PSYKOOSIA

ZOMBIE/jouni korpi

PSYKOOSIA

XXX

Herään ja tajuan välähdyksenomaisesti kaiken seitsenulottoisessa maailmassa. Näen visiona

2002 jälkeen kristuksen syntymän reaaliajassa to-

detakseni järkyttyneenä ihmisen naiivin monoto-

nisuuden heidän kolmiulotteisessa maailmassaan.

Voiko ihminen tosiaan lyhytnäköisesti, vailla suurempaa visiota, toimia keksimänsä aikako-

neen (kellon) mukaan, kiertää ja toistaa samoja hieman eri väreihin naamioituja virheitä kuin jotain mandraa.

XXX

Ihmiset ovat täydellisesti psyyykattuja kirjoituk-

siin, uskomuksiin, tapoihin, moraaliin, ravintoon,

keksimiinsä laitteisiin, kulttureihin, ääneen, ha-

juun, makuun, tuntoaistiin, omaan itseensä, jär-

jestelmiin, ohjelmiin, tietoliikenteeseen sähköön, työhön, ihmettelemään olemassaoloaan...täydel-

linen psykoosi -liika tieto on liikaa ihmisaivoille.

XXX

Joku soitta ovikelloa. En jaksa muistaa kuin murto-osan siitä mitä juuri ajattelin -aja-

tukseni kiertävät kehää. Silti yritän muistaa kä-

vellen edestakaisin huoneistossani. Minulla on paskahätä ja menen vessaan -mietin. Vessapape-

ria ei ole -ei näytä olevan mitään muutakaan asumisesta kielivää tavaraa. Hetkinen! Missä hel-

vetin asunnossa minä olen?

XXX

Ovikello soi, ja tajuan istuvani vessanpytyllä. O-

lenkohan pyyhkinyt perseeni? Ai niin, vessapape-

ri! Pesen perseeni käsisuihkulla ja lähden vessas-

ta kunnes tajuan, että housuni ovat nilkoissa estämässä etenemistäni kohti ulko-ovea. Vedän

riepeästi housuni ylös ja juoksen ovelle. Avaan o-

ven. Ei ketään, mutta näen vastasataneessa lu-

messa lenkkitossun jäljet -suunnilleen minun kokoani. Painan lumeen lenkkareistani aivan

samanlaiset jäljet -en muista, että olisin käynyt ulkona. Tajuan, että kaikki ei ole niin kuin pi-

täisi. Ulkona on kylmä. Huoneisto on keskim-

mäistä osaa rivitalossa jossa on seitsemän muuta

huoneistoa. Vastapäätä ovesta katsoen on kaksikerroksinen rivitalo. Lumisade on loppu-

nut ja katson kirkasta tähtitaivasta -olen yksin ja

minua pelottaa. En voi uskoa tätä todeksi -enkä tiedä missä olen. Palaan sisälle.

XXX

Havhdun viikkolehti kädessäni, toisessa kädessä

keltainen tussikynä , jolla olen värjännyt jonkin alkoholistinäyttelijän kertomuksesta kohdan;

"ilman kiinnekohtia elämä on mahdotonta".

Kiinnekohta, ajattelen. Ajattelen mitä ajattelen.

Taidan seota ellen saa ammattiapua. Tiedän kuka olen, ja ainoat kiinnekohdat ovat päässäni

kehää kiertävät ajatukseni.

XXX

Ovikello soi ja avaan oven täyden paniikin jäh-

mettäessä minua. Se on taxikuski. Olenko tilan-

nut taxin? Sitten huomaan, että minulla on kännykkä tiukassa otteessa kädessäni -käm

meni ovat hikiset. Parasta mennä taxilla hoitamaan tämä psykoosi.

XXX

Olen mielisairaalan hoitohenkilökunnan kä-

sissä -tuttua. Kiinnekohta on löytynyt ja tajuan,

ettei minulla oikeastaan ole mitään hätää. Osas-

tolla, jolle tulin, minua tervehtivät monet tutut

kasvot. Nauran.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
http://groups.msn.com/zombiegallery

2

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaikaröNsy

      ..elävää tekstiä..kuin koettua...voisin samaistua kokemukseen..olettaisin,että totta.....

      • ZOMBIE/jouni korpi

        Olin aikoinani huumeitten takia aika pihalla , ja tässä siitä yksi tarina...tää olikin se viimeinen sekoilu tarina tän jälkeen 7 vuotta sitten olen ollut kuivilla ja voin hyvin -luojalle siitä kiitos sekä Tampereen Legioona teatterin kurinalaisten metodien.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe