Onko muilla tässä ibsissä myös pahoinvointia, röyhtäilyitä,kovia ylävatsa kylki ja välillä selkäpuolella tuntuvia koviakin kipuja? Olen kärsinyt vaivasta vuosia!Mutta nyt tuo pahoinvointi tullut uutena riesana ,vatsaa kyllä sattuu ihan jokapuolelta minulla ripuli/ummetus molemmat vuorotellen.Miten jaksatte tää on ihan mielenterveyden vievä vaiva,ja kivut välillä tosi kovat .Mulla jo mennyt usko koko diagnoosiin voisiko joku kertoa omia kokemuksia, jospa jotain uutta tietoa vielä mullekin löytyisi vaikka tuntuu kyllä ,että kaikki koettu vatsan suhteen,mutta aina voi jonkun vinkin saada! Ne normi tutkimukset kaikki kyllä tehty.
Ibs ja pahoinvointi
3
636
Vastaukset
- Anonyymi00003
Mulla on myös ibsissä toisinaan kovia vatsa/kyljen kohdilla ja välillä selkäpuolella tuntuvia kipuja. Stressiä pitäisi välttää. Harrastan kevyttä liikuntaa kuten kävelyä. Syön pieniä aterioita. Sokerisia tuotteita vain vähän. Rasvaiset ruoat ja rasvaiset/sokeriset kahvileivät ei oikein käy.
Säännöllinen vuorokausirytmi. Jokaisella oireet menee eri tavoin, mutta osa tietysti voi olla samoja. Tää on elinikäinen vaiva. - Anonyymi00004
Mulla on kasn samalaisia kipuja ylävatsassa ja oon miettiny itsekkin, että voiko mun röyhtäily johtua IBS:stä. Vaikee näin lukiolaisena oikeesti ymmärrän niin hyvin ton että alkaa äryttää toi ku mullakin menee hermot ja mielenterveys ton vaivan kanssa. Mulla itellä yhtenä rasittavimpana oireena kipujen lisäksi on mahasta kuulivat äänet möyrintä ja lörinä. Ibs on aivan helvetin perseestä ja ku siihen ei oo ees mitää lääkitystä niin vielä paskempaa
- Anonyymi00005
IBS ja fruktoosi voivat liittyä joillakin oireisin. Mulla ilmeisesti fruktoosi (riippuu määrästä) pahentaa oireita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt454866Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.602736Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391074Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611045Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711044- 1271006
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72974Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?192932- 137875
- 49874