Eli se viimeinen autoni. Ikää on n liki60v ja subaru on ollut merkkini. Enää rauhallisemmilla autoilla tullut liikuttua. Sattuuko joku tietämään onko tulossa suurempaa akkua solterraan? onhan sen jo saanut jonkinmoisen päivityksen suureen kulutukseensa ilmeisesti ja se on jo pienempää mitä alku testeissä oli julkisuudessa. Jopa uusi subaru lehti mainosti 16,7kwh 9000km keskikulutuksena ja se on vähän. Silti uudempi akku kiinnostaa koska suuri akku kestää pidempään vaikka kapasiteetti jo laskenut hieman ja akun hyvinvointi on helpompaa isommassa "tankissa"
Ei oikein muita edes ole tarjolla koska maanvara ja kunnon neliveto on pakollisia. Ihan kiinan byd merkkiin en nyt lämpene. Toki rahalla saa vaikka mitä mutta... solterran kokoluokka on myös sopiva.
Solterra vakavasti harkinnassa n15v ajaksi,akku kasvamassa?
26
808
Vastaukset
- Anonyymi
Palstan trollit leikkii asialliseen kysymykseen.
- Anonyymi
Odotellaan rauhassa parempaa akkua ja sitten ostohousut jalkaan.
- Anonyymi
Veikkaan, että ainakin tuon merkin kohdalla saat odotella kovin pitkään.
- Anonyymi
Toistan itseäni. Wain vw aageen tuotteita. Jottei tule paha mieli. Tv. Stauffenberg
- Anonyymi
"Kielikouluun kannattaa ainakin panostaa."
Ja sinun käytöstapoihin. Olet säälittävä surkimus nyt ja itse kirjoitit arvosi heh.
- Anonyymi
Tuollaiset luvatut kulutukset pätee lämpimissä maissa joissa akku antaa paremmin sähköä, eikä tarvita sisätilalämmitystä.
- Anonyymi
Luvut taisi olla subaru lehdessä suomessa käytössä olevasta autosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luvut taisi olla subaru lehdessä suomessa käytössä olevasta autosta.
Se on silti Subarun mainos, eli todellisuudessa ei toteudu kuin korkeintaan ihanteellisessa olosuhteessa ja tilanteessa.
- Anonyymi
"Tuollaiset luvatut kulutukset pätee lämpimissä maissa joissa akku antaa paremmin sähköä, eikä tarvita sisätilalämmitystä."
Lehti jutussa oli keskikulutus joka on siis keskikulutus eli vie enemmän pahoissa oloissa ja hyvissä taas vähemmän kuten bensaauton keskikulutus ilmoitus ja hetkellinen voi päätellä. Tuskin omassa käytössä noin vähällä menisi mutta jotku osaa viitsii jaksaa kikkailla ja tuumia joka liikkeensä ja se on jokaisen oma asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuollaiset luvatut kulutukset pätee lämpimissä maissa joissa akku antaa paremmin sähköä, eikä tarvita sisätilalämmitystä."
Lehti jutussa oli keskikulutus joka on siis keskikulutus eli vie enemmän pahoissa oloissa ja hyvissä taas vähemmän kuten bensaauton keskikulutus ilmoitus ja hetkellinen voi päätellä. Tuskin omassa käytössä noin vähällä menisi mutta jotku osaa viitsii jaksaa kikkailla ja tuumia joka liikkeensä ja se on jokaisen oma asia.Todennäköisesti tuhon ei ole lisätty lataus häviöitä, vaan katsottu auton näytöltä.
Ja kun kyseessä on mainos, niin tarkoituksellisesti ajettu optimi oloissa ilman lämmitystä tai jäähdytystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todennäköisesti tuhon ei ole lisätty lataus häviöitä, vaan katsottu auton näytöltä.
Ja kun kyseessä on mainos, niin tarkoituksellisesti ajettu optimi oloissa ilman lämmitystä tai jäähdytystä.Lataushäviöt maksetaan sähkölaskussa, eivätkä ne vaikuta ajomatkaan. Auton näyttöei näytä todellista kulutusta, vaan aika likiarvoa. Todellisen kulutuksen saa ajamalla ja katsomalla tarvittavan latauksen määrän vähän pidemmältä jaksolta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lataushäviöt maksetaan sähkölaskussa, eivätkä ne vaikuta ajomatkaan. Auton näyttöei näytä todellista kulutusta, vaan aika likiarvoa. Todellisen kulutuksen saa ajamalla ja katsomalla tarvittavan latauksen määrän vähän pidemmältä jaksolta..
Lueskelin vanhaa TMää missä oli joku vertailu sähköautoille. Siinä taisi olla Toyota BZ4X, ja kulutus oli ihan samaa tasoa kun muissa vertailun sähköautoissa. Joten ongelma on vain latauksessa ja liian pienessä akussa.
- Anonyymi
Jää soltererran hankinta toistaiseksi kun akku taitaa olla liian vaikea pala taas uutisten perusteella. Nooh eipä hätä sillä alla on subaru ja hyvä sellainen. Tuo subaru lehden kulutus mainos on siis tavallisen ihmisen kirjoitus joten jos saivartelee niin kaikki on mainosta esim tm lehden testaama ja jokainen asia on mainosta . Ei poijat pelleillä.
- Anonyymi
Juupa juu, tavallisen ihmisen hyvinkin. Oli sitten kenen tahansa kirjoittama, jokainen nyt vähänkin sähköautoista ymmärtää miten tuo ns testi on tehty.
Mitään tekemistä sillä ei ole käytännön ajosta muun liikenteen rytmissä.
Seuraava versio voi olla hieman parempi, ja kannattaakin lukea miten Toyotalla on aikomus muuttaa esimerkiksi auton lämmitystä.
Sitten se hetki kun tekee valintaa Toyotan ja Subarun väliltä, kannattaa myös katsoa huoltoverkostoa.
- Anonyymi
Solterra on VITSI. Maailman heikoin sähköauto, a'la Toyota. Välttäkää Solterraa, ja ostakaa vaikka säästöön jääneillä rahoilla uusi vaihtomoottori niihin ikuisiin pokser-diesel kihnuttimiinne. 👍👍👍👍💩💩💩
- Anonyymi
... tuleeko paljon kilometrejä vuodessa? Tarviiko sähköä?
Minäkin olen jo 60 ja nykyinen vm 2010 Forester 2.5XT :llä tulee n. 10tkm vuodessa (nyt 150tkm mittarissa) joten bensa-autoa kummempaa en tarvitse, huoletonta köröttelyä vaan.
Käytännössä 8-10l/100km vuodenaikojen mukaan.- Anonyymi
Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.
Solterra on hyvän näköinen verrattuna muihin Subarun malleihin. Ehkä juuri sen takia kun auton on suunnitellut Toyota.
Toyota ehti jo esitellä uudistetun 24 mallin missä piti olla parempi pikalataus. Akkua lämmitetään nyt sisätilojen lämmityslaitteen avulla. Eipä sillä saada satojen kilojen akkua lämpimäksi pakkaskelillä. Tuubista löytyy jo yksi video missä muistaakseni ottaa 42 kwh pikalatausta vaikka mainostavat että ottaa 150 kwh. Siitä se vielä romahtaa kun akku on 80% täynnä. Joten ajomatkan talvella jää edelleen hyvin lyhyiksi ja aikaa kuluu enemmän lataus paikalla kuin itse ajossa.
Kyllähän tämäkin riittää monelle joka ajaa päivässä alle 100 km ja pystyy kotona latailemaan edes jotenkin.
Aika vaikeaa näyttää olevan tuon akku/lataus tekniikan kanssa.
Muutenhan auto olisi hyvä kun neliveto on taas pitkästä aikaa jatkuva 50/50. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.
Solterra on hyvän näköinen verrattuna muihin Subarun malleihin. Ehkä juuri sen takia kun auton on suunnitellut Toyota.
Toyota ehti jo esitellä uudistetun 24 mallin missä piti olla parempi pikalataus. Akkua lämmitetään nyt sisätilojen lämmityslaitteen avulla. Eipä sillä saada satojen kilojen akkua lämpimäksi pakkaskelillä. Tuubista löytyy jo yksi video missä muistaakseni ottaa 42 kwh pikalatausta vaikka mainostavat että ottaa 150 kwh. Siitä se vielä romahtaa kun akku on 80% täynnä. Joten ajomatkan talvella jää edelleen hyvin lyhyiksi ja aikaa kuluu enemmän lataus paikalla kuin itse ajossa.
Kyllähän tämäkin riittää monelle joka ajaa päivässä alle 100 km ja pystyy kotona latailemaan edes jotenkin.
Aika vaikeaa näyttää olevan tuon akku/lataus tekniikan kanssa.
Muutenhan auto olisi hyvä kun neliveto on taas pitkästä aikaa jatkuva 50/50.” Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.”
Ja minä ajan 2006 foresterilla ja pidän kenkälaatikostani mutta tuo solterra viehättää kun on pohjalla etäisyyttä maahan ja neliveto on juuri oikeanlainen. Muotoilu on täysin sivuseikka. Ikääkin on tulossa 60 lähivuosina mutta ehkä 60v on jo tekniikka kehittynyt tuon akun osalta paremmaksi sillä akuthan on kaikissa sähköautoissa riittämättömiä. Odottelua on sillä ei ole uutista uudesta akkuläpimurrosta näillä näkymin. Ehkä onkin parempi odottaa e polttoaineen eli synteettinen bensa leviämistä tolpille. Istuin lyhyen matkan solterrassa ja järkytyin täysin turhista tarpeettomista toiminnoista ja pippauksista voi perkeletto mitä shittiä on nyky autot! Muuten oli hyvä auto! Taidan vain jatkaa hyvällä foresterillani hautaan asti. On halvinta ja helpointa elämä.
Missähän viipyy 4x4 pakettiautot? Niille kun olisi tarvetta. Ehkä semmoisen parhaan saisi kun teettäisi hiace 4x4 jo vanhemmasta loistoyksilöstä. Se on paras mutta vain minulle ei uutuuden perässä juoksijoille. No ehkä transporter 4x4 ne kun on halpis autoja johtuen useammin korjaamolla ja se on hankittu tieto vuosien kokemuksella eli se on faktaa ei teinien pahan olon puolustus epätoivoisia itkemisiä. Mutta jokainen ajaa mikä tuntuu itselle parhaalta sillä muiden mielipiteistähän ei tarvitse olla kiinnostunut. Sää tunteetonta kestävää akkua odotellessa tik tak tik tak. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.”
Ja minä ajan 2006 foresterilla ja pidän kenkälaatikostani mutta tuo solterra viehättää kun on pohjalla etäisyyttä maahan ja neliveto on juuri oikeanlainen. Muotoilu on täysin sivuseikka. Ikääkin on tulossa 60 lähivuosina mutta ehkä 60v on jo tekniikka kehittynyt tuon akun osalta paremmaksi sillä akuthan on kaikissa sähköautoissa riittämättömiä. Odottelua on sillä ei ole uutista uudesta akkuläpimurrosta näillä näkymin. Ehkä onkin parempi odottaa e polttoaineen eli synteettinen bensa leviämistä tolpille. Istuin lyhyen matkan solterrassa ja järkytyin täysin turhista tarpeettomista toiminnoista ja pippauksista voi perkeletto mitä shittiä on nyky autot! Muuten oli hyvä auto! Taidan vain jatkaa hyvällä foresterillani hautaan asti. On halvinta ja helpointa elämä.
Missähän viipyy 4x4 pakettiautot? Niille kun olisi tarvetta. Ehkä semmoisen parhaan saisi kun teettäisi hiace 4x4 jo vanhemmasta loistoyksilöstä. Se on paras mutta vain minulle ei uutuuden perässä juoksijoille. No ehkä transporter 4x4 ne kun on halpis autoja johtuen useammin korjaamolla ja se on hankittu tieto vuosien kokemuksella eli se on faktaa ei teinien pahan olon puolustus epätoivoisia itkemisiä. Mutta jokainen ajaa mikä tuntuu itselle parhaalta sillä muiden mielipiteistähän ei tarvitse olla kiinnostunut. Sää tunteetonta kestävää akkua odotellessa tik tak tik tak.Jännä juttu kun Subaru ilmoittaa Solterran maavaraksi 21 cm, ja Toyota täysin saman auton maavaraksi vähän vajaan 18 cm. On sekin riittävä jos ei kovasti metsäteillä rymistele.
Ajoasento on aika jännä. Tulee mieleen Hilux missä istutaan korkealla maasta, mutta penkki kuitenkin aika lähellä sisälattiaa. Se akkuhan siellä lattian alla.
Nyt jos joku liike myisi ylivuotiset uudet sopivaan hintaan niin voisi alkaa kiinnostaa.
Lataus puutteistaan huolimatta Solterra ja BZ4X on ihan kelpo autoja ja etenkin nelivetoisena olis ihan hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä juttu kun Subaru ilmoittaa Solterran maavaraksi 21 cm, ja Toyota täysin saman auton maavaraksi vähän vajaan 18 cm. On sekin riittävä jos ei kovasti metsäteillä rymistele.
Ajoasento on aika jännä. Tulee mieleen Hilux missä istutaan korkealla maasta, mutta penkki kuitenkin aika lähellä sisälattiaa. Se akkuhan siellä lattian alla.
Nyt jos joku liike myisi ylivuotiset uudet sopivaan hintaan niin voisi alkaa kiinnostaa.
Lataus puutteistaan huolimatta Solterra ja BZ4X on ihan kelpo autoja ja etenkin nelivetoisena olis ihan hyvä.Näyttää nuo ylivuotiset olevan kaikki 2022 ja 2023 tuotantoa missä ei vielä ole 3-vaihelatausta ja akun % näyttöä.
Yrittävät myydä näitä muka 2024 mallisena nämä reppanat subarumyyjät.
Ei ostajia kusettamalla kovin pitkälle pääse. - Anonyymi
Minä taas en ottaisi Subarun koska kaikki on hankalaa huollon ja maahantuojan kanssa. Valtuutettuja huoltoja on harvassa ja monesti ne on monimerkkiliikkeitä missä ei ole jaksettu erikoistua Subaruun.
Tiedän mistä kirjoitan koska olen omistanut 4 Subarua viimeisen 20 vuoden aikana. Siitä on vielä vähentynyt subarua edustavat liikkeet.
Olisikin hyvä jos saisivat sen Toyota liikkeisiin kun omistustakin subarusta on jonkin verran Toyotalla.
- Anonyymi
Miksi ostaa kalliimpi Subaru kun saman auton saa halvemmalla Toyotana?
Ja solterra ei ole ehta Subaru, kaukana siitä.
Ja ei uusissa subaruissa ole jatkuvana 50/50 neliveto. Uudet on 60/40 suhteella toteutettu polttoaineen säästö syistä. Toki x-mode sitten kytkee keskitasauksesta sen 50/50 jaon päälle.- Anonyymi
Solterra on kuitenkin paras Subaru 20 vuoteen. On täydellinen 4-veto 50/50 jaolla ja hyvä kiihtyvyys mitä ei ole tänä päivänä muissa Suomeen tuotavissa Subaruissa.
- Anonyymi
Odottelen solterran seuraavaa kehittyneempää versiota josko ja kilometrejä saa enemmän akusta irti. Onnekseni ei ole mitään kiirettä kun alla on subaru jo nyt. Pikku päivityksillä voi jo nykyinen tulla isommalle rangelle. Muutenhan solterra on jo riittävän valmis auto. Saisipa pois turhia toimintoja piippauksineen on toiveena....mutinaa....
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau353504Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433090Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342996Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4462624Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1761945Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1441863Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261466- 361307
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781192