Miksei tomaattia

Milleri

saisi syödä psorissa? Mitä niissä koisokasveissa on sellaista joka pahentaa psoria? Tomaatti sisältää kuitenkin runsaasti karotenoideja (suojaa ihoa esim. auringossa) ja lykopeeniä joka ehkäisee tehokkaasti syöpää. Onko kenelläkään kokemusta emäs-happotasapainoa säätelevistä tuotteista? Auttaako Valmarin tai Basica tasapainottamaan jos syö jotain joka happamoittaa liikaa elimistöä. Valmarinin sivustolla on taulukko happamista ja emäksisistä ruoka-aineista.

6

7469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotain viitettä: Koisokasveihin, Solanaceae, kuuluvat mm. peruna, tomaatti ja tupakka. Ne ovat kovin itsellisiä kasveja, joka ilmenee mm. siten, että ne voivat kasvaa omassa kompostissaankin. Tarkoittaa, että jos perunan varsista tekee kompostia, se kelpaa perunan kasvatukseen. Tämä itsellinen ominaisuus pyrkii säilymään kun ihminen näitä kasveja käyttää. Jos ihmisellä on taipumus hallitsemattomaan, ihmiseen kuulumattomaan kasvuun, kasvannaisiin, näitä kasvaja kannattaa karttaa. Esim. syöpäsairaiden kannattaa karttaa perunaa ja tomaattia. Minulle uusi havainto oli, että myös psorin yhteydessä on pantu merkille näiden kasvien epäedullinen ominaispiirre.

      • Milleri

        johtuuko siitä että olen alkanut syödä Basicaa aamujugurtin kanssa jauhemaisena (tasapainottaa elimistön happamuutta) mutta tällä hetkellä psoristani ole säärissäkään jäljellä kuin pari länttiä, viime kesänä samaan aikaan oli jalat niin täynnä psoriläiskiä että olin kuin rokkotautinen enkä voinut kuvitellakaan esiintyä sääret paljaina. Samoin käsivarsissakaan ei ole enää kuinjkv kyynäärpäissä ja nekin ovat paljon vaaleammat kuin ylleensä. Basicaa on myös tabletteina.


    • katsika

      No voisi tuosta päätellä että jos tomaatti kerran ohentaa suoliston eristeitä elikkä sitä limakalvoa siellä niin olisi todennäköistä että jossakin vaiheessa tilanne voisi kehittyä sellaiseksi että suoliston seinämään pääsee jotakin tulehdusta aiheuttavaa ja sittenhän hoitamattomana meillä on käsissämme "vuotava suoli" (leaking gut). Tämänkaltaisessa suolessa on tulehtuneessa kohdassa aivan vääränlainen kanava suoraan verenkiertoon ja aivan vääriä aineksia pääsee ennen käsittelyä lopulta iholle asti. Noh, joku asiantuntija saa joko tyrmätä tai vahvistaa tämän:-) No mulla on ihottumat kaikonneet kun olen ruvennut vähän tarkemmin kiinnittämään ruokavaliooni huomiota. Tomaatti ei oikein sovi kenellekään kovin hyvin, mutta toki jotkut sietävät sitä paremmin kuin toiset. Mä syön misoa siinä toivossa että elimistö tulisi hiukan emäksisemmäksi. En oikein nyt usko että näillä vippaskonsteilla psori paranisi vaan avain parantumiseen taitaa olla ruokavaliossa. Lisäksi kyse on kai ruoka-aineen palamistuloksen pH:sta elikkä todella happamat karpalot ja puolukat taitavat kuiten olla hyviä tasapainottajia.

      • Kiinnostunut misosta

        Hei!

        Mainitsit käyttäväsi misoa. Kertoisitko siitä vähän tarkemmin. Myydäänkö sitä apteekissa tai luontaistuotekaupassa? Kiitos vastauksestasi!


      • katsika
        Kiinnostunut misosta kirjoitti:

        Hei!

        Mainitsit käyttäväsi misoa. Kertoisitko siitä vähän tarkemmin. Myydäänkö sitä apteekissa tai luontaistuotekaupassa? Kiitos vastauksestasi!

        Täkäläisistä apteekeista ei taida misoa löytyä, se kun vaatii oikeastaan jääkaappisäilytystä ehkä aivan tumminta varianttia lukuunottamatta. Kuivattua misoa löytyy joistakin ruokakaupoistakin tosin usein aromivahventeella terästettynä eli varmimmat paikat löytää misotahnaa ovat luontaistuotekaupat. Miso on siis hieman liemikuutiota vastaava, mutta funktionaalinen tuote eli sisältää suoliston toiminnalle hyödyllisiä eläviä bakteereita. Miso valmistetaan käyttämällä eräänlaista hiivaa ja valmistusaineena on enemmän tai vähemmän soijapaputahnaa ja yleensä joko riisiä tai ohraa. Ehkei sovi keliakikoille vaikkakin käymisen yhteydessä arvelisin viljaproteiinin muuttuvan ongelmattomaksi. Suolaisuus menee värin mukaan eli tummin on suolaisinta ja vaalein sopii laimennettuna jo vaikka lapsille oikean soijakastikkeen korvikkeeksi tai erilaisiin kastikkeisiin lisättäväksi. Misotahna on ikävä kyllä varsin hintavaa, mutta sen valmistaminen on kovasti aikaa vievää puuhaa ja tulokset voivat kotioloissa olla kirjavia. Kirjoitin jonkin aikaa sitten Suomen oloihin sovelletun ohjeen misokeitosta ja se löytynee http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=3000000000000009&posting=22000000008698161


      • ArSi
        katsika kirjoitti:

        Täkäläisistä apteekeista ei taida misoa löytyä, se kun vaatii oikeastaan jääkaappisäilytystä ehkä aivan tumminta varianttia lukuunottamatta. Kuivattua misoa löytyy joistakin ruokakaupoistakin tosin usein aromivahventeella terästettynä eli varmimmat paikat löytää misotahnaa ovat luontaistuotekaupat. Miso on siis hieman liemikuutiota vastaava, mutta funktionaalinen tuote eli sisältää suoliston toiminnalle hyödyllisiä eläviä bakteereita. Miso valmistetaan käyttämällä eräänlaista hiivaa ja valmistusaineena on enemmän tai vähemmän soijapaputahnaa ja yleensä joko riisiä tai ohraa. Ehkei sovi keliakikoille vaikkakin käymisen yhteydessä arvelisin viljaproteiinin muuttuvan ongelmattomaksi. Suolaisuus menee värin mukaan eli tummin on suolaisinta ja vaalein sopii laimennettuna jo vaikka lapsille oikean soijakastikkeen korvikkeeksi tai erilaisiin kastikkeisiin lisättäväksi. Misotahna on ikävä kyllä varsin hintavaa, mutta sen valmistaminen on kovasti aikaa vievää puuhaa ja tulokset voivat kotioloissa olla kirjavia. Kirjoitin jonkin aikaa sitten Suomen oloihin sovelletun ohjeen misokeitosta ja se löytynee http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=3000000000000009&posting=22000000008698161

        Misoa saa Helsingissä varmiten toisen tai kolmannen linjan nurkilla olevista etnisistä kaupista, kaupista joiden asiakkaita ovat kaukomaista suomeen muuttaneet...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe