Anopin pihalla kasvaa sitä ja haluaisin tuoksuvatukkaa itsellenikin tontin nurkkaan. Voinko mennä vaan ja kaivaa nyt, tähän aikaan keväästä möykyn jonka laitan omalle pihalle kaivamaani kuoppaan ? Lähteekö se siitä vaan kasvamaan ja leviämään ja ehtiikö jo täksi kesäksi isoksi puskaksi ? Kovin isoa möykkyä en viitsi sieltä ottaa ettei jää ruma kolo.
Tuoksuvatukan siirto ?
4
4143
Vastaukset
- Kun siirrät
Tuoksuvatukka on hyvä kasvuunlähtijä. Otä samalla
useampi taimi reunoilta, niitä on yleensä paljon. - onnistuu
Omalla pihalla olen siirrellyt sitä huoletta. Se versoo ympärilleen pieniä alkuja, joita olen kaivanut ylös ja istuttanut toisaalle. Ei jää isoja kuoppia. Kasvaa rehevästi, mutta kukkii toisen vuoden versoihin.
- tuoksuvatukkaa
oikeaoppisesti?
Mulla on muutaman vuoden vanhaa vatukkaa kymmenkunta pensasta, aluksi leikkasin niitä aika alas keväällä, mielestäni eivät tykänneet siitä. Nyt olen antanut kasvaa pari kesää omillaan, pensaissa on nyt pitkiä oksia ja ihan maan tasalta lähtee uusia. Toki vieressä on pieniä taimia joka puolella. Miten niitä oikein kuuluu hoitaa? - lapiot heiluun
Heips.
Helpompaa siirrettävää ei taira olla ku tuoksuvatukka,tekee pieniä alkuja juurilleen ja niitä ku kaivelet että juurta tulee joukkoon,ni kyll ottaa juurtuakseen ja kasvaa hyvän kokoiseksi jo ensimmäisenä kesänä..ja seuraavana kesänä si siulla onkin jo parit poikaset puskan alla.ei tarvi leikata ollenkaan,vaikka näyttää syksyllä"kuolevan pystyy tai kuolleelta keväällä" ihmeesti vaan runkohon kasvaa lehti rykelmiä ja siun pihas kukkii syksyllä hieno puska.Jos puskan leikkaa parin kesän jälkeen matalaksi,versoo paljon pieniä..aivan kiusaksi asti.. =D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841339- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän122686- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594