Otatteko rokotuksia ?

Anonyymi-ap

Koronavirusepidemia on alkanut. Potilaiden määrä esim. HUS:n erikoissairaanhoidossa on nelinkertaistunut. Lokakuun alussa hoidossa oli 25 potilasta, nyt on 80. Valtaosa hoidossa olevista on yli 60 vuotiaita.
Rokotuksella ehkäistään sairaalahoitoon joutumista ja kuolemia.
Loppusyksyllä alkaa triplaepidemia, joka tarkoittaa koronan rinnalla
influenssaa ja RS-virusepidemiaa. Korona- ja kausi-influenssarokotukset käynnistyvät. Maskin käyttöä ja käsidesiä suositellaan.
https://yle.fi/a/74-20057115

28

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ottanut kaikki mitä on tarjolla.
      Influenssarokote viime maanantaina.
      Maskia käytän marketissa. näpit pesen pontikalla:)

      • Anonyymi

        Miten joku sai jo infulenssa rokotuksen,tietysti maskoi sen? Rahalla saa...Rokotusten jako alkaa marraskussa 2023 ja otan heti molemmat rokotukset saman aikaiseksi,kun saan vaan ajan.Niin tein viime vuosikin.Ongelmia ei samaan aikan oyetut rokotukset tuottanut keholleni mitään.Koronaakaan ei sairastettu viellä.Kyllä tuntu vanhempi väki kovin flunsasena liikuva itä Helsingin kaupat ,aivastellen,pärskien ja yskien.Niinpä en osta irtomyynistä leipiä ymm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten joku sai jo infulenssa rokotuksen,tietysti maskoi sen? Rahalla saa...Rokotusten jako alkaa marraskussa 2023 ja otan heti molemmat rokotukset saman aikaiseksi,kun saan vaan ajan.Niin tein viime vuosikin.Ongelmia ei samaan aikan oyetut rokotukset tuottanut keholleni mitään.Koronaakaan ei sairastettu viellä.Kyllä tuntu vanhempi väki kovin flunsasena liikuva itä Helsingin kaupat ,aivastellen,pärskien ja yskien.Niinpä en osta irtomyynistä leipiä ymm.

        Terveystalo, hintaan 80€

        Tupakkaan ja kaljaan muutama tonni vuodessa, rokote ei ollut kallis:))


      • Anonyymi

        Ja nuolen sormet huolellisesti pesun jälkeen tietysti.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        💋 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18071429C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Taas se alkaa, hirveä mekkala kuinka kohta kaikki ikääntyneet ovat kuoleman omia mikäli eivät heti mene ottamaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat rokotteet ties mitä vastaan ja lopputulos on että kuolet kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin.
      Älkää journalistit oikeasti enää jaksako, kyllä tässä jo potuttaa tämä syyllistäminen kaikesta muutenkin.
      Eli Jopen sanoin anteeks että olen olemassa ja sori että oon syntyny.

      • Anonyymi

        Kuole sinä milloin kuolet, mutta ehkä kaikki muut eivät halua kuolla vielä ja päättävät
        ottaa rokotuksen. Ei sinulta lupaa kysytä. Suomessa ihmisellä on itsemääräämisoikeus.


      • Anonyymi

        Kuuleppa journalistit vaan kertovat mikä on tilanne hoitoalalla , ja kun tekee töitä sairaalassa niin siitä on leikki kaukana .
        Tottakai jokainen kuolee ajallaan , mutta on hyvä että journalistit informoi asiaa että ihmiset tietävät mikä on tilanne. Niin ei tartte aitten uikuttaa ettei olla tåtiedetty Korona aallosta mitään kun makaa teholla hengityslaitteissa . Kukin tietää nyt ja tekee kaikkensa ettei tartuta ketään ja ennekaikkea ettei itse saisi virusta .


    • Anonyymi

      On tärkeää, että asioista tiedotetaan ja tiedottaminen on myös terveydenhuollon velvollisuus.

      Sain jo viikko sitten koronarokotteen. Kausi-influenssarokotteen
      saan parin viikon päästä.

      Olen sairastanut yhden koronan, se oli aika kova ja pitkä sairastaminen.
      Ilman rokotusta olisin varmaankin päätynyt sairaalaan tai hautaan jo
      viime jouluna. Kunto putosi pykälän pari pysyvästi, mutta on ilo olla
      hengissä vielä.

    • Anonyymi

      Kyllä ottaisin rokotukset vaikka heti, mutta menee ainakin marraskuulle hyvän matkaa, ennenkuin saa aikoja varata.
      Nyt täytyy harventaa kauppa- ym. reissuja, missä paljon ihmisiä sisätiloissa, ettei saisi tartuntoja. Käsidesit on lähes kaikki poistettu, joten oma desi laukkuun. Ja tänään ei kukaan muu käyttänyt kauppakeskuksessa maskia minua lukuunottamatta

      • Anonyymi

        Havaitsin samaa, vain kassalla oli maski, käsidesiä ei ollut missään, ei minullakaan
        ollut maskia, kun tämä tuli vasta illalla tietoisuuteeni, mutta alan käyttää täst'edes.
        Se estää myös flunssaviruksia saamasta jonkun verran.
        Parempi saa hyvin vähän virusta kuin jonkun koko aivastus.


      • Anonyymi

        Niin. Ja rokotusten ottamisen jälkeen menee pari viikkoa, ennenkuin rokotteen teho alkaa, tuo täytyy myös muistaa. No, sitten onkin marraskuun loppupuoli ja työikäiset juhlivat firmojen pikkujouluissa täyttä päätä. Tulee joulu, ja matkustetaan mummon tai papan luo jouluksi.. ja sitten ihmettelevät, kun mummo tai pappa joulun jälkeen on sairaalan teholla henkitoreissa...moni taaaas tuo sen koronan suvun vanhojen riesaksi jouluna.
        Surullista.


    • Anonyymi

      Meilläkin päin kolme sairaalaa täynnä korona potilaita
      Joten pitää mennä ottamaan rokotus.

    • Anonyymi

      Sairastin koronan, eikä saa mennä rokotukseen kun puolen vuoden päästä.
      Onko sairastuneista kukaan potenut sitä mitä minä nyt. Siinä ohessa tuli jalkaan sellainen kipu kuin suoni vetäisi koko ajan jalan pituudelta. Eikä hellitä. Olen yrittänyt venytetllä, liikutella, kävellä ja levätä. Sukkaa ja kenkää laitan jalkaan istualta ähkien kun sattuu niin. Ei ole tähän mennessä vielä tarvinnut istua siinä hommassa. Muuten tauti oli ensimmäisen päivän kuolemansairasoloa lukuun ottamatta lievä. Ei kuumettakaan koko aikana.

      • Anonyymi

        Auttaisiko magnesium siihen suonenvetoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaisiko magnesium siihen suonenvetoon?

        Niinhän sitä sanotaan, mutta en sitten tabletteja ostanut. Syön aina täysjyväviljaa, kasviksia, ja lihaa. Kaaleja, herneitä, maitotuotteita ja kalaa. Sain juuri peuran maksan, munuaisen ja sydämen, jotka valmistin ja osan jo söin. Eli magnesiumin lähteitä enemmän kuin tarpeeksi.
        Tässä on ihan merkillistä kun soitin kahdelle ystävälle asiasta. Heillekin on tullut voimakas suonenveto nyt parin viikon sisään. Ihmettelivät kovasti soittoani, koska olimme kaikki kolme samalla reissulla hiljattain. Toinen heistä sairasti myös koronan. Ihan niinkuin se olisi joku virus. Myös tällä hetkellä jalkaan sattuu, alkoi heti vuoteesta nousun jälkeen. Lähden taas kävelemään ja sen jälkeen venyttelen. Pitää seurailla pari viikkoa.


    • Anonyymi

      Jos luvut pitävät paikkansa, ei ole nelinkertaistunut, sillä 4 x 25 on 100.
      Rokotuksen otan marraskuun puolella, aika jo varattu.

    • Anonyymi

      Minun pitäisi ensi kuussa mennä 3. hepatiittirokotukseen (otin kesällä kaksi, ennen ulkomaan matkaa). Ihmettelin kun en netissä löytänyt rokotusaikaa terv. asemalleni. Sain nyt vastauksen, että rokotusaikoja ei ole, koska korona- ja influenssarokotukset vie ajat.

      Ei tuolla nyt vielä hirveää kiirettä ole, kunhan marraskuussa jossain rokotettaisiin. En ole koskaan muutoin ottanut influenssarokotusta, kuin tuolloin joskus päälle 10 vuotta sitten sen sikainfluenssan. Neula ilm. osui hermoon, sillä vasen käteni oli sitten puoli vuotta kipeä ja jokseenkin toimintakyvytön olkapäästä pikkusormeen asti. Koronarokotteita olen saanut x 4, viimeksi kesän alussa. Nyt taidan jättää ottamatta.

      • Anonyymi

        Kolmannen hepatiittirokotteen voit ottaa myöhemminkin. Itelläni meni niin, että sain sen ennen kuin resepti meni vanhaksi.


    • Eikös se koronakriisi ja Ukrainan sota olleet vain Marinin hallituksen aikana.
      Nehän piti menemäns ohi, kun hallitus vaihtui.

      • Anonyymi

        Niinpä. Mutta taudit ei kato hallituksia. Saas nähdä miten toimivat vai toimivatko mitenkään.


    • Anonyymi

      En ole koskaan ottanut ensimmäistäkään korona- tai influenssarokotetta.
      Terveenä olen pysynyt jos ei tavanomaisia vanhuuden kremppoja lasketa.

      • En ole tähän rokotuskierteeseen hypännyt minäkään mukaan, enkä ole sairastunutkaan.
        Ajattelen näin, että jos kohtaloni on kuolla koronaan, niin sitten kuolen koronaan.
        Yhtä hyvinhän sitä voi kuolla jostain muustakin syystä, jos on kuollakseen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En ole tähän rokotuskierteeseen hypännyt minäkään mukaan, enkä ole sairastunutkaan.
        Ajattelen näin, että jos kohtaloni on kuolla koronaan, niin sitten kuolen koronaan.
        Yhtä hyvinhän sitä voi kuolla jostain muustakin syystä, jos on kuollakseen.

        Olen ottanut rokotukset, en ota enää. Ne ei suojanneet koronalta.


    • Anonyymi

      Tilanne on onneksi täysin erilainen kuin Marinin hallituksen aikana,
      kun pandemia alkoi.
      Koronavirus, sen tarttuvuus ja muuntuminen tunnetaan ja rokotuksia on.
      Ei tarvitse enää joukkohautoja kaivaa.

    • Anonyymi

      4 koronarokotetta ottanut ja muutama kuukausi sitten sairastin koronan, nyt en mene enää piikille ja influenssapiikkiä en ole koskaan ottanut enkä ole mitään influenssaa sairastanut. Nyt on jo ikää senverran että ei ole väliä vaikka kupsahtaisin jo huomenna.

      • Anonyymi

        Niin ja kun koronan takia on lopun ajan vaivutettu koomaan sairaalassa niin kuolemakin on hyvin helppo ja kivuton. Itse en aio vaivautua piikitettäväksi mahdollisten lisäsairauksien tartunnan takia.
        Mieluummin poistun tästä elämästä hyvässä kunnossa ja hyvällä mielellä ilman kärsimyksiä mikäli se on mahdollista.
        Itse muistan aina erään tuttavani viimeiset ajat kun hän joutui kestämään täysin epäinhimillistä kohtelua sairaalassa. Viimeiset elossaoloviikot hän huusi ja suorastain rääkyi hirveissä tuskissaan yötäpäivää kun häntä hoitava erääseen uskonlahkoon kuuluva lääkäri
        ei voinut antaa tarpeeksi morfiinia sillä verukkeella että potilas tulisi siitä riippuvaiseksi!
        Sen jälkeen olen aina kannattanut eutanasian laillistamista Suomessa. Ellei se laki mene Suomessa läpi, niin olen aina pitänyt sen verran rahaa, että pystyn matkustamaan Sveitsiin tai Hollantiin toteuttamaan viimeisen tahtoni silloin kun sitä tarvitsen.
        Barbaarisia uskonlahkoja kannattavat lääkärit pitäisi asettaa syytteeseen ihmishenkien tappamisesta.


    • Anonyymi

      En mene ottamaan. Otin edelliset rokotukset, mutta nyt pysyn kotona, niin taudin saamiseen ei oikein ole mahdollisuuksia. Olen varustautunut talveen ja ehkä haen joskus maitopurkin kaupasta ja senkin ajoitus niin, että on hiljainen hetki.
      Perusteluna asialle on se, että piikkiin hakeminen on hankalaa. Täydessä bussissa matkustaminen on jo riski ja sitten ahtautua jonoon terveyskeskukseen jo riski, siinä ehtii saada kaikki virukset matkaansa.
      Lenkkipoluilla on ollut hiljaista, siellä on hyvässä turvassa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe