Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen

Anonyymi-ap

Mitä se edellyttää, että virkamies tuomitaan huolimattomuuden takia syylliseksi rikokseen? Minkälaista huolimattomuuden pitää olla ja mitkä pitää huolimattomuuden seuraukset olla?

10 § (12.7.2002/604)
Tuottamuksellinen virkavelvollisuuden rikkominen

Jos virkamies virkaansa toimittaessaan huolimattomuudesta muulla kuin 5 §:n 2 momentissa tarkoitetulla tavalla rikkoo virkatoiminnassa noudatettaviin säännöksiin tai määräyksiin perustuvan virkavelvollisuutensa, eikä teko huomioon ottaen sen haitallisuus ja vahingollisuus ja muut tekoon liittyvät seikat ole kokonaisuutena arvostellen vähäinen, hänet on tuomittava tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta varoitukseen tai sakkoon.

32

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kotitehtävät pitää tehdä itse, ei kysyä roskafoorumilta tai tekoälyltä.

      • Anonyymi

        Onko virkakyöstillä aikaa notkua palstalla torjumassa tulipaloja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko virkakyöstillä aikaa notkua palstalla torjumassa tulipaloja?

        On, etkö jo ole tajunnut?
        Katsos ainahan te ammattivalittajat olette ruikuttaneet, että virkamiehet eivät voi saada potkuja, jos eivät tee virkavirhettä ja kun ei tee mitään ei voi tehdä virhettäkään.

        Täällä me vain notkumme palstalla vinoilemassa teille.
        Mutta ei se sisällä kotitehtävien tekemisessä auttamista. Ne pitää tehdä itse. Varsinkin jos kysymys on noin tyhmä. Vähän niinkuin kysyisi, että minkälaisella huolimattomuudella sitä voi syyllistyä kuolemantuottamukseen tai vammantuottamukseen. Minkälaista huolimattomuuden pitää olla?
        Vastaile nyt sitten noin ympäripyöreisiin ja yleispäteviin kysymyksiin jotenkin järkevästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On, etkö jo ole tajunnut?
        Katsos ainahan te ammattivalittajat olette ruikuttaneet, että virkamiehet eivät voi saada potkuja, jos eivät tee virkavirhettä ja kun ei tee mitään ei voi tehdä virhettäkään.

        Täällä me vain notkumme palstalla vinoilemassa teille.
        Mutta ei se sisällä kotitehtävien tekemisessä auttamista. Ne pitää tehdä itse. Varsinkin jos kysymys on noin tyhmä. Vähän niinkuin kysyisi, että minkälaisella huolimattomuudella sitä voi syyllistyä kuolemantuottamukseen tai vammantuottamukseen. Minkälaista huolimattomuuden pitää olla?
        Vastaile nyt sitten noin ympäripyöreisiin ja yleispäteviin kysymyksiin jotenkin järkevästi.

        "Täällä me vain notkumme palstalla vinoilemassa teille.
        Mutta ei se sisällä kotitehtävien tekemisessä auttamista. Ne pitää tehdä itse. Varsinkin jos kysymys on noin tyhmä. Vähän niinkuin kysyisi, että minkälaisella huolimattomuudella sitä voi syyllistyä kuolemantuottamukseen tai vammantuottamukseen. Minkälaista huolimattomuuden pitää olla?"

        Haluatko diaarinumeron tapauksesta, josta kuolemantuottamuksesta ei tuomittu edes sakkoja? Sellaisesta on melko tuore esimerkki. Vai kerrotko itse suurena asiantuntijana, joka tosin näyttää pitävän asiantuntijuutensa visusti salassa ja horisee joutavia, millä perustein täysi vastuuvapaus kuolemantuottamuksesta (=autolla yliajo) on mahdollista Suomessa, joka väitetysti on oikeusvaltio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä me vain notkumme palstalla vinoilemassa teille.
        Mutta ei se sisällä kotitehtävien tekemisessä auttamista. Ne pitää tehdä itse. Varsinkin jos kysymys on noin tyhmä. Vähän niinkuin kysyisi, että minkälaisella huolimattomuudella sitä voi syyllistyä kuolemantuottamukseen tai vammantuottamukseen. Minkälaista huolimattomuuden pitää olla?"

        Haluatko diaarinumeron tapauksesta, josta kuolemantuottamuksesta ei tuomittu edes sakkoja? Sellaisesta on melko tuore esimerkki. Vai kerrotko itse suurena asiantuntijana, joka tosin näyttää pitävän asiantuntijuutensa visusti salassa ja horisee joutavia, millä perustein täysi vastuuvapaus kuolemantuottamuksesta (=autolla yliajo) on mahdollista Suomessa, joka väitetysti on oikeusvaltio?

        Ajantasalle pääsee myös Hakunilan tulipaloa muistelemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täällä me vain notkumme palstalla vinoilemassa teille.
        Mutta ei se sisällä kotitehtävien tekemisessä auttamista. Ne pitää tehdä itse. Varsinkin jos kysymys on noin tyhmä. Vähän niinkuin kysyisi, että minkälaisella huolimattomuudella sitä voi syyllistyä kuolemantuottamukseen tai vammantuottamukseen. Minkälaista huolimattomuuden pitää olla?"

        Haluatko diaarinumeron tapauksesta, josta kuolemantuottamuksesta ei tuomittu edes sakkoja? Sellaisesta on melko tuore esimerkki. Vai kerrotko itse suurena asiantuntijana, joka tosin näyttää pitävän asiantuntijuutensa visusti salassa ja horisee joutavia, millä perustein täysi vastuuvapaus kuolemantuottamuksesta (=autolla yliajo) on mahdollista Suomessa, joka väitetysti on oikeusvaltio?

        En tarvitse. En jaksa kovin usein tilailla juttuja oikeudesta vain tämän palstan keskusteluja varten. Luotan sinuun, kun referoit että millä perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse. En jaksa kovin usein tilailla juttuja oikeudesta vain tämän palstan keskusteluja varten. Luotan sinuun, kun referoit että millä perusteella.

        Minä jo ehdin kutsua apuun lentävät spagettihirviöt ja esittelijän sille ilmiölle. Eli Ruben Stiller ja ehkä Matti Virtanen. En muista Matti Virtasen roolia. Siitä esittelystä on jo aika monta vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse. En jaksa kovin usein tilailla juttuja oikeudesta vain tämän palstan keskusteluja varten. Luotan sinuun, kun referoit että millä perusteella.

        Tällaisesta ei tule mitään sanktiota:
        https://www.ts.fi/uutiset/5132844


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisesta ei tule mitään sanktiota:
        https://www.ts.fi/uutiset/5132844

        Selvä. Uskomme kristallipalloasi. Se on epäilemättä toimivaksi todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä. Uskomme kristallipalloasi. Se on epäilemättä toimivaksi todettu.

        R 21-2038. Tee referaatti itse,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        R 21-2038. Tee referaatti itse,

        En jaksa. Kun sinulla kerran on ratkaisu jo hallussasi, niin kerro sinä meille, miksi rangaistusta ei tullut. Mutta mikä vielä tärkeämpää, asiassa oli kyse siitä, minkälainen huolimattomuus kvalifioi tuottamuksellisen virkavelvollisuuden rikkomisen tai tässä tapauksessa kuolemantuottamuksen. Tapauksessasi kuljettajan toiminta ei siis täyttänyt tällaista huolimattomuutta. Tieto sekin, kunhan vaivaudut jakamaan sen meille. Mutta vielä kaivataan tyhjentävä vastaus päinvastaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jaksa. Kun sinulla kerran on ratkaisu jo hallussasi, niin kerro sinä meille, miksi rangaistusta ei tullut. Mutta mikä vielä tärkeämpää, asiassa oli kyse siitä, minkälainen huolimattomuus kvalifioi tuottamuksellisen virkavelvollisuuden rikkomisen tai tässä tapauksessa kuolemantuottamuksen. Tapauksessasi kuljettajan toiminta ei siis täyttänyt tällaista huolimattomuutta. Tieto sekin, kunhan vaivaudut jakamaan sen meille. Mutta vielä kaivataan tyhjentävä vastaus päinvastaiseen.

        Koska poliisi teki työnsä heikosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska poliisi teki työnsä heikosti.

        Valitettavasti ei riitä selitykseksi. Miten se olisi pitänyt tehdä paremmin? Mitä oleellista tietoa syyttäjältä jäi puuttumaan, minä olisi johtanut langettavaan tai mistä muusta syystä "heikko poliisityö" esti langettavan tuomion?
        Ja miten tämä liittyi koko keskusteluun, jonka aihe ei ollut poliisin tutkinnan laatu, vaan rikoksen kvalifkoiva huolimattomuus?

        Ja vielä, miksi panttaat tietoa? Mikä siinä on niin vaikeaa lainata oleellinen tuomion perusteluista sanasta sanaan suoraan asiakirjasta? Se on sinulla kuitenkin sähköisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ei riitä selitykseksi. Miten se olisi pitänyt tehdä paremmin? Mitä oleellista tietoa syyttäjältä jäi puuttumaan, minä olisi johtanut langettavaan tai mistä muusta syystä "heikko poliisityö" esti langettavan tuomion?
        Ja miten tämä liittyi koko keskusteluun, jonka aihe ei ollut poliisin tutkinnan laatu, vaan rikoksen kvalifkoiva huolimattomuus?

        Ja vielä, miksi panttaat tietoa? Mikä siinä on niin vaikeaa lainata oleellinen tuomion perusteluista sanasta sanaan suoraan asiakirjasta? Se on sinulla kuitenkin sähköisenä.

        Sen jälkeen, kun poliisi on toimittanut pöytäkirjan syyttäjälle siitä vastaa syyttäjä, ei poliisi.
        Jos tutkinta on huonosti tehty, niin syyttäjä pyytää poliisia suorittamaan lisätutkintaa ja nimeää mihin se pitää kohdistaa, tai ketä on kuultava. Lisätutkinnan valmistuttua poliisi tekee siitä lisäpöytäkirjan, jonka se toimittaa edelleen syyttäjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti ei riitä selitykseksi. Miten se olisi pitänyt tehdä paremmin? Mitä oleellista tietoa syyttäjältä jäi puuttumaan, minä olisi johtanut langettavaan tai mistä muusta syystä "heikko poliisityö" esti langettavan tuomion?
        Ja miten tämä liittyi koko keskusteluun, jonka aihe ei ollut poliisin tutkinnan laatu, vaan rikoksen kvalifkoiva huolimattomuus?

        Ja vielä, miksi panttaat tietoa? Mikä siinä on niin vaikeaa lainata oleellinen tuomion perusteluista sanasta sanaan suoraan asiakirjasta? Se on sinulla kuitenkin sähköisenä.

        Poliisi ei tutki tutkintapyynnön esittäjien toimittamaa aineistoa, joka on hyvin kattava, vaan sen sijaan uskoo epäiltyjen esittämät valheet sellaisenaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä jo ehdin kutsua apuun lentävät spagettihirviöt ja esittelijän sille ilmiölle. Eli Ruben Stiller ja ehkä Matti Virtanen. En muista Matti Virtasen roolia. Siitä esittelystä on jo aika monta vuotta.

        Ehkä sillat palaa ja lentävät spagettihirviöt eivät tajunneet kirjoitustensa syväluotaavuutta.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­­N­­y­m­­­f­o­m­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18047359a

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Onko edelleen kysymys siitä, kun talosi lopputarkastukset laistettiin kunnan puolelta ja tarkastaja oli ihan muissa maailmoissa?

      Miksi et etsi itsellesi juristia, koska itse et kuitenkaan kykene asiaa hoitamaan?

      Alkaa vähitellen kyllästyttää tuo jankkaamisesi, kun et saa mitään tehtyä, vaan puhut ja kyselet vaan. Hanki se juristi nyt.

      • Anonyymi

        Onko sinulla jotain henkilökohtaista intressiä asiassa vai miksi notkut palstalla? Miksi luulet, että jotain kiinnostaa, että oletko kyllästynyt vai et?

        Vastaa kysymykseen, jos osaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jotain henkilökohtaista intressiä asiassa vai miksi notkut palstalla? Miksi luulet, että jotain kiinnostaa, että oletko kyllästynyt vai et?

        Vastaa kysymykseen, jos osaat.

        Osuin siis oikeaan.

        Hanki nyt vaan se juristi, juttusi ovat jo todella apaattisia. Sinä et vaan itse osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuin siis oikeaan.

        Hanki nyt vaan se juristi, juttusi ovat jo todella apaattisia. Sinä et vaan itse osaa.

        Osuit oikeaan missä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuin siis oikeaan.

        Hanki nyt vaan se juristi, juttusi ovat jo todella apaattisia. Sinä et vaan itse osaa.

        Joko puntti tutisee, kun oma lehmä on ojassa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuit oikeaan missä?

        Älä leiki vielä typerämpää kuin todellisuudessa olet.


      • Anonyymi

        Olen eri henkilö. En tiedä mitään esittelemästäsi asiasta eli jonkun talon lopputarkastukse sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jotain henkilökohtaista intressiä asiassa vai miksi notkut palstalla? Miksi luulet, että jotain kiinnostaa, että oletko kyllästynyt vai et?

        Vastaa kysymykseen, jos osaat.

        Eri henkilö notkuu palstalla. Epäilen Moktar Gubtan nettaktiivusuutta syyksi sekaannuksiin. Mutta voin olla väärässä. Anoyymejä on paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko puntti tutisee, kun oma lehmä on ojassa?

        Viittaatko Riikka Purraan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri henkilö notkuu palstalla. Epäilen Moktar Gubtan nettaktiivusuutta syyksi sekaannuksiin. Mutta voin olla väärässä. Anoyymejä on paljon.

        Tähän ei saa kirjoittaa mitään persuista, vaikka en ole persu.


    • Anonyymi

      Sydänvikaisten jäljet muistuttaa hutikasta. Lambi ei sitten ole rutistettava.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistä teosta kuntalainen joutuu vankilaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä teosta kuntalainen joutuu vankilaan?

        Lue sieltä toisesta avauksesta, joka ei ollut sinulle tuttu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe