Ehdotus Halal lihan tarjoamisesta kouluissa?

Anonyymi-ap

Kunnalle on ehdotettu että kouluihin ja varhaiskasvatukseen saataisiin halal lihaa muslimeille. Perusteluina oli mm että kasvava lapsi tarvitsee muuta parempaa proteiinia kuin kasvis ja kala mitä nyt on tarjolla. Itse olen sitä mieltä että kun nyt lihansyöntiä pitää muutenkin vähentää ja eläimiä suojella niin aika turha ehdotus. Lisäksi se on niin käsittämättömän vanha ja turha sääntö, etten tajua muutenkaan. Mitään järkevää perustelua tälle tavalla ei kai nykypäivänä ole? Mitä mieltä te olette?

14

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkevä ehdotus. Kannatan.

    • Anonyymi

      Kasvisruokapainotteiseen kouluillakin ollaan menossa joten tuskin tuota mainitsemaasi lihaa tulee jakoon. Eihän se ole edes kotimaista kun on täällä laitonta. Tainnuttamalla täällä tuokin tehdään ja ei ole siten sellaista kun jotkut luulee ;)).

      • Anonyymi

        Pitäisi ottaa sinunkin selvää asioista eikä vaan olettaa.


      • Anonyymi

        Ne musut voi viedä penikkansa jonnekin muualle ,Suomen kouluissa ei ole tarpeellista syöttää kiduttamalla tapettuja eläimiä ! Jos jonkun aavikkouskonnon edustajat eivät voi syödä sitä ruokaa jota tarjotaan, voivat jättää syömättä .


    • Anonyymi

      Halal-lihan ym. uskonnollisten sääntöjen tuomista yhteiskunnan rahoittamiin kouluihin pitää välttää.

      Lihan ei tarvitse olla halal, kunhan se ei ole haram:
      "Muslimit voivat syödä juutalaisen teurastamaa košer-lihaa tai kristityn teurastamaa lihaa, jos se on teurastettu siten kuin muslimit ja juutalaiset teurastavat. Juutalaisen tai kristityn teurastama liha ei ole halal, mutta se on silti syömäkelpoista, ei haram. " https://fi.wikipedia.org/wiki/Halal

      Ja blaablaablaa. Näissä uskonnollisissa säännöissä ei ole näy mitään rajaa. Pitäisi tarkkailla, minne päin jalkapohjat osoittavat, paljonko hiuksia saa näkyä ja millä kädellä saa takapuolensa pyyhkiä. Ne ovat kehittyneet toisenlaisissa olosuhteissa ja toisenlaisiin yhteiskuntiin, joiden sääntöjä ei monesti muutenkaan voi noudattaa, kuten vaikka kuoliaaksi kivittäminen tai kahden eri kangaslaadun käyttäminen samassa vaatteessa.
      "5. Mooseksen kirja 22:
      [11] Älä käytä vaatteita, jotka on kudottu kahdesta eri lankalajista, villasta ja pellavasta."

      Eikö meillä ihmisillä ole oikeasti mitään järkevämpää tekemistä kuin raahata ikuisesti mukanamme näitä loputtomia sääntöjä, joissa ei ole enää mitään järkeä?

      • Anonyymi

        Itse nillität jos joku ajaa punaisia päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse nillität jos joku ajaa punaisia päin.

        Onko sinusta punaisia päin ajaminen järkevää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinusta punaisia päin ajaminen järkevää?

        Kyllä vain silloin kun ei ketään tule mistään. Samoin kuin punaisia päin kävely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vain silloin kun ei ketään tule mistään. Samoin kuin punaisia päin kävely.

        Nyt puhuttiin asioista, jotka eivät ole koskaan järkeviä. Liikennevalojen noudattaminen on useimmiten järkevää.


    • Anonyymi

      Vastaehdotus halal- lihan tarpeessa olevien lähettämisestä sinne, mistä ovat tulleetkin

      • Anonyymi

        Tarpeetonta ja osoittavaa kommentointia!!


    • Anonyymi

      Turhaa eläinten kärsimystä pitää välttää! Ei verenvuodatusta ennen kuin eläin on kuollut.

    • Anonyymi

      Eläinrääkkäystä, ei eettisesti vastuullista.

    • Anonyymi

      Kunnalle on ehdotettu? kuka on ehdottanut? en usko että on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe