Tuttu ääni

beataBarbara

Tuttu ääni kuului Tv:stä toiseen huoneeseen.
Kari Toivonen kertoi muistojaan uutisten lukijana.

Minulle tulee kuulkaa ikävä, kun kaikki tutut uutisankkurit jäävät eläkkeelle.
Leena Kaskela, Arvi Lind ja nyt tuo Kari Toivonen.

Koen heidät kuin perheenjäseniksi ja nyt he häipyivät ruudusta.

Jättävät minut uusia ääniä ihmettelemään ja totuttelemaan.
Eikä sitä enää ole aikaa niin kotoisaksi uusia tuttavuuksia saada.

Hyviä eläkepäiviä kuitenkin sympaattiselle Kari Toivoselle
kuuden huoneen kompostinsa kimpussa, näin alkukesästä!

beataB (voi,voi..)

7

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trina

      hetkeksi aloilleni kuuntelemaan Kari Toivosen
      kerrontaa.
      Kyllä tässä haikea mieli todella tulee, kun kaikki
      tutut äänet kaikkoavat.

      En usko kuitenkaan, että he lopullisesti häipyvät
      ruudusta. Varmaankin tulemme näkemään heidät
      vierailijoina eri ohjelmissa.

      Ja onhan se niin, että nämä nykyiset uutisten
      lukijat tulevat meille ennen pitkää yhtä tutuiksi.

      Mukavia eläkepäiviä toivotan minäkin Kari
      Toivoselle ja hyvin hän näytti viihtyvän mökillä
      sen monihuoneisen kompostinsa kanssa.

      • beataBarbara*

        Niin varmaan, mutta meillä ei enää ole neljääkymmentä vuotta aikaa tulla oikein tutuiksi.

        Eeva Polttila on tosin jäänyt mieleen jo nyt persoonallisen äänensä takia.

        Urpo Martikainen Leena Kaskelan parina erottuu joukosta.

        Nyt kai laulajatyttö Pirjo Nuotio on Martikaisen parina ja tarkistaa ”Upin” harteilta hilseen.

        Kasvot ovat tutut, mutta nimeä ei aina yhdistä.

        He ovat monien yksinäisten ystäviä, jotka tulevat uskollisesti joka päivä tervehtimään.

        beataB (kaikkeen tottuu…)


      • Trina
        beataBarbara* kirjoitti:

        Niin varmaan, mutta meillä ei enää ole neljääkymmentä vuotta aikaa tulla oikein tutuiksi.

        Eeva Polttila on tosin jäänyt mieleen jo nyt persoonallisen äänensä takia.

        Urpo Martikainen Leena Kaskelan parina erottuu joukosta.

        Nyt kai laulajatyttö Pirjo Nuotio on Martikaisen parina ja tarkistaa ”Upin” harteilta hilseen.

        Kasvot ovat tutut, mutta nimeä ei aina yhdistä.

        He ovat monien yksinäisten ystäviä, jotka tulevat uskollisesti joka päivä tervehtimään.

        beataB (kaikkeen tottuu…)

        vaikka yli 100 vuotiaiksi elettäisiin.
        Ehtivät vielä kaikki uutisten lukijat eläkkeelle.

        Uusia kasvoja ehtii ilmestyä vielä kuvaruutuun
        jos kuinka monia.

        Kun vaan tuo näkö ja kuulo säilyisi. Niin ja
        tietysti nuo aivotkin pitäisi pysyä tuliterä
        kunnossa.

        Onhan niitä pitkälti yli satavuotiaita elossa,
        joten ei kai me nyt pekkaa pahemmaksi jäädä:))))))
        Voin vielä laittaa DDD


      • beataBarbara*
        Trina kirjoitti:

        vaikka yli 100 vuotiaiksi elettäisiin.
        Ehtivät vielä kaikki uutisten lukijat eläkkeelle.

        Uusia kasvoja ehtii ilmestyä vielä kuvaruutuun
        jos kuinka monia.

        Kun vaan tuo näkö ja kuulo säilyisi. Niin ja
        tietysti nuo aivotkin pitäisi pysyä tuliterä
        kunnossa.

        Onhan niitä pitkälti yli satavuotiaita elossa,
        joten ei kai me nyt pekkaa pahemmaksi jäädä:))))))
        Voin vielä laittaa DDD

        Johan sinä hauskan vitsin murjasit ja vuoden ”uutiskevennyksen” heitit.
        Herra paratkoon 40 vuotta, kyllä se koiranputkea jo päällä pukkaa,
        ja on kasvanut jo kauan.

        Ei kai se Luoja nyt meitä tänne maanpäälle unohda?

        Jos nyt unohtaisi, niin millähän suurennuslasilla sitä tv taulua katselisi?
        Ja jollain avaruusajan lähettimellä kuuntelisi?

        Kun jo nyt lamput ovat paljon himmeämpiä kuin ennen.
        Kirjasin kokoja on selvästi pienennetty.
        Ihmiset ovat ruvenneet puhumaan niin epäselvästi
        ja minua haukutaan, etten muka kuuntele,
        kyllähän minä kuuntelen, jos puhuttaisiin.

        Jos muutettaisi sitten yhteen asumaan,
        jos minä sattusin vaikka näkemään ja sinä kuulisit.
        Niin tulis kokonaisasiat asiat selviksi.

        Kukahan meidän ikäpolvesta sen digiboxinkin asentaisi,
        niin kovaa vauhtia menee tuo tekniikkakin eteenpäin
        jo tänä päivänä?

        beataB ( hih, hih… )


      • Trina
        beataBarbara* kirjoitti:

        Johan sinä hauskan vitsin murjasit ja vuoden ”uutiskevennyksen” heitit.
        Herra paratkoon 40 vuotta, kyllä se koiranputkea jo päällä pukkaa,
        ja on kasvanut jo kauan.

        Ei kai se Luoja nyt meitä tänne maanpäälle unohda?

        Jos nyt unohtaisi, niin millähän suurennuslasilla sitä tv taulua katselisi?
        Ja jollain avaruusajan lähettimellä kuuntelisi?

        Kun jo nyt lamput ovat paljon himmeämpiä kuin ennen.
        Kirjasin kokoja on selvästi pienennetty.
        Ihmiset ovat ruvenneet puhumaan niin epäselvästi
        ja minua haukutaan, etten muka kuuntele,
        kyllähän minä kuuntelen, jos puhuttaisiin.

        Jos muutettaisi sitten yhteen asumaan,
        jos minä sattusin vaikka näkemään ja sinä kuulisit.
        Niin tulis kokonaisasiat asiat selviksi.

        Kukahan meidän ikäpolvesta sen digiboxinkin asentaisi,
        niin kovaa vauhtia menee tuo tekniikkakin eteenpäin
        jo tänä päivänä?

        beataB ( hih, hih… )

        Eikä mitään Koiranputkea pukkaa.

        Se on sillä viisii, että tämä maailma on niin
        jännittävä paikka nykyään. Eihän täältä nyt
        millään jouda pois.

        Mikä se nyt on yks`40v. Mietippäs taaksepäin.
        Se on mennyt hujahtamalla. Niinhän se menee
        etiäkin päin.

        Keksintöjähän tehdään koko ajan, joten kyllä
        vielä keksitään konstit huonokuuloisuuteen ja
        silmien himmenemiseen.

        Sano sinä niille immeisille, että puhuvat kovem-
        min. Ainakin nyt siihen asti, kun keksivät
        siirrännäisen sinne korvaan.

        Tiedä häntä, vaikka siellä vanhainkodissa vielä
        tavataankin ja samassa nurkassa asutaankin.

        Eikä se Digiboxi ole vielä ajankohtainen. Siinä
        on vielä paljon kehittelemistä.

        Näin minä optimistisena ajattelen ja elän päivän
        kerrallaan. Ja niitähän tulee vielä melkonen
        mokoma:))))))))


    • Leny

      Muistan aina kun olin 80-luvulla Töölön sairaalassa leikkauksessa. Olin tullut sinne muualta Suomesta. Koti oli kaukana. Olin kauhean kipeä leikkauksen jälkeen, mutta toisena leikkauksen jälkeisenä iltana pystyin menemään katsomaan iltauutisia. Ja voi kuinka hyvältä ja kotoiselta tuntui, kun ruudussa oli ARVI LIND. Tunsin että elämä voittaa. Monesti jälkeenpäin tämä tuli mieleen niinkuin nytkin. On Hän sitten sympaattinen mies.

      • uutis-fani

        Kun Simo Frangenilta kysyttiin. mitä hän ottaisi mukaan autiolle saarelle?
        Hän vastasi että Arvo Lindin, sillä hän haluaa kuulla uutiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe