Sairastuin reumaan muutama vuosi sitten. Tilanne on ollut pahimmillaan se, että makaan liikuntakyvyttömänä sängyssä. Silloin omaiseni sai omaishoidon tukea vähän aikaa, mutta se lopetettiin "säästösyistä". Sosiaalityöntekijät ovat käyneet täällä ainakin 15x -ambulanssikuskit ja tyks ovat tehneet huoli -ilmoituksia. Mitenkään ei silti auteta. Olen ottanut yhteyttä vammaisneuvostoon, kunnanjohtajaan ja kunnanvaltuuston entiseen puheenjohtajaan. Mikään ei auta. Kaikki delegoivat asian jollekin muulle, eikä apua saa. Tein valituksen valviralle. Siellä asiaan suhtauduttiin erittäin vakavasti. Asia on nyt tutkinnassa. Lähetin sinne lääkärinlausunnot, ja viranomaisten päätökset. Ei näin voida menetellä. Kunnalla on lakisääteiset velvoitteet vaikeasti sairaita kohtaan.
Vaikeasti vammaiset eivät saa täällä apua
6
515
Vastaukset
- Anonyymi
Taksikortti minulla sentään on. Olen 5x sitä näiden vuosien aikana käyttänyt. 3x olen jäänyt sille tielleni - kukaan ei ole tullut hakemaan. Miksi kaikki kyydit halpuutettiin yhdelle yrittäjälle, joka palkkaa epäluotettavia kuskeja kunnan ulkopuolelta? Ennen taksikuskeihin voi aina luottaa.
- Anonyymi
Jokos olet taksin saanu?
Mää tierän paikalissii taksei joil voi soittaa, ni tuleva sit sunt hakemaa.
- Anonyymi
Presidentti Tarja Halonen vieraili Ylen A-studion erikoislähetyksessä puhumassa Ahtisaaresta ja Ahtisaaren merkittävästä urasta diplomaattina, presidenttinä sekä Nobel-palkittuna rauhanvälittäjänä.
Katsojien hämmästykseksi Halonen ei juurikaan muistellut Ahtisaarta, vaan keskittyi lähinnä muistelemaan omaa uraansa ulkoministerinä ja presidenttinä.
Kun juontaja Annika Damström kysyi lähetyksen alussa Haloselta, millainen oli Halosen ja Ahtisaaren ensikohtaaminen, Halonen vastasi lyhyesti ”ei muistikuvaa” ja puhui sen jälkeen yllättävänkin pitkään omasta ulkoministerinimityksestään.
Koskisen mukaan Halosen esiintyminen A-studiossa oli kiusallista katsottavaa.- Anonyymi
Hei Aloittaja,
Mikä on tilanteesi nyt?
Kauhulla olen lukenut, miten huonosti sinua on kohdeltu.
Kysy uudelleen valvirasta.
Olisko siellä joku sosialivirkailija, joka voisi tukea sinua?
Entä olisiko siellä jokin yhdistys, minne voisit liittyä ja tavata muita ja saada apua?
Entäs seurakunta, auttaisiko?
Ystäväpalvelu`? Googlaile. Joo tiedän, että sitä lannistuu, kun ei kukaan tue, mutta yritä uudelleen! Kevät on tulossa, mieli piristyy.
Entäs Reumaliitto?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=c5fb69bdefab0649&sxsrf=ACQVn09iJgfjlnIyBhO9EohUE9CKIcJH0Q:1708449365916&q=reumaliitto&sa=X&ved=2ahUKEwjMucnstbqEAxX4PBAIHXLGCasQ7xYoAHoECAcQAg&biw=2144&bih=1066&dpr=0.9
Sieltä pitäisi saada neuvoa ja tukea.
Liity jäseneksi, niin paremmin auttavat.
Kenenkään ei tarvitse sairastaa yksin:
Onhan siellä lähellä varmaan Turun tms reumayhdistys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei Aloittaja,
Mikä on tilanteesi nyt?
Kauhulla olen lukenut, miten huonosti sinua on kohdeltu.
Kysy uudelleen valvirasta.
Olisko siellä joku sosialivirkailija, joka voisi tukea sinua?
Entä olisiko siellä jokin yhdistys, minne voisit liittyä ja tavata muita ja saada apua?
Entäs seurakunta, auttaisiko?
Ystäväpalvelu`? Googlaile. Joo tiedän, että sitä lannistuu, kun ei kukaan tue, mutta yritä uudelleen! Kevät on tulossa, mieli piristyy.
Entäs Reumaliitto?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=c5fb69bdefab0649&sxsrf=ACQVn09iJgfjlnIyBhO9EohUE9CKIcJH0Q:1708449365916&q=reumaliitto&sa=X&ved=2ahUKEwjMucnstbqEAxX4PBAIHXLGCasQ7xYoAHoECAcQAg&biw=2144&bih=1066&dpr=0.9
Sieltä pitäisi saada neuvoa ja tukea.
Liity jäseneksi, niin paremmin auttavat.
Kenenkään ei tarvitse sairastaa yksin:
Onhan siellä lähellä varmaan Turun tms reumayhdistys.Täällä on hyviä jumppaliikkeitä reumapotilaalle:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLD5H7EvGLoTE2SLKDsi4DdVJ1bGiGjOaq
- Anonyymi
Ja nyt vielä Varhan päätökset, että Nousiaisista lähtee kaikki sote-palvelut pois. Ei jäisi edes hammaslääkäriä tai neuvolaa. Siirtyvät sit kai mynämäkeen ja maskun homekeskukseen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1273461- 841805
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151581Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681059
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887