Ei uusi auto aivoja kasvata.

Anonyymi-ap

Sinä törppö, joka änkesit kahden auton väliin sadekelillä aiheuttaen vaaratilanteen, olet vissiin arpajaisista saanut ajokorttisi! Kajaanintieltä menit kiihdytyskaisralle ja kiihdytyskaistalta tulit eteen mustalla henkilöautollasi, suuntana Pekkalansilta. Opettele liikennesäännöt uudelleen ja kolmion merkitys! Kiihtyskaistalla autoileville on kolmio, joten sinun on jopa pysähdyttävä, jos tilanne näin vaatii. Sinulla tosin tuossa tapauksessa oli kusta päässä ja paljon!

79

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse annan autonpaikan ajaa vilkkua kun käyttää.olen ajannut monessa kaupungissa Suomessa Hki annataan auton paikka tilaa ja liikenne vetää hyvin.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­­N­­­y­­m­f­­o­m­­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18051279x

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        "Itse annan autonpaikan..."
        Aivan niin. Niinpä tietenkin. Kun kommentoit, niin voisitko olla seuravalla selvänä?


    • Anonyymi

      Jurtti on jurtti vaikka voissa paistaa.On nämä jotkut niin helkutin pässejä että pitää unohtaa ne liikennesäännöt heti kun hypätään rattiin.Lehmon liittymä on varmaan pahin,sieltä jos mistä näitä elämäänsä kyllästyneitä kiilaa eteen riesaksi asti.Joku ihme psykoottinen tila päällä,ilmeisesti hengellinen köyhyys..

      • Anonyymi

        Lehmolaistenkin olisi syytä ymmärtää, että 6-tiellä on Lehmon kohdalla 100km/h nopeusrajoitus.

        Kiihdytyskaista on riittävän pitkä siihen, että 100km/h nopeuteen kiihdyttäminen ennen päätielle siirtymistä on helppoa suunnilleenn kaikilla liikennekäyttöön hyväksytyillä henkilö- ja pakettiautoilla.

        Siitä huolimatta lehmolaiset tunkevat väkisin jonoon 70-80km/h nopeuksilla.

        Ei ihme, että on ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehmolaistenkin olisi syytä ymmärtää, että 6-tiellä on Lehmon kohdalla 100km/h nopeusrajoitus.

        Kiihdytyskaista on riittävän pitkä siihen, että 100km/h nopeuteen kiihdyttäminen ennen päätielle siirtymistä on helppoa suunnilleenn kaikilla liikennekäyttöön hyväksytyillä henkilö- ja pakettiautoilla.

        Siitä huolimatta lehmolaiset tunkevat väkisin jonoon 70-80km/h nopeuksilla.

        Ei ihme, että on ongelmia.

        Eli kiihdytetään 100 km/h:ssa ja katsotaan onko kiihdytyskaistan lopussa vasemmalla tilaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kiihdytetään 100 km/h:ssa ja katsotaan onko kiihdytyskaistan lopussa vasemmalla tilaa?

        Ei, vaan kaistan tilanteen näkee päätä vähän kääntämällä jo rampilta ja kiihdytyskaistalla peileistä. Harmi vaan että valitettavan harva osaa autonsa peilejä oikein käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan kaistan tilanteen näkee päätä vähän kääntämällä jo rampilta ja kiihdytyskaistalla peileistä. Harmi vaan että valitettavan harva osaa autonsa peilejä oikein käyttää.

        Entäs jos päätä kääntämällä / peilistä katsomalla havaitaan että vasemmalla turvavälit ovat tapissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos päätä kääntämällä / peilistä katsomalla havaitaan että vasemmalla turvavälit ovat tapissaan?

        Ei ne koskaan niin tapissaan ole. Eipä ole kertaakaan tarvinnut pysähtyä rampilta tullessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos päätä kääntämällä / peilistä katsomalla havaitaan että vasemmalla turvavälit ovat tapissaan?

        Jos turvavälit ovat tapissaan, täytyy ymmärtää, että päätielle ei silloin mahdu.

        Jos ei mahdu, oikea toimintatapa on odottaa sellaista väliä, että mahtuu.

        Ei pitäisi olla liikaa vaadittu, jos on autokoulun läpäissyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos turvavälit ovat tapissaan, täytyy ymmärtää, että päätielle ei silloin mahdu.

        Jos ei mahdu, oikea toimintatapa on odottaa sellaista väliä, että mahtuu.

        Ei pitäisi olla liikaa vaadittu, jos on autokoulun läpäissyt.

        Niinpä: ei ne koskaan niin tapissaan ole ja jos turvavälit ovat tapissaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne koskaan niin tapissaan ole. Eipä ole kertaakaan tarvinnut pysähtyä rampilta tullessa.

        Joko et liikuskele paljoa autolla tai käsityksesi tyrvavälistä on muutaman metrin luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne koskaan niin tapissaan ole. Eipä ole kertaakaan tarvinnut pysähtyä rampilta tullessa.

        Eli et ole koskaan tavannut esim. kolmea autoa jotka ajavat suositellulla 100 metrin turvavälillä (4sekuntia) 100km/h:ssa? Noiden väliin ajamalla reagtioaikaa jää 1.8 sekuntia! Katsoisitko sen riittävän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos turvavälit ovat tapissaan, täytyy ymmärtää, että päätielle ei silloin mahdu.

        Jos ei mahdu, oikea toimintatapa on odottaa sellaista väliä, että mahtuu.

        Ei pitäisi olla liikaa vaadittu, jos on autokoulun läpäissyt.

        Mikä on autokoulu?


    • Anonyymi

      Mikä hitto siinä on niin vaikeaa ettei sinni anna periksi löysätä vähän kaasua että rampilta tulija pääsee väliin ja liikenteeseen mukaan?
      Nautitteko jos rampilta tuleva joutuu pysähtymään ja siitä sitten uudellen kiihdyttämään 100 kmh tielle?
      Minulle ei joustaminen ole koskaan ollut ongelma, vaikka säännöt onkin laadittu punaniskoille. "Minun ei tartte kun ne säännöt..."
      Niinköhän nämä k**päotsat yhtä uskollisesti noudattavat sääntöjä joka paikassa, sellaisissakin joissa ei ole kiusanteon mahdollisuutta?

      • Anonyymi

        Ei päätietä ajavan kuulu löysätä ja väistellä sivutieltä eteen tunkevia.

        Sivutieltä tulevan on ajoitettava liittymisensä ja sopeutettava nopeutensa siten, että päätien liikenne ei häiriinny.

        Siitä velvollisuudesta ilmoitetaan sillä kiihdytyskaistalla olevalla kärjellään olevalla kolmiolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päätietä ajavan kuulu löysätä ja väistellä sivutieltä eteen tunkevia.

        Sivutieltä tulevan on ajoitettava liittymisensä ja sopeutettava nopeutensa siten, että päätien liikenne ei häiriinny.

        Siitä velvollisuudesta ilmoitetaan sillä kiihdytyskaistalla olevalla kärjellään olevalla kolmiolla.

        "Minun ei tartte kun ne säännöt..."

        Joustavuus on poissuljettu ja liikenteen sujuvuudesta viis...

        Jospa sillä k**päotsaisuudella tarkoitettiin juuri tuota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun ei tartte kun ne säännöt..."

        Joustavuus on poissuljettu ja liikenteen sujuvuudesta viis...

        Jospa sillä k**päotsaisuudella tarkoitettiin juuri tuota?

        Säännöt ovat olemassa sitä varten, että osapuolet jo ennakolta tietävät, miten tilanteessa toimitaan, eikä kummankaan tarvitse arvailla, mitä tapahtuu.

        Päätietä ajava jatkaa matkaansa normaalisti ja sivutieltä tulija on velvollinen sovittamaan liittymisensä siten, ettei päätien liikenne häiriinny.


      • Anonyymi

        Päätellä ajavan ei kiihdytyskaistalta tulevan takia tarvitse löysätä. Monta sellaista otsaa olen nähnyt kiihdytyskaistalta tulevan ja aiheuttavan vaaratilanteen. Sinulla on muuten kirjoitusvirhe tekstissä. Jos ei osaa kiihdytyskaistalta liittyä päätielle oikealla tavalla, niin miksi edes ajaa koko autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päätietä ajavan kuulu löysätä ja väistellä sivutieltä eteen tunkevia.

        Sivutieltä tulevan on ajoitettava liittymisensä ja sopeutettava nopeutensa siten, että päätien liikenne ei häiriinny.

        Siitä velvollisuudesta ilmoitetaan sillä kiihdytyskaistalla olevalla kärjellään olevalla kolmiolla.

        no voi,voi hellanlettas ,mene linjuriautolla jos ahistaa liikenne.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Eivät nämä Karjalan kuskit ole käyneet autoilemassa maailmalla. Siellä tosiaan joustetaan liikenteessä.


    • Anonyymi

      Vaikein asia autolla ajaessa ei ole vauhdin lisäys vaan vauhdin vähentäminen.

    • Anonyymi

      Näitä MINÄ ensin autoilijoita riittää. Aiheuttavat juuri kyseisellä toiminnalla onnettomuuksia.

      Viikko sitten Tikkalan kohdalla musta opel ohitti risteysalueella rekka auton. Erittäin typerää toimintaa!

    • Anonyymi

      Kannattaa pitää hyvä turvaväli edellä ajavaan niin homma toimii.

    • Anonyymi

      Edelleenkin ihmetyttää melkoisella haipakalla iskeytyminen takapuskurin tuntumaan ja välittömästi siihen jämähtäminen vaikka olisi pitkät suorat ohitukseen. Liekö joku peräpenttipridesyndrooma vai mikä estää ohituksen? Se "kuuluisa" ryöstöpelkoko pelottaa?

      • Anonyymi

        Jotkut vain ajavat liian lähellä etupuskuriani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut vain ajavat liian lähellä etupuskuriani.

        Ja takapuskurista ei enää nouse sankka,läpitunkematon savuverho ja kamala katku ? Autonvalmistajat voisivat valmistaa sellaisia autoja että niillä voisi ajaa vain enintään 80 km tunnissa.Loppuis turhat jorinat.


      • Anonyymi

        Lipase pikkasen jarruvaloa.. Rupeaa löytymään turvaväliä.. Voihan se olla, että joku eläin oli tulossa tielle esim.. Poljit vaistomaisesti jarrua.


    • Anonyymi

      Vaikeinta autoilussa on että liikenteessä on muitakin autoilijoita. Jos olisin yksin ajelemassa, ei olisi mitään ongelmaa.
      Tämä on suurin ongelma suomen teillä.

    • Anonyymi

      Joen urpot ei osaa ajaa sujuvasti liikenteessä.Ottakaa se hankkijan lippis pois päästä niin ette näytä niin urpoilta.

    • Anonyymi

      Ajattelin kaikkien olevan kiilaajamulkkuja ennenkuin tajusin että jättämällä 80 alueella turvavälin loppui kiilaajamulkut nopeasti.
      Ja toimii niin täällä käpykyläkankaan kehällä kuin muuallakin Suomessa.

    • Anonyymi

      Siitä kiihdytyskaistalta ei tarvitse ujuttautua kahden auton väliin, jossa jää just joku 1,5m suuntaansa väliä. Siinä ruuhkassa ja 80km/h vauhdissa ja sateessa ei tunnu kivalta, kun aivoton taneli väen väkkeen sieltä tulee ja aiheuttaa vaaratilanteen. Ja kp*puhujilla ei näemmä ole käsitystä siitä, että aina ei ole mahdollisuutta turvaväliin. Jos pidät edellä ajavaan turvavälin, joku ohittaa sinut juuri siihen väliin ja takanasi on jo toinen auto. Päätiellä olevan ei tarvitse väistää kiihdytyskaistalta tulevia, sen sanoo lakikin.

      • Anonyymi

        Kiihdytyskaistan nimi pitää sitten vaihtaa.Pitäisi olla varmaan pysähtymiskaista.Mites tämä "vetoketju-periaate " toimii .?Siis joka toinen auto antaa tietä sivukaistalta tuleville ? Jos pääkaistalainen ei anna tietä "kiihdytyskaistalta" tuleville niin "kiihdytyskaistlaiset" saattavat joutua odottamaan jonossa aivan kuin jonkin puomin takana kunnes pääkaistalta on loppunut liikenne.Siinä saattaa joku myöhästyä jostakin.


      • Anonyymi

        Taneli ja vaaratilanteen aiheuttaja on kylläkin se päätietä ajava joka ei edes sateessa jätä edellä ajavaan riittävää turvaväliä.
        Vanha nyrkkisääntö on että jos 80 km/h vauhdissa näet edellä ajavan rekisterinumeron, olet liian lähellä. Turvavälin saa tehtyä tosi helposti vain hieman kaasupoljinta nostamalla.
        Lain tietää kaikki, sitä voi molo otsassa noudattaa, mutta liikenteen sujumisen kannalta myös joustaminen on sallittua jos liikenteen sujuminen sitä vaatii.
        Kenenkään etu ei ole se että rampilta tuleva liikenne joutuu pysähtymään, paitsi tietysti "lakia hampaat irvessä noudattavalle" molo-otsallehan se on hunajaa.


      • Anonyymi

        Mitäs, jos pikkuisen vielä miettisit asioita?

        Aivoton taneli taitaa sinun tapauksessasi löytyä paljon lähempää, kuin siitä ohi ajavasta tai eteen tunkevasta autosta.

        "Ruuhkassa 80km/h vauhdissa sateessa" sinä yrität blokata ohitukset ja sivutieltä tulijat ajamalla niin lähellä edellä ajavaa, ettei väliin mahdu?

        Ja sitten haukut muita taneleiksi?

        HEI HALOO!!


    • Anonyymi

      Itä-suomessa ajetaan alinopeutta ei anneta tietä ei jousteta liikenne laahaa.olen ajanut ammatikseni autoa ympäri Suomea.

    • Anonyymi

      löysää juntti vähän kaasujalkaa niin liikenne on sujuvampaa , no ,jos ei ole pahemmin muualla kuin böndellä ajellu niin eihän sitä osaa ottaa muita huomioon liikenteessä.

    • Anonyymi

      Pöteröillä on kiire maakuuntelukomppaniaan.

    • Anonyymi

      Nooo...oooh. Lisäsikö edellä ajava vauhtiaan, kun kouhautit vauhdilla takapuskuriin ja aloit häntä hiillostamaan?
      Vastausvaihtoehdot:
      - Ei
      - Tuskinpa
      - Päinvastoin; hiljensi vain nopeuttaan

    • Anonyymi

      Eihän se laki edellytä että päätietä ajavan pitäisi hiljentää että rampilta tulija pääsisi väliin, mutta ei sen kyllä pitäisi kiihdyttääkään estääkseen väliintulon, kuten hyvin usein näkee. Niitä mulkeroita on niin monenlaisia.

      • Anonyymi

        Voihan päätietä ajava kiihdyttääkin, että liittymästä tulija pääsee väliin.


    • Anonyymi

      Ei se aivoja kasvata mutta kyrpää kylläkin,BMV on yleensä se paras merkki kyrvän jatkeeksi.

      • Anonyymi

        Oletko tutkinut asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tutkinut asiaa?

        Varmaankin näppituntumaa on, kun noin merkkitietämystä tuntuu olevan.


    • Anonyymi

      Pyllypekan kavereita bemupojat...

    • Anonyymi

      Asennevammaisia yleensä nämä kaaharit ja liikennesääntöjen rikkojat

      • Anonyymi

        Autonvalmistajan vika.Autot voisi olla paremmin suunniteltuja.Joillakin "halvoilla malleilla" pääsisi vain enint.50km/h ja oma kaista."Kalliit mallit" pitäisi valmistaa enint.120km/h niin kaasujalka kevenisi ja lisäksi vakionopeudensäädin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autonvalmistajan vika.Autot voisi olla paremmin suunniteltuja.Joillakin "halvoilla malleilla" pääsisi vain enint.50km/h ja oma kaista."Kalliit mallit" pitäisi valmistaa enint.120km/h niin kaasujalka kevenisi ja lisäksi vakionopeudensäädin.

        Sellainen automalli että jos nopeus ylitäisi 120km/h niin moottori automaattisesti palauttaisi nopeuden vakioon.Eihän lentokoneellakaan,helikopterilla saa lentää aivan kuinka vaan vaikka lentolupakirja olisikin ja "kaasutella yläilmoissa" . Ihminen on jotenkin tyhmä omassa suuressa viisaudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autonvalmistajan vika.Autot voisi olla paremmin suunniteltuja.Joillakin "halvoilla malleilla" pääsisi vain enint.50km/h ja oma kaista."Kalliit mallit" pitäisi valmistaa enint.120km/h niin kaasujalka kevenisi ja lisäksi vakionopeudensäädin.

        Oma kaista? Halvemmaksi tulisi tehdä ylinopeutta ajaville ja muille liikenneturvallisuuden vaarantajille mielentilatutkimus.
        Autot on hyvin tehty ja suunniteltu. Ihminen vaatii vielä kehitystyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kaista? Halvemmaksi tulisi tehdä ylinopeutta ajaville ja muille liikenneturvallisuuden vaarantajille mielentilatutkimus.
        Autot on hyvin tehty ja suunniteltu. Ihminen vaatii vielä kehitystyötä.

        Onhan se jo nytkin "oma kaista".esim.Pilkkoon mennessä.Ohi pääsee ihan sujuvasti "ohituskaistalla".Ihan liian kovaa ajavat Outokumpuun mennessä.Sinne pitäisi rakentaa myös "ohituskaistat" kuten Varkaudentiellä on nykyisin.


    • Anonyymi

      Kun maantiellä maksiminopeus on 120km/h niin miksi se pitää normaalin kuljettajan ylittää jos ei ole "hätätilanne"? Lisäksi n.10v.sitten olin linja-auton kyydissä paikallisilla linjoilla.Ihmettelin suuresti naiskuljettajan käyttämiä korkeakorkoisia kenkiä linja-autoa ajaessa ? Eihän junissakaan henkilökunta kävele 10cm piikkikoroissa...

    • Anonyymi

      Voisi rakentaa systeemin jossa autossa oleva kamera vertaisi liikennemerkin nopeutta ja auton omaa nopeutta ja kerryttäisi sakkoja vaikka vuoden ajan ja kerran vuodessa nämä sakot käytäisiin sitten maksamassa.
      Samaten jokaiseen valoristeykseen kamerat jotka kuvaisivat punaisia päin ajavat.

      • Anonyymi

        Kylläpä tulisi autoilu kalliiksi!


    • Anonyymi

      Pitäisi olla nopeusrajoitettut tiet, sekä tullimaksuja vastaan tiet ilman rajoituksia. Sillon pääsisi jokainen ajamaan mieluistaam vauhtia. Suomen nopeuarajoitukset on ajalta, jolloin autot oli tinalaatikkoja rumpujarruilla. Nykyautolla 150-160km ei ole vauhti eikä mikään. 80km alueet joutaisi korottaa 130 km/h ja 100 alueet vapaaseen nopeuteen

      • Anonyymi

        Tuo vois olla hyvä idea.Esim.moottoritien vieressä voisi kulkea ikäänkuin "pyörätie" jossa saisi ajaa "pikkuautolla" pienempää nopeutta.


      • Anonyymi

        Talvinopeuksia odotellessa....


      • Anonyymi

        Tai ihmiset voisivat lähteä matkaan ajoissa niin ei tarvitsisi kaahata.


      • Anonyymi

        Suomi on takapajula, tänne on turha haaveilla mitään tuollaista. Ihme että tänne on aikanaan edes autot saatu. Keski-Euroopassa 130km/h rajoitukset on ihan perus nopeuksia, täällä olet heti kategoriassa kaaharit, jos ajat 100 km/h alueella 110.
        Höpö höpö maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on takapajula, tänne on turha haaveilla mitään tuollaista. Ihme että tänne on aikanaan edes autot saatu. Keski-Euroopassa 130km/h rajoitukset on ihan perus nopeuksia, täällä olet heti kategoriassa kaaharit, jos ajat 100 km/h alueella 110.
        Höpö höpö maa.

        Liikenteen seassa on muitakin kulkuneuvoja ja henkilöitä kuin sinä ja sinun autosi.Pitäiskö muuten lumi-ja räntäkelissä ajaa samaa nopeutta kuin kuivallakesäkelillä ja vielä samalla autolla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on takapajula, tänne on turha haaveilla mitään tuollaista. Ihme että tänne on aikanaan edes autot saatu. Keski-Euroopassa 130km/h rajoitukset on ihan perus nopeuksia, täällä olet heti kategoriassa kaaharit, jos ajat 100 km/h alueella 110.
        Höpö höpö maa.

        Älä kaahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen seassa on muitakin kulkuneuvoja ja henkilöitä kuin sinä ja sinun autosi.Pitäiskö muuten lumi-ja räntäkelissä ajaa samaa nopeutta kuin kuivallakesäkelillä ja vielä samalla autolla ?

        Käytkö T-paita päällä talvella lenkillä ja kesällä pilkkihaalarissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö T-paita päällä talvella lenkillä ja kesällä pilkkihaalarissa?

        Jotkut ilmeisesti käyttää.


    • Anonyymi

      Loppuisikohan perseily liikenteessä jos moottoritiellä saisi ajaa 130 km/h:ssa? Ehei, joku haluaa ajaa aina vielä kovempaa...

      • Anonyymi

        Siksi autonvalmistukseen tulisi kiinnittää huomiota.Mutta ohittaako sitten rekka "pikkuauton" vai "pikkuauto" rekan ? Siinä pulma.Rekkoja koskee kylläkin samat nopeusrajoitukset kuin esim.henkilöautoja.Joten ei liene ongelmaa.


    • Anonyymi

      Harmittavan monelle autoilijalle liikenne on eräänlaista kisailua ja kilpailua. Kuitataan välittömästi toisen rauhallisempi kiihdyttäminen nopeusrajoituksen kasvaessa ja nopeusrajoituksen pienentyessä ollaankin sitten olkapäät korvissa jarruttamassa koska toinen noudattaakin rajoituksia. Tuntuu olevan päivän hyvä työ jos saa jonkun rajoituksia noudattavan tunarin ohitettua tai muuten opetettua ajamaan. Eivät kaikki lähde ohittelemaan jos hetikohta täytyy kääntyä sivutielle.
      Pois kisailu ja räikköstely liikenteestä. Joitakin sentään odotetaan kotona.

    • Anonyymi

      Kaahailijat ovat eräänlaisia köyhiä. Heiltä puuttuu itsetuntoa ja/tai ihmissuhteita ja/tai kunnioitusta ja/tai vastakkaista/samaa sukupuolta ja/tai elämäniloa ja/tai aikaa jne. Eli jotain puuttuu ja syyllinenhän on se edessä oleva rajoituksia noudattava nynnyttäjä jolle on kostettava.

    • Anonyymi

      Eräänlaista köyhyyttä lienee myös kännykän käyttö ajon aikana. Eikös niitä bluetootheja ala olla jo jokaisessa autossa tai tekniikkaa bluetoothin käyttöön?
      Vielä nimittäin näitä puhelintolloja tulee tuolla liikenteessä vastaan ja ajo on entistä haparoivampaa.

      • Anonyymi

        Tota kännykän käyttöä olen ihmetelly itsekkin.2014 vuosmallin kotteron omistan.Siihen puhelimen toimintojen ohjelmointi muutama minuutti ja aina kun nousen puh mukana kotterooni ja virta päälle ei tarvii puhelinta näpräillä toimii ratin painikkeilla.


    • Anonyymi

      Rattiraivoaminen saattaa pikkasen hiljentyä, kun ELY-keskus nakkaa 80:n rajoitukset 100:n tilalle kuluvalla viikolla.

    • Anonyymi

      Ei se koske bmw kaahareita koska ne luulee että kaikki tykkää niiden ajotyylistä..

      • Anonyymi

        Siirtyisi vaan se tykkääminen käytäntöönkin. 14sta bmw menossa ja edellinen (pysäköintisakko) joskus 2000-luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtyisi vaan se tykkääminen käytäntöönkin. 14sta bmw menossa ja edellinen (pysäköintisakko) joskus 2000-luvun alussa.

        14. bemari? No eipä nuo kovin lujilta sitten vaikuta. Joka viikkoko vaihdat saunan jälkeen, kuten kalsarisikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14. bemari? No eipä nuo kovin lujilta sitten vaikuta. Joka viikkoko vaihdat saunan jälkeen, kuten kalsarisikin?

        Tuohon neljääntoista laskin kaikki lähes viiden vuosikymmenen bemarit ( mm. 1-3 kesä-/harrasteautoa tallissa) ja nykyjään vaimonkin bemarit. Mutta vaihtoakin on toki tapahtunut likimain kalsariesi tapaan.


    • Anonyymi

      Kyyl mun bnweel pitää edellä päästä niin

      • Anonyymi

        Yrittää, yrittää...mut lainavaatteissa selvästi. Tykkäät?


    • Anonyymi

      Kyllä minun aivoni kasvoivat kun ostin uuden corollan.

      • Anonyymi

        Vähemmästäkin aivot alkavat turpoamaan. Mistä aukostapa tulivat ulos vai halkesiko vain kallo?


      • Anonyymi

        Eli "löysit" syyllisen edellisestä hallituksesta.


    • Anonyymi

      Possujonoissa on kepeää ohitella jos on tehokas auto. Mulla on vanha mutta kiihtyvä Audi S3 vm 2016 ja kyllä lähtee Kummelia siteeraten. Possujonossa tulee koukittua tosilyhyissä paikoissa yksi kerrallaan ohi, väliin tunkien. Siinähän possuspedet tööttäätte.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3120
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1757
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1627
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      90
      1450
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1447
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      404
      1341
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1199
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1103
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      343
      952
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      270
      928
    Aihe