Hoitotahto ja avun kieltäminen

Anonyymi-ap

Tein jokunen vuosi sitten hoitotahdon ja tällä viikolla sitä vielä tarkastettiin lääkärin kanssa. Hän oli hyvin vastakarvaan asiassa koska kiellän siinä käytännössä kaiken. Elvytyksen, ensiavun, sairaalahoidon ja kaiken. Kuulemma ei ole mitään syytä tällaisen tekoon mutta siellä se nyt on. Ja varmasti tulee esille kun tietojani avataan. Minulla on myös ranneke ja kaulakoru jossa asia tulee ilmi.
Jos minulle jotain sattuu, niin toivon että saan kuolla ihan rauhassa. Ainakin tällä tapaa pidän huolen että peli on kerrasta poikki eikä mitään lisä-aikoja jaella. Omakohtainen panos soten rahaongelmiin.
Lääkäri oli siitä pahoillaan, että en arvosta elämää enempää. Ja siitä että 43v kahden lapsen isä haluaa täältä pois. Näin se nyt meni tällä kertaa.

44

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisitko ajatella lapsiasi. Eivätkö he tarvitse isää? Pitäisikö sittenkin ryhdistäytyä lasten vuoksi

    • Anonyymi

      Noinkin nuorella ensihoito ei ala etsimään kieltoja hoidosta jos tapahtuu jokin vakava tapaturma tai sairauskohtaus. Edes rannekkeita tai vastaavia ei aleta lukemaan, esimerkiksi diabeetikon ranneke on yleisesti tunnettu ja sen tarkoitus ymmärretään yhdellä vilkaisulla. Elvytys ja hoito aloitetaan pikaisesti.

      • Anonyymi

        Siksi kannattaa hypätä junan alle ettei jää epäselvyyttä elvyttämisen tarpeesta 🥰🥰


    • Anonyymi

      On toki selvää, että jokaisella on oikeus tehdä itseään koskevia päätöksiä, oli sitten kyse hoitotahdosta tai mistä tahansa asiasta. Etenkin, jos henkilöllä on itsemääräämisoikeus. Nämä asiat kuuluvat, ainakin minun mielestäni perus ja ihmisoikeuksiin.

      Tuli silti mieleen lukiessani aloitusta, että onko aloittajalla kenties myös itsetuhoisia ajatuksia? Toivon, että ei ole ja että löydät syitä jatkaa ja elää tätä elämää. Elämä ei ole kenelläkään meistä helppoa. Moni meistä painii samanlaisten ajatusten ja tunteiden kanssa. Itsekin ajattelen itsemurhaa ja sen toteuttamista usein. En ole sitä silti vieläkään toteuttanut.

      Aloittajasta tulee minulle kuva ihmisestä, jolla on periaatteita ja arvoja, ja joka on suoraselkäinen ja rehellinen suomalainen. Ne ovat hienoja ominaisuuksia. Toivon, että ap löydät syitä jatkaa. Jos löytää yhdenkin syyn elää ja tehdä jotakin, vaikka muita kanssaihmisiä auttaakseen, niin sekin voi olla syy olla olemassa. Jokainen tekee tietenkin itse omat valintansa ja päätöksensä, ja sitä on kunnioitettava.

      • Anonyymi

        Eihän nämä ole mukavia asioita ollenkaan , toiset vaan eivät halua elvytystä , sellainen tapaus on aina vaikea hoitohenkilökunnalle . Kun tiedetään että elvytyksen jälkeen voisi ihminen elää hyvää elämää . Mutta papereissa lukee ettei saa elvyttää . Mutta koska sellainen on tänään mahdollista että saa itse päättää sellaisesta asiasta niin , ei mitään ole tehtävissä .


      • Anonyymi

        Onneksi olkoon Kyllä aloittajalla itsetuhoisia ajatuksia Tässä sinulle papukaijamerkki ja puukko kurkkuun


    • Anonyymi

      Kyllä pitäisi nykyään olla sellaiset järjestelmät, että tuo tahto on saatavilla heti kun ensiapu / hoito tulee paikalle. Ja kunnioittavat sitä. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä.

      Varsinkin tässä tilanteessa jossa hoitotahto on tehty ammattilaisen kanssa. Asia on käyty lävitse ja tahto on vakaa. Kuka sitä joku tuntematon lääkäri tai ensihoitaja on kyseenalaistamaan?? Ei kuulu heille. Tekisi heidänkin työstään vaan helpompaa.

    • Anonyymi

      Minun mielestäni näissäkin asioissa on yksi mutta , jos potilas on tilapäisesti masennuksissa , niin hän ei ajattele kuten ajattelisi jos ei masennusta olisi. Joten ei oikein kuulosta sellaisessa tilanteessa että tehtäis sellaisia sopimuksia elvyttämisessä
      Sillä moni masentunut joka on yrittänyt itsemurhaa ja elvytetty sanoo jälkeen päin että on kiitollinen ettei hän onnistunut asiassaan ottaa henkeä itseltään .

      • Anonyymi

        Voit varmaan vielä muuttaa mieltäsi. Onhan sinulla lapset. Jos vielä löytyisi joku vapaaehtoistyö, niin sekin auttaisi


      • Anonyymi

        Kuinkakohan moni itsemurhaa yrittänyt on elvytetty.
        Itsemurhaa yrittänyt kun ei yleensä soita hätäkeskukseen, ja jos jostain syystä päätyy terveydenhuollon pakeille, korkeintaan lepäilee pari tuntia ensiavussa ja lähtee keräilemään yksinään voimiaan, vammat diagnosoimatta.

        Terveydenhoitojärjestelmä on mt-rasistinen, natseja pahempi kansanmurhaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkakohan moni itsemurhaa yrittänyt on elvytetty.
        Itsemurhaa yrittänyt kun ei yleensä soita hätäkeskukseen, ja jos jostain syystä päätyy terveydenhuollon pakeille, korkeintaan lepäilee pari tuntia ensiavussa ja lähtee keräilemään yksinään voimiaan, vammat diagnosoimatta.

        Terveydenhoitojärjestelmä on mt-rasistinen, natseja pahempi kansanmurhaaja.

        Saan tekstistäsi sen käsityksen, että et ole tainnut kokeilla, vaan oletat tietäväsi muiden puolesta kaiken.


    • Anonyymi

      Ei ole ihmekään että lääkärisi on pahoillaan siitä , lääkärillään on vala missä pelastetaan elämä.
      Joten ihmettelen kovasti päätöstäni mutta en tuomitse mitenkään. Itse en saanut pitää isääni , ja tiedän mitä se on , ikuinen kaipuu.
      Tuntuu siltä että sinua painaa jokin asia kovasti, koska haluat päästä pois.äminulla oli sairas mies joka olisi halunnut elää huolimatta siitä että hänen sairautensa rajoitti kovasti hänen elämäänsä kun monet elimet tekivät lakon hänen kehossaan . Silti ei kertaakaan ajatellut että olisi halunnut pois tästä maailmasta .
      Mutta saa vaan toivoa ettei sinulle satu mitään , sillä ne kaksi lasta joita sinulla on , tarvitsevat sinua , entäs tulevat lastenlapset ? Mutta toisin silti että muutat kielsi. Samalla kun en tietenkään tiedä mitä sairauksia sinulla on enkä voi mitenkään tuomita, ainoastaan toivoa että sinulle ei tapahdu mitään . Juuri lastesi vuoksi

    • Anonyymi

      Rannekkeitahan on usein epilepsia potilailla ja diabetes potilaita eräissä Parkinsonin muodossa myös . Kaikki sairauksia joiden kanssa pystyy elämään ihan hyvin. Masennuksissa usein ihmiset tekevät pääätöksia eivätkä aina ota huomioon että ovat vanhempia lapsilleen , joitakin painaa ero Joillakin on velkoja syitä on niin monia kun ihmiset alkavat ajatella asioita omasta elämisen tarkoituksestaan ä mielestöni nämä asiat ovat vaikeita eikä kukaan voi tietää miten joku toinen ihminen tuntee. Mutta lapset ovat usein syy miksi jokainen haluaa tehdä kaikkensa saadakseen olla heidän kanssa niin kauan kun mahdollista

    • Anonyymi

      Lapset ovat syy elää?? Miksi? Tähän jos saisi kestävät perustelut niin olisin iloinen.

      Lasten paras on olla ilman huonoa / huonoja vanhempia.

      • Anonyymi

        Oletko edellinen kommentoija mahdollisesti myös ketjun aloittaja? Miksi kirjoitat noin itsestäsi, että olet "huono vanhempi"? Miksi ylipäätään ajattelet noin? Jos olet tehnyt lapsia tähän maailmaan, pitänyt heitä sylissäsi, hankkinut heille ruokaa ja muita hyödykkeitä, leikkinyt heidän kanssaan tai mitä tahansa heihin liittyvää, niin et ole todellakaan mikään huono isä. Taidat vain itse kuvitella asioiden olevan niin. Se voi johtua taustalla olevasta masennuksesta, tai siitä, että näet kaikki asiat todellisuutta huonommassa valossa, kuin mitä ne oikeasti ovat.

        Meistä jokainen voi yrittää tulla ja kehittyä paremmiksi ihmisinä. Kukaan ei ole meistä täydellinen, meissä on jokaisessa niin hyviä, kuin huonoja puolia. Tämä on koko elämän kestävä oppitunti siitä, että arvostammeko itseämme ja ympärillämme olevia ihmisiä, haluammeko auttaa ja toisten tukena. Näemmekö itsessämme olevat heikkoudet mahdollisuutena muuttua. Arvostammeko elämää. Löydämmekö sen punaisen langan, josta pitää kiinni.

        Sinulla on tärkeimpiä asioita, mitä elämässä voi kuvitella ja olla olemassa. Monella ei ole sitä, eli mahdollisuutta olla omien lasten kanssa. Jos katsot lapsiasi ja näet heidät, ota heidät syliisi ja halaa heitä. Kysy itseltäsi, mitä tunnet lapsiasi kohtaan. Pysy elossa, pidä kiinni elämästä ja lapsistasi. Ja välitä ja rakasta itseäsi ja heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko edellinen kommentoija mahdollisesti myös ketjun aloittaja? Miksi kirjoitat noin itsestäsi, että olet "huono vanhempi"? Miksi ylipäätään ajattelet noin? Jos olet tehnyt lapsia tähän maailmaan, pitänyt heitä sylissäsi, hankkinut heille ruokaa ja muita hyödykkeitä, leikkinyt heidän kanssaan tai mitä tahansa heihin liittyvää, niin et ole todellakaan mikään huono isä. Taidat vain itse kuvitella asioiden olevan niin. Se voi johtua taustalla olevasta masennuksesta, tai siitä, että näet kaikki asiat todellisuutta huonommassa valossa, kuin mitä ne oikeasti ovat.

        Meistä jokainen voi yrittää tulla ja kehittyä paremmiksi ihmisinä. Kukaan ei ole meistä täydellinen, meissä on jokaisessa niin hyviä, kuin huonoja puolia. Tämä on koko elämän kestävä oppitunti siitä, että arvostammeko itseämme ja ympärillämme olevia ihmisiä, haluammeko auttaa ja toisten tukena. Näemmekö itsessämme olevat heikkoudet mahdollisuutena muuttua. Arvostammeko elämää. Löydämmekö sen punaisen langan, josta pitää kiinni.

        Sinulla on tärkeimpiä asioita, mitä elämässä voi kuvitella ja olla olemassa. Monella ei ole sitä, eli mahdollisuutta olla omien lasten kanssa. Jos katsot lapsiasi ja näet heidät, ota heidät syliisi ja halaa heitä. Kysy itseltäsi, mitä tunnet lapsiasi kohtaan. Pysy elossa, pidä kiinni elämästä ja lapsistasi. Ja välitä ja rakasta itseäsi ja heitä.

        En ole ketjun aloittaja. Ihmettelen vaan kun joka toinen kommentti on että lasten vuoksi jne jne...

        Fakta on se, että jos ihminen ei halua itse olla enää olemassa tai on muuten masentunut, itsetuhoinen tai pelkästään vaan itsekäs ja ikävä, niin ei sellainen ole hyvä vanhempi millään tavalla. Todella huono esimerkki kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ketjun aloittaja. Ihmettelen vaan kun joka toinen kommentti on että lasten vuoksi jne jne...

        Fakta on se, että jos ihminen ei halua itse olla enää olemassa tai on muuten masentunut, itsetuhoinen tai pelkästään vaan itsekäs ja ikävä, niin ei sellainen ole hyvä vanhempi millään tavalla. Todella huono esimerkki kaikessa.

        Lapset tarvitsevat vanhempia kasvaakseen elämässään pärjääviksi aikuisiksi. Huonon vanhemman pitää korjata toimintaansa vanhempana eikä paeta paikalta, jossa häntä tarvitaan. Kun on lapsia tehnyt, niistä pitää huolehtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ketjun aloittaja. Ihmettelen vaan kun joka toinen kommentti on että lasten vuoksi jne jne...

        Fakta on se, että jos ihminen ei halua itse olla enää olemassa tai on muuten masentunut, itsetuhoinen tai pelkästään vaan itsekäs ja ikävä, niin ei sellainen ole hyvä vanhempi millään tavalla. Todella huono esimerkki kaikessa.

        Masennuksesta pääsee eroon , joten ei se saa olla syy mitenkään .
        Siis aikuinen ihminen kyllä on itse päättänyt tehdä lapsia tähän maailmaan silloin ei sellaista päätöksiä oteta ettei ettei elvytetä ..
        Ja huono ei myöskään tarvitse olla ihmisenä sillä senkin asian voi korjata ihan itse jos tuntee itsensä huonoksi
        Ei ole kivaa lapsille kaivata vanhempaansa joka on poissa , joten jokinen lapsi rakastaa vanhempaansa , kukaan toinen ei voi korvata sitä vanhempaa joka kuolee.
        Siksi moni reagoi juuri lapsiin , jokainen joka on itse vanhempi ajattelee lapsia tottakai .
        Joten kun saattaa lasia maailmaan niin eikö se jo ole silloin itsekästä että ensin saa lapset sen jälkeen on valmis tekemään paperit että on valmis jättämään heidät . Voin vaan ajatella miltä lapsista tuntuisi sellaisessa tilanteessa.
        Mutta itsepähän päättää , jättää heidät jos ei haluaisi elvytystä . Niin ketä siinä ajatellaan oikeastaan muuta kun omaa itseään . Vaikeita ovat tällaiset asiat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset tarvitsevat vanhempia kasvaakseen elämässään pärjääviksi aikuisiksi. Huonon vanhemman pitää korjata toimintaansa vanhempana eikä paeta paikalta, jossa häntä tarvitaan. Kun on lapsia tehnyt, niistä pitää huolehtia.

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että aina on meillä jokaisella mahdollisuus ja tilaisuus muuttua, kasvaa ihmisenä ja korjata omia lukkiutuneiksi kääntyneitä ajatuskaavioita. Koko elämän ajan me joudumme katsomaan itseämme peiliin, näkemään omat heikkoutemme ja puutteemme. Ja muuttumaan ihmisinä. Ei me olla samanlaisia kehdosta hautaan, vaan oleminen ja eläminen on jatkuvaa kasvua ja muuttumista, niin persoonana, kuin ihmisenä. Elämän varrella tulee meille jokaiselle eteen pettymyksiä, takaiskuja, huonoja ja ikäviä kokemuksia. Ne asiat on vain kohdattava ja selvitettävä, yksi asia ja ongelma kerrallaan. Helppoa elämä ei ole meille kenellekään. Jokainen joutuu kokemaan menetyksiä ja koettelemuksia.

        On aina helpompaa laittaa hanskat naulaan ja pestä kätensä kaikesta, mitä elämään ja velvollisuuksiin liittyy. Tärkeintä on kuitenkin se, että arvostamme ja välitämme ensiksi itsestämme. Jos sitä ei tee, niin silloin sitä ei voi tehdä toistenkaan kohdalla, oli kyse sitten omista läheisistä, tai kauempana olevista ihmisistä.

        Sekin on totta, että kaikenlaiset tunteet, pettymyksestä suruun, masennukseen, ja jopa vihantunteet ovat kaikille meille sallittuja, Se on ihan okei. Mutta kaikilla tekemillämme asioilla ja teoilla on aina jonkinlaiset vaikutukset ja seuraukset myös toisiin ihmisiin. Eli, jos teemme esim. itsellemme, tai toiselle pahaa, tai vaikka itsemurhan, niin se vääjäämättä heijastuu myös esim. omiin läheisiimme. Siksi itse ainakin toivon, että jokainen, jolla on itsetuhoisia ajatuksia kertoisi niistä vaikka omalle hyvälle ystävälle, jonka kanssa keskustella, ennen kuin menee tekemään mitään peruuttamatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että aina on meillä jokaisella mahdollisuus ja tilaisuus muuttua, kasvaa ihmisenä ja korjata omia lukkiutuneiksi kääntyneitä ajatuskaavioita. Koko elämän ajan me joudumme katsomaan itseämme peiliin, näkemään omat heikkoutemme ja puutteemme. Ja muuttumaan ihmisinä. Ei me olla samanlaisia kehdosta hautaan, vaan oleminen ja eläminen on jatkuvaa kasvua ja muuttumista, niin persoonana, kuin ihmisenä. Elämän varrella tulee meille jokaiselle eteen pettymyksiä, takaiskuja, huonoja ja ikäviä kokemuksia. Ne asiat on vain kohdattava ja selvitettävä, yksi asia ja ongelma kerrallaan. Helppoa elämä ei ole meille kenellekään. Jokainen joutuu kokemaan menetyksiä ja koettelemuksia.

        On aina helpompaa laittaa hanskat naulaan ja pestä kätensä kaikesta, mitä elämään ja velvollisuuksiin liittyy. Tärkeintä on kuitenkin se, että arvostamme ja välitämme ensiksi itsestämme. Jos sitä ei tee, niin silloin sitä ei voi tehdä toistenkaan kohdalla, oli kyse sitten omista läheisistä, tai kauempana olevista ihmisistä.

        Sekin on totta, että kaikenlaiset tunteet, pettymyksestä suruun, masennukseen, ja jopa vihantunteet ovat kaikille meille sallittuja, Se on ihan okei. Mutta kaikilla tekemillämme asioilla ja teoilla on aina jonkinlaiset vaikutukset ja seuraukset myös toisiin ihmisiin. Eli, jos teemme esim. itsellemme, tai toiselle pahaa, tai vaikka itsemurhan, niin se vääjäämättä heijastuu myös esim. omiin läheisiimme. Siksi itse ainakin toivon, että jokainen, jolla on itsetuhoisia ajatuksia kertoisi niistä vaikka omalle hyvälle ystävälle, jonka kanssa keskustella, ennen kuin menee tekemään mitään peruuttamatonta.

        Tämä nyt ei varsinaisesti liity itsetuhoisiin ajatuksiin, mutta mahdatko ymmärtää, että on asioita, joista ei voi puhua kaverille. Jos mä puhuisin omalla pärställä näistä asioista kaverille, niin kukaan ei hakisi enää kelakuntoutukseen paikkakunnalle x. Ja mitä siitä seuraisi? Tätä ei ole kukaan pohtinut kelan johdossa. Siksi täällä puhun ilmiöstä, en niinkään yhdistä sitä tiettyyn paikkakuntaan.


      • Anonyymi

        Kuka sen sanoo, kuka on huono vanhempi ?
        Masentuneena voi tuntea olevansa huono vanhempi, vaikka se ei muulloin totta olekaan.
        Masentunut ei osaa katsoa asioita positiivisesti ja valoisasti. Masennuksen helpottaessa sen vasta ymmärtää, mitä tapahtui, mikä oli.


    • Anonyymi

      On ihmisiä, joiden ei tulisi saada koskaan lapsia!
      Yhteiskunnassa on mahdollisuuksia hoitaa lapsia monin tavoin,
      jos ei kykene itse kantamaan vastuita vanhempana.
      Ketään ei voi pakottaa elämään ja halu poistua näyttämöltä
      on varsin ymmärrettävää nyky-yhteiskunnassa ja haasteissa.
      Jättää ne hankitut lapset oman onnensa nojaan on sydämetöntä!

      • Anonyymi

        Suomessa ei pitäisi kenenkään asua.
        Jo pelkkä ilmasto aiheuttaa fysiologisen depression.


    • Anonyymi

      Olisin itse antanut moisen puoskarin kuulla kunniansa. Ei tasan kuulu pätkän vertaa lääkärille kommentoida noin asiattomalla tavalla toisen henkilökohtaisia asioita. Käsittämätöntä, että tällaisella asenteella varustettuja asiakaspalvelutyössä olevia tyyppejä vielä löytyy. Kannattaa nyt ainakin vaihtaa lääkäriä.

      • Anonyymi

        Lääkärin tehtävä on juuri se että valistaa potilasta asioista mitä hän ei itse ota huomioon
        Siis hän on vapaaehtoisesti hankkinut lapsia maailmaan , joten ei niitä vaan niin jätetä olemaan ilman isää .


    • Anonyymi

      Ihan hyvä periaate, kuolla kerrasta pois jos niin on käydäkseen, kuin jäädä leikkimään vihannesta ja ihmettelemään eikä täältä pääse ollenkaan pois.

      • Anonyymi

        No ei tässä mistään vihannes leikkimisestä ole kysymys . Moni voi elää oman sairautensa kanssa ihan hyvää elämää jos on elvytetty.
        Minulla on se periaate että jos ihminen on sairas masennuksesta niin silloin ei oikein mitään päätöksiä voi ottaa, sillä kun masennus on ohitse on elämäkin taas raiteillaan . Joten vaikea sanoa tähänkään asiaa juuuta tai jaata kun ei tiedä asioista millaista tämän henkilön elämä on


    • Anonyymi

      Hoitotahto, tai niin sanottu elvytyskielto, eivät ole sama asia kuin avustettu itsemurha, tai eutanasia. Pieni mutta taas olennainen ero.

    • Anonyymi

      Mistä olet löytänyt moisen korun mihin tahtosi olet kirjannut ?

      • Anonyymi

        TIlasin sellaisen. Kultasepänliike tekee sellaisia koruja ja rannekkeita kuin haluat.

        AP


    • Anonyymi

      Viestiketjussa on ollut puolesta ja vastaan kommentteja. Hyvä niin koska kaikilla on oikeus mielipiteeseensä. Ainoa asia mikä on ihmetyttänyt on se, että minun mielenterveyttäni on kyseenalaistettu sekä vedottu lapsiini, että ei tuo ole oikein. Osa tuossa jo puolustikin, että ei ole lasten asia päättää koska vanhempi kuolee tai ei kuole.

      Voin sanoa, että en ole masentunut tai muuten hullu. Olen vain sitä mieltä, että jos lähtö tulee niin se tulee ja en kaipaa lisäaikaa. Siksi elvytyskiellot ja hoitotahto on tehty. Minulla on siihen täysi oikeus. Lääkärini kanssa asia on käyty läpi ja ei hän koe, että olisin rajoittunut päätöksenteossa.

      Lapset eivät ole mikään pakko olla tai jatkaa olemassaoloa. Olisin ymmärtänyt kommentit 100 vuotta sitten tai aikaisemmin kun taidot opetettiin jälkipolvelle kädestäpitäen. Tuolloin vanhempien rooli oli isompi. Nykyään ei. Jos lasten pärjääminen on siitä kiinni, että vanhemmat ovat elossa kunnes täyttävät 70v niin aika surkeaksi on tämä touhu mennyt. Sitä paitsi, on heillä äitinsäkin vielä olemassa ja jos minulle käy jotain niin hän voi sitten paapoa vaikka aikuisiälle asti.

      AP

      • Anonyymi

        Miksi haet huomiota tällä päätökselläsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haet huomiota tällä päätökselläsi?

        Kuulostaa sellaiselta "avunhuudolta", mutta täällä ei taida kukaan pystyä auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa sellaiselta "avunhuudolta", mutta täällä ei taida kukaan pystyä auttamaan.

        Kipinkapin tohtorin luo hakemaan lisää pillereitä.
        Ihminenhän ei voi tietää mikä olisi tilanne ilman pilleribisneksen hedelmiä, koska samaan aikaan ei voi tehdä sokkotestiä itsensä kanssa ilman pillereitä.
        Siksi ihminen uskoo että olisi kuoleman sairas ilman pilleriä. Ja kiitos kuuluu lääkebisneksen evangelistana toimivalle valkotakkiselle sedälle.

        Lammas ei karvoistaan pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kipinkapin tohtorin luo hakemaan lisää pillereitä.
        Ihminenhän ei voi tietää mikä olisi tilanne ilman pilleribisneksen hedelmiä, koska samaan aikaan ei voi tehdä sokkotestiä itsensä kanssa ilman pillereitä.
        Siksi ihminen uskoo että olisi kuoleman sairas ilman pilleriä. Ja kiitos kuuluu lääkebisneksen evangelistana toimivalle valkotakkiselle sedälle.

        Lammas ei karvoistaan pääse.

        Päätit sitten vielä antaa esimerkin siitä, että miksi tällä foorumilla ei pystytä auttamaan ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit sitten vielä antaa esimerkin siitä, että miksi tällä foorumilla ei pystytä auttamaan ihmistä.

        No kuhan se tekoäly tästä vielä ripauksen kehittyy, niin se voi ruveta syöttämään neurolepti mainoksia kaikille ihmisille jotka käy kirjottelemassa vähän todellisuudesta irrallaan olevia tekstejä :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuhan se tekoäly tästä vielä ripauksen kehittyy, niin se voi ruveta syöttämään neurolepti mainoksia kaikille ihmisille jotka käy kirjottelemassa vähän todellisuudesta irrallaan olevia tekstejä :P

        Kuhan tekoäly, Simuloi kalan älykkyyttä.


    • Anonyymi

      Hoitotahto ei aina toteudu, itse työssäni kohtasin vanhan ja sairaan ihmisen joka tehnyt hoitotahdon vuosia sitten ja oli keskustellut asian omaisten kanssa selväksi.
      Noh annas olla viime hetkellä tytär kiisti hoitotahdon ja lääkäri antoi periksi, niin laitettiin tipat yms… eihän se montaa päivää lisää tuonut vanhukselle, kivuliaan oloinen oli koko ajan vaikka kipulääkettäkin sai. Mutta ehkä tytär sai puhtaan omantunnon vai halusi tehdä kiusaa, en tiedä! Mutta vuosikausiin ei ollut ennen tätä äitiinsä yhteydessä ollut! Että sellaista!

    • Anonyymi

      Tällä jätkällä ei mene kauhean hyvin. Tsemppiä nyt ja toivottavasti kuuppa selvenee ennen kuin jotain tapahtuu..

      • Anonyymi

        Erikoista että puhut itsestäsi samaan aikaan sekä ensimmäisessä että kolmannessa persoonassa. Psykologi saattaisi saada selvyyttä tilanteeseen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itse en päästä mitään puoskareita = lääkäreitä sörkkimään itseäni missään tilanteessa, en siis käytä "lääketieteen" palveluita laisinkaan.

      Lääkärikunta on vähän alalla olisi yksi ydinfyysikko ja muut mainostavat olevansa samaa porukkaa kun osaaminen ja aikaan saannokset rajoittuvat papattien paukutteluun.

      Samahan koskee myös esimerkiksi poliisia.

      Molempia on vuosikymmenet hypetetty median fiktiivisillä tarinoilla ja tv-sarjoilla, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

      Kun lääketieteen paras tutkimus ja tieto toteaa lähes joka asian lopuksi, emme tiedä asiasta edes pientä osaa, ja papattien paukuttelija paukuttelee henkseleitään kuvitellen tietävänsä ja osaavansa kaiken, on lopputulos katastrofi, jonka potilasvahinko lautakunta kieltää joka tilanteessa, ihan kuin osaamattomuus olisi vahinko kun se on virkarikos, koska puoskareiden pitää pysyä erossa ihmisistä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joo, mäkin olen laittanut Omakannan hoitotahtoon, että minua ei tule elvyttää missään tilanteessa, tapahtui se mistä tahansa syystä tai minkä ikäisenä hyvänsä. Olen 38 v. ja lapseton. Mutta kukaan lääkäri tms. ei oletettavasti ole nähnyt sitä, kun ei ole kukaan kommentoinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4066
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2169
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1664
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1360
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1066
    Aihe