Mihin eläkeläisjärjestöön Oulussa?

Anonyymi-ap

Olen jäänyt eläkkeelle neljä vuotta sitten. Katsoin Oulussa toimivien eläkeläisjärjestöjen sivuja. Oulussa on paljon eläkeläisyhdistyksiä: Eläkeliito ry. Oulun eläkeläiset ry. Oulun eläkkeensaajat ry, Pro eläkeläiset ry, Ruskayhdostys, Oulun työväeneläkeläiset ym....Olen aivan ymmällä näitä selaillessa. Haluaisin liittyä eläkeläisyhdistykseen joka olisi samanhenkinen kuin minä ja tuntisin kuuluvani porukkaan. Puolisoni voisi ehkä myös lähteä mukaan. Järjestöjen sivut ovat kuitenkin kutakuinkin samanlaisia. Voisitteko ystävällisesti kertoa tarkemmin yhdistyksistä ja yhdistyksen jäsenistä joihin kuulutte. Kiitos etukäteen.

23

1490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katselin minäkin joskus pian parikymmentä vuotta sitten näitä, mutta enpä osannut samaistua mihinkään. En oikeastaan saanut niistä selville yhtään mitään ja siksi en ottanut yhteyttä yhteenkään. Jäsenmaksujen maksaminen ja johtajien palkkiot lienee kaikissa ne kaksi tärkeintä ja sitten ei tulekaan mitään.
      Kertoilee eläkeukko 80 v.

• Anonyymi

Voisi muutkin kertoa esim. kun on ollut jossain näistä järjestöistä eikä ole enää. Tai ei ole koskaan ollutkaan
        Sen verran tiedän että jäsenmaksut ovat edullisia ja kaikki tehdään talkoilla.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

💋 ­­­N­y­m­­­f­­­o­­­m­­­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Ilmeisesti ovat avoimia kaikille ammatista riippumatta. Eikös nuo ammattiin perustuvat eläkeläisjutut ole sitten erikseen? Eivät ilmeisesti ole myöskään poliittisesti sitoutuneita mitkään näistä. Minäkin olen tässä pari vuotta näitä selaillut, enpä oikein tiedä näistä.....

• Anonyymi

Ei näistä kukaan selvää ota.

• Anonyymi

Eläkeläisjärjestöjen esitteissä täytyy olla lause poliittisesti sitoutumaton. Se johtuu siitä että muuten järjestö ei saa valtion eläkeläisjärjestöille myöntämää tukea.

• Anonyymi

Luin minäkin näitä. Oulun työväen eläkeläisillä on selvä nimi ,niin tiedän minkä henkistä väkeä järjestöön kuuluu. Ystäväni liittyi tähän järjestöön ja viihtyy siellä samanhenkisten kanssa. Itse vielä tässä etsin ja mietin minulle sopivaa järjestöä. On kyllä vaikeaa näiden kanssa kun missään näissä ei ole edes tuttuja joilta kysyä niistä.

• Anonyymi

Kaveri liittyi myös työväen eläkeläisiin. Minulla on siihen aikaan muu meno, niin en voinut mennä siihen aikaan sinne. Olisi ollut kaverikin. Vaikea lähteä näihin muihin, kun ei tunne ketään eikä tiedä näiden toiminnasta.

• Anonyymi

kauppahallin huru-ukot on aika radikaali järjestö joka varmasti tonkii yksityiselämäsi ihan viimeistä piirtoa myören.

• Anonyymi

Ei minun yksityiselämässä ainakaan mitään salaamista ole. Mukavaa että on seuraa, mukavaahan se on tietää kaverien asioita. Ei kukaan voi yksin olla vain omia asioita päässään yksin pyöritellä. Hyvä huru-ukot!

• Anonyymi

Huru-ukko ja -akkaseuroja. Ei tulisi mieleenikään liittyä niihin.

• Anonyymi

Tyypillistä sisäänpäin kääntyvää oululaisuutta. On se kumma täällä Oulussa että jos ihminen on seurallinen ja viihtyy seurassa niin heti siihen liitetään negatiivisuuden leima. Kyllä siellä mistä me tänne Ouluun muutimme työn perässä meno oli hyvin paljon sosiaalisempaa kuin Oulussa. Jos saisimme molemmat töitä muualta niin heti lähtisimme täältä. On täällää näiden kanssa kyllä ankeaa. Täällä nämä umpimieliset ihmiset katsovat kieroon seurallisia
        ihmisten parissa viihtyviä ihmisiä. Perin omituista menoa. Huh huh...

• Anonyymi

Ei ole tullut asiallisia kommentteja oulussa olevista eläkeläisten yhdistyksistä. Menee nämä kirjoitukset väärälle raiteille täällä.

• Anonyymi

Suosittelen Eläkeliiton Oulun yhdistystä, ei ole leimautunut minkään aatesuunnan edustajaksi, vaan yksi omaan edustaa eläkeläisiä. Itsestä riippuu, miten sinut vastaanotetaan. Täällä jahkailevat jotkut Joonaat vuosikausia, että mitähän tekisisivät, mutta viihtyvät näköjään enemmän vain neljän seinä sisällä. No, sieltä ei tule kukaan hakemaan, itse täytyy lähteä liikkeelle. On hyvä muistaa, että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Lähde vain ennakkoluutottomasti liikkeelle, niin näet sen itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suosittelen Eläkeliiton Oulun yhdistystä, ei ole leimautunut minkään aatesuunnan edustajaksi, vaan yksi omaan edustaa eläkeläisiä. Itsestä riippuu, miten sinut vastaanotetaan. Täällä jahkailevat jotkut Joonaat vuosikausia, että mitähän tekisisivät, mutta viihtyvät näköjään enemmän vain neljän seinä sisällä. No, sieltä ei tule kukaan hakemaan, itse täytyy lähteä liikkeelle. On hyvä muistaa, että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Lähde vain ennakkoluutottomasti liikkeelle, niin näet sen itsekin.

Monikin on varmaan katsellut eri eläkeläisjärjestöjen sivuja. Ei kait mikään näistä edusta mitään aatesuuntaa. Esitteissä ei näin mainita. Mistähän ammattikunnista näissä järjestöissä käy ja minkä ikäistä väkeä. Onko useat 75-80- vuotiaita ja vanhempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monikin on varmaan katsellut eri eläkeläisjärjestöjen sivuja. Ei kait mikään näistä edusta mitään aatesuuntaa. Esitteissä ei näin mainita. Mistähän ammattikunnista näissä järjestöissä käy ja minkä ikäistä väkeä. Onko useat 75-80- vuotiaita ja vanhempia.

En muuten tiedä näistä eläkeisjärjestöistä. On myös useita ammattiin perustuvia yhdistyksiä esim. opettajien, seniorisairaanhoitajien , rantatiellä toimivien... Näissä tilaisuuksissa käy kyseisessä ammatissa toimineita. Tosiaankin muista eläkeläisyhdistyksistä en tiedä,
        lieneekö nuoremmat eläkeläiset 65-70-vuotiaat ovat niistä kiinnostuneita ja niissä käy....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kyllä eläkeläisjärjestöjä joiden jäsenistö on tietyn poliittisen toiminnan kannattajia hyvin selvästi. Tietääkseni kaikilla on jonkinlainen poliittinen aatesuunta taustalla. Olen lukenut eläkeläisjärjestöjen taustaa ja nykypäivää. Paljon pitää tehdä töitä että näistä selvää saa, voisi olla helpompaakin, mutta järjestöt piilottelevat taustojansa ja aatesuuntaansa. Joillakin on ihan selvästi tietty aatesuunta. Mikähän näissä järjestöissä lienee ikärakenne.

• Anonyymi

Ole vähän aikaa paikan päällä. Kuka sitä nyt sikaa pussissa ostaa.

• Anonyymi

Sitähän voidaan kehittää. Miksi kaikki toimii omissa oloissaan vois olla yhteisiä juttuja kuten talvipäivät. Kesällä kesä juhlat. Syksyllä näin saadaan kunkin kerhon parhaat puolet esiin...syksyllä voisi olla syys retki jne..

• Anonyymi

On kyllä yhteisiäkin juttuja. Mutta enemmänkin voisi olla yhteistä.

• Anonyymi

Muidenkin järjestöjen kanssa voisi olla yhteisiä juttuja. Pois jämähtäminen.

• Anonyymi

Moni on on kahdessakin eläkeläisjärjestössä mukana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      457
      3908
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1276
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe