Kuntoutustuella opiskelu avoimessa yliopistossa

Anonyymi-ap

Onko kellään kokemuksia?

Sairastan kroonista uusiutuvaa masennusta. Lääkitys on, mutta sopivaa terapeuttia en ole löytänyt, sillä edellisen kanssa meni sukset ristiin. Meillä oli vain eri arvot.

Työttömänä olen ollut yli vuoden, mutta keväällä olin pari päivää vuokrafirman kautta asiakaspalvelu/toimistotyössä. Potkut tuli. Kesällä en päässyt mihinkään opiskelemaan. En edes varasijalta. Perusopinnot avoimessa yliopistossa maksaisivat 375€, sillä kursseja on 5 ja yhden hinta jo on 75€.

Valmistuin viime vuoden keväällä opistotason markkinoinnin koulutuksesta. Koska olen alalla uusi eikä multa löydy kokemusta kuin 6 kuukauden verran, en ole työllistynyt. Olin ennen opintoja myyjänä yli 4 vuotta, mutta psyyke ei enään kestä asiakaspalvelutyötä. Ainoa vaihtoehto oli siis kouluttautua uudelleen, mutta todellisuus on se, että korkeakoulututkinnon puuttumisella minua ei palkata eikä kela-asiakkaana mulla ole säästöjä, joilla voisin maksaa edes per kurssi omat opinnot ja pyrkiä sillä sisälle avoimen väylän kautta parhaimmilla arvosanoilla.

Saan kelalta työmarkkinatukea, asumislisää ja toimeentulotukea. Yhteensä liki 1300€ kuussa, joista maksan itse vuokran 750€/kk. Vesi sisältyy vuokraan. Kela kustantaa lääkkeet, sähkön ja terveydenhuollon laskut.

Vanha opintolaina korkoineen on kuukaudessa yli 50€. Ruokaan menee 2-3 viikon välein liki 50€. Silloin tällöin joudun maksamaan julkisen liikenteen 3,10€. Puhelinlasku on 25-30€/kk. Vaatteita ja alusvaatteita ostan vain silloin kun tarvitsen ja nekin netistä alennuksesta yleensä klarna-laskulle, jotka maksan jokaisen tuen tultua pois alta. Yleensä 1-2 tuotetta kuussa tai silloin kun on tarvetta. Ihonhoidossa olen tarkkana, joten niitä tuotteita löytyy. Tosin olen oppinut ostamaan niitä uusina tori.fi:stä hintaan 3-5€ ja vasta silloin kun tuote on oikeasti loppumassa tai se on hyvässä tarjouksessa, jolloin kun se loppuu ei tarvitse ostaa uutta. Ravintolisät säilyy pitkään, joten ne hankitaan, kun tuote on oikeasti loppumassa. Mun suolisto kun ei imeytä ruoasta saatavaa vitamiinia kunnolla, joten ravintolisillä on suuri merkitys ruokavaliossa.

Olen hakenut työkkärin ohjaajan pyynnöstä työkyvyn selvitystä ja mahdollisuutta kuntoutustukeen ooiskelua varten, sillä masennuksen vuoksi en sovellu kuin 30 tuntia viikossa työelämään. Hakemus on vetämässä tällä hetkellä. Onko kuntoutustuella pystynyt miten hyvin maksamaan kurssimaksuja, sillä uskon, että opiskelu auttaisi pitämään mut kiinni arjessa?

4

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Ihonhoidossa olen tarkkana, joten niitä tuotteita löytyy."

      Voitko tarkentaa millaisista tuotteista on kyse?

      • Anonyymi

        Kasvovesi Ziaja, hoitovesi Skin Treat(kestää about 10 kk), ordinary hyaluronihappo seerumi(kosteutus). Nuo on perus, jotka tulee naamaan, sillä mulla on kuiva sekaiho ja reagoi näpyillä kuivuuteen. . Hyaluronihappoa tosin ei käytetä kesäisin. Kestää noin 2-3kk.

        Noiden kolmen jälkeen tulee C-vitamiini(päivä) ja retinoli(yö, kestää about 7-19kk) seerumit, sillä olen ikääntyvä liki 35-vuotias. Ordinaryn niasiini seerumi tulee näppyjen ja ihohuokkosteb hoitoon. Kumpikin hankittuna Normal kaupasta. Voiteena on Ivy Aia normal kaupasta, joka sopii sekä päivään että iltaan. Kasviöljynä parilla eurolla hankittu tori.fi:n löytö. Sekä aurinkovoide kasvoille. Pesen kasvoni Normal kaupasta ostetulla sulfaatittomalla ja parapeenittomalla puhdistusaineella sekä puhdistusmaidolla, minimaalisen meikin ja päivän lian poistan ensin puhdistusliinalla.

        Lisäksi multa löytyy mutanaamio, kosteuttavia Lidlin naamioita, kerran viikossa naaman laitettavia kangasnaamioita(1€ kpl) ja yksi virkistävä naamio urtekramilta. Nuo kaikki kosteuden ja puhtauden ylläpitoon. Iho on kiittänyt, kun rypyt on pysyneet poissa. Juonteita näkyy vain, kun iho on just pesty ja kuiva, mutta me katoaa heti, kun tuotteet laitetaan naamaan. Toki jotkut tuotteet käytetään vain tiettynä vuoden aikana.

        Meikkiä en pahemmin käytä, kun iho on hyvä. Ripsarin päivitän 3 kuukauden välein ja sekin alle 3 euron Tokmannin löytö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvovesi Ziaja, hoitovesi Skin Treat(kestää about 10 kk), ordinary hyaluronihappo seerumi(kosteutus). Nuo on perus, jotka tulee naamaan, sillä mulla on kuiva sekaiho ja reagoi näpyillä kuivuuteen. . Hyaluronihappoa tosin ei käytetä kesäisin. Kestää noin 2-3kk.

        Noiden kolmen jälkeen tulee C-vitamiini(päivä) ja retinoli(yö, kestää about 7-19kk) seerumit, sillä olen ikääntyvä liki 35-vuotias. Ordinaryn niasiini seerumi tulee näppyjen ja ihohuokkosteb hoitoon. Kumpikin hankittuna Normal kaupasta. Voiteena on Ivy Aia normal kaupasta, joka sopii sekä päivään että iltaan. Kasviöljynä parilla eurolla hankittu tori.fi:n löytö. Sekä aurinkovoide kasvoille. Pesen kasvoni Normal kaupasta ostetulla sulfaatittomalla ja parapeenittomalla puhdistusaineella sekä puhdistusmaidolla, minimaalisen meikin ja päivän lian poistan ensin puhdistusliinalla.

        Lisäksi multa löytyy mutanaamio, kosteuttavia Lidlin naamioita, kerran viikossa naaman laitettavia kangasnaamioita(1€ kpl) ja yksi virkistävä naamio urtekramilta. Nuo kaikki kosteuden ja puhtauden ylläpitoon. Iho on kiittänyt, kun rypyt on pysyneet poissa. Juonteita näkyy vain, kun iho on just pesty ja kuiva, mutta me katoaa heti, kun tuotteet laitetaan naamaan. Toki jotkut tuotteet käytetään vain tiettynä vuoden aikana.

        Meikkiä en pahemmin käytä, kun iho on hyvä. Ripsarin päivitän 3 kuukauden välein ja sekin alle 3 euron Tokmannin löytö.

        Asiakokonaisuutta täydentävän kommenttisi perusteella uskallan esittää, että vastaus kysymykseesi on myönteinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe