Hallituksen soterahojen leikkaus

Anonyymi-ap

Terveyskeskuksissa on niin kova henkilöstöpula,
että kun joudutaan käyttämään kallista vuokratyövoimaa
rahat hupenevat siihen.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009549857.html

Sinimusta hallitus leikkaa sotesta miljardin.
Se haluaa sabotoida koko soten.
Sitä voinee tässä tilanteessa pitää kiusantekoa vakavassa tarkoituksessa.

Terveyskeskuksille pitää antaa toimintamahdollisuus,
koko kansa maksaa terveydenhuollon ylläpitämisestä veroja.
Meillä on oikeus saada vastinettakin, ei hallituksella ole oikeutta rajusti
heikentää palvelujamme, koska rahaa riittää miljardeja veronalennuksiin
Orpo-Purran hallituskautena.

19

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Veronalennukset annetaan velkarahalla.

      • Anonyymi

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten?

        Miten niin miten ? Valtion budjetti on noin 10 miljardia alijäämäinen.
        Sellaista rahaa ei siis ole olemassa, jolla veronalennuksen voisi antaa,
        mutta sinimusta hallitus ottaa lisää velkaa. Velkarahalla voi veronalennusta
        antaa. Kansa maksaa sen velan eli veronalennuksen ennestään varakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin miten ? Valtion budjetti on noin 10 miljardia alijäämäinen.
        Sellaista rahaa ei siis ole olemassa, jolla veronalennuksen voisi antaa,
        mutta sinimusta hallitus ottaa lisää velkaa. Velkarahalla voi veronalennusta
        antaa. Kansa maksaa sen velan eli veronalennuksen ennestään varakkaille.

        Kun budjetin tulopuolella on noin 10 miljardin vaje hallituksella
        ei ole jakovaraa antaa vuosittain velaksi miljardin veroalea.

        Tämä hallitus kuitenkin antoi ja muutaman päivän päästä Purra selitti:
        Velkaa pitääkin ottaa 11 miljardia ja se johtuu "suhdanteiden muuttumisesta".

        Ei usko erkkikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin miten ? Valtion budjetti on noin 10 miljardia alijäämäinen.
        Sellaista rahaa ei siis ole olemassa, jolla veronalennuksen voisi antaa,
        mutta sinimusta hallitus ottaa lisää velkaa. Velkarahalla voi veronalennusta
        antaa. Kansa maksaa sen velan eli veronalennuksen ennestään varakkaille.

        Minä olen luullut, että veronalennus tarkoittaa sitä, että veronmaksajan maksama vero alenee. Nyt ymmärrän, että se tarkoittaa jonkin laista tulonsiirtoa veronmaksajan hyväksi. Kyseessä ei siis ole veronmaksajan omat rahat ja veroprosentti?
        Olen samaa mieltä, että kurjaa, että otetaan valtionvelkaa. Edellinen hallitus ei ottanut, kuten tiedämme. nosti vain rikkaitten veroja ja jakoi köyhille kuin Robin Hood.
        Oi kuinka ihanaa aikaa se oli.
        Minulle ei kyllä annettu edes taksiseteleitä, mutta se on jo toinen juttu.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18055316f

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mistä kummasta on lähtenyt se ajatus, että työnantajan päällimmäinen ajatus on irtisanoa palkkalaisensa?
        Vuosikymmenet sitten juhlapuheissa korostettiin, että työvoima on firman paras toimivara, nyt kaiken pitäisi tapahtua ilman palkkalaisten käden kosketusta.

        Mitä järkeä on ylläpitää ihmisille sitä käsitystä, ettei hänen työllään ole mitään merkitystä?
        Halutaan, että avustuksilla elävät ihmiset palaisivat työelämään. Mikä heitä siihen kannustaa, kun edessä olisi vain jatkuva pelko irtisanomisesta ilman syytä?
        Jos irtisanomisen perusteita ollaan höllentämässä, niin eihän lainsäädäntö suinkaan tue mielivaltaisuutta ja pahansuopaisuutta. Palkkatyöläisetkin äänestävät, ja maksavat ammattiliittojensa jäsenmaksuja. Pitäköön jokainen silmällä, mitä oma puolue kannattaa tässä (kin) kysymyksessä.


    • Anonyymi

      Ja mikähän olisi tilanne jos ei olisi yksityistä terveydenhuoltoa.Kommunistit huutaa että ne pitäisi lakkauttaa työterveyshuoltoa myöden,mutta kommunistit ei saa edes julkista toimimaan. Mieluummin maksan että saan palvelua.

      • Anonyymi

        Mitkä kommunistit ?


      • Anonyymi

        Äläpäs levitä valheita. 12:43 !!!


      • Anonyymi

        SKP:n poliittinen toiminta lopetettiin 1990-luvun alussa. Siinä oli kauan ollut
        enää yksi jäsen, joka lakkautti puolueen rahan puutteessa.
        Hallituksessa ei SKP ollut kuin Kekkosen alkuaikoina.


      • Anonyymi

        Turhaan räyhäät entinen taistolainen 12:43 ! Ei kukaan ole poistamassa yksityistä
        terveyden huoltoa

        MUTTA HALLITUS haluaa romuttaa kunnallisen terveydenhuollon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan räyhäät entinen taistolainen 12:43 ! Ei kukaan ole poistamassa yksityistä
        terveyden huoltoa

        MUTTA HALLITUS haluaa romuttaa kunnallisen terveydenhuollon.

        Hyvinvointialueet hoitavat itse omatoimisesti alueittensa terveydenhoidon sillä määrärahalla, jonka ovat saaneet käytettäväkseen. Ensi täikseen he määrittelivt palkkionsa, jotka ovat korkeammat kuin ministereillä. Sen jälkeen ovat todenneet, että lääkäripalvelut on ostettava yksityisiltä ja maksettava moninkertainen palkkio verrattuna virkalääkärin palkkaan. Lääkärit ovat mieluummin keikkalääkäreitä, koska tienaavat enemmän.
        Koko terveydenhoidon meininki on kuin Hölmölässä, eivätkä korkeapalkkaiset hyvinvointivaltuutetut tunnu löytävän ratkaisua.
        Eivät ehdi, koska monet ovat kansanedustajia ja joutuvat istumaan eduskunnassa kaiket viikot.


    • Anonyymi

      Ex-taistolainen Sote-aktivisti-demari Linden on kauhuissaan millaisen Soten hän meni tekemään

      Sammallahti kommentoi
      https://nitter.net/TereSammallahti/status/1714190327660118448
      ""Surkeaa katsottavaa, että sote-katastrofin pääarkkitehdit nyt voivottelevat, kuinka sote-palvelut ovat kriisissä eivätkä suomalaiset saa tarvitsemaansa hoitoa. Reaalimaailma pyyhkii taas ideologialla lattiaa.

      Tulipa aikamoinen sotku @demarit. Ei ollut tunkua siivousporukkaan""

    • Anonyymi

      Vieläkö joku vanhus kehtaa mennä lääkäriin,
      mä en enään kehtaa
      olen liian vanhuuden sairas ja väsyny,
      eikä ne siellä tajua että vanhus on uupunu ja lopussa,
      häpeän kun olen vielä elossa, ja vanha sairas entinen ihminen, nykyinen hauras eltaantunu fossiili,

    • Anonyymi

      Ei elossaoloaan tarvitse hävetä.
      Se on kummallinen ajatus.
      Miksi niin ajattelet ?

      Lääkärille meno on vaikeaa.
      Toivottavasti kestän olla, etten enää mene.
      Eilen olin - tuloksetta.
      Harmitti miksi meninkään.
      Suhtautuminen oli sellaista,
      ettei mitään kannata yrittääkään suhteeni.

      Tunsin itsensä noloksi ja naurettavaksi, kun lähdin pois.
      Olen mielestäni aika realisti.
      En mitään "nuoruuspilleriä" kuvitellutkaan saavani
      tai olevan olemassa.

      Kivunlievityslääkkeeni, joka minua auttaa
      ja jota otan tosi vähän, jopa kiellettiin,
      Se ei sovi näin vanhalle.
      Unilääkettä sain vielä armosta ja hartaasti vetoamalla,
      etten muuten saa unen päästä kiinni ja jos en nuku
      oloni huononee entisestään mikä on totta.
      Lääkäri sanoi, että voin tulla riippuvaiseksi.
      Myönsin suoraan, että olen jo riippuvainen,
      mutta onko sillä minun iässäni väliä,
      voin kuolla huomenna tai jo tänään.
      Nihkeästi lupasi kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Jotkut kivunlievityslääkkeet eivät sovi muiden lääkkeiden kanssa. Kai sulle nyt selvitettiin, miksi et lääkettä saanut. Varmasti ehdotettiin jotain toista tilalle.
        Nukahtamispilleristä olen samaa mieltä. On ihan sama , onko 80-90-vuotias niistä riippuvainen vai ei. Pääasiahan on, että saa nukutuksi.
        Ihminen on unesta riippuvainen vauvasta asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kivunlievityslääkkeet eivät sovi muiden lääkkeiden kanssa. Kai sulle nyt selvitettiin, miksi et lääkettä saanut. Varmasti ehdotettiin jotain toista tilalle.
        Nukahtamispilleristä olen samaa mieltä. On ihan sama , onko 80-90-vuotias niistä riippuvainen vai ei. Pääasiahan on, että saa nukutuksi.
        Ihminen on unesta riippuvainen vauvasta asti.

        Kiitos, ymmärrän itsekin erinomaisesti, että kaikki lääkkeet eivät sovi yhteen.

        Lääkärien neuvot ja kiellot ovat erilaisia.
        Toinen kokeneempi yli 50 v. lääkäri kirjoitti vuosi sitten samaista kipulääkettä
        minulle ja sanoi, että voin hyvin ottaa sitä sillä pienellä annoksella
        millä olen sitä ottanut ennenkin ja vähän isommallakin, kun tarve vaatii.

        Lääkettä on 120, 90, 60 ja 30 milligrammaisena.
        Otan vain puolikkaan 30 milligrammaisesta eli vain 15 mg.
        Jos kipu vaatii otan sen jo aamupäivällä ja tarvittaessa (harvoin) toisen illemmalla.
        Enempää en voi ottaa, koska isommalla annoksella se voi provosoida
        rytmihäiriöitä pahemmaksi.
        Nuori lääkäri kielsi sen kokonaan, vaikka ei itse asiassa ei keskusteltu mistään
        lääkkeen suhteen. Hän vain totesi, että ole liian vanha sitä syömään.
        Tiedossani on, että ikää myöten jotkut lääkkeet eivät ole hyviä
        ja ainakin niiden annostusta pitää alentaa.

        Lääkkeitten käyttö riippuu myös siitä mitä sairauksia on.
        Jonkun toisen sairauden lääkkeet voivat aiheuttaa toista,
        esimerkiksi heikentää munuaisten toimintaa.

        15 mg ei poista kipua kokonaan, mutta taittaa pahimman kivun,
        että olo tulee siedettäväksi. Muuta yhtä tehokasta lääkettä ei ole.

        Yksi lääkäri puhuu yhtä, toinen toista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe