Yllättävän vähän kuulee tarinoita, miten isännöitsijätyöntekijä on tienannut kivasti, kun isännöintitoimisto on myyty. Miksi alalla on niin hankala päästä osakkaaksi?
Kysymys kumpuaa päivän uutisesta: Iltasanomat kertoo 17.10.2023 uutisessaan 35-vuotiaasta miljonääristä, jonka mielestä rikastuminen tuntuu jopa vähän väärältä. Hän päätti avata osakeannin yrityksen työntekijöille. Viime vuonna, kun yritys myytiin, omistajia oli 29. Tynin mukaan heistä monet kymmenkertaistivat sijoituksensa arvon. – "Moni tavallisessa työsuhteessa oleva on tehnyt mojovan potin rahaa".
"Viime keväänä uutisoitiin isosta yrityskaupasta. Freska Group osti Koti Puhtaaksi Oy:n koko osakekannan. Kun yritysjärjestelystä sovittiin vuonna 2022, Tynin perustamassa yrityksessä oli noin 420 työntekijää. Sen liikevaihto oli 12,2 miljoonaa euroa. Tynistä tuli miljonääri."
Miksi isännöintialalla isännöintitoimisto kasvaa niin harvoin orgaanisesti ilman yritysostoja nollasta 12,2 miljoonan euron liikevaihtoon 10 vuodessa? Miksi työntekijöitä ei haluta osakkaiksi isännöintialalla? Eikö ole ihan reilua, että työntekijäkin tienaa, jos isännöintitoimisto myydään isommalle ketjulle?
Työntekijät osakkaaksi?
Anonyymi-ap
2
410
Vastaukset
- Anonyymi
Pörssiyhtiöissä pääsee osakkaaksi kun ostaa osakkeita. Siitä nettoaa vain vähän mutta onhan 'rehvakasta' olla yksi sadastatuhannesta osakkaasta.
- Anonyymi
On tosiaan rehvakasta. Minä olen mm. 3M:n, General Motorsin, Paramountin, Warner Bros. Discoveryn, United States Steelin ja Ralp Laurenin osakkeenomistaja. Niin joo ja norjalaisen Equinorin osakkeenomistaja myös sekä muutaman jenkkiläisen pörssilistatun pikkufirman osakas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815430Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151432- 105941
- 78841
- 50822
- 41813
Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56807Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss43799- 56784
Kuinka monesti olet itkenyt?
Kuinka monesti olet itkenyt kuluneen viikon aikana toisen ihmisen takia? Itse itken joka kerta, kun joku sanoo jotain i132773