Uudet vieraat, uuden kujeet

Anonyymi-ap

Lauantaina 21.10.2023 klo 21.00 Elämäni Biisissä vieraana ovat Lilli Paasikivi,
Maija Louekari, Topi Raitanen, Atte Kilpinen ja Jorma Uotinen. Katja juontaa.

40

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan Atte Kilpinen (27 v) on turkulainen balettitanssija ?
      Hän tanssii Suomen Kansallisbaletissa. Hän on opiskellut tanssia Turun

      • Anonyymi

        Hups, jäi kesken. Siis: Atte Kilpinen on opiskellut tanssia Turun konservatoriossa ja Showtanssistudio Taina Kovalaisessa vuosina 2002-2012. Kilpinen pääsi Kansallisbaletin nuorisoryhmään vuonna 2015, ja siirtyi pääryhmään vuonna 2017. Hän on taustaltaan nykytanssija.


    • Anonyymi

      Eräs Maija Louekari on suomalainen tekstiilitaiteilija. Hän opiskeli muotoilua ja sisustusta Taideteollisessa korkeakoulussa ja graafista suunnittelua Kööpenhaminassa.

    • Anonyymi

      Lilli Paasikivi työskenteli Suomen kansallisoopperan taiteellisena johtajana vuosina 2013-2023. Taiteellisen sisältösuunnittelun rinnalla hän uudisti rohkeasti oopperan toimintaa.

      Lilli Paasikivi aloittaa maineikkaan itävaltalaisen Bregenzin festivaalin taiteellisena ja pääjohtajana 1.10.2024.

    • Anonyymi

      Huomenna on siis tiedossa taiteellisten ihmisten kavalkadi. Kiva.
      Ehkä ? Ei ennalta tiedä, mutta Jorma Uotinen on rento huumorimies,
      että eiköhän tunnelma ole paikoin jopa hulvatonkin.
      Mielenkiinnolla odotan minkälaisia lauluja tulee.

      • Anonyymi

        Raitanen juoksee esteitä..,taiteellisesti. :)


    • Anonyymi

      Musiikkin on suuri arvoitus tänään vieraitten ammatillisista taustoista
      johtuen - tai sitten ei.

      • Anonyymi

        Valinnat liittyy enemmänkin omaan historiaab, esim. rakastumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnat liittyy enemmänkin omaan historiaab, esim. rakastumiseen.

        Niinhän se on, että ne liittyvät omiin elämänkäänteisiin, eikä kappale aina kai
        liity ihmisen musiikkimakuunkaan, siksi outoja kappaleita on kuultu.
        Oopperaihmisen kappale voi silti liittyä johonkin oopperaan, mutta voi olla,
        että ohjelmamuotti karsii pois viihdemusiikista poikkeavat kappaleet,
        joihin tarvittaisiin eri luokan laulajat.


    • Anonyymi

      No arvasitteko mitään? Minä en, ja kaikki kapoaleet oli ihan outoja. Taidan lopettaa kokonaan tuon katselun.

      • Anonyymi

        Ohjelman vieraat on erilaisia ja niin musiikkikin. Sehän juuri on ohjelman juju.
        Me emme voi arvostella valintoja,koska ne ovat vierailijoille merkityksellisiä.


      • Anonyymi

        En arvannut. Pari hyvää kappaletta oli., mutta tulkinnat vaatimattomat.
        Toinen oli Arja Saijonmaan laulama, joka oli floppi, koska hänen äänensä ei riittänyt
        yhtään italialaiseen Lucio Dallan säveltämään, sanoittamaan ja alunperin upeasti
        esittämään kappaleeseen.

        Toinen hyvä kappale oli New York. New York, joka on hieno kappale erikoisesti
        Frank Sinatran tai Liza Minellin esittämänä, mutta suomalaislaulajan ääni oli jäykkä, persoonaton ja väritön.
        Kummassakaan esityksessä itse kappale ei päässyt oikeuksiinsa
        laulajan vaatimattomien kykyjen takia.

        Miehestä lähti kyllä ääntä. Yksitotista. Mitäänsanomatonta.
        Se ei ollut tulkinta. Se oli huutoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En arvannut. Pari hyvää kappaletta oli., mutta tulkinnat vaatimattomat.
        Toinen oli Arja Saijonmaan laulama, joka oli floppi, koska hänen äänensä ei riittänyt
        yhtään italialaiseen Lucio Dallan säveltämään, sanoittamaan ja alunperin upeasti
        esittämään kappaleeseen.

        Toinen hyvä kappale oli New York. New York, joka on hieno kappale erikoisesti
        Frank Sinatran tai Liza Minellin esittämänä, mutta suomalaislaulajan ääni oli jäykkä, persoonaton ja väritön.
        Kummassakaan esityksessä itse kappale ei päässyt oikeuksiinsa
        laulajan vaatimattomien kykyjen takia.

        Miehestä lähti kyllä ääntä. Yksitotista. Mitäänsanomatonta.
        Se ei ollut tulkinta. Se oli huutoa.

        Minulle myös oli pettymys näiden kahden kappaleen esitys.
        Arja Saijonmaan tulkinta Lucio Dallan sävellyksestä Caruso, oli floppi. Olisi ollut mahtavaa, jos esittäjäksi olisi tullut upea tenori Jarkko Ahola, hänen äänensä olisi riittänyt tähän. Myös se olisi voitu esittää duettona niin, että Diandra ja Jarkko Ahola olisivat laulaneet sen.
        Tämä Caruso on yksi rakastetuimmista tenori aarioista.

        Myös New York New York olisi vaatinut vahvemman tulkinnan, ehkä Vesterinen olisi saanut enemmän tunnetta ja räiskyvyyttä esitykseen.
        Nämä muut kolme kappaletta olivat minulle tuntemattomia, mutta menettelivät viihteenä hyvin.


    • Anonyymi

      Miksi tämä' linssilude Arja Saijonmaa on ylipäätänsä tässä ohjelmassa,
      koska ääntä ei enää ole ja muutenkaan se ei ole ollut koskaan sointuva,
      Theodorakis-huuto on hänen lajinsa.

      • Anonyymi

        Samaa ajattelen. On niin kolkko ääni ja kolkko olemus , miksi on otettu vakilaulajaksi, siis huutajaksi.


    • Anonyymi

      Palmen ja Kekkosen suosiossa heidän eläessään.

    • Anonyymi

      Näitten vieraiksi kutsuttujen henkilöiden elämäni biisiksi toivotaan ilmeisesti vain jotenkin tavallisten kansalaisten kuuntelemaksi luultua musiikkia, joten tenoriaaria olisi kai ollut liian elitististä tähän ohjelmaformaattiin.

      Tavallisena kansalaisena minä ainakin kuuntelen musiikkia laidasta laitaan,
      Jaakko Tepon huumoripläjäyksestä Hilma ja Onni --Bachin H-molli messuun, jota pidän yhtenä maailman kauneimmista teoksista. Itsekin olen kuorossa laulanut alttona. Kahden tunnin mittainen teos on nykyisin minulle liian pitkä jopa kirkon penkissä kuuntelemiseen.

      Eikö esimerkiksi Jaakko Löytyn Kahden maan kansalainen, voisi olla jonkun vieraan henkilön "elämäni biisi"?

      • Samantapaisia ajatuksia tulee minullekin lukiessani biisien valintojen arvosteluja. Eilisiltaisista tunsin entuudelta vain kolme kappaletta, mutta ohjelman seuraaminen on ainakin hiukan laajentanut kiinnostustani myös tuttujen lajien ulkuopuolelta ja nimenomaan uudemmasta musiikista. Näissä valinnoissa sanoituksilla on suuri merkitys, ja kun asianomainen kertoo valintansa perusteita, avautuu se myös yleisölle uudella tavalla. Lisäksi taitavien laulajien tulkinnat ja mahtava orkesteri antavat oman lisäarvonsa ja -mausteensa kappaleille.

        Aina eivät mielikuvat kohtaa, en erityisemmin pitänyt Saijonmaan esityksestä, vaikka biisihän on upea. New York taas on niin leimautunut Frank Sinatraan, että vertailu vähän häiritsi, vaikka eihän tietenkään ole tarkoitus verrata alkuperäisiin tulkintoihin. Soittajia haluaisi enemmänkin esiin, melkein live-konsertilta tuntuu heitä katsellessaan ja kuunnellessaan. Diandra tuntuu taipuvan kaikkiin esityksiin hienosti, ja olipa kiva yllätys saada itse Elastinen mukaan. Jarkko Aholaa jäin kaipaamaan.

        "Kahden maan kansalaisen" voisin ihan hyvin minäkin valita, mutta tuskin minua koskaan siihen ohjelmaan valitaan.


    • Anonyymi

      En ollenkaan vieroksuisi aarioita, mutta niitten laulajia on ehkä vaikea
      saada ohjelmaan, heillä on alansa töitä lauantai-iltaisin muilla
      estradeilla.

    • Anonyymi

      4.11 tulevassa ohjelmassa vieraana pressaehdokkaita:
      Mika Aaltola, Pekka Haavisto, Jussi Halla-aho, Olli Rehn ja Alexander Stubb!

      Vaan naisehdokkaat ei ole päässeet.

      • Anonyymi

        Mahtaakohan palstan musiikkiarvostelijoille kelvata presidenttiehdokkaiden toivomuskappaleet.
        Pitäisikö heille antaa hyviä neuvoja?
        Minäkin niin ihmettelen, ettei laulajien joukossa ole nähty Katri-Helenaa ei Käärijää.
        Omituinen artistivalinta todella.
        Yleisön tulisi voida valita sekä laulut että esittäjät, ja itse siassa ehdottaa niille tarinatkin.


      • Anonyymi

        Ne ei varmaan edes halunneet tulla tai tulevat myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaakohan palstan musiikkiarvostelijoille kelvata presidenttiehdokkaiden toivomuskappaleet.
        Pitäisikö heille antaa hyviä neuvoja?
        Minäkin niin ihmettelen, ettei laulajien joukossa ole nähty Katri-Helenaa ei Käärijää.
        Omituinen artistivalinta todella.
        Yleisön tulisi voida valita sekä laulut että esittäjät, ja itse siassa ehdottaa niille tarinatkin.

        Ei täällä mitään musiikkiarvosteluja anneta. Miksi poltat päreesi , kun tavalliset katsojat ikäpalstalla kertoo tuntemuksiaan ja mielipiteitään ohjelmista ? Kaikkien ei tarvitse tykätä kaikista esityksistä , sehän oliskin ihan luonnotonta .


      • Anonyymi

        Varmaan vitsi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan vitsi ?

        Niin onkin vitsi. Katsoin juuri seuraavat osallistujat, esim. Marianne Heikkilä ja Tom Pöysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin vitsi. Katsoin juuri seuraavat osallistujat, esim. Marianne Heikkilä ja Tom Pöysti.

        Mikä on vitsi tässä ketjussa? Mikäli tarkoitat noita 4.11 ohjelmassa olevia, niin ainakin tv:n ohjelmasivut kertoi noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on vitsi tässä ketjussa? Mikäli tarkoitat noita 4.11 ohjelmassa olevia, niin ainakin tv:n ohjelmasivut kertoi noin.

        Okei, ei siinä mitään. Ei sitten naisehdokkaita huolittu ollenkaan ... ?
        Kuulostaa vähän tylsältä, kun on miesten jorinoita on vain :)
        ja toivottavasti eivät tökerösti käytä tilaisuutta poliittisesti hyväkseen.

        Voi melkein kuvitella, että esim. Stubb aloittaisi puheensa niin kuin
        Orpo yleensä korostaen: "Meillä kokoomuksessa ....
        Stubb muistaa myös korostaa, että hän on professori,
        kun EU:n piti keksiä joku järjestelmä missä kierrätetään EU parlamentista
        vuorollaan pois joutuvat, kun uusia tulee koko ajan,
        niin keksivät "EU-yliopistot" ja niihin professuurit.

        En tosin ole varma onko vielä muita naisehdokkaita kuin Li Andersson.
        Urpilainen ei ole vahvistanut ehdokkuuttaan.

        Ohjelma on kohtuullisen mukava, minulla ei ole mitään
        ennakko-odotuksia minkälaisia lauluja "pitäisi" olla.
        Yllätysmomentti on päinvastoin hyvä.

        Aika usein on saanut kuulla kivoja kappaleita omien nuorempien vuosien ajalta.


    • Anonyymi

      Tykkään Diandrasta ja Jore Marjarannasta. Eilen jäin siis kaipaamaan Jorea.

    • Anonyymi

      Katsoin ohjelman nyt uusintana ja täytyy myöntää olleeni väärässä kun arvostelin Arja Saijonmaan esitystä ja olisin toivonut hänen tilalleen tenoria.
      Nyt vasta huomasin, että Jorma Uotinen nimenomaan halusi Arja Saijonmaan esityksen nimellä Luokses tulla saan, jonka Arja on aikoinaan myös levyttänyt ja ollut Jorma Uotisen kanssa konserttikiertueellakin.
      Olen liian kärkäs arvioimaan esityksiä kuuntelematta tarkemmin perusteluja niiden valinnalle.
      Olen pahoillani ja pyydän anteeksi ajattelemattomuuttani.

      • Anonyymi

        Voi kuule, minä en tykännyt Saijonmaasta vaikka tuon tarinan kuulin. Ei minulla muutenkaan ole sama maku kuin Uotisella.En ole pahoillani enkä pyydä anteeksi.


      • Anonyymi

        Näinhän se oli. Uotinen yrittää vielä nostetta Saijonmaalle .... ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se oli. Uotinen yrittää vielä nostetta Saijonmaalle .... ?

        Pitäähän Arjalle saada tökättyä jotain laulettavaa, kun hän taitaa olla vakituisesti palkattu henkilö. Hän on kyllä paatoksellinen poliittinen julistaja , ei sovi musiikkiohjelmaan ollenkaan. Ei osaa laulaa.


      • Anonyymi

        Arja Saijonmaa on ollut ennenkin ohjelmassa, ei vain Uotisen pyytämänä
        laulamassa.


    • Anonyymi

      Mitä suotta, anna palaa!

    • Anonyymi

      Arja Saijonmaalla oli rikas norjalainen mies. Nytkö ei olle enää ?
      Onko hänen nyt 78 vuotiaana,
      kun on ääni mennyt pakko yrittää aloittaa uutta uraa ?

      Eikka Grön laulaa hyvin vielä ! Miksei ole otettu Eikkaa, jos joku
      iäkkäämpikin halutaan laulamaan, mitä vastaan minulla ei ole mitään,
      kunhan löytyisi se ääni.

      • Anonyymi

        Paremmin se Arja jaksoi laulaa tai tulkita kuin Grön, joka ei jaksanut enää vuosia sittenkään.


      • Anonyymi

        Ei mennyt sen norjalaisen kustantajan kanssa naimisiin. Ei ole ollut koskaan avioliitossa eikä ole lapsia. Ruotsissa asunut ja esiintynyt, siellä kai jostain syystä ollut suosittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin se Arja jaksoi laulaa tai tulkita kuin Grön, joka ei jaksanut enää vuosia sittenkään.

        Olikin pelkkää tulkintaa, ei voi lauluksi sanoa. Jaksoi tosiaan huutaa, onhan hän iso ja roteva nainen.


    • Anonyymi

      Vankka nainen. Sellainen oli ennen hyvä työihminen peltotöissä.

    • Anonyymi

      Miessolisteista Tero Vesterinen vanhin, 48 v. Onko pakko olla eläkeläinen nainen tärisemässä. Vai onko se tärinä sitä tulkintaa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe