Täytän 68v ja lisäeläke?

Anonyymi-ap

Olen koko vanhuuseläkkeen ajan tehnyt osa-aikaista työtä. Saanko nyt hakea lisäeläkettä, kun täytän 68v vaikka jatkaisin työntekoa? Vai pitääkö työsuhde ensin lopettaa?
Olen ns.pienpalkainen työläinen, joten ei eläke nyt paljoa taida nousta

20

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysyt sitten +60 palstalta😳

      • Anonyymi

        No vielä harvempi asiasta mitään tietää vaikka 40+ palstalla.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­­N­­­y­­­m­­­f­­o­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Lisäeläkettä ei minun mielestäni saa enää kun eläkkeen yläikäraja on täynnä, eli tuo 68 v.
      Sen sijaan voit ansaita eläkkeellä ollessasi 922,42 e/kk ilman että se mitenkään vaikuttaa varsinaiseen eläkkeeseesi.
      En ole varma vastasinko siihen mitä kysyt.

      • Anonyymi

        Kyllä eläkkeellä voi hankkia kuinka paljon vain eikä se vaikuta työeläkkeen määrään. 68 vuotta täyttänyt ei enää kerrytä työnteollaan lisää eläkettä ja tosiaan se aiempi kertynyt eläke tuleekin itse hakea tuolloin.

        Minäkin olen eläkkeellä ja teen töitä; eläkkeeni pysyy täysin samana vaikka tienaisin kuinka paljon palkkatuloa. Veroprosenttiin se toki vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eläkkeellä voi hankkia kuinka paljon vain eikä se vaikuta työeläkkeen määrään. 68 vuotta täyttänyt ei enää kerrytä työnteollaan lisää eläkettä ja tosiaan se aiempi kertynyt eläke tuleekin itse hakea tuolloin.

        Minäkin olen eläkkeellä ja teen töitä; eläkkeeni pysyy täysin samana vaikka tienaisin kuinka paljon palkkatuloa. Veroprosenttiin se toki vaikuttaa.

        Mutta jos saa esim asumistukea niin siihen lisätulot vaikuttaa kyllä, samoin toimeentulotukeen yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eläkkeellä voi hankkia kuinka paljon vain eikä se vaikuta työeläkkeen määrään. 68 vuotta täyttänyt ei enää kerrytä työnteollaan lisää eläkettä ja tosiaan se aiempi kertynyt eläke tuleekin itse hakea tuolloin.

        Minäkin olen eläkkeellä ja teen töitä; eläkkeeni pysyy täysin samana vaikka tienaisin kuinka paljon palkkatuloa. Veroprosenttiin se toki vaikuttaa.

        Käsitin kyllä sillä tavalla, että työtulot 68 ikävuoden jälkeen kerryttävät eläkettä. Ne ilmoitetaan eläkelaitokselle sitten, kun lopettaa duunaamisen totaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos saa esim asumistukea niin siihen lisätulot vaikuttaa kyllä, samoin toimeentulotukeen yms.

        Totta kai vaikuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitin kyllä sillä tavalla, että työtulot 68 ikävuoden jälkeen kerryttävät eläkettä. Ne ilmoitetaan eläkelaitokselle sitten, kun lopettaa duunaamisen totaalisesti.

        Puolisoni, syntynyt v. 1955 voi tienata 68 vuotiaaksi niin, että tulot kerryttävät eläkettä. MInä olen syntynyt v. 1959 ja voin tienata 69 niin, että tulot kerryttävät eläkettä. Noiden vuosien jälkeen voin olla töissä mutta eläkettä ei enää kerry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisoni, syntynyt v. 1955 voi tienata 68 vuotiaaksi niin, että tulot kerryttävät eläkettä. MInä olen syntynyt v. 1959 ja voin tienata 69 niin, että tulot kerryttävät eläkettä. Noiden vuosien jälkeen voin olla töissä mutta eläkettä ei enää kerry.

        No minäpä päätöksestäni ymmärsin niiin, että kyllä kertyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minäpä päätöksestäni ymmärsin niiin, että kyllä kertyy.

        Vuonna 1957 ja sitä ennen syntyneillä eläkettä kertyy 68-vuotiaaksi asti.
        Vuonna 1958 - 1961 syntyneillä eläkettä kertyy 69-vuotiaaksi.
        Vuonna 1962 syntyneillä ja sen jälkeen syntyneillä eläkettä kertyy 70-vuotiaaksi asti.

        Jos olet syntynyt -57 tai sitä ennen, niin eläkettä siis kertyy 68 vuotiaaksi ja sen jälkeen eläkettä EI enää kerry vaikka jatkaisit työntekoa.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minäpä päätöksestäni ymmärsin niiin, että kyllä kertyy.

        Ei varmasti kerry!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti kerry!

        Well, se selvinnee sitten, siinä kohdassa, kun lopetan työ'urani'. Pari vuotta jos vielä jaksaisi ja / tai pystyisi eli pysyisi terveenä ja toimintakykyisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Well, se selvinnee sitten, siinä kohdassa, kun lopetan työ'urani'. Pari vuotta jos vielä jaksaisi ja / tai pystyisi eli pysyisi terveenä ja toimintakykyisenä.

        MInäkin teen töitä eläkeläisenä ja olet tämän asian selvittänyt juurta jaksain ja kyllä se niin on, ettei sitä eläkettä meidän ikäisille kerry kuin 68-vuotiaaksi asti.


    • Anonyymi

      Eiköhän se eläkeyhtiö ole oikea osoite mistä todellisen ja oikean tiedon saat kysymykseesi.

      • Anonyymi

        Lisä eläketä käsitäkseen ei saa kun on jo eläke tulot eläkeläisenä.Soita sihen firmaan joka maksaa nyt eläkeesi.Onko se kela,Vai jokin esim.Ilmarinen ymm.Selvii totuus ihan hetkessä.Ei tällä sivustolla.


    • Anonyymi

      Mene Kelaan käymään.

    • Anonyymi

      Taas pessimisteille. Vertaistuki on mahtava tuki. Aina kannattaa kysyä ensin niiltä jotka ovat mahdollisesti asiaa kokeneet. Olen saanut useita kertoja apua täältä eri palstoilta. Aloittaja ihan varmasti ymmärtää että jos täältä ei ratkaisu löydy niin sitten vasta odottamaan tuntikaupalla puhelimessa päästäkseen virastoihin asiantuntijan pakeille.
      Oma kokemus verovirastosta.
      Myin osakkeita ja pääomatulon ei pitäisi vaikuttaa eläketuloon. Veron määrä kuitenkin nousi myös eläketulosta. Kysyin verovirkailijalta, mistä tuo lähes 100 e tuohon pasahti. Hän: En minä tiedä mistä se tuli, minä vain laitoin luvut taulukkoon. Että semmoista osaamista. Selvitin itse.

    • Anonyymi

      Kelassa vastataan aika nopeasti. Myös eläkettä maksavaan yhtiöön
      kannattaa soittaa.

    • Anonyymi

      saa hakea eikä tarvitse lopettaa työntekoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe