Varokaa huijareita!!

Anonyymi-ap

Varmaan moni jo tietääkin, mutta varoitan silti nettihuijareista.
Laitoin facebookkiin myytävää tavaraa, niin useampi huijari otti yhteyttä, luvaten maksaa jopa ylimääräistä, jos ensin itse maksan jotain kuljetus vakuutusmaksua, tai jotain sellaista, kun itse ovat kiireisiä töissä, ja joku firma hakee. Lupasi ehdottomasti hakiessa käteismaksun jne.
Sinne menee rahat, jos noihin uskoo!! Poliisille olisin asiasta ilmoittanut, mutta eihän niitä tavoita!! Huijarit asioivat ulkolaisilla profiileilla.

13

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Poliisille turha ilmoittaa sillä kyseessä ihan yleinen huijaustapa eli sitten vasta poliisille mikäli olet tilisi tyhjentänyt rikollisille.

      • Anonyymi

        Eikös tollaisista rosvoista ole hyvä levittää tietoa poliisien, kuin kaikkien, jotka niistä tietävät? Kiitos vaan varoituksesta, levitetään tietoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tollaisista rosvoista ole hyvä levittää tietoa poliisien, kuin kaikkien, jotka niistä tietävät? Kiitos vaan varoituksesta, levitetään tietoa!

        Poliisille kaikki ilmoitukset lisää töitä ja jos jokainen ilmoittaa, niin melko turhaa työtä joutuvat tekemään.
        Eivät edes pysty tutkimaan sitä mahdollista rikostakaan jos joku hölmöyksissään menee maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisille kaikki ilmoitukset lisää töitä ja jos jokainen ilmoittaa, niin melko turhaa työtä joutuvat tekemään.
        Eivät edes pysty tutkimaan sitä mahdollista rikostakaan jos joku hölmöyksissään menee maksamaan.

        Taidat itse olla just yksi näistä huijareista!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla just yksi näistä huijareista!?

        Kovastihan nuo varoittelivat poliisiin turvautumisesta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla just yksi näistä huijareista!?

        En vaan olen ihminen joka ymmärtää olla rasittamatta poliisia.
        Jokainen joka haksahtaa noihin huijauksiin, niin on itse vastuussa teoistaan eikä yhteiskunta voi puuttua niihin.
        Rahoja eikä syyllistä löydy, koska tekijät muissa maissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaan olen ihminen joka ymmärtää olla rasittamatta poliisia.
        Jokainen joka haksahtaa noihin huijauksiin, niin on itse vastuussa teoistaan eikä yhteiskunta voi puuttua niihin.
        Rahoja eikä syyllistä löydy, koska tekijät muissa maissa.

        Suomessa on vielä ihmisiä, jotka oppivat luottamaan ihmisiin, jopa itänaapureihin, hyvä on jos tietoa roistoista levitetään mahdollisimman monille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on vielä ihmisiä, jotka oppivat luottamaan ihmisiin, jopa itänaapureihin, hyvä on jos tietoa roistoista levitetään mahdollisimman monille.

        Totta, että tietoa on hyvä levittää, mutta sitä kritisoin ettei kaikkien kannata ilmoittaa yrityksistä poliisille syystä, että eivät pysty tekemään näille mitään.
        Sitten on eriasia, mikäli huijari on fyysisesti paikalla ja mahdollista tunnistaa jne kuten nyt näistä pankkiautomaattijutuissa joista onkin pyydetty ilmoittamaan heti poliisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisille kaikki ilmoitukset lisää töitä ja jos jokainen ilmoittaa, niin melko turhaa työtä joutuvat tekemään.
        Eivät edes pysty tutkimaan sitä mahdollista rikostakaan jos joku hölmöyksissään menee maksamaan.

        Ei ole kauan, kun netissä varoitettiin just tuollaisesta huijarista. Vai oliko se ihan uutisissa. Kyllä varoitettu on


    • Anonyymi

      Jos joku pyytää luottokortin numeroa, niin onko silloin se pyytäjä suurempi roisto.
      Nyt en tarkoita verkkokaupan sivulla tapahtuvaa maksua.

      • Anonyymi

        Suomi ON OLLUT rehellisten maa! Vieläkin on meillä liian hyväuskoisia ihmisiä, joita julmat ja itsekkäät käyttävät häpeilemättä hyväkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi ON OLLUT rehellisten maa! Vieläkin on meillä liian hyväuskoisia ihmisiä, joita julmat ja itsekkäät käyttävät häpeilemättä hyväkseen.

        Samaan sarjaan kuuluvat nämä savolaiset Turatubettajat. Huijaavat ihmisiä katselemaan noita typeriä videoita, saadakseen rahaa hyväuskoisten katsojien kustannuksella. Mummo heittäytyy kaikkien kaveriksi, jotka vain vähänkin kehuvat häntä.
        Osaa olla tyhmyys huipussaan.


    • Anonyymi

      Kylläpä muuten kannattaa ilmoittaa poliisille esimerkiksi nettivinkin kautta, kuten minä olen tehnyt useampaankin kertaan: https://poliisi.fi/nettivinkki
      Eipä ole sen jälkeen enää samoja huijareita palstoilla näkynyt! 😁

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe