Tohatsu sea swallow 5hp

Pepe

Löytyiskö jostain/joltain tankkia kyseiseen perämoottoriin. Muuten olis toimivan kampe mutta kun tankki on päässyt ajan saatossa ruostumaan käytökelvottomaksi.

10

3523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 hv Tohatsu

      Mutta se on ilmajäähytteinen ja ajelin sillä viime kesän päijänteellä ja muilla järvillä jäiden tuloon saakka. Hyvin toimi uistelussakin koko päivän.En muista sen tyyppimerkintöjä, enkä muita tietoja kun en ole sitä sen kummemmin tutkiskellutkaan.
      On mulla yks Monark nautic 18 hv myös. Se joutais varaosiksi jollekin. Sekin lähtis varmaan käyntiin kaasareiden putsauksella tms.
      Jätä sähköposti tai muu yhteystieto niin voi ottaa yhteyttä jos sattuu olemaan samaa merkkiä kuin sulla.

      • Pepe

        Ilmajäähdytteinen se on. Vetolaite on keskellä tankkia siinä tankin päällä. Ikää tällä moottorilla reilut 20v. Kuvaa en harmikseni huomannut ottaa. Oliskos minkä hintainen tuo sinun Tohatsu?
        Moottori on Rantasalmella ja itse olen Oulussa.


      • 5hv Tohatsu
        Pepe kirjoitti:

        Ilmajäähdytteinen se on. Vetolaite on keskellä tankkia siinä tankin päällä. Ikää tällä moottorilla reilut 20v. Kuvaa en harmikseni huomannut ottaa. Oliskos minkä hintainen tuo sinun Tohatsu?
        Moottori on Rantasalmella ja itse olen Oulussa.

        Mulla samanlainen Sysmässä mökillä.
        Pitkä on välimatka, enkä oikein mielelläni sitä möisikkään. On meinaan syyspakkasilla kiva lähteä uistelemaan, kun ei ole pelkoa vesipumpuista.
        Ostin uuden 5 hv Merguryn ja se pitää ainakin tossa mun veneessä kovempaa melua ja tärinää kuin se mun vanha Tohatsu. Jotenkin se resonoi perälaudasta ja kaiku kuuluu kellukkeiden välityksellä. Moottorityynyt ovat kans pehmeämmät siinä vanhassa koneessa. Koskialueila saa nostaa koneen ylös sammuttamatta, eikä leikkaa kiinni.


      • Pepe
        5hv Tohatsu kirjoitti:

        Mulla samanlainen Sysmässä mökillä.
        Pitkä on välimatka, enkä oikein mielelläni sitä möisikkään. On meinaan syyspakkasilla kiva lähteä uistelemaan, kun ei ole pelkoa vesipumpuista.
        Ostin uuden 5 hv Merguryn ja se pitää ainakin tossa mun veneessä kovempaa melua ja tärinää kuin se mun vanha Tohatsu. Jotenkin se resonoi perälaudasta ja kaiku kuuluu kellukkeiden välityksellä. Moottorityynyt ovat kans pehmeämmät siinä vanhassa koneessa. Koskialueila saa nostaa koneen ylös sammuttamatta, eikä leikkaa kiinni.

        Samaa ajattelin itsekkin että pienellä pinta kaasulla sillä olis mukava vetää uistinta ja kattella maisemia samalla.
        Pitää yrittää löytää tankki jostain tai sitten halkaista vanha ja puhdistaa se kunnolla. Sen jälkeen hitsata palat yhteen.


      • tankkiin
        Pepe kirjoitti:

        Samaa ajattelin itsekkin että pienellä pinta kaasulla sillä olis mukava vetää uistinta ja kattella maisemia samalla.
        Pitää yrittää löytää tankki jostain tai sitten halkaista vanha ja puhdistaa se kunnolla. Sen jälkeen hitsata palat yhteen.

        ylikypsia luumuja parin päivän ajaksi, niin niistä vapautuva kaasu irroittaa ruosteen.


    • PekkaHuppunen

      Laita tankkiin pari kourallista hiekkaa, puhalla paineilmapistoolilla sisään eri asennoissa kunnes on puhdas. Trasseli korkkiin että ilma pääsee pölyämättä ulos. Sen jälkeen fosforihappoa (annitrol) motonetistä tankki puolilleen, korkki auki, induktiolevyn päälle kiehumaan ulos (höyry myrkyllistä), tankki terästä joten toimii itse keittoastiana. puoli tuntia molemmat puolet, tulppa hanareijässä, ja vuoroin täyttöaukossa. sen jälkeen huuhtelu vedellä, kuumentamalla kuivaus, ja oljyä sisään tilkka, kauttaaltaan ojyäminen, ei ruostu enään milloinkaan.

    • PekkaHuppunen

      Se on siis sen jälkeen fosfatoitu, eli sama käsittely kuin rynkyissä.

    • Käytännössä

      Paaliin

    • asdrjhettul

      Joo idiootit laittaa paaliin. On parempi moottori kuin yksikään nykyinen viritelmä. Tuo on juuri vajaaälyisten puhetta, jotka eivät tiedä moottoritekniikasta mitään.

    • TeVu

      Ja mulla olisi pikainen tarve kaasariin samaiseen koneeseen, olisiko jollain varaosana saatavissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe