Tapakristitty on sellainen kristillisen yhteisön jäsen, jonka katsotaan olevan yhteisön jäsen lähinnä tottumuksen tai yhteiskunnan perinteen takia. Esimerkiksi Suomessa valtaosa kansasta kuuluu evankelisluterilaiseen kirkkoon ja on seurakunnan jäseniä mutta ei ota osaa juurikaan seurakunnan tilaisuuksiin ja yhteisölliseen uskonnon harjoittamiseen. Kirkon jäsenyyden nähdään olevan tarpeellinen lähinnä perinteisten ristiäisten, häiden ja hautajaisten osalta.
Tapakristillisyyttä
4
534
Vastaukset
- Anonyymi
jUMALAN SAATTAJAT KYLVÄÄ KUOLEMAA,PELASTAKAA MINUT OLEN PAHAN VALTIATAR.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18050454W
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Olin rippijuhlilla perhe on hyvin hengellis kielteinen kirkkoon kuitenkin kuuluvat. Itse olen uskova uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Tuo rippijuhla oli minusta kauhea esitys, kun tunnen perheen hyvin. Nyt oli kahvitilaisuuskin , niin kovin harrasta ja pyhää Tuo taitaa juuri olla sitä tapakristillisyyttä. Otetaan hetkeksi kokonaan uusi rooli Oli kyllä taas jo palattu normaaliin arkeen , kun viimeksi kävin.
- Anonyymi
Yksi tapakristillisyyden muoto on , että aikalailla vankilass on Luterilaisia kirkon jäseniä Ei heitä paljoa vapaudettua kirkossa näy. Tärkeänä pidetään, myös kastaa vauvat Usein koko pehe kuuluu kirkkoon . Voi kun löytäisivät elävän uskon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427205
- 324018
- 543523
- 423020
- 172776
- 372248
- 162226
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472207- 412193
- 452159