Sain viikolla uutta tietoa thaimaan verottajalta, mikäli asut Thaimaassa yli 180 vrk vuodessa, olet pääsääntöisesti velvollinen maksamaan kaikista tuloistasi verot Thaimaahan, Siis kun siirrät suomesta rahaa thaimaahan, se katsotaan thaimaassa verotettavaksi tuloksi, tosin suomi verottaa myös tuloistasi, paitsi kun on kyse eläkkeistä, thaimaan ja suomen välillä on verosopimus, joka tarkoittaa sitä että verot maksetaan suomeen, mutta jos syystä tai toisesta Thaimaa haluaa ennakonpidätyksen niin Suomen valtio hyvittää sen sinulle veronpalautusten yhteydessä, siis sinun pitää maksaa verot thaimaahan mutta saat maksetut verot takaisin vuodelta 2023 vuoden 2024 palautuksissa...
Minä kävin verotoimistossa selvittämässä asiaa, kun olin saanut selvityspyynnön verottajalta, olivat tyytyväisiä asian käsittely loppui siihen sitten.
Harvalla maalla on verosopimusta erikseen tehty thaimaan kanssa, taitaa olla vielä pari muutakin, mutta valtaosalla tulee ongelmia eläkkeesi kanssa, maksat ensin verosi vaikkapa norjaan, ja sitten maksat vielä netosta verosi thaimaahan, tämä tulee paljon haittaamaan ulkomaalaista asumista täällä.
Eli jos verot alkavat olla tuloistasi peruseläkeläisellä yli 50% harvalla on varaa asua enää täällä...
Jos olet työssä Thaimaassa, maksat tietysti normaalisti ennakonpidätyksesi thaimaahan.
Uutta tietoa verotuksesta thaimaasta.
15
334
Vastaukset
- Anonyymi
Olet lukenut kerosen kirjoituksen, itselläsi ei ole asiasta mitään kokemusta koska tuo veroasia on vasta suunnitteluasteella.
- Anonyymi
Suomen tasavallan hallituksen ja Thaimaan Kuningaskunnan hallituksen välinen SOPIMUS tuloveroja koskevan kaksinkertaisen verotuksen välttämiseksi ja veron kiertämisen estämiseksi
https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1986/19860028/19860028_2
Sopimus on tehty aikoja aikoja sitten nimenomaan kaksinkertaisen verotuksen estämiseksi. Pasanen keksii taas kaikenlaisia syitä miksi ei voi asua Thaimaassa kun se ainoa syy on ettei ole rahaa eikä terveyttä. Maleksimalla kun ei tienaa mitään eikä kunto kasva. Istuminen paikallaan on maailman vaarallisin harrastus ihmiskeholle.- Anonyymi
Olen kertonut asiasta jo kauan ennen kuin uutinen oli Kerosen läpyskässä, tuo ei koske minua mitenkään, koska saan eläkkeeni suomesta ja maksan sinne veroni, totta tuo sopimus on tehty jo kauan sitten, ja sen tarkoitus estää kaksinkertainen verotus, mutta harvalla maalla on tuollainen sopimus, on tietysti ymmärrettävä että Thaimaan valtio haluaa rahaa, mistä sitä on saatavana suht. vähäisellä duunilla, Viitisen vuotta sitten kerroin asiasta palstalla ekan kerran.
Näitä henkilöitä jota asia koskee verojen muodossa on suomessakin monia, varsinkin jos maksat thaimaahan palkkaa, vaikka omasta tai jonkun toisen firmasta, joudut maksamaan verosi suomeen ja netosta vielä thaimaahan, ja se tulee erittäin kalliiksi... ja olet thaimaassa yli 180 vrk vuodessa, minulla ja muille eläkeläisille ei ole asiassa mitään merkitystä..
Eikä varsinkaan pattayan rakastuneen thaimaan matkailua, kerran viidessä vuodessa kaksi viikkoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kertonut asiasta jo kauan ennen kuin uutinen oli Kerosen läpyskässä, tuo ei koske minua mitenkään, koska saan eläkkeeni suomesta ja maksan sinne veroni, totta tuo sopimus on tehty jo kauan sitten, ja sen tarkoitus estää kaksinkertainen verotus, mutta harvalla maalla on tuollainen sopimus, on tietysti ymmärrettävä että Thaimaan valtio haluaa rahaa, mistä sitä on saatavana suht. vähäisellä duunilla, Viitisen vuotta sitten kerroin asiasta palstalla ekan kerran.
Näitä henkilöitä jota asia koskee verojen muodossa on suomessakin monia, varsinkin jos maksat thaimaahan palkkaa, vaikka omasta tai jonkun toisen firmasta, joudut maksamaan verosi suomeen ja netosta vielä thaimaahan, ja se tulee erittäin kalliiksi... ja olet thaimaassa yli 180 vrk vuodessa, minulla ja muille eläkeläisille ei ole asiassa mitään merkitystä..
Eikä varsinkaan pattayan rakastuneen thaimaan matkailua, kerran viidessä vuodessa kaksi viikkoa.Eli aloitit siis taas lässyttää kateuksissasi Thaimaassa asumisen hankaluuksista, Hankasalmen mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli aloitit siis taas lässyttää kateuksissasi Thaimaassa asumisen hankaluuksista, Hankasalmen mies.
Taas teemana kateus, kas kun ei tullut vielä köyhää ja katkeruutta.
Kuka on kateellinen Hukkapalalle joka ei päässyt edes kahdeksi viikoksi ryppysen maatalouslomittajan ja Raxipossujen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli aloitit siis taas lässyttää kateuksissasi Thaimaassa asumisen hankaluuksista, Hankasalmen mies.
Tuossa asiassa on vielä monta mutkaa matkassa, jos asut thaimaassa ympäri vuoden tai yli 180 vrk, mutta saat tulosi vaikkapa eu-alueelta , oletko silloin eu-alueelle vai thaimaahan verovelvollinen, vaiko molempiin, jolloin verotus voi nousta erittäin korkeaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa asiassa on vielä monta mutkaa matkassa, jos asut thaimaassa ympäri vuoden tai yli 180 vrk, mutta saat tulosi vaikkapa eu-alueelta , oletko silloin eu-alueelle vai thaimaahan verovelvollinen, vaiko molempiin, jolloin verotus voi nousta erittäin korkeaksi.
Ei voi, koska 1986 sopimus estää kaksinkertaisen verotuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi, koska 1986 sopimus estää kaksinkertaisen verotuksen.
Kannattaa lukea vielä asiasta uudelleen, verohallinnolta löytyy asiasta myös muistio, tarkalleen ottaen sopimus ei estä sitä, mutta jos maksat verosi suomeen ja thaimaa vaatii osansa, suomi maksaa thaimaahan maksetut takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea vielä asiasta uudelleen, verohallinnolta löytyy asiasta myös muistio, tarkalleen ottaen sopimus ei estä sitä, mutta jos maksat verosi suomeen ja thaimaa vaatii osansa, suomi maksaa thaimaahan maksetut takaisin.
Tuossa on asiasta kannattaa lukea, https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/77657/kansainvalisen-kaksinkertaisen-verotuksen-poistaminen3/
Erityisen kiinnostava on kohta 3.3 tuo ei koske muuta kuin eläkkeitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on asiasta kannattaa lukea, https://www.vero.fi/syventavat-vero-ohjeet/ohje-hakusivu/77657/kansainvalisen-kaksinkertaisen-verotuksen-poistaminen3/
Erityisen kiinnostava on kohta 3.3 tuo ei koske muuta kuin eläkkeitä.Olet liian tyhmä ymmärtämään että kaksinkertainen vero estetään jo esiasetuksena, eikä sellaista voi tapahtua. Vapautusmenetelmää sovelletaan, jos verosopimuksessa on siitä määräykset. Vapautusmenetelmässä valtioiden verotusoikeus on jaettu niin, että yleensä asuinvaltio luopuu verotusoikeudestaan. Joissain valtioissa sovelletaan täyttä vapautusta, joka tarkoittaa, että asuinvaltio ei ota huomioon ulkomaantuloa verotuksessa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erityisen kiinnostava on kohta 3.3 tuo ei koske muuta kuin eläkkeitä.Hankasalmella et joudu kaksoisverotetuksi tonnin eläkkeestäsi, pummi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hankasalmella et joudu kaksoisverotetuksi tonnin eläkkeestäsi, pummi.
Ole huoletta asia ole olisi koskaan koskenut minua, lue ja ymmärrä mitä asiasta kerrotaan, hyvitys kohdistuu ainoastaan eläkkeisiin, ei pääomatuloihin, ei korko, eikä työtuloihin, näistä menee kaksinkertainen verotus. siis ensin maksat verosi suomeen, ja sitten vielä thaimaahan siirretyt tulot vielä toiseen kertaan, silloin menee joka tapauksessa yli 50% veroa,
- Anonyymi
"Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä."
No hupsista. Eli aloittajalta ei saa pyytää, että aijaisi saamansa kirjeen todisteeksi?
Mitähän tästä voimme päätellä... mm. muistaen miten on aiemmin aijaillut kuvia mm. suttaamistaan valokopioista?- Anonyymi
Muistaen miten on ennen aijaillut .... Minä päättelen että nämä todisteeksi teemat on hauskoja.
Onko todistevalokuvaa maatalausperhe Pattayalla vuonna 2023. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaen miten on ennen aijaillut .... Minä päättelen että nämä todisteeksi teemat on hauskoja.
Onko todistevalokuvaa maatalausperhe Pattayalla vuonna 2023.Miksi kyrvånsyylålle pitåisi mitåån todistella? Tuoretta kuvaa chiang maista?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949