Solterra vakavasti harkinnassa n15v ajaksi,akku kasvamassa?

Anonyymi-ap

Eli se viimeinen autoni. Ikää on n liki60v ja subaru on ollut merkkini. Enää rauhallisemmilla autoilla tullut liikuttua. Sattuuko joku tietämään onko tulossa suurempaa akkua solterraan? onhan sen jo saanut jonkinmoisen päivityksen suureen kulutukseensa ilmeisesti ja se on jo pienempää mitä alku testeissä oli julkisuudessa. Jopa uusi subaru lehti mainosti 16,7kwh 9000km keskikulutuksena ja se on vähän. Silti uudempi akku kiinnostaa koska suuri akku kestää pidempään vaikka kapasiteetti jo laskenut hieman ja akun hyvinvointi on helpompaa isommassa "tankissa"
Ei oikein muita edes ole tarjolla koska maanvara ja kunnon neliveto on pakollisia. Ihan kiinan byd merkkiin en nyt lämpene. Toki rahalla saa vaikka mitä mutta... solterran kokoluokka on myös sopiva.

26

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palstan trollit leikkii asialliseen kysymykseen.

    • Anonyymi

      Odotellaan rauhassa parempaa akkua ja sitten ostohousut jalkaan.

      • Anonyymi

        Veikkaan, että ainakin tuon merkin kohdalla saat odotella kovin pitkään.


    • Anonyymi

      Toistan itseäni. Wain vw aageen tuotteita. Jottei tule paha mieli. Tv. Stauffenberg

      • Anonyymi

        "Kielikouluun kannattaa ainakin panostaa."
        Ja sinun käytöstapoihin. Olet säälittävä surkimus nyt ja itse kirjoitit arvosi heh.


    • Anonyymi

      Tuollaiset luvatut kulutukset pätee lämpimissä maissa joissa akku antaa paremmin sähköä, eikä tarvita sisätilalämmitystä.

      • Anonyymi

        Luvut taisi olla subaru lehdessä suomessa käytössä olevasta autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luvut taisi olla subaru lehdessä suomessa käytössä olevasta autosta.

        Se on silti Subarun mainos, eli todellisuudessa ei toteudu kuin korkeintaan ihanteellisessa olosuhteessa ja tilanteessa.


      • Anonyymi

        "Tuollaiset luvatut kulutukset pätee lämpimissä maissa joissa akku antaa paremmin sähköä, eikä tarvita sisätilalämmitystä."
        Lehti jutussa oli keskikulutus joka on siis keskikulutus eli vie enemmän pahoissa oloissa ja hyvissä taas vähemmän kuten bensaauton keskikulutus ilmoitus ja hetkellinen voi päätellä. Tuskin omassa käytössä noin vähällä menisi mutta jotku osaa viitsii jaksaa kikkailla ja tuumia joka liikkeensä ja se on jokaisen oma asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuollaiset luvatut kulutukset pätee lämpimissä maissa joissa akku antaa paremmin sähköä, eikä tarvita sisätilalämmitystä."
        Lehti jutussa oli keskikulutus joka on siis keskikulutus eli vie enemmän pahoissa oloissa ja hyvissä taas vähemmän kuten bensaauton keskikulutus ilmoitus ja hetkellinen voi päätellä. Tuskin omassa käytössä noin vähällä menisi mutta jotku osaa viitsii jaksaa kikkailla ja tuumia joka liikkeensä ja se on jokaisen oma asia.

        Todennäköisesti tuhon ei ole lisätty lataus häviöitä, vaan katsottu auton näytöltä.
        Ja kun kyseessä on mainos, niin tarkoituksellisesti ajettu optimi oloissa ilman lämmitystä tai jäähdytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti tuhon ei ole lisätty lataus häviöitä, vaan katsottu auton näytöltä.
        Ja kun kyseessä on mainos, niin tarkoituksellisesti ajettu optimi oloissa ilman lämmitystä tai jäähdytystä.

        Lataushäviöt maksetaan sähkölaskussa, eivätkä ne vaikuta ajomatkaan. Auton näyttöei näytä todellista kulutusta, vaan aika likiarvoa. Todellisen kulutuksen saa ajamalla ja katsomalla tarvittavan latauksen määrän vähän pidemmältä jaksolta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lataushäviöt maksetaan sähkölaskussa, eivätkä ne vaikuta ajomatkaan. Auton näyttöei näytä todellista kulutusta, vaan aika likiarvoa. Todellisen kulutuksen saa ajamalla ja katsomalla tarvittavan latauksen määrän vähän pidemmältä jaksolta..

        Lueskelin vanhaa TMää missä oli joku vertailu sähköautoille. Siinä taisi olla Toyota BZ4X, ja kulutus oli ihan samaa tasoa kun muissa vertailun sähköautoissa. Joten ongelma on vain latauksessa ja liian pienessä akussa.


    • Anonyymi

      Jää soltererran hankinta toistaiseksi kun akku taitaa olla liian vaikea pala taas uutisten perusteella. Nooh eipä hätä sillä alla on subaru ja hyvä sellainen. Tuo subaru lehden kulutus mainos on siis tavallisen ihmisen kirjoitus joten jos saivartelee niin kaikki on mainosta esim tm lehden testaama ja jokainen asia on mainosta . Ei poijat pelleillä.

      • Anonyymi

        Juupa juu, tavallisen ihmisen hyvinkin. Oli sitten kenen tahansa kirjoittama, jokainen nyt vähänkin sähköautoista ymmärtää miten tuo ns testi on tehty.
        Mitään tekemistä sillä ei ole käytännön ajosta muun liikenteen rytmissä.
        Seuraava versio voi olla hieman parempi, ja kannattaakin lukea miten Toyotalla on aikomus muuttaa esimerkiksi auton lämmitystä.
        Sitten se hetki kun tekee valintaa Toyotan ja Subarun väliltä, kannattaa myös katsoa huoltoverkostoa.


    • Anonyymi

      Solterra on VITSI. Maailman heikoin sähköauto, a'la Toyota. Välttäkää Solterraa, ja ostakaa vaikka säästöön jääneillä rahoilla uusi vaihtomoottori niihin ikuisiin pokser-diesel kihnuttimiinne. 👍👍👍👍💩💩💩

    • Anonyymi

      ... tuleeko paljon kilometrejä vuodessa? Tarviiko sähköä?

      Minäkin olen jo 60 ja nykyinen vm 2010 Forester 2.5XT :llä tulee n. 10tkm vuodessa (nyt 150tkm mittarissa) joten bensa-autoa kummempaa en tarvitse, huoletonta köröttelyä vaan.
      Käytännössä 8-10l/100km vuodenaikojen mukaan.

      • Anonyymi

        Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.
        Solterra on hyvän näköinen verrattuna muihin Subarun malleihin. Ehkä juuri sen takia kun auton on suunnitellut Toyota.
        Toyota ehti jo esitellä uudistetun 24 mallin missä piti olla parempi pikalataus. Akkua lämmitetään nyt sisätilojen lämmityslaitteen avulla. Eipä sillä saada satojen kilojen akkua lämpimäksi pakkaskelillä. Tuubista löytyy jo yksi video missä muistaakseni ottaa 42 kwh pikalatausta vaikka mainostavat että ottaa 150 kwh. Siitä se vielä romahtaa kun akku on 80% täynnä. Joten ajomatkan talvella jää edelleen hyvin lyhyiksi ja aikaa kuluu enemmän lataus paikalla kuin itse ajossa.
        Kyllähän tämäkin riittää monelle joka ajaa päivässä alle 100 km ja pystyy kotona latailemaan edes jotenkin.
        Aika vaikeaa näyttää olevan tuon akku/lataus tekniikan kanssa.
        Muutenhan auto olisi hyvä kun neliveto on taas pitkästä aikaa jatkuva 50/50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.
        Solterra on hyvän näköinen verrattuna muihin Subarun malleihin. Ehkä juuri sen takia kun auton on suunnitellut Toyota.
        Toyota ehti jo esitellä uudistetun 24 mallin missä piti olla parempi pikalataus. Akkua lämmitetään nyt sisätilojen lämmityslaitteen avulla. Eipä sillä saada satojen kilojen akkua lämpimäksi pakkaskelillä. Tuubista löytyy jo yksi video missä muistaakseni ottaa 42 kwh pikalatausta vaikka mainostavat että ottaa 150 kwh. Siitä se vielä romahtaa kun akku on 80% täynnä. Joten ajomatkan talvella jää edelleen hyvin lyhyiksi ja aikaa kuluu enemmän lataus paikalla kuin itse ajossa.
        Kyllähän tämäkin riittää monelle joka ajaa päivässä alle 100 km ja pystyy kotona latailemaan edes jotenkin.
        Aika vaikeaa näyttää olevan tuon akku/lataus tekniikan kanssa.
        Muutenhan auto olisi hyvä kun neliveto on taas pitkästä aikaa jatkuva 50/50.

        ” Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.”
        Ja minä ajan 2006 foresterilla ja pidän kenkälaatikostani mutta tuo solterra viehättää kun on pohjalla etäisyyttä maahan ja neliveto on juuri oikeanlainen. Muotoilu on täysin sivuseikka. Ikääkin on tulossa 60 lähivuosina mutta ehkä 60v on jo tekniikka kehittynyt tuon akun osalta paremmaksi sillä akuthan on kaikissa sähköautoissa riittämättömiä. Odottelua on sillä ei ole uutista uudesta akkuläpimurrosta näillä näkymin. Ehkä onkin parempi odottaa e polttoaineen eli synteettinen bensa leviämistä tolpille. Istuin lyhyen matkan solterrassa ja järkytyin täysin turhista tarpeettomista toiminnoista ja pippauksista voi perkeletto mitä shittiä on nyky autot! Muuten oli hyvä auto! Taidan vain jatkaa hyvällä foresterillani hautaan asti. On halvinta ja helpointa elämä.
        Missähän viipyy 4x4 pakettiautot? Niille kun olisi tarvetta. Ehkä semmoisen parhaan saisi kun teettäisi hiace 4x4 jo vanhemmasta loistoyksilöstä. Se on paras mutta vain minulle ei uutuuden perässä juoksijoille. No ehkä transporter 4x4 ne kun on halpis autoja johtuen useammin korjaamolla ja se on hankittu tieto vuosien kokemuksella eli se on faktaa ei teinien pahan olon puolustus epätoivoisia itkemisiä. Mutta jokainen ajaa mikä tuntuu itselle parhaalta sillä muiden mielipiteistähän ei tarvitse olla kiinnostunut. Sää tunteetonta kestävää akkua odotellessa tik tak tik tak.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Ei kaikki halua ajaa jollain 2010 mallin foresterilla mikä muistuttaa kenkälaatikkoa.”
        Ja minä ajan 2006 foresterilla ja pidän kenkälaatikostani mutta tuo solterra viehättää kun on pohjalla etäisyyttä maahan ja neliveto on juuri oikeanlainen. Muotoilu on täysin sivuseikka. Ikääkin on tulossa 60 lähivuosina mutta ehkä 60v on jo tekniikka kehittynyt tuon akun osalta paremmaksi sillä akuthan on kaikissa sähköautoissa riittämättömiä. Odottelua on sillä ei ole uutista uudesta akkuläpimurrosta näillä näkymin. Ehkä onkin parempi odottaa e polttoaineen eli synteettinen bensa leviämistä tolpille. Istuin lyhyen matkan solterrassa ja järkytyin täysin turhista tarpeettomista toiminnoista ja pippauksista voi perkeletto mitä shittiä on nyky autot! Muuten oli hyvä auto! Taidan vain jatkaa hyvällä foresterillani hautaan asti. On halvinta ja helpointa elämä.
        Missähän viipyy 4x4 pakettiautot? Niille kun olisi tarvetta. Ehkä semmoisen parhaan saisi kun teettäisi hiace 4x4 jo vanhemmasta loistoyksilöstä. Se on paras mutta vain minulle ei uutuuden perässä juoksijoille. No ehkä transporter 4x4 ne kun on halpis autoja johtuen useammin korjaamolla ja se on hankittu tieto vuosien kokemuksella eli se on faktaa ei teinien pahan olon puolustus epätoivoisia itkemisiä. Mutta jokainen ajaa mikä tuntuu itselle parhaalta sillä muiden mielipiteistähän ei tarvitse olla kiinnostunut. Sää tunteetonta kestävää akkua odotellessa tik tak tik tak.

        Jännä juttu kun Subaru ilmoittaa Solterran maavaraksi 21 cm, ja Toyota täysin saman auton maavaraksi vähän vajaan 18 cm. On sekin riittävä jos ei kovasti metsäteillä rymistele.
        Ajoasento on aika jännä. Tulee mieleen Hilux missä istutaan korkealla maasta, mutta penkki kuitenkin aika lähellä sisälattiaa. Se akkuhan siellä lattian alla.
        Nyt jos joku liike myisi ylivuotiset uudet sopivaan hintaan niin voisi alkaa kiinnostaa.
        Lataus puutteistaan huolimatta Solterra ja BZ4X on ihan kelpo autoja ja etenkin nelivetoisena olis ihan hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu kun Subaru ilmoittaa Solterran maavaraksi 21 cm, ja Toyota täysin saman auton maavaraksi vähän vajaan 18 cm. On sekin riittävä jos ei kovasti metsäteillä rymistele.
        Ajoasento on aika jännä. Tulee mieleen Hilux missä istutaan korkealla maasta, mutta penkki kuitenkin aika lähellä sisälattiaa. Se akkuhan siellä lattian alla.
        Nyt jos joku liike myisi ylivuotiset uudet sopivaan hintaan niin voisi alkaa kiinnostaa.
        Lataus puutteistaan huolimatta Solterra ja BZ4X on ihan kelpo autoja ja etenkin nelivetoisena olis ihan hyvä.

        Näyttää nuo ylivuotiset olevan kaikki 2022 ja 2023 tuotantoa missä ei vielä ole 3-vaihelatausta ja akun % näyttöä.
        Yrittävät myydä näitä muka 2024 mallisena nämä reppanat subarumyyjät.
        Ei ostajia kusettamalla kovin pitkälle pääse.


      • Anonyymi

        Minä taas en ottaisi Subarun koska kaikki on hankalaa huollon ja maahantuojan kanssa. Valtuutettuja huoltoja on harvassa ja monesti ne on monimerkkiliikkeitä missä ei ole jaksettu erikoistua Subaruun.
        Tiedän mistä kirjoitan koska olen omistanut 4 Subarua viimeisen 20 vuoden aikana. Siitä on vielä vähentynyt subarua edustavat liikkeet.
        Olisikin hyvä jos saisivat sen Toyota liikkeisiin kun omistustakin subarusta on jonkin verran Toyotalla.


    • Anonyymi

      Miksi ostaa kalliimpi Subaru kun saman auton saa halvemmalla Toyotana?

      Ja solterra ei ole ehta Subaru, kaukana siitä.

      Ja ei uusissa subaruissa ole jatkuvana 50/50 neliveto. Uudet on 60/40 suhteella toteutettu polttoaineen säästö syistä. Toki x-mode sitten kytkee keskitasauksesta sen 50/50 jaon päälle.

      • Anonyymi

        Solterra on kuitenkin paras Subaru 20 vuoteen. On täydellinen 4-veto 50/50 jaolla ja hyvä kiihtyvyys mitä ei ole tänä päivänä muissa Suomeen tuotavissa Subaruissa.


    • Anonyymi

      Odottelen solterran seuraavaa kehittyneempää versiota josko ja kilometrejä saa enemmän akusta irti. Onnekseni ei ole mitään kiirettä kun alla on subaru jo nyt. Pikku päivityksillä voi jo nykyinen tulla isommalle rangelle. Muutenhan solterra on jo riittävän valmis auto. Saisipa pois turhia toimintoja piippauksineen on toiveena....mutinaa....

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

      Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5500
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

      Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      93
      3389
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

      Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      45
      3289
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

      Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      73
      2422
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

      SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      53
      2327
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

      Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      75
      1867
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

      avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      299
      1685
    8. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

      Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      20
      1031
    9. Anteeksi T

      Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      7
      1006
    10. Kuinka kauan

      Olet tuntenut kaivattusi oletko edes jutellut hänen kanssaan Tietääkö että kaipaat häntä
      Ikävä
      63
      923
    Aihe