Sähköpostit ja tekstiviestit

Anonyymi-ap

Poliisi on viime aikoina varoitellut erilaisistaviesteistä, joissa pyydetään kirjautumaan linkin kautta eteenpäin. Monesti niillä yritetään saada ihminen uskomaan, että nyt joku virasto tai pankki, jopa poliisi on oikealla asialla, kuitenkin näissä on useimmiten takana päästä kiinni ihmisen maisuuteen, tileihin säästöihin, ja uskomatonta, ne katoavat aina ulkomaille hyvin nopeasti, Sitten on rakkaushuijarit, jotka esittäytyvät suuriksi johtajiksi tai armeijan herroiksi ja tarvitsevat rahaa mitä ihmeellisimpiin asioihin ja samalla vannovat jopa avioliittoa kanssasi,

Tämä ei kuitenkaan ole mikään uusi ilmiö, tätä on ollut jo kauan .

Minulle tuli aikoinaan työssäni esiin tällainen asia, jossa sähköpostilla pyydettiin siirtämään varoja ulkomaille. Siihen oli skannattu sopimus, jossa nämä petytyt ihmiset olisivat itse pyytäneet lähetystä rahoistaan. Se oli juuri tällainen rikosasia.

Sinä päivänä itse opin, että älä milloinkaan usko tällaisiin sähköposteihin ja koskaan sähköpostiin perusteella minkäänlaista toimenpidettä. Tarkista asia jotain muuta kautta asianomaisilta tilien ja tai omaisuuden virallisilta omistajilta asian tilanne, soita itse numeroon, jonka tiedät oikeasti olevan kyseisten ihmisten oikea numero eli sähköpostissa ilmoitettuun numeroon ei pidä soittaa.

Nyt kuvaan ovat tulleet tekstiviestit ja niidenkään mukaan ei koskaan pidä tehdä mitään toimenpidettä, ensin pitää tarkistaa asia tarkkaan kyseisestä paikasta. Nythän on ollut Postin pakettijutut, pankit, Omavero poliisi ja monet muut.

Ethän milloinkaan anna mitään henkilökohtaisia tietojasi näiden viestien tai sähköpostipyyntöjen tai outojen puheluiden pyytäjille.
Älä avaa mitään viesteistä, kun vähänkin on epäilystä kalasteluun tiedoistasi, Ei puhelinnumero, ei salasanoja ei tilinumeroa. Juuri luin, että poliisin tietoon on tullut valtava määrä rikosilmoituksia, joissa on saatu tileiltä tällä toiminnalla jopa miljoonia euroja.

Tarkistaessa etsi numero numerotiedustelusta ei näiden viestien numeroihin pidä soittaa missään tapauksessa. Viranomaiset tai pankit eivät koskaan kysy viesteissään salasanoja eikä tilinumeroita, joten missään nimessä älä anna niitä kenellekään , ei edes parhaalle. Ne ovat henkilökohtaiset ja pidettävä niin, että eivät joudu vääriin käsiin.

0

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 110
        2156
      2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        59
        2020
      3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        16
        1941
      4. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        19
        1687
      5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        21
        1618
      6. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        13
        1412
      7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

        Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
        Ikävä
        27
        1353
      8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        12
        1344
      9. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        16
        1337
      10. Kristityt "pyhät"

        Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
        Kristinusko
        6
        1262
      Aihe