Miten kehittyä maksimaalisesti jalkapallossa

Anonyymi-ap

Olen 12-vuotias jalkapallon pelaaja olen päättänyt että haluan edustaa vielä joskus Real Madridia ja voittaa Suomelle MM-kultaa, haluan olla pelaaja jonka nimen kaikki tietävät halun olla Goat. Olen alkanut rakentaa itselleni harjoitussuunnitelmaa ja kysyisinkin teiltä mitä vinkkejä harjoitteluun. Olen siis suunnitellut alustavasti tälläistä : 5 pallollista harjoitusta viikkoon + kolmet joukkueharjoitukset ja yksi peli viikossa, pallollisiin olin suunnitellut kaksi kuljetus sessiota yksi veto sessio sekä yksi syöttösessio tämän lisäksi yksi perustekniikka harjoitus joka sisältäisi esimerkiksi pomputtelua pallon kanssa tai freestylen harjoittelua. Oheisiin olin suunnitellut 5 oheista jotka sisältävät 2 ylävartalo treeniä 2 alavartalo treenit ja yhden peruskestävyyden eli yleensä joko 5km hidasvauhtisempi lenkki tai täysvauhtinen 3 km lenkki tämän lisäksi intervalleja ja nopeusharjoituksia jos tosiaan jollakin olisi ideoita miten kehittää edellämainittua taitoja kertokaa ihmeessä.

7

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oleks imeny eremenkon jauhot,puhut täyttä paskaa

    • Anonyymi

      Onko se nyt niin tarkkaa suunnitella niin tarkkaan? Itse kehityin tosi paljon vain pyörimällä omalla takapihalla usein tunteja päivässä. Harjoittelin sekaisin miten mieli teki, kikkoja, harhautuksia, kuljetuksia ja laukauksia, sitten yhdistelin niitä hyökkäyksiksi kohti verkotonta maalia, joka oli seinän edessä. Seinästä ja rimoista kimmonneisiin laukauksiin sitten reagoin lisää laukomalla, tai tein lisää kikkoja, harhautuksia ja kuljetuksia, ja taas laukaus ja niin edelleen. Toistoja tuli paljon, ja toistot kehittää. Kaverin kanssa tätä samaa oli myös mukava harrastaa (hyökätään syötellen, tehden mitä ikinä huvittaa, ja päätetään laukaukseen).

      • Anonyymi

        On siinäkin järkeä että on vai pallon kanssa pihalla pomputtelee ja vetelee olen tehnyt sitä viimeiset kolme vuotta. Mutta haluan kehittyä kuljettamisessa,syöttämisessä ja laukomisessa sen takia rakennan harjoitussuunnitelman itselleni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinäkin järkeä että on vai pallon kanssa pihalla pomputtelee ja vetelee olen tehnyt sitä viimeiset kolme vuotta. Mutta haluan kehittyä kuljettamisessa,syöttämisessä ja laukomisessa sen takia rakennan harjoitussuunnitelman itselleni.

        Jos tilaa on, niin siinähän sitä kehittyy. Aloittaa alueen toisesta päästä, ja laittaa koko matkalle tavaraa mitä löytyy esteiksi, joita ohitella, pujotella, ennen kuin pääsee laukomaan. Matkan varrelle voi laittaa jotain, mistä voi ottaa kimmokkeita, siis pelata seinäsyöttöjä itselle, kun etenee.

        Tokihan hyvä myös harjoitella jokaisen osan tekniikkaa erikseen, ennen kuin yhdistelee niitä tällä tavalla kokonaisuudeksi, mutta on tärkeää osata tehdä ne kaikki yhdessä, ei erikseen. Siitä ei kentällä ole niin iloa, että osaa ohittaa, muttei tehdä laukausta sen jälkeen vauhdista. Tai osaa laukoa, muttei pääse ikinä itse luomaan ohituksella laukaisupaikkaa itselle. Jos haluaa olla maalintekijä, niin palloon pitää myös osata salamana reagoida, kun se kimpoaa jostain lähelle, ehkä laukoa, ehkä harhauttaa puolustaja ennen laukomista yms.

        Toistoja ja toistoja, joilla on päämäärä ja tarkoitus.

        Laukauksia eri etäisyyksiltä, eri kulmista maalia kohtia, eri kierteillä, esteitä edessä, aina kohde minne haluaa pallon laittaa, ja tyytyväinen vasta, kun pallon saa minne haluaa. Maalin eteen jokin kohde, joka esittää omaa pelaaja, jolle sitten voi sitten laittaa kesoja ja syöttöjä. (kaverin kanssa tämä on helpompaa ja mukavampaa, tai tarvitsee monta palloa, jos haluaa hyvät toistomäärät). Ja mun mielestä on tärkeää, että maalin takana on seinä, ettei tarvitse käyttää aikaa pallojen hakemiseen jostain pusikoista, se on myös kannustavampaa yrittää silloin laukoa/harjoitella tarkkoja tolppanuoliaisia. Lisäksi ne kimmokkeet/paluupallot on hyvin hyödyllisiä itse treenatessa. Toistoja, toistoja.

        Itse treenasin kuljetuksia myös epätasaisessa maastossa (ärsyttävää, mutta myös kehitti. tätä mahdollisuutta ei kaikilla ymmärrettävästi ole) (eräs hiihtäjälegenda treenasi aikoinaan suolla juosten, taisi vetää vielä autonrengasta perässä). (mun mielestä luovuus itseharjoittelussa kannattaa). Välillä treenasin myös tolppien kanssa pujottelua maksiminopeudella. Tolpat sellaiset, ettei voinut huijata, eli sen verran korkeita/isoja, että vartalo tai ainakaan jalat ei voi mennä tolpan yli. Tolppien pujottelu oli kuitenkin tylsää, että ei ollut mun lempijuttuja. Enemmänkin harhautuksia kuljetuksissa, joku 1-2 estettä edessä, joissa ei voinut huijata. Sit käytin välillä kohteita, joiden yli piti tsipata palloa. Asioitten yhdistely oli mun mielestä hauskinta ja kehittävintä. Mutta, toistoja, toistoja.

        Mun mielestä siis:
        1. toistoja
        1. suoritusten osien erillisesti harjoittelu
        1. osien yhdistely
        1. luovuus
        1. ei liian vakavalla mielellä, vaan pitää olla hauskaakin


    • Anonyymi

      Älä ainakaan usko niitä, jotka sanovat, ettei tarvitse veilä tuossa iässä harjoitelle paljoa ja niitä, jotka väittää, että ehtii sitä myöhemminkin. Jos haluaa huippupelaajaksi niin pitää harjoitella kuin huippupelaaja. 20 h viikossa ei riitä vielä mihinkään.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä asiasta ja yritän huom YRITÄN harjoittella 30 tuntia viikossa kyllä sitä saa revittyä aikaa vaikka mistä herää aikasemmin aamulla tekemään lihaskuntoa,juoksulenkille tai kehittämään tekniikkaa ja käyttää kaiken vapaa-aikansa mitä ehtii harjoittelemaan koska tiedän itsekin todella hyvin että jos haluaa huipulle pitää menettää jotain matkalla sinne. Eli toisinsanoen olen aivan uhraamaan vapaa-aikani ja yöunistani pari tuntia päästäkseni huipulle. Olisiko sinulla vielä jotain ideoita joilla voisin harjoitella esimerkiksi kuntoa tai tekniikkaa. Ja tiedän hyvin tämä kuulostaa siltä etten tee mitään muuta kuin makoile jossain ja pelaan sunnuntai-liigassa uskoa ei tarvitse mutta katotaan asiaa uudestaan sitten kun olen Real Madridissa.

      • Anonyymi

        En tiedä kuka yllä olevan tekstin on kirjoittanut mutta se en ole minä. Ja olisiko sinulla jotain treenivinkkejä miten harjoittaa kuntoa ja tekniikkaa on totta että pitää harjoitella paljon ja tuntimäärään pitää ylittää 20 tuntia jotta olisi edes jotain mahdollisuuksia huipulle. Mutta silti kuten mainitsin ensimmäisessä viestissä olen 12-vuotias eli olen esiteini ja minulla alkaa todennäköisesti murrosikä parin vuoden kuluttua olen kuitenkin siinä vaiheessa että jos harjoittelen liikaa saan rasitusvamman koska rasitus on liikaa kun alan kasvamaan pituutta ja saan kasvupyrähdyksiä.
        Mistä tiedän?
        Siitä että minulla on ollut pitkä ja raskas rasitusvamma ”jakso” jonka aikana olen keskustellut paljon valmentajani kanssa ja hän on sanonut minulle että ota rauhallisemmin koska olen siinä iässä että tulen kohta murrosikään joten olisiko sinulla jotain ideoita miten kehittää tekniikka ja kuntoa tai jotain hyviä treenejä? Jos ei niin ei sitten mutta en halua ideoita joilla saada rasitusvamma vaan haluan ideoita joilla kehittyä pelaajana ja ottaa taas yksi pieni askel kohti maailman mestaruutta. Ja en siis tosissaan tiedä kuka edellisen viestin on kirjoittanut joten toivon että ette ota sitä tosissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe