Skiatho

a-hepatiitti

Olen lähdössä ensimmäistä kertaa Kreikkaan ja Skiathoksen saarelle. Haluaisin kuulla kaikenlaista sieltä. Erityisesti minua kiinostaa hintataso, suositeltavat nähtävyydet ja aktiviteetit sekä ravintolat. Haluaisin myös kuulla oletteko ottaneet a-hepatiittirokotteen siellä käydessänne. Voiko syödä vapaasti salaatteja ilman sitä rokotetta.

6

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skiathos on varsin mukava ja vehreä saari. Hintataso on samanlainen kuin muillakin Kreikan saarilla, marketeissa ja tavernoissa pärjäät vähemmällä rahalla kuin Suomessa. Hanavesi on suolaista, joten vesipulloja joudut ostamaan. Kaikkea voit syödä ihan vapaasti ilman pelkoa sairastumisesta, kunhan pidät huolta normaalista hygieniatasosta käsienpesuineen jne. Rokotuksia et välttämättä tarvitse Euroopassa reissatessa lainkaan.
      Skiathos on kuuluisa rannoistaan, joita kaikki niemennokat mukaan laskien on n.60. Suosituimmille rannoille pääsee hyvin bussilla. Skiathoksen kaupunki on viehättävä ja "elävä", asuvathan paikalliset siellä. Fillaroidessa jalat joutuvat koetukselle, sillä korkeuseroja on kiitettävästi.
      Mikäli aika pienellä saarella käy pitkäksi, yhteydet lähisaarille Skopelokselle ja Alonissokselle ovat hyvät, samoin mantereelle on mahdollisuus tehdä retkiä.
      Jos reissupäiväkirja Skiathokselta (05/2004) kiinnostaa, otahan yhteyttä!
      [email protected]

      • a-hepatiitti

        Kiitos tiedoista!

        Useita ketjuja seuranneina ihmiset kertovat käyneensä Kreikassa useita kertoja ja syövänsä kaikkea ilman ongelmia. Harva muistaa kuitenkaan mainita onko tullut otettua a-hepatiittirokotetta ennen reissuja tai aikoinaan (voimassa yli 10 vuotta). Virallinen suositus on että jos aikoo syödä kaikenlaista, kannattaa ottaa vaikka Kreikka ei kuulu ktl:n a-hepatiittirokotettavien listalle. Asiantuntijoilta saa hyvin ristiriitaista tietoa ja sen takia haluaisin tietää onko kreikanmatkaajia, jotka ovat matkustaneet ilman rokotetta ongelmitta.


      • a-hepatiitti kirjoitti:

        Kiitos tiedoista!

        Useita ketjuja seuranneina ihmiset kertovat käyneensä Kreikassa useita kertoja ja syövänsä kaikkea ilman ongelmia. Harva muistaa kuitenkaan mainita onko tullut otettua a-hepatiittirokotetta ennen reissuja tai aikoinaan (voimassa yli 10 vuotta). Virallinen suositus on että jos aikoo syödä kaikenlaista, kannattaa ottaa vaikka Kreikka ei kuulu ktl:n a-hepatiittirokotettavien listalle. Asiantuntijoilta saa hyvin ristiriitaista tietoa ja sen takia haluaisin tietää onko kreikanmatkaajia, jotka ovat matkustaneet ilman rokotetta ongelmitta.

        Itselleni otin havrix-rokotteen vasta, kun matkustin ensimmäisen kerran Intiaan v. 2000. Sitä ennen olin käynyt kymmeniä kertoja Kreikassa sairastumatta koskaan mihinkään vatsatautiin.


      • lisärokotteita
        a-hepatiitti kirjoitti:

        Kiitos tiedoista!

        Useita ketjuja seuranneina ihmiset kertovat käyneensä Kreikassa useita kertoja ja syövänsä kaikkea ilman ongelmia. Harva muistaa kuitenkaan mainita onko tullut otettua a-hepatiittirokotetta ennen reissuja tai aikoinaan (voimassa yli 10 vuotta). Virallinen suositus on että jos aikoo syödä kaikenlaista, kannattaa ottaa vaikka Kreikka ei kuulu ktl:n a-hepatiittirokotettavien listalle. Asiantuntijoilta saa hyvin ristiriitaista tietoa ja sen takia haluaisin tietää onko kreikanmatkaajia, jotka ovat matkustaneet ilman rokotetta ongelmitta.

        Vuodesta 1987, lähes parikymmentä matkaa. Usein omatoimisia ja majoittuminen milloin minkäkinlaisissa luukuissa (no useimmiten kuitenkin kunnollisissa) ja massaturismikohteiden ulkopuolella. Kraanavettä aina käyttänyt (paitsi Karpathoksella, siellä vesi juomakelvotonta jo maultaankin). Paikallisissa tavernoissa ruokailen vähintään joka toinen päivä ja koetan nimenomaan etsiä ei_turisti_ruokapaikkaa. Matkojen pituudet vaihdelleet 1vk ... 1kk.

        Ei koskaan mitään vatsaongelmia, ei mitään sairastumista. A-hepatiittirokotteen otin vasta Bulgarian reissulle jokunen vuosi sitten. Ja siellä sitten iski vatsatauti rannalla ostetusta kebapista ...

        Kreikka on hyvin turvallinen maa matkustaa eikä sinne oikeasti tarvita ylimääräisiä rokotteita. Kulkukoiria- ja kissojahan siellä edelleenkin on, niiden purema on minusta suurin riski. Jos purevat, siitäkin voi uuseimmiten syyttää itseään.


      • silja
        a-hepatiitti kirjoitti:

        Kiitos tiedoista!

        Useita ketjuja seuranneina ihmiset kertovat käyneensä Kreikassa useita kertoja ja syövänsä kaikkea ilman ongelmia. Harva muistaa kuitenkaan mainita onko tullut otettua a-hepatiittirokotetta ennen reissuja tai aikoinaan (voimassa yli 10 vuotta). Virallinen suositus on että jos aikoo syödä kaikenlaista, kannattaa ottaa vaikka Kreikka ei kuulu ktl:n a-hepatiittirokotettavien listalle. Asiantuntijoilta saa hyvin ristiriitaista tietoa ja sen takia haluaisin tietää onko kreikanmatkaajia, jotka ovat matkustaneet ilman rokotetta ongelmitta.

        Totta kaikki mitä on kerrottu.
        Silti "virallinen totuus" on, että A:n voi saada mistä tahansa, Havrix sellainen rokotus, joka kannattaa joka tapauksessa olla.


    • mira

      Havrix on aikuisilla tehosteen jälkeen voimassa n. 20 vuotta, kannattaa ottaa kun ei koskaan tiedä mihin elämä vie...Mulla on tuttuja joilla on hepatiitti, tarkoittaa käytännössä lääkekuuria lopun elämää. Mahdollisuus sairastua on pieni mutta aina se johonkin iskee. Ja jäykkäkourista ei saa unohtaa, sehän nyt pitää olla kotimaaassakin voimassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe