Pihan perällä on vadelmapensaita (ei istutettuja), jotka ovat levinneet isolle alueelle. Ajattelin yrittää tuhota niitä Roundupin avulla (ensin sitä lehdille ja kun se on saanut vaikuttaa, pätkin vadelmat maan tasalle).
Mahtaako tämä riittää vadelman saamiseksi kokonaan pois?
Vadelman hävitys
4
2158
Vastaukset
- EM.
Vadelman hävittämisestä Roundupilla minulla ei ole kokemuksia.Tekisin kuitenkin näin:Odottaisin juhannuksen seutuville ja silloin ruiskuttaisin aineen.Keväällä virtaukset ovat juurista lehtiin elikkä lehdet kasvavat edelliskesän "tuotoksilla".Kun lehti on täys alkaa ravinteiden teko seuraavaa kesää varten=virtaukset lehdistä juuriin.Silloin on torjunta-aineen ruiskutusaika.En koskisi vadelmakasvustoon tänäkesänä lainkaan.Näinhän menetellään juolavehnän ja vesakoiden osaltakin.Näkee myös samalla onko aine tehonnut.
- Janice
Kiitokset hyödyllisestä vinkistä siirtää Roundup-käsittelyä tuonnemmaksi. Täytyypä hävittää vadelmat ajan kanssa, jos vaikka siten saisi tehokkaampaa jälkeä aikaan.
- hankalin
Janice kirjoitti:
Kiitokset hyödyllisestä vinkistä siirtää Roundup-käsittelyä tuonnemmaksi. Täytyypä hävittää vadelmat ajan kanssa, jos vaikka siten saisi tehokkaampaa jälkeä aikaan.
eikä ne katkomalla häviä; metrisiä uusia varsia tulee muutamassa päivässä. Juurineen pitäisi saada ylös. Toivottavasti tuo ruiskutus tehoaa, pääsis vähemmällä työllä. :)
- väiski
minulla on myös sama ongelma vadelmien kanssa, onko kenelläkään tietoa onko roundup myrkyllinen eläimille (jos esim koiranpentu menee pureksimaan vatunoksia roundup-käsittelyn jälkeen), muutkin vadelman hävitys neuvot ovat tarpeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651423Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109855- 57690
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä46689- 53683
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39677Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025645Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66633Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69621Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.40616