Mieshormonin määrä elimistössä alkaa laskea jo noin 35 ikävuoden jälkeen. Moni mies ei silti osaa yhdistää testosteronitason laskua ikäviin tuntemuksiinsa – ne laitetaan ehkä vain väsymyksen tai stressin piikkiin. Lue, mitkä voivat olla merkkejä mieshormonitason alentumisesta.
Testosteroni on miehen tärkein sukupuolihormoni, jota tarvitaan esimerkiksi lihasmassan ja luuston ylläpitoon, energisyyteen, seksuaalisuuteen sekä henkisen hyvinvoinnin ylläpitoon. Sen taso alkaa kuitenkin laskea jo noin 35-vuotiaasta eteenpäin eli yllättävän varhain. 40-50-vuotiaalla miehellä testosteronin määrä on jo yleensä selvästi alhaisempi kuin parikymppisenä.
Testosteronilla laaja-alaiset vaikutukset miehen hyvinvoinnille
Naiset ovat yleensä tietoisempia hormonitasojen muutoksistaan, mutta miehet eivät usein osaa yhdistää ikäviä tuntemuksiaan testosteronitason laskuun. Uupunut ja vetämätön olo, heikentynyt unenlaatu ja stressinsietokyky, ärtyneisyys, seksuaalisen mielenkiinnon väheneminen, lihasvoiman heikentyminen ja keskivartalon tukevoituminen ovat tyypillisiä merkkejä testosteronitason laskusta. Alentuneen testosteronitason vaikutuksia voi kuitenkin tehokkaasti vähentää ja torjua seuraavilla keinoilla.
1. Treenaa ja pudota painoa
Ylipainoisilla miehillä testosteronitasot ovat yleensä alhaisemmat kuin normaalipainoisilla. Liikunta auttaa painonhallinnassa, mutta voi myös itsessään vaikuttaa testosteronin määrään. Erityisesti raskas lyhytkestoinen treeni, kuten intervalli- ja kuntosaliharjoittelu, vaikuttaa positiivisesti testosteronitasoon.
2. Vältä sokeria ja alkoholia, syö hyviä rasvoja
Sokeripitoinen ruokavalio häiritsee testosteronin tuotantoa. Myös alkoholinkäyttö on syytä pitää maltillisena, kun halutaan ylläpitää normaalia mieshormonitasoa. Riittävä hyvien rasvojen määrä ravinnossa on tärkeää. Rasvan laadulla on merkitystä - hyvien eli pehmeiden rasvojen runsas saanti voi nostaa testosteronitasoa. Hyvien rasvojen lähteitä ovat muun muassa oliiviöljy, pähkinät ja rasvainen kala.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/964d768b-97f9-4baa-a944-ba100e48fbc7
En suosittele kuitenkaan näitä ravintolisiä ilman kontrollia ja näissä on tuntematon määrä testoboostia joka vaikuttaa eri ihmisiin eri tavalla.
Itse kokeilin joskus 10 vuotta sitten ja pakotti palleja niin että mielessä ei pyörinyt mikään muu kuin naiset. Oli aika kova luontaistuote, Jompparin apteekista ostin silloin 500 bahtia 3kk setti.
Kontrollissa kävin tänään kaksi viikkoa sen jälkeen kun 12 viikon kuuri loppui (piikki kerran viikossa lihakseen)
Pikkuisen on yläkanttiin nyt tilanne, likempänä 30 on lukema. Lähtötilanne oli 14 keskiarvona, tavoite 25.
Pikkuisen panettaa liikaa ja aamuisin on pakko yhtyä. Vaimo ymmärtää miestä niin hyvin että hoitelee asian menkkojenkin aikana suullisesti.
Vielä kuukausi taukoa, sitten kontrolli ja jatketaan jos lukemat alle 20. Oma tuotanto toimii hyvin koska muutoin tasot olisi romahtaneet.
Käsivarsissa erottuu lihakset kivasti, voimaa ja kestävyyttä vähintään 20% enemmän, kestävyyttä jopa 50% enemmän.
Veri kiertää koko kropassa ja heti on lämmöt päällä kun lähtee liikkeelle. Sata puhdasta punnerrusta 90 sekunnissa väsymättä.
Maitohapoille ei mene millään ja palautuminen rasituksesta on nuoren miehen tasolla.
En voi sanoa mitään negatiivista. Annostelu on seuraavalla kerralla todella helppoa suunnitella itse, nyt kun tuntee sen kropassaan mikä on tilanne.
Veitikka on kivikova eikä lerpahda kesken. Kasvanut jotakin 5%. Tuntoherkkyys noin 50% parempi kuin aiemmin.
Unenlaatu huippuluokkaa, tosin aika seksipitoisia unia näkee varsinkin aamuisin kuin nuorena poikana. Keskittymiskyky parantunut ainakin 35%.
Rauhallinen ja määrätietoinen olo. Aamulla on intoa täynnä ja tietää että tulossa on taas hyvä ja kiva, stressitön päivä.
Työtunnit pidän selkeästi erillään kaikesta muusta, enkä ajattele työasioita niiden tuntien ulkopuolella laisinkaan. Nämä hoidetaan omalla ajallaan.
Saarikuuppa heittänyt taas aivan kuolematonta tarinaa Ladoista, ydinsodista ja vanhemmuudesta. Olen nauranut ääneen! Noista tarinoista saisi sketsisarjan, eikä kukaan uskoisi että joku on tosissaan niistä puhunut.
Saaripökäleen sihteerihom0pojalta kysyisin että toimiessasi vanhempana mielikuvituksessasi, niin jutteletko motocrossipojalle että "Wuuf, kikkelis kokkelis Puppe tässä rahtilaiva peitti auringoon tuut tuut" ja kerrot tinderlumpuista sun muista?
2010
Mies! Onko puhti poissa?
8
305
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on tosiaan voimat vähentyneet. Ennen pystyin erektiossa olevan pippelin painamaan alass yhdellä kädellä. Tällä hetkell-ä siihen tarvitaan molempien käsien voimat.
- Anonyymi
voi voi sen kuuluukin laskea 35 ikävuoden jälkeen, sillä on lukuisia terveysvaikutuksia, mm. rintojen kasvu ja osteoporoosi, mutta sinun ongelmasi ei alkanut 35 vuotiaana, sinä olet ollut kalju jo 15 vuotiaana, eli sinulla ei ole koskaan teston tuotanto edes käynistynyt, siksi korealaisen näköiset lapset, omat patit on kaikki ammuttu harhaan.
- Anonyymi
Juttelet siihen malliin kuin osteoporoosi ja rintojen kasvu olisivat hyvä asia miehelle.
Mies on vanha vasta sitten kun on heittänyt pyyhkeen kehään ja lakannut huolehtimasta itsestään.
Siihen itsestään huolehtimiseen kuuluu oleellisena osana muutama asia:
-Painon pitäminen normaalina, hygienia, siisteys, terveellinen ja säännöllinen ruokavalio, hammashygienia, säännöllinen liikunta ja varsinkin miehillä saliharjoittelu, tupakit pois suupielistä ja liiallisen alkoholin välttäminen sekä riittävästä yöunesta huolehtiminen.
Tänä päivänä monen ongelmana on lisäksi lääkkeiden väärinkäyttö ja huono hoitotasapaino. Suomalaismiesten iso ongelma on että lääkäriin mennään vasta kun kustaan verta.
Jälleen kerran muistutan sinua että runsas testosteroni on se joka aiheuttaa kaljuuntumista. Syitä on myös monia muita. Isän puolelta ukkini oli ainoa kalju meidän suvussa. Hän duunasi 10 lasta, joista kahdeksan eli aikuiseksi saakka ja saivat jälkikasvua.
Vähäinen testosteroni ei vie hiuksia. Varmin merkki teston puutteesta on se jos naiset eivät enää kiinnosta. Muistatko sen tyypin, joka täällä kertoi että "tässä iässä ei enää se muutaman sentin putkenpätkä naisessa kiinnosta"?
Hän oli joku Saariarska Hua Hinista joka niin totesi. Karmeimpia loukkauksia koko naissukupuolta kohtaan mitä koskaan olen kuullut. Nainen kun on minulle niin paljon muutakin kuin putkenpätkän kantoteline.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttelet siihen malliin kuin osteoporoosi ja rintojen kasvu olisivat hyvä asia miehelle.
Mies on vanha vasta sitten kun on heittänyt pyyhkeen kehään ja lakannut huolehtimasta itsestään.
Siihen itsestään huolehtimiseen kuuluu oleellisena osana muutama asia:
-Painon pitäminen normaalina, hygienia, siisteys, terveellinen ja säännöllinen ruokavalio, hammashygienia, säännöllinen liikunta ja varsinkin miehillä saliharjoittelu, tupakit pois suupielistä ja liiallisen alkoholin välttäminen sekä riittävästä yöunesta huolehtiminen.
Tänä päivänä monen ongelmana on lisäksi lääkkeiden väärinkäyttö ja huono hoitotasapaino. Suomalaismiesten iso ongelma on että lääkäriin mennään vasta kun kustaan verta.
Jälleen kerran muistutan sinua että runsas testosteroni on se joka aiheuttaa kaljuuntumista. Syitä on myös monia muita. Isän puolelta ukkini oli ainoa kalju meidän suvussa. Hän duunasi 10 lasta, joista kahdeksan eli aikuiseksi saakka ja saivat jälkikasvua.
Vähäinen testosteroni ei vie hiuksia. Varmin merkki teston puutteesta on se jos naiset eivät enää kiinnosta. Muistatko sen tyypin, joka täällä kertoi että "tässä iässä ei enää se muutaman sentin putkenpätkä naisessa kiinnosta"?
Hän oli joku Saariarska Hua Hinista joka niin totesi. Karmeimpia loukkauksia koko naissukupuolta kohtaan mitä koskaan olen kuullut. Nainen kun on minulle niin paljon muutakin kuin putkenpätkän kantoteline.
2010Kuten sanoin minulla on hiukset päässä ja testot ikäiselläni tasolla, joten kaikki on kunnossa, ole huoleti, kyllä teston puutos aiheuttaa kaljuutta, ja lukuisan joukon muitakin ongelmia, mm. kasvu häiriintyy pahasti, tai paremmin raajat kasvavat liian pitkiksi muuhun ruumiiseen verrattuna, testoa ohjaa aivojen yksi pieni osa, tai sitten palleissa kuten sinulla on ongelmia, lieneekö syynä 400 maksukaatoa, ja vaikkapa tippuri joka ahtaa johtimet, eli ammut räkäpäitä, huomaa että en kerro nyt mitään korealaisista.
Mutta oikeassa ole jos testot eivät ole viitealueella, kumpikin raja-arvo aiheuttaa kaljuutta, mutta kuten sanoin minulla on tuuhea tukka ja vartalosolakka..
Kun olet noista putken pätkistä noin kiinnostunut, muistutan että ikääntyessä testotasot laskee joka tapauksessa, miehen elimistöön erittyy lisääntyvässä entrogeeniä, joka suojaa miestä vaikkapa sydänairauksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin minulla on hiukset päässä ja testot ikäiselläni tasolla, joten kaikki on kunnossa, ole huoleti, kyllä teston puutos aiheuttaa kaljuutta, ja lukuisan joukon muitakin ongelmia, mm. kasvu häiriintyy pahasti, tai paremmin raajat kasvavat liian pitkiksi muuhun ruumiiseen verrattuna, testoa ohjaa aivojen yksi pieni osa, tai sitten palleissa kuten sinulla on ongelmia, lieneekö syynä 400 maksukaatoa, ja vaikkapa tippuri joka ahtaa johtimet, eli ammut räkäpäitä, huomaa että en kerro nyt mitään korealaisista.
Mutta oikeassa ole jos testot eivät ole viitealueella, kumpikin raja-arvo aiheuttaa kaljuutta, mutta kuten sanoin minulla on tuuhea tukka ja vartalosolakka..
Kun olet noista putken pätkistä noin kiinnostunut, muistutan että ikääntyessä testotasot laskee joka tapauksessa, miehen elimistöön erittyy lisääntyvässä entrogeeniä, joka suojaa miestä vaikkapa sydänairauksista."kumpikin raja-arvo aiheuttaa kaljuutta, mutta kuten sanoin minulla on tuuhea tukka ja vartalosolakka.."
Hyvinkin solakka olet joo https://ibb.co/wLFdcCP
Solakkaan sinulla on matkaa sellainen 60 kiloa ja se toteutuu vasta krematoriossa.
Jos vähäinen testo veisi tukan, naiset olisivat kaljuja, eli älä viitsi aikuinen mies puhua aina ihan mitä sattuu.
Etkä sinä voi tietää testotasojasi ilman labratuloksia ja niihinkään ei riitä kertakäynti sillä määrät vaihtelee esim vuorokaudenaikaan ja sen mukaan mitä on tehnyt, syönyt, nukkunut, nushinut tai runksutellut. Siellä pitää käydä vähintään kahdesti.
Se on varma merkki testojen puutteesta jos naiset ei kiinnosta. Muita merkkejä ei tarvita.
Vikaa voi olla muuallakin ja ne kertautuu ne vaikutukset. Sinulla on pumppuvikaa, sairaalloinen ylipaino, diabetes, uniapnea, astma, sepelvaltimotauti, stenoosi, jatkuva matala-asteinen tulehdus koko kropassa.
Paljon vähemmätkin vaivat vie erektion, mutta sinulla on koko värisuora. Ei mitään toivoa saada jopoasi keulimaan.
- Anonyymi
"Pikkuisen panettaa liikaa ja aamuisin on pakko yhtyä. Vaimo ymmärtää miestä niin hyvin että hoitelee asian menkkojenkin aikana suullisesti."
Ajomies ajaa "kelillä kuin kelillä!" Et taida kova niin kova kuin luulin...
Kuten minä, koska jo nuorena huomasin likat tykkäsi kun roiski menemään ja jälki oli kuin Raatten tiellä....
Osa syy lie ollut uskomus ettei tulke raskaaksi menkkujen aikaan ja siksi rentoutuivat ja nauttivat. - Anonyymi
"Minulla on tosiaan voimat vähentyneet. Ennen pystyin erektiossa olevan pippelin painamaan alass yhdellä kädellä. Tällä hetkell-ä siihen tarvitaan molempien käsien voimat."
Mulla sama ongelma:
Nuorena taivutin 1" Huberin putken luokille kullia vasten mutta nyt on kädet tulleet heikoksi....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949