Olen asunnossani viimeisen kuukauden sisällä törmännyt noin neljään toukkaan, viimeksi tänään. Aluksi luulin että ne olisivat sokeritoukkia, mutta nyt olen alkanut epäilemään, sillä ulkonäöltään ne kyllä muistuttavat ko toukkaa, mutta väriltään ne ovat olleet enemmän läpikuultavia, valkoisia. Googletuksen perusteella kyseessä voisi olla kalvastoukka, sillä ainakin ulkonäkö täsmää. Laji on kuitenkin vähän tunnettu ja suhteellisen uusi sillä en löydä siitä juurikaan infoa... onko kukaan muu törmännyt mahdollisesti ko toukkiin? Kokemuksia? Olen asunut tässä asunnossa jo hieman päälle kaksi vuotta, eikä kyseessä ole vanha asunto. En myöskään ole aikasemmin törmännyt tuholaisiin joten hieman huolestuttaa tämä löytö...
Kalvastoukka?
3
1619
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla taitaa olla sama ongelma. Muutin asuntooni noin 5 viikkoa sitten, viikko sitten eli noin neljän viikon asumisen jälkeen ilmestyi myös toukka. Aluksi epäilin sokeritoukkaa mutta tämä on vaaleampi tai jopa valkoinen ja näyttää kalvastoukalta.
Myrkytin koko asunnon Baygon hyönteismyrkyllä ja sen jälkeen näkyi jonain päivänä kuolleena jokunen. Meni melkein vikko että ei näkynyt yhtäkään, eilen sitten näkyi yksi joten myrkytin uudelleen ja tänään näkyi yksi toinen. Myrkky näytti tehoavan koska oli kuolemaisillaan.
Aika vähän löytyi tietoa kalvastoukasta mutta löysin sokeritoukasta että sen munien kuoriutumiseen menee olosuhteista riippuen muutamasta viikosta pariin kuukauteen. Täten aloin epäillä että kun ostin uudet kalusteet, sohvaa ja mattoa jne tänne muuttaessani niin ovat tulleet niiden mukana vaikka munien muodossa ja noin neljän viikon asumisen jälkeen sitten alkaneet nyt kuoriutua...
Latasin yhden zoomatun kuvan yhdestä, näyttääkö sulla suunnilleen samalta?
Linkki: https://aijaa.com/zoQ5Rn- Anonyymi
Joo itsekin taidan ostaa raidia tms, tänään taas löytyi yksi... ja kyllä näyttää juurikin tuolta! Hämmentävää kyllä, kuinka vähän havaintoja ko lajista on tehty kun ei näyttäisi olevankaan niin harvinainen. Toivottavasti päästään molemmat niistä pian eroon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo itsekin taidan ostaa raidia tms, tänään taas löytyi yksi... ja kyllä näyttää juurikin tuolta! Hämmentävää kyllä, kuinka vähän havaintoja ko lajista on tehty kun ei näyttäisi olevankaan niin harvinainen. Toivottavasti päästään molemmat niistä pian eroon!
Otin itseasiassa kuvan tänään löytämästäni toukasta, latasin kanssa tuolle sivulle: https://aijaa.com/GeMzef
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä412213Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2191916- 1091516
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421255- 1151187
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1361094Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251068- 74982
- 70940
- 60907