Moi! Mulla on koulussa sellainen työ tehtävänä mihin pitää selvittää miksi suomalaiset lapset lihoo vain enemmän ja enemmän. Kiitos jo etukäteen! Sillä Suomessa 2–16-vuotiaista pojista 27 % on vähintään ylipainoisia ja 8 % lihavia ja tytöistä 18 % vähintään ylipainoisia ja 4 % lihavia.
Miksi suomalaiset lapset lihoo
11
380
Vastaukset
- Anonyymi
Oliskohan syy se, että ruoka mitä on vara ostaa, pn 5ps makaronia 2 ekellä ja tarjoisjauheliha -50%?
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18066744F
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Syyksi on epäilty vähäisempää liikuntaa, mutta todellinen syy voi olla liian maukas ruoka, joka koukuttaa.
- Anonyymi
Glukoosi ja fruktoosisiirappi koukuttaa ja lihottaa.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jouni-jamsa/miksi-kaikessa-on-glukoosi-tai-fruktoosisiirappia-oluessakin/- Anonyymi
Glukoosisiirappi on joksenkin sama tuote kuin sokeri, muuta sen nimi kutkuttaa mielikuvitustamme enemmän.
- Anonyymi
fruktoosisiirappi rasvoittaa maksaa todella tehokkaasti koska sokerit yleensäkin varastoituvat maksaan rasvana. Mutta fruktoosisiirappi on jostain syystä tavallista sokeriakin pahempaa.
- Anonyymi
Kattokaa suominaista..lihavia ja ylipainoisia varmaan se 50%!
Lapset seuraavat äidin esimerkkiä!- Anonyymi
Luulen kyllä, että miehet on lihavampia. Naiset sentään vähän välittää ulkonäöstään...
- Anonyymi
Liikunta on jäänyt vähiin. Aikaa vie älylaitteet.
- Anonyymi
Se voi olla syynä että lapset syö liikaa esim sipsejä, sillä sipsit ovat pahempilihottaja kuin alkoholijuomat.
- Anonyymi
Lapset eivät ole ulkona leikkimässä enää nykyään. Jopa taaperoille annetaan joku älylaite "että ovat hiljaa". Kaikkien pitäisi liikkua enenmmän ja ei pitäisi syödä McDonald's ruokaa tai kokoajan juoda niitä energiajuomia, jotka todellakin siältävät sitä energiaa kilokaloreiden muodossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513525Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1052309Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5922256Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192016- 201638
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431638KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar731610Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1351491- 281436
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?921391