liian tuju ravinto aiheuttaa mm. virtsakiviä ja sisäelinten rasvoittumista. Jälkimmäistä et päälle päin näe, sillä hoikka kani voi ruumiinavauksessa paljastua sisäelimiltään pahasti rasvoittuneeksi, jolloin sisäelimet eivät ole enää toimineet oikein ja täydellä teholla.

        Kasvattajat syöttävät noita hevos- ja nautarehuja juuri siksi, että ne ovat halpoja. On sitten eri asia, pitääkö olla sellainen määrä kaneja, ettei niille ole varaa syöttää lajiopillisesti oikeaa sapuskaa. Ja kuten joku jo vihjailikin, niin kanit kyllä syövät viljoja yhtä mielellään kuin pulskat kakarat namuja, muttei se kummastakaan syöjälleen terveellistä tee. Jos et siis kykene edes kahta kania syöttämään lajille tyypillistä ja siten oikeaa ja terveellistä ruokaa, niim miksi sinulla on kaneja ollenkaan? Itse saat syödä mitä mielit ja leikkiä siten terveydelläsi, mutta eläinten kohdalla venäläisen ruletin pelaaminen huonon ravinnon avulla ei yksinkertaisesti ole oikein.


    • Hesta

      Kyllä racing prix on hyväksi todettu eikä oo ollu ongelmia...

      • Hihhih

        Naapurin Jaskakin on todennut mäkkärin hyväksi eikä oo ollu ongelmia.


    • Anonyymi

      Nautojen rehut ovat paljon laajemmin tutkittuja kuin kaneille tarkoitetut pelletit. Ja kanin markettipussiruoka on epämääräinen sekoitus erilallaisia jyväsiä ja hedelmäpaloja tms. Varsinkaan ulkokanit eivät saa pelkästä heinästä tarpeeksi energiaa vaan tarvitsevat lisäravintoa. Huomattavasti halvemmaksi (ja luonnollisemmaksikin) tulee kun ostaa ihan tavallista vehnää tai ohraa ( tai kauraa ) tai rypsiä, jota sisältää esim vasikoille tarkoitettu pelletti. Tärkeää on, ettei kani saa ruuastaan liikaa tärkkelystä, kiinnitä siis huomio tuoteselosteeseen oli se kanin tai minkä tahansa muun elukan nappulaa tai mysliä. Paljon liikuntaa saava kani ei sopivasti annostelluista energiapitoisistakaan lisärehuistaan lihoa, eli jos kani on lihava, on liikunnan puute/ paikallaan kyhjöttäminen sen terveydelle ihan yhtä epätervettä kuin liikarasvoittuminen.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Kanit ovat fysiologisesti heinänsyöjiä, ja sen mukainen ruoansulatuselimistö niillä on. Vehnässä tai ohrassa ei siten ole mitään luonnollista kaneille. Siksipä viljat aiheuttavatkin kaneille mm. virtsatieongelmia ja sisäelinten rasvoittumista. Siinä on ihan turha kytätä lihavuutta, kun tappavin rasvoittuminen EI näy päällepäin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe