https://www.autostadium.fi/index.php?threads/toyotan-hybridien-talviongelmat.9455/
Ei käy kateeksi tojoterojen talviautoilu.
Toyota hybridien talviongelmat !
102
2384
Vastaukset
- Anonyymi
Toijjota-omistajilla pitää olla aina vara-akku taskussa.
- Anonyymi
Ja bemarin, audin,ww,dacian yms pitää olla vara-auto muka että pääsee takaisinkin
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18076871v
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja bemarin, audin,ww,dacian yms pitää olla vara-auto muka että pääsee takaisinkin
Mites se nyt meni TMvertailu testissä SKODA,NISSAN, DACia,TOYOTA.Ei kannata esson baarissa hirveesti huudella naapuripöytiin toyotaomapojan.
- Anonyymi
Siksi Toyota on etupäässä vaarien auto, heidän ei tarvitse lähteä kylmällä liikenteeseen ja on aikaa latailla akkua.
- Anonyymi
Näinhän se on.
- Anonyymi
Lainaus Autostadiumin keskustelusta:
"...Itsellä on Corolla 2.0, joten releongelma on tullut tutuksi. Viime talven kovimmilla pakkasilla tuo iski kolmeen otteeseen, joka kerta onneksi tovin yrittämällä pääsi liikkeelle. Nyt syksyllä rele vaihdettiin huollossa Toyotan tarjoamaan uuteen versioon. Mutta mitäpä se auttaa, kun sijainti on yhä siellä takakontin kyljessä... "
🤣🤣🤣 - Anonyymi
Joo nämäkin kylmät syö rangee aikalailla että sellaisia ongelmia ei ennen ollut mitä nyt tulee hybridien kanssa täyssähköistä puhumattakaan..
- Anonyymi
Nämä tojotan ongelmat johtuu 12 voltin akun ja releiden sijainnista, jotka ovat kylmässä takakontissa. Kun eivät mahdu eteen hybridin ja polttomoottrin kanssa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä tojotan ongelmat johtuu 12 voltin akun ja releiden sijainnista, jotka ovat kylmässä takakontissa. Kun eivät mahdu eteen hybridin ja polttomoottrin kanssa..
Eikös joka auto ole läpensä kylmä kun se on yön yli seissyt pakkasella pihassa? Että sinänsä sama missä se akku tai rele on.
Kuitenkin kaikki muut autot lähtevät käyntiin myös pakkasella. Olisko nyt vaan niin että Toyota hybridin komponentit on rimpuloita Suomen talveen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä tojotan ongelmat johtuu 12 voltin akun ja releiden sijainnista, jotka ovat kylmässä takakontissa. Kun eivät mahdu eteen hybridin ja polttomoottrin kanssa..
Hybridi sisältää tuon polttomoottorin...
- Anonyymi
Miksei Toyotissa ole koskaan vikoja?
- Anonyymi
Suomi ei ole puna-armeija. Niitä Toyotan ongelmia ei käsitellä huutoäänestyksellä täällä nettihörhöjen kesken vaan kuluttaja-asiamies on joutunut puuttumaan peliin.
"Hybridi hyytyi Oulun pakkasilla – Alexey Zerkin on kyllästynyt uutena ostamansa auton jatkuviin ja toistuviin ongelmiin
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei ole puna-armeija. Niitä Toyotan ongelmia ei käsitellä huutoäänestyksellä täällä nettihörhöjen kesken vaan kuluttaja-asiamies on joutunut puuttumaan peliin.
"Hybridi hyytyi Oulun pakkasilla – Alexey Zerkin on kyllästynyt uutena ostamansa auton jatkuviin ja toistuviin ongelmiin
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentitSuomi ei ole puna-armeija ja siksi suomalaisten ei kannata kiusata itseään itäautoilla - venäläisistä päästiin mutta japanilaiset on vielä riesana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei ole puna-armeija. Niitä Toyotan ongelmia ei käsitellä huutoäänestyksellä täällä nettihörhöjen kesken vaan kuluttaja-asiamies on joutunut puuttumaan peliin.
"Hybridi hyytyi Oulun pakkasilla – Alexey Zerkin on kyllästynyt uutena ostamansa auton jatkuviin ja toistuviin ongelmiin
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentitMiksiköhän kovilla pakkasilla liikenteessä näe juurikaan muita kuin Toyotia. Tuo ongelma on sangen harvinainen Toyotan autoissa. Muun merkkisissa se on yleinen riesa, siksi niitä ei pakkasella juurikaan näe liikenteessä. Marttal viittasi tuossa lähinnä muiden merkkien ongelmiin ei Toyotan.
- Anonyymi
Nämä tojootien hybridit elää ihan omaa elämää. Välillä saattavat käynnistyä tai sammua yhtäkkiä vaikka kuski ei tekisi yhtään mitään. Kannattaa pysyä erossa kyseisestä automerkistä jos haluaa itse päättää milloin auto on käynnissä tai sammunut.
- Anonyymi
Tojota hybrin 12 v järjestelmä on ihan susi talvella. Pikkuakku hyyyyy helposti jja varmasti jossakin kohtaa
- Anonyymi
No sepä se. Siksi tojon hybridit ovat talvella jatkuvasti esillä käyttäjien kesken täällä.
https://www.autostadium.fi/index.php?threads/toyotan-hybridien-talviongelmat.9455/
Ja sitten vielä leivättömässä pöydässä.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit
- Anonyymi
Aku on jääsä ei starta ta yhtä tojoti
- Anonyymi
Muut autot starttaavat niillä samoilla akuilla. Vaikka ne akut ja releet ovat olleet umpijäässä koko yön.
Miksi juuri Toyotat kyykähtävät Suomen talvessa? - Anonyymi
Toi jo jo jo jo jo jo jo joko ta käynnistyis vai ei..
- Anonyymi
Tojota hybridissä kannattaa talvella vilkuilla myös ahkerasti pakoputken savutusta. Kun lämmönvaihdin poksahtaa niin savutus lisääntyy reilusti. Tämähän voi käydä jo pienillä kilometreilla.
- Anonyymi
Pattereilla pilatut riisikippanat ei oo tarkoitetu Pohjolan talveen.
- Anonyymi
TM totesi myös; " Toyota pilaa hiihtolomasi"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM totesi myös; " Toyota pilaa hiihtolomasi"
Onko aikuisilla hiihtoloma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko aikuisilla hiihtoloma?
Töissäkäyvillä on. Lomaa on neljä viikkoa kesällä ja yksi talvella.
Tämä on tietysti tuntematon asia yhteiskunnan eläteille.
- Anonyymi
Kun tarpeeksi kauan jaksaa täällä toyotistien maassa elää, pääsee eläkkeelle. Ei tosin toyotisteista, ne seuraavat hautaan saakka.
- Anonyymi
Paitsi talvella. Silloin latauskelvoton hyytyy papan pihaan ja keskarit joutuu hakemaan potkukelkalla.
- Anonyymi
Tojotismi on joillekkin uskonto. Siihen kun on kerran jäänyt koukkuun siitä vaikea enää pyristellä irti, varsinkin kun se riisikottero ei lähde enää käyntiin.
- Anonyymi
Hybridillä pitää ajella välillä nilkka suorana niin että moottori huutaa kuin sika tapettaessa ja akku lataantuu.
- Anonyymi
Tojossa vain releet naksuu ja varoitusvalot vilkkuu kun papan pitäisi päästä Alkoon. Paha paikka seniorille.
- Anonyymi
Mitkä ihmeen talviongelmat, niitä nyt vaan ei ole, ainoa mikä on korjattu mun autossa on etulokasuoja joka repesi kun ajoin kuoppaan.
Onko sulla joku ongelma toyotasta vai eikö ole varaa ostaa.- Anonyymi
Ei ole ongelmia kun ei ole tojotan romua pihassa.
- Anonyymi
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."
https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit - Anonyymi
"..Onko sulla joku ongelma toyotasta vai eikö ole varaa ostaa..."
Ei ole enää ongelmaa kun myin tojota romun pois.
- Anonyymi
Toyotissa on ongelmia lämpimässä autotallissakin.
https://www.youtube.com/watch?v=aqfN2rORRjc- Anonyymi
Olen kaksi uudehkoa autoa (Ocu ja Exeo) saanut jäämään pihaan 12V akun simahtamisen vuoksi jo noin 10 asteen pakkasilla. Molemmilla kerroilla oli takana liian monta lyhyttä ajomatkaa. Myös hybridillä voi tulla ongelmia samasta syystä, mutta omalle kohdalle ei ole osunut, takana 5v hybridiautoilua ja paljon lyhyitä matkoja niillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kaksi uudehkoa autoa (Ocu ja Exeo) saanut jäämään pihaan 12V akun simahtamisen vuoksi jo noin 10 asteen pakkasilla. Molemmilla kerroilla oli takana liian monta lyhyttä ajomatkaa. Myös hybridillä voi tulla ongelmia samasta syystä, mutta omalle kohdalle ei ole osunut, takana 5v hybridiautoilua ja paljon lyhyitä matkoja niillä.
Ocu ja Exeo lähtivät käyntiin kun latasit tyhjän akun. Eikö vain?
Jos tojotan ongelmien takana olisi vain tyhjentynyt 12v akku niin siitä selviäisi akun lataamisella. Mutta kun se ongelma on että ei se tojo siitä tokene akun lataamisella. Korjaamokäynnin vaatii ennenkuin matka jatkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ocu ja Exeo lähtivät käyntiin kun latasit tyhjän akun. Eikö vain?
Jos tojotan ongelmien takana olisi vain tyhjentynyt 12v akku niin siitä selviäisi akun lataamisella. Mutta kun se ongelma on että ei se tojo siitä tokene akun lataamisella. Korjaamokäynnin vaatii ennenkuin matka jatkuu.Lisäksi Toyota on käyttänyt ala-arvoisia halpisakkuja jo ties kuinka kauan.
- Anonyymi
Ei ole koskaan ollut ongelmia talvella auton kanssa, ei ole ollut Tojotaa.
- Anonyymi
Muistan kyllä bensa-avessakin olleen haasteensa talvisäällä.
- Anonyymi
Kyllä minun 2000-luvun alun bensa-Anjovis hörähti iloisesti käyntiin 30 asteen pakkasellakin. Luotettavin auto, jonka olen omistanut
- Anonyymi
Ja sitten vaarit uskovat Toyotaa luotettavaksi, niin sitä harhoissa eletään viimeiset elämän vuodet.
- Anonyymi
Tojotavaarit täällä paasaavat 90-luvun jälkimainingeissa Toyotan kestävyydestä kun seniili mieli pyörii ikuista luuppia menneisyydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotavaarit täällä paasaavat 90-luvun jälkimainingeissa Toyotan kestävyydestä kun seniili mieli pyörii ikuista luuppia menneisyydessä.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.Tojotaa ei tarvitse hinata kun se ei lähde edes käyntiin pihasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.Taasko poika yrittää lieventää tuskaansa noilla vanhoilla vakuutusyhtiön listoilla.
Siellä kuitenkin kerrotaan, että ne merkit joilla ajetaan eniten, niin myös hinataan eniten.
Eikö olekin jännä juttu, hihii!
Ei pihassa seisovaa Toyotaa tarvitse hinata, vasta kuin sitten jos sillä lähtee liikkeelle ja sitä tapahtuu vain harvoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
- Anonyymi
Tojotat ei lähde käyntiin edes lämpimässä autotallissa.
https://www.facebook.com/groups/272712020908/posts/10159727779920909/ - Anonyymi
Toyota on ihan pihalla sähköjen kanssa autoissa. Sähköauto lataus osoittautui ihan sudeksi talvella ja hybrideissä vaikka mitä ongelmia talvisin.
- Anonyymi
Toyota ei liiku talvella muuten kuin hinausauton lavalla.
- Anonyymi
Myös kulutus on kova talvella.
- Anonyymi
Marraskuun murskaluvut oireiluttavat vielä pitkään Toyota palstalla kun Toyota möi niin paljon huimasti enemmän kuin muut.
- Anonyymi
Liki 6.000 perässä VW-konsernia. Mutta nyt ei ollut myynnistä kyse, vaan Tojon suurista talviongelmista.
- Anonyymi
Marraskuun ”murskaluvut” senkun lisäävät Toyotien hinaamista korjaamolle😂
- Anonyymi
Juu ei tulisi mieleenkään ostaa Toyotaa talviautoksi, eikä kyllä muutenkaan.
- Anonyymi
Toyota on vaipunut kokoajan alemmas laatunsa ja luotettavuutensa kanssa ja nyt aletaan olla kovin syvällä surkeudessa.
- Anonyymi
Joulukuu miltei puolessavälissä ja Toyotan voittokulku aiheuttaa yhä mitä suurinta kateutta!😁😆😅😂🤣😁
- Anonyymi
Ei nuo Toyotan suuret ongelmat kyllä kateutta aiheuta, päinvastoin. Vertailutesteissäkin on tullut jumbosijoja.
- Anonyymi
Koville ottaa Toyotan menestys!
- Anonyymi
Ai jumbosijat vertailuissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jumbosijat vertailuissa?
Toyota-Hönöt osaavat taitavasti kääntää testien jumbosijan menestymiseksi (omassa päässään toki..). Sitten sitä oman pääkopan tuotosta julistetaan uskontona eteenpäin.
- Anonyymi
Selvästi eniten hinausta tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.
Vakuutusyhtiö listasi hinausta tarvitsevat autot – peräpään merkit saattavat tulla monelle yllätyksenä
Vakuutusyhtiö If:n tilastoista paljastuu, että kahden japanilaisvalmistajan autoja hinataan vähiten. Toyotaa ja Nissania ei tarvitse hinailla.- Anonyymi
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.
- Anonyymi
Vakuutusyhtiö listasi hinausta tarvitsevat autot – peräpään merkit saattavat tulla monelle yllätyksenä
Vakuutusyhtiö If:n tilastoista paljastuu, että kahden japanilaisvalmistajan autoja hinataan vähiten. Toyotaa ja Nissania ei tarvitse hinailla.
Saksalaisia autoja hinataan eniten.- Anonyymi
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Mietipä hetki sitä että tuo on tilasto siitä mitä yksi vakuutusyhtiö on korvannut.
Ei näillä riisiritsakuskeilla ole mitään vakuutuksia joka korvaisi hinauksen. Se matkalle jäänyt riisiritsa vedetään kotiin korjattavaksi naapurin Penan avulla. Ei siitä jää merkintää vakuutusyhtiön tilastoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä hetki sitä että tuo on tilasto siitä mitä yksi vakuutusyhtiö on korvannut.
Ei näillä riisiritsakuskeilla ole mitään vakuutuksia joka korvaisi hinauksen. Se matkalle jäänyt riisiritsa vedetään kotiin korjattavaksi naapurin Penan avulla. Ei siitä jää merkintää vakuutusyhtiön tilastoon.Afganistan, Bangladesh, Benin, Bhutan, Bolivia, , Botswana, Burkina Faso, Kamboza, Kongon Kinshasa, Costa Rica, Dominikaaninen Tasavalta, Etiopia, Gabon, Guinea, Honduras, Jamaika, Japani, Kazakstan, Kenia, Kirgisia, Laos, Malawi, Malesia, Mali, Mongolia, Mosambik, Burma, Namibia, Nigaragua, Niger, Panama, Paraguay, Puerto Rico, Ruanda, Senegal, Somalia, Sri Lanka, Suriname, Tansania, Thaimaa, Togo, Turkmenistan, Uganda, Venezuela, Sambia ja viimeisenä muttei vähäisimpänä Zimbabwe.
Noissa maissa Toyota on todella suosittu. Kun Toyotat on suunniteltu noille alueille, niin on turha odottaa sen toimivan Suomen talvessa. Hinausauton lavalla Toyotankin kyyti on tasaista.
- Anonyymi
Vakuutusyhtiö listasi hinausta tarvitsevat autot – peräpään merkit saattavat tulla monelle yllätyksenä
Vakuutusyhtiö If:n tilastoista paljastuu, että kahden japanilaisvalmistajan autoja hinataan vähiten. Toyotaa ja Nissania ei tarvitse hinailla.
Saksalaisia autoja hinataan eniten, mb bmw, audi- Anonyymi
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
- Anonyymi
Vakuutusyhtiö listasi hinausta tarvitsevat autot – peräpään merkit saattavat tulla monelle yllätyksenä
Vakuutusyhtiö If:n tilastoista paljastuu, että kahden japanilaisvalmistajan autoja hinataan vähiten. Toyotaa ja Nissania ei tarvitse hinailla.
Saksalaisia autoja hinataan eniten kuten Audi, BMW ja Mercedes-Benz.- Anonyymi
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin. - Anonyymi
Toyota hybridiä ei löydy hinaustilastoista koska sitä ei voi edes hinata. se täytyy kuljettaa lavalla.
- Anonyymi
Suomessa vakuutusyhtiö IF listasi hinausta tarvitsevat autot – peräpään merkit saattavat tulla monelle yllätyksenä
Vakuutusyhtiö If:n tilastoista paljastuu, että kahden japanilaisvalmistajan autoja hinataan vähiten. Toyotaa ja Nissania ei tarvitse hinailla.
Saksalaisia autoja hinataan eniten kuten Audi, BMW ja Mercedes-Benz.
Audin moottorivikoja esiintyy hyvin usein.- Anonyymi
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.
- Anonyymi
Kateeksi käy talviongelmat;
https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/- Anonyymi
Hihii, vuoden 2020 yksi "parempi" vuosi.
Tuollako Tero rauhoittaa itseään ja tuudittaa uneen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, vuoden 2020 yksi "parempi" vuosi.
Tuollako Tero rauhoittaa itseään ja tuudittaa uneen?Tuokin testivoitto herättää yhä kateutta vaikka siitä on jo kohta neljä vuotta!
- Anonyymi
Missä Toyota, siellä ongelma ja ruoste.
- Anonyymi
Missä Toyota, siellä onnellisuus ja ilo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Toyota, siellä onnellisuus ja ilo.
Missä Tojota, siellä varis.
- Anonyymi
Sitten jos saa käyntiin lorisee jäähdytinnesteet pakoputkesta🤣🤣🤣
- Anonyymi
No mikä skoodasi tuli kun jäähdytysnesteet lorisee pakoputkesta? Menikö kansi taas halki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikä skoodasi tuli kun jäähdytysnesteet lorisee pakoputkesta? Menikö kansi taas halki?
Ei vaan Tohjosta hajosi lämmönvaihdin.
- Anonyymi
Harmi, ettei Tojo hypriittiä saa veivillä käyntiin.
- Anonyymi
Skoodan saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoodan saa.
Saako? Kerro minkä mallin.
- Anonyymi
Nyt Toyota pilaa jo Juhannuksen ei vain hiihtolomaa.
- Anonyymi
Taas ne tojotien ongelmat alkoi kun tuli pakkaset !
- Anonyymi
Sama ongelma on myös kesällä, mutta ehkä hieman harvemmin.
Sitä 12 voltin akkua kannattaa latailla viikoittain.
- Anonyymi
? Eipä ole ongelmia ollut aina käyntiin oli -35˚c tai mitä vain. Joo olen vanha ukko kiitos vaan rasistit. Tiedän myös , että 12 V akkuja vaihdettu melkein kaikkiin nyky autoihin merkistä riippumatta liian pienen kapasiteetin takia. Jopa mersuihin , eipä nekään kummoista ole nykyisin.
- Anonyymi
Älä suotta yritä valheilla onneen.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/
Toyotan kohdalla asia ei parane vaikka akkua vaihdetaan isompaan, sillä sen syy on suunnittelun ja järjestelmän tyhmä toiminta jota Toyota ei osaa tai halua korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä suotta yritä valheilla onneen.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/
Toyotan kohdalla asia ei parane vaikka akkua vaihdetaan isompaan, sillä sen syy on suunnittelun ja järjestelmän tyhmä toiminta jota Toyota ei osaa tai halua korjata.Ei muuten pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa.
Sattuuko totuus kikku kuuluu tänne asti niin pitääkin.haaaaa
- Anonyymi
"..Tiedän myös , että 12 V akkuja vaihdettu melkein kaikkiin nyky autoihin merkistä riippumatta.."
Vm 2015 Skoda Fabiaan vaihdettiin uusi akku eka kertaa tänä syksynä varmuuden vuoksi. Tosin alkuperäinenkin pelitti vielä, mutta aattelin pelata varman päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..Tiedän myös , että 12 V akkuja vaihdettu melkein kaikkiin nyky autoihin merkistä riippumatta.."
Vm 2015 Skoda Fabiaan vaihdettiin uusi akku eka kertaa tänä syksynä varmuuden vuoksi. Tosin alkuperäinenkin pelitti vielä, mutta aattelin pelata varman päälle.Miten iso Ah meni Skodan Faabioon?
Halpa pieni vai isompi ja toimiva? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten iso Ah meni Skodan Faabioon?
Halpa pieni vai isompi ja toimiva?Exide Agm 62Ah/680A.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä suotta yritä valheilla onneen.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/
Toyotan kohdalla asia ei parane vaikka akkua vaihdetaan isompaan, sillä sen syy on suunnittelun ja järjestelmän tyhmä toiminta jota Toyota ei osaa tai halua korjata." Toyotan kohdalla asia ei parane vaikka akkua vaihdetaan isompaan, sillä sen syy on suunnittelun ja järjestelmän tyhmä toiminta jota Toyota ei osaa tai halua korjata. "
Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä Toyotan 12 V akun latausjärjestelyissä on mielestäsi vialla? Jos voisit vielä laittaa esiin muutamia mittaustuloksiakin, niin se olisi oikein kova juttu.
Minä olen vuosikausia ajellut itselataavalla hybridi-Toyotalla, eikä minulla ole ollut koskaan mitään ongelmia. Autossani on vieläkin alkuperäinen 8 vuotta vanha pikkuakku (sijaitsee takakontissa), eikä siinä ole esiintynyt mitään toimintahäiriöitä. Muutama päivä sitten käytin autoa vuosihuollossa, ja tarkastuspöytäkirjan mukaan 12 V akku oli vielä uudenveroisessa kunnossa.
Olen muutama vuosi sitten tutkinut ja mittaillut paljonkin Toyotan 12 V latauspiirin toimintaa, joten tiedän tarkalleen kuinka fiksusti se on suunniteltu. Hyvän suunnittelun ja huolellisen valmistustavan vuoksi hybridi-Toyota onkin laakin peli kovillakin pakkasilla, kuten Toyotat ovat kautta aikain olleetkin.
- Anonyymi
Akun vaihtokaan ei auta kun syynä on suunnittelu ja toteutus latauksen toiminnassa.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
Tojolla ei ole omaa tiepalvelua Saksassa kuitenkin on kaikilla saksalaismerkeillä. Merkkien oma tiepalvelu hoitaa suurimman osan tapauksista.
Tojon kohdalla tuossa näkyy se 12V akkutoimittajan surkea laatu.
Tilasto on hyvä asia jos tietää miten sitä voi lukea ja tietää asioiden taustat.
Asennevammaiselle tai vihannekselle sitä ei paranisi näyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojolla ei ole omaa tiepalvelua Saksassa kuitenkin on kaikilla saksalaismerkeillä. Merkkien oma tiepalvelu hoitaa suurimman osan tapauksista.
Tojon kohdalla tuossa näkyy se 12V akkutoimittajan surkea laatu.
Tilasto on hyvä asia jos tietää miten sitä voi lukea ja tietää asioiden taustat.
Asennevammaiselle tai vihannekselle sitä ei paranisi näyttää.Tuo on ADACin keräämä tilasto jossa on kaikki tilastot kerätty yhteen.
Toyotan kohdella kyse ei ole huonosta akusta, vaan edelleen suunnittelun ja toteutuksen tyhmyydestä jolloin akkua ei ladata järkevästi ja kaikki tämä vain muutaman bensa pisaran säästön nimissä tehty tyhmyys.
- Anonyymi
Totuus on kuitenkin se, että Toyota on paras. Minun kokemukseni noin 13v . Ajoin aiemmin Saksalaisilla autoilla ja kokemus yhtä lukuunottamatta surkea. Korjaamoseisokkeja usein jos mistäkin pikkuviasta, kuten juurikin käynnistymisestä johtuva. Meni ketjuja söi öljyä useita litroja huoltovälillä jne. Nyt tankkaan ja käyn normihuolloissa ilman lisätöitä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1067548Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2437454K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1455153Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1404839PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504593Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko904282Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1164100- 1641826
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91619Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2601479