Alla kopioitu ohje josta en ymmärrä nyt kahta viilaa käyttö kohtaa.
Siis niinkuin ensin 5,5 mm viilalla ja perään 4,8mm viilalla ? Mitä? en ymmärrä tätä kohtaa ja tarkoitusta. Ei voi teroittaa tavallisella viilalla? Aina viilannut vain yhdellä viilalla ja joskus puruhammasta laskenut hiukan.
Ketju on huskun x cutt. 4,8 viilalla tullut teroiteltua käsivaralta muita sahoja mutta nyt on uusi isompi saha ja luin ohjekirjaa ja järki loppui. Onko tässä nyt joku uusi juttu?
https://www.icmsmakita.eu/cms/custom/fi/attachments/EA7900P_FI.PDF
Teräketjun teroitus ohje vaikeus
12
411
Vastaukset
- Anonyymi
Viilausohje oli isolle 3/8 ketjulle. Ainakaan tavalliset ketjut ei tarvi kahta viilaa.
- Anonyymi
Onko pakko viilata ellei taho
- Anonyymi
Pitää, ja höylätä.
- Anonyymi
7900 sahalle 3/8 ketju sopivin ja sillä niitä myydään.
- Anonyymi
Ja kahta erikokoista viilaa on normaaleissa sahoissa itsellä käytössä ja aina ollut. 2 erikokoista sahaa.
Viilojen paksuus tehty hampaille sopiviksi. - Anonyymi
Voikai sitä viilata vaikka 2mm viilalla jos haluu jättää "chip dumpin" ja tehä mini kokoisen baby c:n
- Anonyymi
"Viila ja viilaus
Teroitukseen tulee käyttää teräketjupyöröviilalla varustettua
erikois-viilanohjainta. Tavalliset pyöröviilat eivät ole sopivia.
Katso tilausnumero tarvikeluettelosta.
Ensimmäinen talttahampaanpuolisko tulee viilata 5,5 mm
teräketju pyöröviilalla ja sen jälkeen ø 4,8 mm viilalla.
Viila saa purra vain eteenpäin työnnettäessä (nuoli). Takaisin
vedettäessä nostetaan viila irti hampaasta.
Viilaa ensin lyhyintä talttahammasta. Tämän hampaan pituus on
sitten teräketjun kaikkien muitten hampaitten ohjemittana.
Uudet asennetut talttahampaat tulee tasata tarkasti käytettyjen
hampaiden muotoon, myös liukupinnaltaan.
Kuljeta viilaa vaakasuorassa (10° kulmassa teräketjuun näh-
den)."
Ja 4,8mm viilalla teroitus ei muita viiloja?- Anonyymi
Kahdella viilalla käskettiin
- Anonyymi
Kolmella viilalla tulisi kunnon hainhampaat.
- Anonyymi
Neljällä viilalla ois valinnan varaa.
- Anonyymi
Voiko jättää gulletin vai viiltaanko pois?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569