Henkilö X tuomittiin törkeästä veropetoksesta vankilaan ja miljoonakorvauksiin vuonna 2017 heinäkuussa. Korvaus on yhteisvastuullinen ja lopullinen vanhenemisaika korvauksessa on se 20 vuotta tuomion antamisesta sen ymmärrän.
Mitä, jos korvausta ei ole viety ulosottoon ennen tämän vuoden elokuuta. Onko nuo rikoksesta määrätyt korvaukset sen 5 vuoden vanhenemissäännön/-lain alaisia. Eli onko verottajalle tuomitut vahingonkorvaukset poistuneet/vanhentuneet tai niiden ulosottoon/perintään viemisen oikeus loppunut,, kun niitä ei ole 5 vuoden sisällä jostain syystä viety ulosottoon? Eli katkaistu sitä vanhenemista 5 vuoden välein.
Mistään ei löydy suoraa ja ymmärrettävää vastausta.
Rikosperusteisen vahingonkorvauksen vanheneminen
Anonyymi-ap
3
1126
Vastaukset
- Anonyymi
No jos vanhenee 5v niin onkohan näissä että laskenta alkaa tuomion antamista seuraavan vuoden alusta...kuten julkiseoikeudellisissa esim rikesakko. Eli vanheneminen voi olla käytännössä 6 vuotta
- Anonyymi
-18,-19,-20,-21,-22 eli ois siinäkin tapauksessa aika, 5 vuotta, kulunut loppuun aloittajan kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753435Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041740Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2331394- 741336
- 641205
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991107Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521089- 631001
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18873- 42857