Miksi Malö on vielä pystyssä?

Anonyymi-ap

14

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä suomalainen veistämö tekee/on tehnyt Malö/HR/Najad -tyyppisiä veneitä?

      Ei äkkiseltään tule yhtäkään mieleen.

      Konkurssissahan on koko Suomi, ne joilla on varaa ostella uusia veneitä, eivät osta niitä tänne eivätkä varsinkaan alle 60 jalan leluja.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­N­y­­­m­f­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18066218u

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Esimerkiksi Nauticat ja Degerö tekivät samankaltaisia raskaita matkaveneitä.

      • Anonyymi

        Degerö ja Nauticat ovat moottoripursia, ruotsalaiset taas raskaita purjeveneitä.

        Kumpikin noista suomalaisista on kammottavia purjeveneinä, sisätiloiltaan järkyttäviä sokkeloita.
        Laadusta en osaa sanoa mitään, koska noihin en käsiäni pistäisi.


      • Anonyymi

        Onko Degerö lopettanut? Kohtuu iäkkäitä alkavat perustajat jo olla.


    • Anonyymi

      Noin yleisesti, Suomi on yritysverotuksen ja henkilöstökulurakenteen vuoksi paska maa yrittää. Siksi monet firmat, erityisesti isommat firmat (varsinkin tuotantoa harjoittavat), vievät firmansa kaaaaaaaauas pois Suomesta.

    • Anonyymi

      Ruotsissa myydään luokkaa 100 uutta purjevenettä vuodessa, Suomessa 15. Ruotsin lukuihin mahtuu siis hyvin joukkoon 3 Malöä, jolla veistämö pysyy jo jotenkin pystyssä, jos rahaa tulee muustakin kuin veneiden rakennuksesta. Esim. alihankinnasta, korjauksista, telakointipalveluista jne. Suomessa taas 15 veneen joukkoon ei montaa kotimaista venettä mahdu.

      • Anonyymi

        Tänä vuonna rekisteröity 12 purjevenettä. Saattaa uuden purjeveneen hankinta olla varakkaamman väen harrastus. Mihin noita Firstejä muuten tarvitaan, kun Venenetti pursuaa pieniä puoli-ilmaisia purkkareita?

        Beneteau First 18SE 1
        Beneteau First 24 1
        Beneteau Oceanis 30.1 1
        Dehler 38 SQ 1
        Hallberg-Rassy 340 1
        Lagoon Lagoon 51 1
        Linjett 39 1
        Muu JPK 1030 JPK RACING 1
        Swan 55 1
        Wauquiez Pilot Saloon 48e 1
        X-Yachts X 4.3 mk2 1
        Omavalmiste muut 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänä vuonna rekisteröity 12 purjevenettä. Saattaa uuden purjeveneen hankinta olla varakkaamman väen harrastus. Mihin noita Firstejä muuten tarvitaan, kun Venenetti pursuaa pieniä puoli-ilmaisia purkkareita?

        Beneteau First 18SE 1
        Beneteau First 24 1
        Beneteau Oceanis 30.1 1
        Dehler 38 SQ 1
        Hallberg-Rassy 340 1
        Lagoon Lagoon 51 1
        Linjett 39 1
        Muu JPK 1030 JPK RACING 1
        Swan 55 1
        Wauquiez Pilot Saloon 48e 1
        X-Yachts X 4.3 mk2 1
        Omavalmiste muut 1

        Eipä tuossa listassa tosiaan yhtään massojen karvalakkia ole, ellei Oceanista sellaiseksi laske, mutta uutena lähes 200k kaikkineen on sekin.

        Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin itse miettinyt että tuollainen pikkufirsti voisi olla eloisa ja hallittavan kokoinen vene pikkumiehistöllä mökkirantaan ja lähivesillä kikkailuun + samalla lähisaariravintolassa vierailuun. Miksei kisoihinkin, jos lähistöllä sattuisi sellaisia olemaan.

        Ei hankinnassa mitään järkeä olisi, mutta missäpä tässä elämässä on


    • Anonyymi

      Itselläni on ollut useampi 2000-luvun First - mutta sanon, että nämä Seascape-kopiot ovat kyllä joo - nopeita - mutta sisustaltaan sellaisia Bajamajoja, ettei tulisi mieleenkään jäädä sellaiseen yöksi.

      En itse asiassa käsitä, mille kohderyhmälle tuohon hintaan niitä tehdään?
      Retkiveneenä onneton, kilpakäyttöön kelpaa, jos heittää sisustasta kaiken irtilähtevän ja moottorikaivoon upotetun typerän perämoottorin mäelle.

      Perhekäytössä perseestä, eikä noilla yksinpurjehduksessa tee mitään, kädet loppuvat kesken.
      Mitään keittimiä, lämppäreitä jne, noihin on turha laittaa, koska lisäpaino.
      Tuollaisena taas moisesta sisustuksesta tulee lähinnä paha olo - edelleen olkoonkin, että menevät purjeilla todella kovaa.

      No joo. Saahan noita vanhempia edelleen.
      Ja aina voi luopua koko harrastuksesta. Purjevene ei kuitenkaan ole mikään polttomerkki, siitä nyt sentään vielä jotenkin pääsee eroon huonoinakin aikoina.
      Ja vanhemmilla romuilla kierrätys tai homehtuminen takapihalle pressun alle ovat tietysti yksi vaihtoehto.

      Tosiasia on, että uusien hinnat ovat karanneet viimeisen 20 vuoden aikana täysin käsistä.
      2000-luvun alussa sai sisäkoneellisen Beneteaun Antares 6:n kaikkine hyvineen, jääkaapit, plotterit, keitin, paskis, avotilan patjat jne. uutena Suomessa muovipussissa 45 000 eurolla, Pikku First 21.7 maksoi purjeineen myrkkymaalattuna Suomeen tuotuna ja rikattuna vedessä 28 000 euroa.
      Ostin molemmat noihin aikoihin.

      Vaikka 20 vuotta onkin kulunut, pientäkään purkkaria ei enää saa puolen vuoden nettoliksalla, joten se siitä.....

      • Anonyymi

        Minäkin kyllä ihmettelen onnettomia sisätiloja. Jos vertaa vaikka tähän Jeanneau Sun 2500, niin tällähän pari tyyppiä mukavasti lomailisi. Suomen oloissa tämä olisi järkevä vene. Aikoinaan messuilla kävin tällaisen tsekkaamassakin. Jos yksin liikkuisin, tämä olisi loistava.

        https://www.theyachtmarket.com/en/boat-for-sale/2566807/


      • Anonyymi

        Onhan tahti ollut hurjaa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana uusien hinnat ovat n. tuplaantuneet. Hanse 388 tuli 2012, jolloin hinnat alk. 112 000. Nyt samaa asuntovaunun/veneen-risteytystä saa lähteä varustelemaan 200 000 eurosta. Lisävarusteiden hinnat ovat myös seuranneet kehitystä. Purjehdusvalmiina kumpikin on kun lähtöhinnan kertoo 1,5:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tahti ollut hurjaa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana uusien hinnat ovat n. tuplaantuneet. Hanse 388 tuli 2012, jolloin hinnat alk. 112 000. Nyt samaa asuntovaunun/veneen-risteytystä saa lähteä varustelemaan 200 000 eurosta. Lisävarusteiden hinnat ovat myös seuranneet kehitystä. Purjehdusvalmiina kumpikin on kun lähtöhinnan kertoo 1,5:llä.

        Väittäisin sen johtuvan Bavan konkasta ja kuihtumisesta. Hinnalla ei enää kilpailla samalla tavalla kuin silloin. Bavarialla oli liukuhihna, jolta piti saada veneitä kaupaksi tarpeeksi nopeaan tahtiin, jotta tehdas pysyi koko ajan kiireisenä. Muuten olisi menetetty liukuhihnan edut. Nyt kun vain Beneteau-konserni valmistaa tuohon tyyliin veneitä, ei enää ole kilpailua. Markkinatalouden sääntöjen jonkun pitäisi nyt alkaa valmistaa vastaavia veneitä halvemmalla, jos se on mahdollista.


    • Anonyymi

      Suomalaiset yritykset on luovuttajia. Huonojen aikojen koittaessa ratkaisuksi haetaan näivettämistä ja kulujen armotonta karsimista. Tuotantoa ajetaan jo ennakoivasti alas ja markinaosuudesta tingitään, ennen kuin muut ehtii reagoida. Sen sijaan, että aktiivisesti ponnisteltaisiin myynnin eteen, lyödäänkin hanskat tiskiin kun prkle ei tästä kumminkaan mitään tule.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      15
      1480
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe