Laminaatti kiiltäväksi...?

Mie

Heips! Kertokaapas nyt,että miten laminaattilattiaan saisi hieman kiiloa lisää? Lattia 2v.vanha ja pesty aina laminaattipesuaineella. Onkos olemassa jotain ainetta jolla lattiaan saisi kiiltoa? Parketin kiillotusainetta ei vissiin kannata käyttää??

8

12724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaa

vahaa päälle vaan.

• laminaatille

siis missään nimessä laminaattia ei saa vahata. Laminaatti kestää sen kyllä materiaalina, ongelmaksi muodostuu laminaatin mahdollinen "turpoaminen", jolloin vahapinta rikkoutuu, ja tulee rispaisen näköiseksi. Toinen ongelma on vahan poisto. Pinta ei kestä kovaa emästä, jota vahanpoisto aineet ovat, sekä veden käyttö vahanpoistossa. Laminaattilattialle ei ehdottomasti saa hölvätä vettä!
        Mieluiten suosittelen tarkistamaan, oikean puhdistusaineen annostuksen, ja siirry käyttämään mikrokuitutuotteita, joissa et välttämättä tarvitse yhtään puhd.ainetta ( mikrokuidun puhdistavuus perustuu sen särmäisyyteen/ sähköisyyteen, eikä lian liottamiseen irti lattiasta; eli lian levittämiseen). Kuuraa lattiaa seuraavat kerrat pelkällä vedessä kastetulla pyyhkeellä jollet omista mirko moppia/pyyhettä, ja koita maada mahdolliset pesuaine kertymät pois, kiilto palaa.

• Johanna

Mulla auttoi se, että vaihdoin pesuaineen Johnsonin laminaatti&parkettipesuaineesta (joka sisältää saippuaa ja harmaannuttaa siksi laminaattia) Kiillon laminaattipesuaineeseen. Välineenä on Sinin mikrokuitumoppi, joka on erinomainen.

• puhdistaja1

Juuri niin, laminaatille ei saisi laittaa saippuapohjaisia pesuaineita joita ovat mm. parketti-. ja laminaattipesu. Mieluiten vain vähän etikkaa pesuveteen ja sitten mahdollisimman kuivalla mopilla puhdistus. Tai sitten juuri laminaatille tarkoitettua pesuainetta jossa ei ole saippuaa joka tekee laminaatista nihkeän ja harmaan.

• mummeli puuhamaasta

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Itse olen pessyt kyseisen lattian jo 10v fairivedellä ja kiilto on todella ihana vieläkin. Kunhan muistaa ettei läträä liian märälllä mopilla. Pesun jälkeen olen pyyhkinnyt mopalla jossa ei ole mitään psuainetta vain kostutettu haaleassa vedessä.
      Fairy sopii niin laminaatti-, parketti-, nahka- ja teräspinnoille. Ruokasooda taas erinomaisesti käsittelemättömälle puupinnalle.

• Anonyymi

Sopiikohan nämä ohjeet myös artekin laminaattipintaiseen ruokapöytään?

• Anonyymi

laminaatin laatu merkitsee myös paljon. Itse olen myös vahannut laminaatti lattisni ja en sitten tiedä teenkö sen paremmin vai mikä on. Minulla lattia kiiltää ja samalla pitää kaiken lian ns: helposti poistettavana. Vahan levitys onnistuu hyvin kunhan levittää mopilla ohuet kerrokset(nopea vedot) ja antaa kuivua ja toistaa jos toivoo paksumman kerroksen.

• Anonyymi

Miksi laminaattilattian pitäisi kiiltää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe