Ibs ja pahoinvointi

Anonyymi-ap

Onko muilla tässä ibsissä myös pahoinvointia, röyhtäilyitä,kovia ylävatsa kylki ja välillä selkäpuolella tuntuvia koviakin kipuja? Olen kärsinyt vaivasta vuosia!Mutta nyt tuo pahoinvointi tullut uutena riesana ,vatsaa kyllä sattuu ihan jokapuolelta minulla ripuli/ummetus molemmat vuorotellen.Miten jaksatte tää on ihan mielenterveyden vievä vaiva,ja kivut välillä tosi kovat .Mulla jo mennyt usko koko diagnoosiin voisiko joku kertoa omia kokemuksia, jospa jotain uutta tietoa vielä mullekin löytyisi vaikka tuntuu kyllä ,että kaikki koettu vatsan suhteen,mutta aina voi jonkun vinkin saada! Ne normi tutkimukset kaikki kyllä tehty.

3

659

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Mulla on myös ibsissä toisinaan kovia vatsa/kyljen kohdilla ja välillä selkäpuolella tuntuvia kipuja. Stressiä pitäisi välttää. Harrastan kevyttä liikuntaa kuten kävelyä. Syön pieniä aterioita. Sokerisia tuotteita vain vähän. Rasvaiset ruoat ja rasvaiset/sokeriset kahvileivät ei oikein käy.
      Säännöllinen vuorokausirytmi. Jokaisella oireet menee eri tavoin, mutta osa tietysti voi olla samoja. Tää on elinikäinen vaiva.

• Anonyymi00004

Mulla on kasn samalaisia kipuja ylävatsassa ja oon miettiny itsekkin, että voiko mun röyhtäily johtua IBS:stä. Vaikee näin lukiolaisena oikeesti ymmärrän niin hyvin ton että alkaa äryttää toi ku mullakin menee hermot ja mielenterveys ton vaivan kanssa. Mulla itellä yhtenä rasittavimpana oireena kipujen lisäksi on mahasta kuulivat äänet möyrintä ja lörinä. Ibs on aivan helvetin perseestä ja ku siihen ei oo ees mitää lääkitystä niin vielä paskempaa

• Anonyymi00005

IBS ja fruktoosi voivat liittyä joillakin oireisin. Mulla ilmeisesti fruktoosi (riippuu määrästä) pahentaa oireita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      48
      950
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      15
      828
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      497
      779
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      707
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      644
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      36
      586
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      586
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      169
      536
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      530
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      480
    Aihe