Annatko harmaiden näkyä.

Anonyymi-ap

Kovasti mietin, pitäisikö mennä värjäyttämään hiukset, mietitkö sinä.

55

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aiheesta luin jo iltapäivä lehti aamulla.Siinä oli kuvia Usassa: Olevista julkiksista jotka antavat harmaat hiukset näkyä.Meikit naamassa ei vanhentannut harmaus.Ilman meikkiä varmasti vanhentaa.Miten olisi kampaajan väri raidat niihin? Piristäisi kasvoja nimeenomaan meikitömiä.Ystäväni plondaa harmaat hiukset itse.

      • Anonyymi

        Koitin kerran harmaata peruukkia vain nähdäkseni miltä peilikuvaani näyttää en tuntenut mitenkään sitä omakseni. Joten värjäilen niin kauan kun haluan .
        Yleisesti näkee katukuvassa naisia joilla on kaikilla sama kampaus siis lyhyt ja harmaa jonkinlaisilla pulisongeilla tehostettu. Itse pidän pitkistä hiuksista jotka lämmittävät mukavasti niskassa . Mutta moni ikäiseni mielellään huomauttelee että . Ikä naisella ei saa olla pitkiä hiuksia” mikseivät ole ainoastaan tyytyväisiä omaan kuontalonsa , se kun huomautellaan asiattomuuksia. Minun mummollani oli pitkät hiukset jotka hän kokosi jonkinlaiseksi palmikkonutturaksi niskaan. Eikä niistä kukaan hänelle huomautellut , joten monella harmaa hiuksisella on todella kaunis harmaa väri hiuksissaan , ja ovat myös luonnon kauniita, silti ei meikkaaminenkaan ole kiellettyä mitenkään vaikka ikää onkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitin kerran harmaata peruukkia vain nähdäkseni miltä peilikuvaani näyttää en tuntenut mitenkään sitä omakseni. Joten värjäilen niin kauan kun haluan .
        Yleisesti näkee katukuvassa naisia joilla on kaikilla sama kampaus siis lyhyt ja harmaa jonkinlaisilla pulisongeilla tehostettu. Itse pidän pitkistä hiuksista jotka lämmittävät mukavasti niskassa . Mutta moni ikäiseni mielellään huomauttelee että . Ikä naisella ei saa olla pitkiä hiuksia” mikseivät ole ainoastaan tyytyväisiä omaan kuontalonsa , se kun huomautellaan asiattomuuksia. Minun mummollani oli pitkät hiukset jotka hän kokosi jonkinlaiseksi palmikkonutturaksi niskaan. Eikä niistä kukaan hänelle huomautellut , joten monella harmaa hiuksisella on todella kaunis harmaa väri hiuksissaan , ja ovat myös luonnon kauniita, silti ei meikkaaminenkaan ole kiellettyä mitenkään vaikka ikää onkin

        Pitkät hiukset on minullakin. Vähensin värjäyskertoja jäädessäni eläkkeelle vuosi sitten ja lisäksi olen iän myötä tullut jotenkin allergiseksi hiusväreille.
        Myös omalla isoäidilläni oli pitkät hiukset, joista hän teki palmikon ja sitoi sen nutturaksi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitin kerran harmaata peruukkia vain nähdäkseni miltä peilikuvaani näyttää en tuntenut mitenkään sitä omakseni. Joten värjäilen niin kauan kun haluan .
        Yleisesti näkee katukuvassa naisia joilla on kaikilla sama kampaus siis lyhyt ja harmaa jonkinlaisilla pulisongeilla tehostettu. Itse pidän pitkistä hiuksista jotka lämmittävät mukavasti niskassa . Mutta moni ikäiseni mielellään huomauttelee että . Ikä naisella ei saa olla pitkiä hiuksia” mikseivät ole ainoastaan tyytyväisiä omaan kuontalonsa , se kun huomautellaan asiattomuuksia. Minun mummollani oli pitkät hiukset jotka hän kokosi jonkinlaiseksi palmikkonutturaksi niskaan. Eikä niistä kukaan hänelle huomautellut , joten monella harmaa hiuksisella on todella kaunis harmaa väri hiuksissaan , ja ovat myös luonnon kauniita, silti ei meikkaaminenkaan ole kiellettyä mitenkään vaikka ikää onkin

        "Mutta moni ikäiseni mielellään huomauttelee että..." Ihanko totta? Ja että ihan moni?!

        Olen aina luullut, että tuo on sellaista urbaania legendaa koska ei minulle ole koskaan sanottu, ettei saisi olla pitkiä hiuksia vaikka olen yli 60.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta moni ikäiseni mielellään huomauttelee että..." Ihanko totta? Ja että ihan moni?!

        Olen aina luullut, että tuo on sellaista urbaania legendaa koska ei minulle ole koskaan sanottu, ettei saisi olla pitkiä hiuksia vaikka olen yli 60.

        Siis meinaat että kun sinulle ei kukaan ole sanonut aitä niin se onkin urbaani legenda .äjos minä istun kurssilla jossa on seitsemän naista jotka ottavat puheen aiheeksi minun hiukseni kertomalla ettei se ole oikein että iäkkäällä on pitkät hiukset niin sekö on jotenkin kegendaa sinulle.
        Panee ajattelemaan todella miksi oikein yleensä kirkoitinkaan asiasta , ehkä siksi että asia vaivaa minua jotenkin. No yritän olla kirjoittelemata , en halua loukata ketään Enkä myöskään halua tuntea että satuin vahingossa luulemaan että voisin siitä kertoa asian , näinhän se aina menee .


    • Anonyymi

      Tätä naiset pohtii ainakin kerran vuodessa tälläkin palstalla.
      (Ja sitä, saako vielä meikata)
      Miettiikö miehet näitä ? Mitä sopii tehdä ? Miesten tukanvärjäys
      on vähän vähentynyt, mutta en usko, että mies juttelee toiselle
      miehelle: Lopetin kuule tukanvärjäyksen, värjäätkö sinä vielä ?
      Onks mun tukka hyvä harmaana ? Oonko hyvän näköinen vai pitäiskö
      jatkaa värjäystä ?

      • Anonyymi

        Tukan värjäys on surkea tapa.


      • Anonyymi

        Aha, mistäs tiedät, etteivät miehet puhu tukan värjäyksestä? Et niin mistään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, mistäs tiedät, etteivät miehet puhu tukan värjäyksestä? Et niin mistään!

        Heh, ehkä heteromiehet ei niinkään puhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukan värjäys on surkea tapa.

        Siis sinulle se on niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukan värjäys on surkea tapa.

        Millä lailla? Ihmiset ovat värjäilleet ja maalailleet itseään kautta historian, hamoista alkuajoista lähtien. Mitä kummallista aiheessa näet näinä aikoina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lailla? Ihmiset ovat värjäilleet ja maalailleet itseään kautta historian, hamoista alkuajoista lähtien. Mitä kummallista aiheessa näet näinä aikoina?

        Kaikille se ei sovi, varsinkin miehillä se on aika nolon näköistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille se ei sovi, varsinkin miehillä se on aika nolon näköistä.

        Juu, kyllä huomaa kun mies jolla jo aika ohuet hiukset värjää niitä vielä 8kymppisenä mustaksi kun vastustaa vanhenemista.
        Toisella tyypillä oli harmaantuvat ristiveriset hiukset niin kauan kun oli vielä töissä, pari vuotta sen jälkeen kun hän jäi eläkkeelle näin hänet ja oli värjännyt hiuksensa punertaviksi. Ero oli kyllä sellainen että huomasi jo kaukaa....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille se ei sovi, varsinkin miehillä se on aika nolon näköistä.

        Se sopii miehille tasan yhtä hyvin kuin naisille ja urospuolisethan ne ovat eläinkunnasakin komeimmin värjätyt. Jos toisten värikkyys nolottaa, oisko omassa mielessä ahdasta.


    • Anonyymi

      Juurivärjäytän hiukseni 6 - 7 viikon välein. Olen tosi tummatukkainen ja en millään totu harmaaseen lookkiin, joten värjään enkä mieti värjäisinkö. Siis kampaajalla.

    • Anonyymi

      Tummahiuksinen tuttavani värjäytti vuosia vahvat hiuksensa, ilmeisesti harmaantumista peittääkseen. Ja hyvältä, tyylikkäältä näytti. Sitten jonkin ajan kuluttua tavatessamme hän olikin lopettanut värjäämisen ja näytti nyt vanhalta, harmaantuneelta, arkisen näköiseltä.

      Todellakin kannattaa yrittää pitää oma värinsä värjäämällä, mikäli ei halua "mummoutua".

      • Anonyymi

        Mummoutuminen on henkistä. Ei se ole tukan väristä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummoutuminen on henkistä. Ei se ole tukan väristä kiinni.

        Aivan oikein, esim. näyttelijä/laulaja Irina Björklund on upea harmaissa hiuksissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummoutuminen on henkistä. Ei se ole tukan väristä kiinni.

        Aivan ja se henkisyys on asia jolla on merkitystä, tukan värillä ei ole merkitystä.

        entinenmiäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ja se henkisyys on asia jolla on merkitystä, tukan värillä ei ole merkitystä.

        entinenmiäs

        Kyllä värilläkin voi väliä olla, jos menee henki huonoksi harmaasta. Heh.


    • Anonyymi

      Lopetin hiusten värjäämisen jo 20 vuotta sitten kun lopetin vakituisen työn asiakaspalvelussa ja vaihdoin keikkatöihin toiselle alalle. Samalla aloin myös kasvattamaan hiuksiani pitkäksi ettei tarvitse joka aamu laittaa, pitkä tukka on kaikista helpoin senkun tarvittaessa sitaisee vain jollain kiinni tai nutturalle. Harmaata on jo mutta hyvin tasaisesti eikä mielestäni edes tarpeeksi. Tätä vauhtia jos harmaantuu niin ei taida edes täysin harmaaksi keretä mun elinaikana, nyt olen 68

      • Anonyymi

        värjään edelleen ja vähän tummaa myös kulmakarvoihin .
        Ehkä joillekin sopii harmaa sävy , en ole "uskaltanut" kokeilla , kai ne hiukset jo melko harmaat olisi luonnostaan , vaan kun olen aina värjännyt , tosin samaa sävyä kuin luonnostaan , kuitenkin vähän tummemmat ja väri antaa myös vahvuutta , tukevuutta hiuksiin.

        oma äitini värjäsi vielä lähes 90 vuotiaana , ja hyvän näköiset on kuvissa joita tallella.


    • Anonyymi

      Minulla oli nuorena tosi tummat hiukset. Nyt harmaantuvat ja näyttää aivan upealta. Kaikki kehuu. Varsinkin Espanjan matkoilla paikalliset kehuvat nimenomaan harmaata tukkaani. Minulle siis ainakin harmaa sopii kuin nenä päähän.

    • Anonyymi

      Minusta ikääntyminen on seksikästä, kyllä mulle harmahtunut nainen on parempi vaihtoehto, kun värjätty joka "huutaa" silmään...

    • Anonyymi

      En millään tahtoisi antaa, mutta juttuun on tullut joku ristiriita. En haluaisi harmaantua enkä käydä värjäyksessäkään noin 4 - 6 viikon välein.

    • Anonyymi

      Vielä ei ole tarvinnut edes miettiä värjäämistä, sillä harmaita ei ole vielä näkynyt. Tuskin tulen värjäämään, vaan annan vähitellen harmaantua. Minulla pitkät vaaleat hiukset, eli tuskin mitään dramaattista rajaa tulee lainkaan. Olen nyt 66, sisareni 69 eikä edelleenkään harmaita, äitini harmaantui vasta kasikympin aikoihin.

      • Anonyymi

        Toisilla kestää kauan se oma väri. Minu tyttäreni molemman ovat yli 50 vuotiaita molemmilla haraamaata paljon vanhempi värjää nuorempi ei joten kukin tyylillään


    • Anonyymi

      Annan näkyä.

      • Anonyymi

        lyhyet hiukset. käyn kampaajalla leikkauttamassa 2-3kk välein. värjään itse vaaleaksi , kampaaja käynnin jälkeen .,.2 kertaa vuodessa otan kiharat, ikää 68, hyvät geenit. ei ryppyjä


    • Anonyymi

      Olen blondi, joten minulle ei tule harmaita hiuksia.

      • Anonyymi

        Onko alapään karvojen väri muuttunut.


    • Anonyymi

      Kun löytäisikin keinon jolla saisi nopeammin harmaaksi ilman värjäystä ......luonnostaan harmaantuu liian hitaasti

      • Anonyymi

        Lisää stressiä, se kuulema saa aikaan harmaat hiukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää stressiä, se kuulema saa aikaan harmaat hiukset.

        Paljon suomi24ää, se stressaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon suomi24ää, se stressaa?

        Ketä stressaa suomi24? Ei minua ainakaan, paremminkin naurattaa nää jutut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää stressiä, se kuulema saa aikaan harmaat hiukset.

        Jaaha mistähän kehittäis kun ei stressiä ole ollut sen jälkeen kun työt lopetin 10 vuotta sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha mistähän kehittäis kun ei stressiä ole ollut sen jälkeen kun työt lopetin 10 vuotta sitten

        En usko, että työ stressaa ihmisiä, vaan se asenne, millä työtä tehdään. Mut saa nähdä, loppuuko harmaantuminen sitten, kun lopetan työtkin oikeasti ja lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että työ stressaa ihmisiä, vaan se asenne, millä työtä tehdään. Mut saa nähdä, loppuuko harmaantuminen sitten, kun lopetan työtkin oikeasti ja lopullisesti.

        Kyllä se työkin stressaa kun hyvin epäsäännöllinen osa-aikatyö ja aina ei voinut vapaapäivillekään mitään suunnitella kun joutui kuitenkin perumaan ja menemään töihin kun joku sairastui. Mieluummin olisin tehnyt säännöllistä päivätyötä mutta sellaista en onnistunut saamaan ja jotain oli kuitenkin pakko tehdä elääkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se työkin stressaa kun hyvin epäsäännöllinen osa-aikatyö ja aina ei voinut vapaapäivillekään mitään suunnitella kun joutui kuitenkin perumaan ja menemään töihin kun joku sairastui. Mieluummin olisin tehnyt säännöllistä päivätyötä mutta sellaista en onnistunut saamaan ja jotain oli kuitenkin pakko tehdä elääkseen.

        Vähän sama juttu kuin keikkatyössä, joutuu sopeutumaan erilaiseen tahtiin kuin vakihommissa. Voi se tietysti olla huonokin juttu, mulle sopinut eeerittäin hyvin, ikäänkuin saisi itse päättää, koska työskentelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama juttu kuin keikkatyössä, joutuu sopeutumaan erilaiseen tahtiin kuin vakihommissa. Voi se tietysti olla huonokin juttu, mulle sopinut eeerittäin hyvin, ikäänkuin saisi itse päättää, koska työskentelee.

        Minä tein työelämästäni viimeisen 10 vuotta vuokrafirman kautta keikkatyötä ja sekin oli lepposampaa kuin se aiempi vakituinen osa-aikatyö kun sai itse päättää mitkä keikat otan ja milloin pidän mitenkin paljon vapaata. Keikkatyö oli myös ihan toiselta alalta jossa ei tarvinnut kuunnella vanhojen ukkojen asiattomuuksia ja muiden asiakkaiden lähes päivittäistä veetuilua kun syyllistettiin sellaisestakin joka ei edes kuulunut meidän työalueeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tein työelämästäni viimeisen 10 vuotta vuokrafirman kautta keikkatyötä ja sekin oli lepposampaa kuin se aiempi vakituinen osa-aikatyö kun sai itse päättää mitkä keikat otan ja milloin pidän mitenkin paljon vapaata. Keikkatyö oli myös ihan toiselta alalta jossa ei tarvinnut kuunnella vanhojen ukkojen asiattomuuksia ja muiden asiakkaiden lähes päivittäistä veetuilua kun syyllistettiin sellaisestakin joka ei edes kuulunut meidän työalueeseen.

        Ei ole oikein mukavaa myöskään määräaikaistyö, joka uusitaan vuoden välein, eräskin kaverini 10 vuotta tehnyt sellaista, siinä sitä stressin vaaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole oikein mukavaa myöskään määräaikaistyö, joka uusitaan vuoden välein, eräskin kaverini 10 vuotta tehnyt sellaista, siinä sitä stressin vaaraa.

        Eikö se ole laitonta? Määräaikaisuuden uusiminen 10 vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole laitonta? Määräaikaisuuden uusiminen 10 vuoden ajan.

        Ei aina ole laitonta.......on esim aloja joilla se työn jatkuminen on kiinni esim määrärahoista ja avustuksista joita saa vain vuodeksi kerrallaan ja siten työn jatkumisesta ei ole välttämättä tietoa etukäteen.


    • En mieti. Annan tulla valkoiset kuten sukuni naisilla yleensä.

      • Anonyymi

        Me ollaan sitten blondeja jonain päivänä molemmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan sitten blondeja jonain päivänä molemmat.

        No minä olen aina ollut jonkin asteen blondi mut en ihan vitivalkoinen 😊. Harvoin olen hiuksiani värjännyt.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No minä olen aina ollut jonkin asteen blondi mut en ihan vitivalkoinen 😊. Harvoin olen hiuksiani värjännyt.

        Meitsi on ollut brunette ja joskus ihan mustahuiksinen. Väriä on kulunut paljon 30 ikävuoden jälkeen, välillä itse, useimmiten kampaajalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meitsi on ollut brunette ja joskus ihan mustahuiksinen. Väriä on kulunut paljon 30 ikävuoden jälkeen, välillä itse, useimmiten kampaajalla.

        Minulla on ollut lähinnä raitoja silloin kun onnollut. En yhtään tykkää juurikasvusta varsinkin kun omat hiukset on vaaleat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitsi on ollut brunette ja joskus ihan mustahuiksinen. Väriä on kulunut paljon 30 ikävuoden jälkeen, välillä itse, useimmiten kampaajalla.

        No minkä värinen se juurikasvu sitten on? Harmaa ei ole niiin häritsevää ja näkyvää vaaleissa kutreissa kuin tummissa.


    • Anonyymi

      Olen vasta 48 vuotias, mutta olen jo alle 30 vuotiaasta pitänyt sänkeä/kaljua. Ei ole murhetta harmaista hiuksista.

      Ja vaikka olisikin tukka päässä ja harmaa, niin mitä sitten? Ei siitä kukaan oikeasti välitä.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Mitkä hiukset? No, parta on osittain harmaa, mutta mitä sitten. Kaverille sanoin, että mitä suotta värjäät, harmaantuminen on ihan luonnollista ja ok tällä iällä. Mutta, oma on asiansa.

      entinemiäs

    • Anonyymi

      tukka kokonaan pois vaan, mies tai nainen

      • Anonyymi

        Kivempi on ettei ihan ilman hiuksia oo, ei oo niin kylmä näin pakkasilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kivempi on ettei ihan ilman hiuksia oo, ei oo niin kylmä näin pakkasilla.

        Ja os ei ole omia hiuksia nykyisin on laadukkaita luonnollisen näköisiä peruukkeja. Lähinnä naisille hiukset on kruunu.


    • Anonyymi

      Riippuu "harmaista". Joskus nähen sellaisia vilahtelevan. En ala kiinnittää heittiin sen erikoisempaa huomiota. Kun uuelleen katon, mitään ei siellä enää nähy.

      Tiän, että moni muukin henkilö niitä näkee, muttei niistä parane puhua. Ne alkaa puhuu, ett pitäiskö tuo Santeri hoitoon ohjata...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe