SUPO kertoo seuraavaa:
"Terrorismin uhka Suomessa on edelleen neliportaisen asteikon tasolla kaksi eli kohonnut. Suojelupoliisi on tunnistanut äärioikeistolaisia ja radikaali-islamistisia toimijoita, joilla on todennäköisesti halu ja kyky väkivaltaisten iskujen tekemiseen. Todennäköisimmän uhkan aiheuttavat näiden ideologioiden yksittäiset kannattajat ja pienryhmät. Lyhyellä aikavälillä iskut ovat epätodennäköisiä.
Suojelupoliisin arvion mukaan terrorismin uhka Suomessa on pysynyt neliportaisen asteikon tasolla kaksi eli kohonnut. Todennäköisimmän terrori-iskun uhkan aiheuttavat äärioikeistolaista tai radikaali-islamistista ideologiaa kannattavat yksittäiset henkilöt tai pienryhmät.
Toimijoiden ideologinen joustavuus on edelleen yksi keskeinen nouseva trendi eikä uskollisuutta yhdelle järjestölle välttämättä ole.
Terrorismin torjunnan kohdehenkilöitä on Suomessa noin 350. Kohdehenkilöiden lista ei ole pysyvä, vaan sille lisätään ja siltä poistetaan henkilöitä jatkuvasti."
Lähde:
https://supo.fi/uhka-arvio
Kansallinen terrorismin uhka-arvio 2023
Anonyymi-ap
2
206
Vastaukset
Ruotsissa he rakentaa itse aseita joita myyvät kaduilla.
He valmistaa myös panokset itse aseihin.
Ilotulitteissa on ruutia jota voi käyttää myös panoksien valmistukseen.
Nuo tarvii vain purkaa ja ruuti ottaa erikseen.
Pitäs kieltää ilotulitteet kokonaan tai laittaa ostaminen luvan varaiseksi niin ongelma hoituu sillä.
Uuden vuoden rakettien ampuminen vois olla tapahtuman järjestäjän vastuulla joka hakee luvat ja tilaa Uuden vuoden raketit.
Silloin saadaan ainakin yks ongelma poistettua- Anonyymi
Kaikenlaisia hörhöjä alkaa olemaan liikaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818