Toyotan peitavärisetti

Mina

Hei,

ostin Toyotan peitevärisetin kiveniskuihin.
Liikkeessä tietenkin myytiin autoni metallivärinen setti.

Ikävä kyllä, kun paikkasin kiveniskuja, peiteväri ei kyllä muistuta oman autoni väriä, vaan on tummenpi!

Ennen kuin valitan liikkeeseen setistä, haluaisin vaan tietää, oletteko te muut, jotka olette paikanneet autoanne, havainneet ettei peitesetin väri ole aivan sama?

Paljonko kiveniskujen paikkaaminen (1-2) yleensä maksaa liikkeessä?

14

4111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Ota huomioon se,että jos autosi on ollut paljon auringossa on autosi väri haalistunut ja juuri ostamasi väri on sama väri joka autossasi oli uutena... Tämä uusikin väri haalistuu pikku hiljaa ja tasoittuu muuhun maalipintaan.

    • NigAri1

      Aikoineen minäkin paikkailen 18 vuotiaana kiveniskemiä, heikolla menestyksellä.

      Minusta on parempi kun laittaa kiven iskemiin sormenpäällä esim. paksua öljyä, moottoriöljyä, tai moottoriöljyä vaikkapa mittatikusta tms.
      Tai spraypullosta sormenpäällä ruosteenestoöljyä, sellaista joka on tarkoitettu koteloihin, sitähän voi vaikka suihkata tai tiputtaa maalipinnalle ja pyyhkiä pois kun on kuivunut.

      Idea tässä, öljy menee todella joka paikkaan, vanhan maalin allekin joka on mahdollisesti 0.5 mm leveydeltä irronnut pellistä.
      Öljyä voi laittaa muutaman kerran vuodessa, paikka ”patinoituu” eikä ruostu.

      Kannatta maalaus jättää myyntimiehelle, ei ne kuitenkaan kauan hyviä ole.

    • porolla

      kun paikkaa auton maalia, on purkista otettu maali aina vähän tummempi. Tämän olen huomannut kaikkien automerkkien kohdalla ja koskee sekä ns värikyniä että spray-maaleja.

    • kiveniskemiä myös

      Mitäs tämmöinen setti muuten maksaa? Tai mitä maksaa puikkoväri?

      Koetin tässä 2 viikkoa sitten hakea autovaraosaliikkeistä maalinväriä, mutta eihän niillä ollut taulukoissa vastaavia värikoodeja..oli vaan johonkin 2000 vuoteen asti. Omani 2005 corolla.

      Ps. Jos joku tietää värikoodin tälle toyon mainoksistakin tuttuun hopean harmaaseen, niin kertokoon. Kilvessä oleva 1C0 ei paljon auta, kun värikoodin pitäisi olla 5 numeroinen tai kuitenkin isompi.

      • Minä

        "Mitäs tämmöinen setti muuten maksaa? Tai mitä maksaa puikkoväri? "

        Peiteväriä ja päällyslakkaa myydään yhdessä peitevärisetissä, joka maksaa 9e Tyoyta-kaupoissa.
        Setissä on ruosteenraaputinpala, itse maaliväri ja päällyslakka. Pullot on pieniä kynsilakkapullon mallisia.


        "...mutta eihän niillä ollut taulukoissa vastaavia värikoodeja..oli vaan johonkin 2000 vuoteen asti. Omani 2005 corolla. "

        Niin mullakin, joten mene vaan siihen liikkeeseen, josta ostit auton. Rekisterinumeron perusteella he katsovat autosi värin.

        "Ps. Jos joku tietää värikoodin tälle toyon mainoksistakin tuttuun hopean harmaaseen, niin kertokoon. Kilvessä oleva 1C0 ei paljon auta, kun värikoodin pitäisi olla 5 numeroinen tai kuitenkin isompi. "

        En tiedä, mitä harmaata tarkoitat, kun en ole katsonut mainoksia, mutta mikäli tarkoitat kaikkein vaaleinta harmaata (Platinium), koodi on pz448-s1c00-09. Tai ainakin sellainen myytiin itselleni, mutta kuten olen tässä ketjussa valittanut, se on liian tummaa.


      • Anonyymi

        tässä on maali numero mitä itse käytän 1CO-4 BB
        silver metalic


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tässä on maali numero mitä itse käytän 1CO-4 BB
        silver metalic

        kirjotus virhe silver metallic


    • Scrollata

      .. auttaako etes etukäteen tapahtuva h....tinmoinen putelin hyrskyttely asiaan?
      Muuten samaa maali/lakka -yhdistelmää sitten itsekin pitäisi tinkata mukaan, kunhan se autokin nyt sieltä ensin tulisi.

      • Wilburi

        Itse tinkasin kyseistä maalia muiden tavaroiden joukkoon juuri harmaaseen Corollaan. Hinta taitaa olla tuo mainittu 9 €, joten eiköhän myyjä sen anna mukaan, kun vain muistaa pyytää.


    • Anonyymi

      moi

    • Anonyymi

      hei

    • mitä haluat tietää

    • en tiedä maalaako ylensä muutamia kiveniskuja on helpompi maalata koko konepelti

      • Anonyymi

        Noi on tärkeää.käsitellä, joka ja pohjamaalaus heti kun ei ole sinkitty kori. Ruoste lähtee nopeasti etenemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe