Onko kokemusta tästä akusta?

Anonyymi-ap

Ajattelin hommata akun kun aurinkopaneelien tuottama sähkö menee myyntiin melkein ilmaiseksi. Kun vähän katselin vaihtoehtoja niin tuli tämä vastaan https://nelinor.com/ Vaikutti heti järkevämmältä kun ei joudu itse valvoamaan sitä kokoajan ja pystyy myös lataa sitä verkosta kun hinnat ovat alhaalla niin saa hyötyä myös talviaikana.

Nyt kiinnostaa kuulla onko jollain kokemusta tämmösesta akustosta jo?

11

1718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kokemusta, mutta taloudellisesti tarkasteltuna ei ole järjen häivää.

• Anonyymi

Kyllä tämänkin palstan aktivoinnissa tietenkin on järkeä...

• Anonyymi

Jos äänettömästä varavoimasta haluaa maksaa niin ok. Sitten voi välillä myös käyttää akkusähköä kun pörssi kallista mutta ei säästöjä saa jos vertaa ilman akustoa ja vähän kalliimpi sähkö.

• Anonyymi

Itse ymmärsin että tämä ei ole backup akku vaan on-grid akku joka ostaa ja myy energiaa silloin kun on kannattavaa. ja samalla siis säilyttää ylituotantoa myöhempää käyttöä varten, niin ajattelin jos jollain on kokemusta tämmösestä laitteesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse ymmärsin että tämä ei ole backup akku vaan on-grid akku joka ostaa ja myy energiaa silloin kun on kannattavaa. ja samalla siis säilyttää ylituotantoa myöhempää käyttöä varten, niin ajattelin jos jollain on kokemusta tämmösestä laitteesta?

Tuotteesta ei ole kenelläkään kokemusta, koska ei ole mitenkään kannattavaa varastoida sähköä akkuun ja sitten käyttää sitä myöhemmin. Laitteistot ovat aivan miian kalliita ja sähkö halpaa, jotta tuo yhtälö olisi järkevä.
        Oletko itse yrittänyt laskea takaisinmaksuaikaa? Laske laitteiston investointi- ja käyttökustannukset niin ymmärrät miksei on-grid käytössä järjestelmistä ei ole juuri kokemuksia.

• Anonyymi

Minulla on akusto (15 kWh + paneelit 8,2 kW). Ensinnäkin tarvitset invertterin, joka pystyy akustoa hyödyntämään ja ohjaamaan. Toiseksi kannattaa hankkia invertteri ja akusto samalta toimittajalta, jolloin ne ovat yhteensopivat ja vastuu ongelmatilanteissa (joita myös tulee!) on selkeä. Hankin laitteistoni paikalliselta Scan Officen tuotteita toimittavalta yrittäjältä. Se oli yrittäjälle ensimmäinen akuston asennus eivätkä he sähkömiehiä myöten ymmärtäneet akustosta juuri mitään. Scan Officen tuki oli myös haparoivaa, mutta heidän avullaan laitteisto saatiin toimimaan. Käyttöohjeet ovat erittäin huonot, vieläkin minulla tulee eteen tilanteita, joissa sormi menee suuhun. Käyttöönotto-opastus oli eritttäin kehno. Esimerkiksi laitteiston käynnistystä, sammutusta ja vuodenaikakäyttöä ei opastettu. Luulevat tietävänsä, että homma hoituu tuosta vaan, mutta eivät tiedäkään mitään. On line ohjelmistostansa on vasta poistettu asiakkaalta mahdollisuus säätää lataus- ja purkuaikoja netin kautta (paha puute minulle, kun on pörssisähkö). Invertterin ohjauksissa on hyvin, hyvin monta ajastinta akkujen lataukseen, akuston purkuun käyttöä varten ja vielä akuston purkuun verkkoon. Näihin lopulta Scan Officelta löytyi apu, kun pääsi todelliselle osaajatasolle asti. Paloturvallisuudesta ei kukaan puhunut minulle mitään. Toivon totisesti, ettei systeemissäni piile väärää asennusta enkä puuttuvan opastuksen vuoksi vahingossa tee mitään virheitä. Ehkä tuo kuvastaa sitä mikä sinullakin on edessä, kun hankit akuston. Minulla on Sofar Solar HYD 8KTL-3PH invertteri ja GTX 3000 akusto. Lokakuun pörssisähkön hinnaksi muodostui 2 c/kWh. Tiedän jo, että vuosikulutukseni puoliintuu ja uskon, että pääsen ostettavan sähkön hinnassa selvästi alle 24 kk kiinteiden hintojen ja lokakuussa olisin saanut kiinteähintaisesta sähköstä, jossa jousto (+/- 1,5 c ja silleen) 5 centin alennuksen per kWh.

• Anonyymi

Kertoisitko vielä laitteiston asennushinnan, arvioidun käyttöiän ja toteutuneen säästön.

• Anonyymi

Scamoffice

• Anonyymi

Älkää vaan ostako nelinorilta yhtään mitään! Ihan huijariyritys koko firma nm. olin siellä ennen töissä itse

• Anonyymi

Olen ihan samaa mieltä

• Anonyymi

Ostin akun 7 kWh.akku asennettiin toukokuun lopussa /24 ei vieläkään toimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe