Bmi alle 15, mutta näytän normaalilta

Anonyymi-ap

Mun bmi on siis nyt alle 15, mutta kukaan eilääkäriä lukuunottamatta ole sanonut et oisin liian laiha. Moni on kehunut kauniin siroksi ja normaaliksi on sanottu myös. Harva uskoo painoni. Lääkärin mielestä kuiteski painoa tulisi nostaa jotta hormonitoiminta olisi normaalia tms. Mutta näytänkö sitten jossain bmi 18,5-> lihavalta?? Ahdistaa.

44

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinulla saattaa olla anoreksia. Missään tapauksessa BMI 15 ei näytä normaalilta.

      • Anonyymi

        Juu on diagnoosi anoreksiaan. Mutta pelottaa parantua siitä jos en näytä alipainoisena laihalta -> pelkään näyttäväni normaalipainossa isolta. -ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu on diagnoosi anoreksiaan. Mutta pelottaa parantua siitä jos en näytä alipainoisena laihalta -> pelkään näyttäväni normaalipainossa isolta. -ap

        Anoreksiaan kuuluu vääristynyt kuva omasta kehosta. Olet todennäköisesti paremman näköinen hiukan painavampana ja joka tapauksessa terveys on tärkeämpää kuin ulkonäkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu on diagnoosi anoreksiaan. Mutta pelottaa parantua siitä jos en näytä alipainoisena laihalta -> pelkään näyttäväni normaalipainossa isolta. -ap

        Parasta ja tärkeintä olla terve. Kauneusihanteet ovat ikäviä rasitteita kasvuikäisille ja heikkoitsetuntoisille.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Anoreksiaan kuuluu vääristynyt kuva omasta kehosta. Olet todennäköisesti paremman näköinen hiukan painavampana ja joka tapauksessa terveys on tärkeämpää kuin ulkonäkö.

        Anoreksia on silmäsairaus.

        Anorektikko on "hyvin" laiha, mutta näkee itsensä lihavana peilissä.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­N­­y­­m­­f­­­o­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      On paljon ihmisiä, jotka vain eivät kehtaa sanoa toiselle, esim. tutulleen, että toinen on liian laiha tai liian lihava.

      • Anonyymi

        Tätä oon miettinytkin, koska perheenjäseneni ovat kyllä sanoneet että olen liian laiha tms. Mutta moni vähän vieraampi on vain kehunut kauniiksi ja terveen näköiseksi. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä oon miettinytkin, koska perheenjäseneni ovat kyllä sanoneet että olen liian laiha tms. Mutta moni vähän vieraampi on vain kehunut kauniiksi ja terveen näköiseksi. -ap

        Totta kai liian laihakin voi olla ihan kaunis, mutta se ei tee yleisterveydelle hyvää se liiallinen laihuus.
        Aloituksessa itsekin kerroit hormonitoiminnan ongelmista. Niitä liika laihuus ainakin aiheuttaa, kenties muitakin ongelmia.
        Miksi pelkäät painon nousua, aika paljon kohdallasi on varaa painon nousta, eikös se normaalipainoisen indeksi ole aika paljon enemmän kuin tuo 15 ?
        Kun syö riittävän hyvin ja monipuolisesti, silloin on henkinenkin vointi paljon parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai liian laihakin voi olla ihan kaunis, mutta se ei tee yleisterveydelle hyvää se liiallinen laihuus.
        Aloituksessa itsekin kerroit hormonitoiminnan ongelmista. Niitä liika laihuus ainakin aiheuttaa, kenties muitakin ongelmia.
        Miksi pelkäät painon nousua, aika paljon kohdallasi on varaa painon nousta, eikös se normaalipainoisen indeksi ole aika paljon enemmän kuin tuo 15 ?
        Kun syö riittävän hyvin ja monipuolisesti, silloin on henkinenkin vointi paljon parempi.

        En tiedä. Tää on niin ristiriitaista. Tänä aamuna otetulla painolla bmi 14,4 ja ahdistaa sekin, jos laihdun. Koko paino ahdistaa niin paljon. Mutta taustalla on kehonkuvan vääristymä. Joskus mun bmi oli normaalin alarajoilla ja nään kehoni yhä saman kokoisena kuin se tuolloin oli... :( En tiedä pääsenkö koskaan eroon tästä paino-ongelmasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai liian laihakin voi olla ihan kaunis, mutta se ei tee yleisterveydelle hyvää se liiallinen laihuus.
        Aloituksessa itsekin kerroit hormonitoiminnan ongelmista. Niitä liika laihuus ainakin aiheuttaa, kenties muitakin ongelmia.
        Miksi pelkäät painon nousua, aika paljon kohdallasi on varaa painon nousta, eikös se normaalipainoisen indeksi ole aika paljon enemmän kuin tuo 15 ?
        Kun syö riittävän hyvin ja monipuolisesti, silloin on henkinenkin vointi paljon parempi.

        Varsinkin nykyään sekoitetaan kauneus ja laihuus. Jos nainen on hyvin laiha, hän on kaunis, vaikka olisi muuten minkä näköinen tahansa. Jos nainen on vähänkin "lihava", häntä ei edes katsota sillä tavalla. Ja "lihavat" naiset eivät edes katso ympärilleen ja huomaa, vaikka joku mies katsoisi heitä sillä silmällä. Jotkut miehet pitää muodokkaammista naisista, mutta sitä ei saa ainakaan sanoa ääneen, koska heti pidetään jonain pervona...


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Tää on niin ristiriitaista. Tänä aamuna otetulla painolla bmi 14,4 ja ahdistaa sekin, jos laihdun. Koko paino ahdistaa niin paljon. Mutta taustalla on kehonkuvan vääristymä. Joskus mun bmi oli normaalin alarajoilla ja nään kehoni yhä saman kokoisena kuin se tuolloin oli... :( En tiedä pääsenkö koskaan eroon tästä paino-ongelmasta

        No johsn sinulla on tapahtunut muutosta parempaan päin kun olet ymmärtänyt että sinulla on anoreksia ja kehonkuvasi on vääristynyt. Anoreksia on psyykkinen sairaus ja vaikeasti hoidettava. Siinä en osaa auttaa.


    • Anonyymi

      Ala harrastaa liikuntaa niin saat lihaksia ja sitä kautta painoa.Tosin tuo vaatii sitten syömistä.Pikku hiljaa lisäät painoa.Kysy lääkäriltä alkajaisiksi mikä olisi se paino mikä pitää vähintään olla.Ravinto neuvontaakin saa kai nykyisinkin kunnalta ilmaiseksi ravintoneuvojalta.Kysy sitä.

      • Anonyymi

        Harrastan jo juoksemista aktiivisesti ja kilpailenkin, olen siis koko elämäni urheillut aktiivisesti. Lääkärillä pitäisi tosiaan varmaan taas käydä, vaikka samat ohjeet olen näiden vuosien aikana sieltä syömisiini saanut. Se on vain minusta itsestäni kiinni. En vaan uskalla tehdä kuten lääkäri määrää. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastan jo juoksemista aktiivisesti ja kilpailenkin, olen siis koko elämäni urheillut aktiivisesti. Lääkärillä pitäisi tosiaan varmaan taas käydä, vaikka samat ohjeet olen näiden vuosien aikana sieltä syömisiini saanut. Se on vain minusta itsestäni kiinni. En vaan uskalla tehdä kuten lääkäri määrää. -ap

        Voisitko antaa hieman vinkkejä laihtumiseen? Laskin juuri, ja oma painoindeksi on 37,5. Sinä varmaan tiedät laihduttamisesta aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko antaa hieman vinkkejä laihtumiseen? Laskin juuri, ja oma painoindeksi on 37,5. Sinä varmaan tiedät laihduttamisesta aika paljon.

        Itse ollut aina hoikka, mutta kun syö alle kulutuksen niin laihtuu. Suosittelen syömään säännöllisesti muutaman tunnin välein vaikkei nälkä tuntuisi. Ei napostelua sitten ja verensokeri pysyy tasaisena. Päivän mittaan kannattaa juoda vettä pieniä määriä usein. Paljon kasviksia lautaselle. Ja nestekalorit (mehu, alkoholi, sokerilliset limut, maito) pois käytöstä eli juomana pelkkä vesi. Arkiliikuntaa, pitää liikkua runsaasti mutta ei liian kovalla teholla. Imurointia, kävelyä, tiskaamista, pyöräilyä tms. Hyvät ja säännölliset yöunet auttavt myös säännölisen syömiseen. Ja tärkeimpänä: ei liian isoja muutoksia kerrallaan! Ja muista armollisuus. Jos tänään söit munkin niin koko homma ei ole pilalla, seuraava ateria taas fiksummin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastan jo juoksemista aktiivisesti ja kilpailenkin, olen siis koko elämäni urheillut aktiivisesti. Lääkärillä pitäisi tosiaan varmaan taas käydä, vaikka samat ohjeet olen näiden vuosien aikana sieltä syömisiini saanut. Se on vain minusta itsestäni kiinni. En vaan uskalla tehdä kuten lääkäri määrää. -ap

        eli sä laihdut koko ajan lisäää. Syöt vähemmän kuin kulutat. turhaan menet lääkärille jos et noudata ohjeita. kyllä sä tota menoa kuihdut pois. onnea sille tielle


    • Anonyymi

      Minun yksi naispuolinen ystäväni oli nuorempana todella laiha ( ehkä liiankin ), iän karttuessa hänellä alkoi paino nousta.
      Kerran hän mainitsi minulle, että miehetkin katsovat kiinnostuneemmin, kun on saanut vähän lihaa luiden ympärille.

      • Anonyymi

        Aloittaja on vasta 15-vuotias eikä ole vielä kiinnostunut pojista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on vasta 15-vuotias eikä ole vielä kiinnostunut pojista.

        Kylläkin täysi-ikäinen.

        Huomatus "kiinnostunut pojista" ei ole enää tältä vuosikymmeneltä: elämme vuotta 2023 emme vuotta 1923.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläkin täysi-ikäinen.

        Huomatus "kiinnostunut pojista" ei ole enää tältä vuosikymmeneltä: elämme vuotta 2023 emme vuotta 1923.

        Juu olen täysi-ikäinen ja minulla on poikaystävä. Hän rakastaa minua koostani riippumatta ja se riittää. En kaipaa toisten miesten huomiota lainkaan. Haluaisin vain riittää itselleni. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu olen täysi-ikäinen ja minulla on poikaystävä. Hän rakastaa minua koostani riippumatta ja se riittää. En kaipaa toisten miesten huomiota lainkaan. Haluaisin vain riittää itselleni. -ap

        On hienoa, kun ajattelet, että haluaisit riittää itsellesi.
        Se on jo alku parempaan suuntaan.
        Silloin kun jotain haluaisi, kannattaa ensin ajatus muuttaa muotoon haluan.
        Kun sitten tietää, mitä haluaa, alkaa tehdä " töitä " sen eteen, että saa asiat kuntoon.
        Ymmärrät ongelmasi niin hyvin, että pystyt mihin vain, jos haluat.
        Jos tarvitset ulkopuolista apua, keskustelu tms. pyydä sitä rohkeasti.
        Kaikki minkä yrität muuttaa paremmaksi, teet sen itsesi parhaaksi, unohtamatta poikaystävääkään.
        Kaikkea hyvää teille molemmille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hienoa, kun ajattelet, että haluaisit riittää itsellesi.
        Se on jo alku parempaan suuntaan.
        Silloin kun jotain haluaisi, kannattaa ensin ajatus muuttaa muotoon haluan.
        Kun sitten tietää, mitä haluaa, alkaa tehdä " töitä " sen eteen, että saa asiat kuntoon.
        Ymmärrät ongelmasi niin hyvin, että pystyt mihin vain, jos haluat.
        Jos tarvitset ulkopuolista apua, keskustelu tms. pyydä sitä rohkeasti.
        Kaikki minkä yrität muuttaa paremmaksi, teet sen itsesi parhaaksi, unohtamatta poikaystävääkään.
        Kaikkea hyvää teille molemmille!

        Kiitos paljon sinulle rohkaisusta. Oon tosiaankin avun piirissä ja haluan anoreksiasta eroon vaikka se vaatisi mitä. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon sinulle rohkaisusta. Oon tosiaankin avun piirissä ja haluan anoreksiasta eroon vaikka se vaatisi mitä. -ap

        esim alkasit syömään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim alkasit syömään

        Vinkki ihmiseltä, joka ei tiedä noista ongelmista yhtään mitään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        esim alkasit syömään

        Syön ihan säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Parhaillaankin syön rahkaa ja leipää levitteellä. Eli nytkö oon parantunut? ;) -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön ihan säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Parhaillaankin syön rahkaa ja leipää levitteellä. Eli nytkö oon parantunut? ;) -ap

        Oikeastaan olet parantunut sitten, kun pääset itsesi kanssa tasapainoon, hoidat itseäsi menemättä liiallisuuksiin, esim. laihuudessa.
        Kun psyyke alkaa olla kunnossa, kaikki muu asettuu pikkuhiljaa sen myötä.
        Ihminen on psyko-fyysinen kokonaisuus, kumpikin puoli tukee toistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön ihan säännöllisesti viisi kertaa päivässä. Parhaillaankin syön rahkaa ja leipää levitteellä. Eli nytkö oon parantunut? ;) -ap

        saat edelleen liian vähän kaloreita jos tolla tavallaa syömällä laihdut entisestään.


    • Anonyymi

      15-vuotias tyttö kertoo: "Imurointia, kävelyä, tiskaamista, pyöräilyä tms."

      Se uskoo, joka haluaa.

      Pilailija kertoo: "Aloittaja on vasta 15-vuotias eikä ole vielä kiinnostunut pojista."

      Se uskoo, joka haluaa.

      • Anonyymi

        Tosi lihava rouva pyytää apua lapselta: "Voisitko antaa hieman vinkkejä laihtumiseen? Laskin juuri, ja oma painoindeksi on 37,5. Sinä varmaan tiedät laihduttamisesta aika paljon."

        Näin se homma etenee eli muna opettaa kanaa.


      • Anonyymi

        Olen täysi-ikäinen. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysi-ikäinen. -ap

        vaikka olisit minkä ikäinen niin olet anorektikko.


    • Anonyymi

      jos bmi on 14,4 niin 170 cm oleva painaa noin 42 kiloa. Oikeesti miten ei näe että ton pituinen ja painoinen ei ole muka anorektinen. Hei haloo.

      • Anonyymi

        Mä olin nuorena 173 cm pitkä ja painoin 54 kg, olin jopa omastakin mielestä liian laiha.
        Vaikka en sitä tosin pahana pitänyt, ja kun ikää tuli lisää, kyllä painokin nousi, enkä sitäkään pahana pitänyt.
        Nyt olen " hieman tuhti tyttö ", enkä tätäkään pahana pidä.

        Parasta on kun pärjää itsensä kanssa, se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olin nuorena 173 cm pitkä ja painoin 54 kg, olin jopa omastakin mielestä liian laiha.
        Vaikka en sitä tosin pahana pitänyt, ja kun ikää tuli lisää, kyllä painokin nousi, enkä sitäkään pahana pitänyt.
        Nyt olen " hieman tuhti tyttö ", enkä tätäkään pahana pidä.

        Parasta on kun pärjää itsensä kanssa, se riittää.

        mutta 42 kiloa 170 senttiselle on liian vähän tuon esimerkkini mukaan. Kukaan terve aikuinen ei paina 42 kiloa. ja joku kehtaa sanoa terveen näköiseksi. Ei ole. totta kai ton painonen on siri . sen sanoo järkikin mutta terve ei ole. Jotta aloittaja pääsisi edes normaaliin painoon niin siihen pitäis lihoa 13 kiloa. ja sekin on normaalipainon alarajalla. oikeesti eikö lääkäri näe oikeesti tota aloittajan laihuutta. kukaan terve aikuinen ei paina niin vähän kuin esim 10 vuotias tyttö joka on lyhyempi kuin aikuinen. no omapahan on asiansa jos haluaa päästä letkuihin koska se tosta seuraa. Kun energian saanti on pienempää kuin kulutus. Ihme että aloittaja on edes vielä hengissä ja jaksaa juosta.


    • Anonyymi

      Aloittajalla eivät lihakset pullistele.
      Mikä lienee rasva%? Alhaalla mutta kuinka alhaalla?
      Lihaskuntotreeneillä lihasta = painoa lisää. Kyllä oma olo kiittää.
      79v ikäinen ukko. BMI 27. Siis läski?
      Rasva 12,9%. Reilusti alle viitemaksimin.
      Vatsaontelo 57,1. Yleinen tavoite 100 tai alle.
      Haluan sanoa, ettei BMI ole se ainoa autuaaksi tekevä indikaattori vaan se on yleinen viitearvo joka sellaisenaan ei sovi likimainkaan kaikille.

      • Anonyymi

        Niin, lihaksethan painavat enemmän kuin se " läski ".
        Eikö se niin ole ? Ainakin joskus on väitetty.


      • Anonyymi

        Noin 9 % oli viime inbodyssa mut silloin painoin vielä pari kiloa enemmän kuin nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 9 % oli viime inbodyssa mut silloin painoin vielä pari kiloa enemmän kuin nyt.

        uusin tulos oli 6% toki nyt enää bmi 13,6 :( ei vahvasti mene. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uusin tulos oli 6% toki nyt enää bmi 13,6 :( ei vahvasti mene. -ap

        Kokeile syödä Kokkikartanon perunasalaattia joka päivä. Se on tosi hyvän makuista. Tuoreista perunoista. Ja aika rasvaista.

        https://kokkikartano.fi/tuotteet/perunasalaatti/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uusin tulos oli 6% toki nyt enää bmi 13,6 :( ei vahvasti mene. -ap

        no itepähän tiedät mitä teet. vieläkö sua kehutaan terveen näköiseksi. ihme että olet elossa mutta kyllä sä letkuihin pääset tolla tavalla. sitähän sä haluat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uusin tulos oli 6% toki nyt enää bmi 13,6 :( ei vahvasti mene. -ap

        mikä sulla on tavoite. valittaa täällä kun paino laskee vai alkaa syödä. syömällä paino nousee niin loppuu tollanen kitinä kun paino laskee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä sulla on tavoite. valittaa täällä kun paino laskee vai alkaa syödä. syömällä paino nousee niin loppuu tollanen kitinä kun paino laskee

        Tänäkin viikonloppuna söin kolmesti ulkona.. oon alkanut syödä myös suklaata ja jäätelöä päivittäin normi ruokien LISÄKSI. syön kyllä ja yritän tosissani. Vaan ei näy vaakassa. Lääkäri sanoi että mun aineenvaihdunta on nyt tosi nopea kun keho korjaa aliravitsemustilaa eli paino voi laskea vaikka söisikin... turhauttavaa. -ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänäkin viikonloppuna söin kolmesti ulkona.. oon alkanut syödä myös suklaata ja jäätelöä päivittäin normi ruokien LISÄKSI. syön kyllä ja yritän tosissani. Vaan ei näy vaakassa. Lääkäri sanoi että mun aineenvaihdunta on nyt tosi nopea kun keho korjaa aliravitsemustilaa eli paino voi laskea vaikka söisikin... turhauttavaa. -ap

        No jatka noin niin kyllä se paino jossain vaiheessa on pakko nousta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe