Aihetta olisi, että aluepelastuslaitoksella työskentelevät ensihoitajat / sairaankuljettajat suorittaisivat kuntotestin, joita palomiehille järjestetään vuosittain. Monenko asiakkaan henki on vaarannettu, kun ensihoitopari ei jaksa normaalinokoista potilasta nostaa paareille tai tuoliin. Oma äitini oli saanut aivoinfarktin ja makasi lattialla. Paikalle saapui ensihoitajat. Ei onnistunut 150 cm 55 kg painoisen äitini nostaminen tuoliin. Itse olen hoitaja, joten osaan oikein nostaa. Tarjosin apuani, joka ei kelvannut. Paikalle soitettiin 6 kpl vpkn miehiä, joiden tuleminen kesti 15 minuuttia. Hei haloo ! Missä on nykyisin potilasturvallisuus ? Mielestäni ensihoitajaa ei pitäisi olla leikkimässä, jollei voimat riitä ” normaalinokoisen” ihmisen nostamiseen. Niin ne palomiehet ennenvanhaan kyllä jaksoivat. Pois, jollei voimat riitä !
Sairaankuljettajille ja ensihoitajille kuntotesti
5
1059
Vastaukset
- Anonyymi
Koulutus kestää aikuiskoulutuksen puolella muutaman kk:n lähihoitajapohjlta. Ei välttämättä hoitajatyökokemusta. Asenne muiden yläpuolella. Kyykyttävät heikkoja. Vuorovaikutustaidot huonot. Laiskoja.
- Anonyymi
Juuri sitä. Vaikkaa 112 lähettää tarpeen hakee niin nämä pösilöt ambulansissa sössöttävät huonommin mitä ulkomaataustaiset kriteereistä milloin sopii tilata ampu ja milloin mennä muulla kyydillä. Alkoo ed illalla nauttineen näköisiä vielä. Sivusta seurannut. Onneksi potilas pystyi puolustamaan ja sai helvetillisiin tuskiin avun tyksissä.
Mitä noilla ammppariesihoitajilla mitään tekee enään. Menkööt sairaalahommiin. Kyllä kylä-kaulunkiläaiset kuljettaa niin kuolleet kuin puolikuolleet tyksiin todennettavaksi kuolleeksi. Työtkin yhteiskunnassa
vähenee niin on aikaa. Pelleilyä koko vsrha.
- Anonyymi
Kännykkää näpelöimällä ei lihakset kasva.
- Anonyymi
Yli 50 vuotiailla ja eläkeläisillä saattaa vielä olla voimaa ja sitkeyttä vähän fyysisempiin töihin.
- Anonyymi
Voisi kuntotestit tulla myös palopuolelle. Varsinkin sopimuspalokunta puolella on monta hanskan heiluttajaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1064743Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744001447- 1891094
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101078Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11932Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10917- 64911
- 64876