Finngulf 34

Anonyymi-ap

Hei !

Olen vaihtamassa 19 jalkaista venettä suurempaan.Myynnissä on kivan näköinen 34 jalkainen Finngulf netissä.Kenellä olisi kokemusta kyseisestä veneestä purjehtia ,no oikeastaan kaikilla tuulen suunnilla!Tekijä on ainakin luotettava ja legendaarinen.Hinta vaan on aika kova!Tosin kaikki uusi tuntuu aina lian kalliilta vaikka se olisi vaan vaihtovene?

Terveisin Jusu

25

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta tuolla purjehtimisesta. Se on ensimmäinen FG:n malli, joka jäi nopeasti pois mallistosta. IOR MM-kisoihin tehty vene, josta tehtiin perhemalli. Kisamenestys oli huono. Itse pidän kaikkia muita FG:n malleja selvästi tuota parempina. On suunniteltu hyviksi veneiksi eikä IOR-optimoiduiksi.

      Sinänsä tuon aikakauden IOR-veneet eivät olleet mitenkään surkeita ja monella sellaisella olen purjehtinut.

      Hintaero FG 36:een näyttää olevan nyt varsin pieni. Paljon tilavampi ja paremmin purjehtiva vene, joka oli tuotannossa 20 v. Oliko FG 34 edes 2 v?

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 ­­N­y­­­m­­f­o­m­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18071253f

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Jotenkin FG 24 profiili...etenkin ahterin nopea kaventuminen kielii siitä,että vene kyntää?Eli siis parä hidastaa kukua!

      Niilo

      • Anonyymi

        Piti kirjoittaa....perä hidastaa kulkua!Toiset sanoo,että perä laahaa!

        Niilo


    • Anonyymi

      Aloittaja pyysi kokemuksia, ei mielipiteitä.

    • Anonyymi

      Finngulfit ovat hienoja veneitä.
      Se, mikä niissä häiritsee on suihkun puuttuminen sisältä ja älyttömät hintapyynnit.

      No, saahan sitä tietenkin pyytää ja kiva jos joku maksaa.
      P.S. Barduunat ovat perseestä ja syvältä

      • Anonyymi

        Ei,barduunat ovat loistava keksintö.Kovalla kekillä ne antavat lisätukea .Lisäksi niiden käyttö on helppoa.Edellisessä veneessäni(26 Inferno) oli,ja oli helppoa ja turvallista!Nyt on myös barskat,eikä vene ole Inferno tai Finngulf).Sinulla ei ole varmaan käsitystä ja kokomusta barduunoiden hyödyllisyydestä!


        q


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei,barduunat ovat loistava keksintö.Kovalla kekillä ne antavat lisätukea .Lisäksi niiden käyttö on helppoa.Edellisessä veneessäni(26 Inferno) oli,ja oli helppoa ja turvallista!Nyt on myös barskat,eikä vene ole Inferno tai Finngulf).Sinulla ei ole varmaan käsitystä ja kokomusta barduunoiden hyödyllisyydestä!


        q

        Kumma, ettei uusiin veneisiin barskoja enää juuri asenneta, jos niin erinomaiset ovat?

        Varmaan joo parantaa nousukulmaa jne. Mutta jälleen yksi hajoava paikka lisää, suurentunut riski kajauttaa puomi poikki tai yksinkertaisesti tehdä kelissä yksinpurjehduksesta yhtä helvettiä.
        Kovaan myötäiseen masto nurin jos barska on auki tai pettää.
        Vitun hieno keksintö.
        Kiitos mulle sellainen vene, jossa masto pysyy pystyssä ilman tuollaisia viritelmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, ettei uusiin veneisiin barskoja enää juuri asenneta, jos niin erinomaiset ovat?

        Varmaan joo parantaa nousukulmaa jne. Mutta jälleen yksi hajoava paikka lisää, suurentunut riski kajauttaa puomi poikki tai yksinkertaisesti tehdä kelissä yksinpurjehduksesta yhtä helvettiä.
        Kovaan myötäiseen masto nurin jos barska on auki tai pettää.
        Vitun hieno keksintö.
        Kiitos mulle sellainen vene, jossa masto pysyy pystyssä ilman tuollaisia viritelmiä.

        Miten katkaiset puomin barduunoilla?

        Sivuvantit on myös perseestä, koska masto tulee alas jos ne pettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma, ettei uusiin veneisiin barskoja enää juuri asenneta, jos niin erinomaiset ovat?

        Varmaan joo parantaa nousukulmaa jne. Mutta jälleen yksi hajoava paikka lisää, suurentunut riski kajauttaa puomi poikki tai yksinkertaisesti tehdä kelissä yksinpurjehduksesta yhtä helvettiä.
        Kovaan myötäiseen masto nurin jos barska on auki tai pettää.
        Vitun hieno keksintö.
        Kiitos mulle sellainen vene, jossa masto pysyy pystyssä ilman tuollaisia viritelmiä.

        Hiukan minäkin arvelin barskojen tuovan mainitsemiasi ongelmia, kun barskaveneen ostin. Käytännössä noita ongelmia ei ole, ja nyt olen purjehtinut aktiivisesti kahta barskavenettä jo kymmeniä vuosia. Yhdessä on saalingit kymmenisen astetta viistot, sillä saa jiipin romauttaa barskat avoinna reippaassakin tuulessa, eikä masto siitä hetkahda. Toisessa on aivan in-lin -saalingit ja sillä usein jiipataan kiinni oleva brskaa vasten. Tuottaa ne hiukan lisää työtä, mitä varten niitä ei uusiin veneisiin suunnitella. Mutta barskat ovat enemmän viitsivälle purjehtijalle erinomainen trimmi ja suorat saalingit säästävät purjetta lenssillä. Eikä ole mikään paikka hajonnut kummassakaan veneessä, eikä masto ollut edes lähellä tulla alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan minäkin arvelin barskojen tuovan mainitsemiasi ongelmia, kun barskaveneen ostin. Käytännössä noita ongelmia ei ole, ja nyt olen purjehtinut aktiivisesti kahta barskavenettä jo kymmeniä vuosia. Yhdessä on saalingit kymmenisen astetta viistot, sillä saa jiipin romauttaa barskat avoinna reippaassakin tuulessa, eikä masto siitä hetkahda. Toisessa on aivan in-lin -saalingit ja sillä usein jiipataan kiinni oleva brskaa vasten. Tuottaa ne hiukan lisää työtä, mitä varten niitä ei uusiin veneisiin suunnitella. Mutta barskat ovat enemmän viitsivälle purjehtijalle erinomainen trimmi ja suorat saalingit säästävät purjetta lenssillä. Eikä ole mikään paikka hajonnut kummassakaan veneessä, eikä masto ollut edes lähellä tulla alas.

        Mulla myös barskavene, sellainen jossa saalingit loivasti taakse. Ovat hyvät suorituskyvyn kannalta, sekä siksi että kovassa kryssissä saa staagin suoraksi että yhtä paljon siksi että kevyellä kelillä on staagissa hyvä notko ja saa genuan pulleaksi. Vaiva on varsin kohtuullinen, eikä avoimemmilla vesillä haittaa yhtään. Kapeaa saaristoväylää kryssiessä sen sijaan tulee joskus ajateltua, että olisivat ne kunnolla taakse käännetyt saalingit ihan kivat, niin olisi kryssiminen vaivattomampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla myös barskavene, sellainen jossa saalingit loivasti taakse. Ovat hyvät suorituskyvyn kannalta, sekä siksi että kovassa kryssissä saa staagin suoraksi että yhtä paljon siksi että kevyellä kelillä on staagissa hyvä notko ja saa genuan pulleaksi. Vaiva on varsin kohtuullinen, eikä avoimemmilla vesillä haittaa yhtään. Kapeaa saaristoväylää kryssiessä sen sijaan tulee joskus ajateltua, että olisivat ne kunnolla taakse käännetyt saalingit ihan kivat, niin olisi kryssiminen vaivattomampaa.

        Barduunat ovat kadonneet hyvästä syystä. Saman tehtävän hoitaa paljon helpommin hekillä. Tietysti koko riki pitää silloin olla erilainen. Ainoaksi eroksi jää se, ettei maston taipumaa voi yhtä hyvin kontrolloida kuin tuplabarduunoilla.


    • Anonyymi

      Täältä ei näköjään kannata purjehduskokemuksia pyytää.

      • Anonyymi

        Noita on tehty n. 20 kpl, joten ihan hirveän monella ei ole niistä purjehduskokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita on tehty n. 20 kpl, joten ihan hirveän monella ei ole niistä purjehduskokemusta.

        Itse asiassa 14 kpl viiden vuoden sisällä ja siihen jäi joten huippumenestys se ei ollut. En tiedä voiko määrästä mitään päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa 14 kpl viiden vuoden sisällä ja siihen jäi joten huippumenestys se ei ollut. En tiedä voiko määrästä mitään päätellä.

        Onkos tuossa 14 mukana ne kisaveneeksi tehdyt?


    • Anonyymi

      Tekijä on ollut konkassa jo vuosikymmenen.

      Ei brändi takaa aina huipputuotetta.
      Se pätee kaikkeen.

      Toisaalta, menevät meistä monet avioliittoonkin.......

    • Anonyymi

      Parhaan tiedon saat itse koepurjehtimalla ja miettimällä vaatimuksia ja purren tajoamaa suorituskykyä ja asuttavuutta tai mikä sinulle on tärkeää. Useimmille parametrien arvostus on poikkeavaa, joten vastaukset ovat mitä ovat ja yksikään vastaus ei ollut kokemuksellinen.

    • Anonyymi

      19-jalkaisen kippari koepurjehtii 34-jalkaista.

      Siinäpä saa objektiivista tietoa siitä, mitkä ovat ominaisuudet..... :) :)

      • Anonyymi

        Kun koepurjehtii venettä omaan käyttöön, subjektiivinen arvio veneen ominaisuuksista on juuri sopiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun koepurjehtii venettä omaan käyttöön, subjektiivinen arvio veneen ominaisuuksista on juuri sopiva.

        Onhan se totta, että ilman kokemusta edes suunnilleen vastaavista veneistä on hyvin vaikeaa koepurjehduksella saada mitään irti. Koepurjehduksessa tietysti myös keli on mikä sattuu olemaan. Harvemmin on mahdollisuutta usean päivän koepurjehdukseen.

        Itsekin muistan kun koepurjehdin nykyisen 35-jalkaiseni sisarvenettä lähes 20 v sitten. Silloin oma vene oli 22-jalkainen ja olin toki purjehtinut aika paljonkin eri 31-39 -jalkaisilla. Silti tuosta koepurjehduksesta ei hirveästi jäänyt käteen. Päädyin 28-jalkaiseen ja ostin nykyisen sitten 5 v myöhemmin.


    • Anonyymi

      42 keur tosta on valtavan paljon. Vastaavat tilat/ominaisuudet tarjoavia puolitonnareita on Venenetti pullollaan puolet halvemmalla tai 1/4-osalla tuon hinnasta. Mikä tässä niin erityistä on vaikka Albin Novaan tai Inferno 31:een nähden? Albin Ballad samalla layoutilla lähtee 10-tonnilla.

      • Anonyymi

        Ei sitten sullakaan ollut tarjota purjehduskokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitten sullakaan ollut tarjota purjehduskokemusta.

        Tuohan on Inferno 31 rumalla jatkoperällä.


      • Anonyymi

        Albin Ballad,johan vitsin murjasit!Ei Finngulffia ja Albinia voi verrata toisiinsa samana päivänä ja Ballad on pari metriä lyhyempi!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      92
      3884
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      2009
    3. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1813
    4. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1692
    5. Miksi teillä meni...

      ...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1531
    6. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      105
      1530
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1488
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1442
    9. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1354
    10. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1307
    Aihe